Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Harry »

Ik vind dit soort technische annalyses altijd wel lachen. Niet verkeerd bedoelt hoor, maar je kunt de uitkomst door een andere termijn te nemen zelf beïnvloeden. Neem nu eens een grafiek van bv. 12 jaar, dan krijg je weer een heel ander beeld.
Ik ben het helemaal met Benno eens, er is werkelijk niemand op de hele wereld die een zinnig woord kan zeggen over het koersverloop van de euro tov de dollar, of welke munt dan ook.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Bij deze hartelijk bedankt voor die actie dan, Pream : :wink:
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik was het niet van plan maar ik ga "mijn" technische analyse toch even verdedigen. :wink:
Harry schreef:Ik vind dit soort technische annalyses altijd wel lachen. Niet verkeerd bedoelt hoor, maar je kunt de uitkomst door een andere termijn te nemen zelf beïnvloeden. Neem nu eens een grafiek van bv. 12 jaar, dan krijg je weer een heel ander beeld.
Het is natuurlijk niet zo dat alle grafieken tot dezelfde conclusie moeten leiden. Het is best mogelijk dat een koers de komende maanden gaat dalen, maar desalniettemin de komende dagen stijgt. Welke termijn je neemt hangt af van je doel. Er zijn mensen die gebruik willen maken van koersbewegingen op heel korte termijn en daarvoor een grafiek gebruiken die elke minuut een nieuwe koers laat zien. Zij hebben totaal geen interesse voor de koers van over een paar weken.
Harry schreef:Neem nu eens een grafiek van bv. 12 jaar, dan krijg je weer een heel ander beeld.
Twaalf jaar vooruit kijken is ook wel heel veel gevraagd. :wink: En ja, het beeld verandert steeds, omdat de onderliggende krachten die de koers bepalen steeds veranderen. Je kunt dus geen analyse maken en dan achterover leunen en er van uit gaan dat je de komende tijd goed zit (en al zeker geen 12 jaar :wink: .) Je zult regelmatig moeten kijken of je analyse nog steeds klopt. Op een minutengrafiek elke minuut, op een daggrafiek elke dag en op een weekgrafiek elke week. Als de verhoudingen op de financiële markten veranderen zal dat in de grafiek te zien zijn en zul je je analyse aan moeten passen.
Harry schreef: Ik ben het helemaal met Benno eens, er is werkelijk niemand op de hele wereld die een zinnig woord kan zeggen over het koersverloop van de euro tov de dollar, of welke munt dan ook.
Laat ik het toch proberen en het aan jullie over laten of het zinnig is. :wink:
Mijn analyse is dus dat de euro t.o.v. de dollar op de korte termijn in een stijgende trend zit. Omdat die stijging plaats vindt in een langere termijn dalende trend, houd ik sterk rekening met het feit dat er binnen niet al te lange tijd aan die stijging een einde komt. Mark Twain zei niet voor niets dat niet zo moeilijk is als voorspellen, zeker als het de toekomst betreft. Dus ik kan inderdaad niet voorspellen wanneer dat zal zijn. De komende dagen/weken ga ik wel uit van een sterkere euro, totdat de grafiek iets anders laat zien.

En inderdaad kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat de euro de komende weken meer waard (in dollars) zal zijn. Ik kan wel zeggen dat dat het meest waarschijnlijke scenario is en ik zal ook snel zien als deze analyse niet uitkomt, omdat die fout is of omdat de verhoudingen op de financiële markten zijn veranderd (Draghi of Janet Yellen hebben iets gezegd). En dan zal ik mijn visie aan (moeten) passen.
Groet,

Old Faithful
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Dan zit ik gunstig met mijn vakantie over een maandje wellicht :D
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Climb dollar, climb!! :o
1,14...
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

dirkmuis schreef:Dan zit ik gunstig met mijn vakantie over een maandje wellicht :D
mijn idee :clap:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
type80
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door type80 »

Ik hoop dat de stijgende lijn zich in ieder geval voortzet tot augustus 8)
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

super :) hopelijk geraakt hij nog rond de 1,17 zodat het binnen 10 dagen aan ongeveer 1,15 van mijn visa gaat ;)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Als die ruim boven de 1.10 blijft ben ik al blij.
Alles wat die hoger gaat staan tussen 3 en 13 juni is mooi meegenomen :)
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Grappig dat mensen nu tevreden zijn met 1,14 maar een tijdje geleden nog 1,14 zagen als een dieptepunt. :)
VinMor
Amerikafan

Bericht door VinMor »

Heeft voor mij te maken met het feit dat ik de vakantie had geboekt toen die op 1.05 stond, en dus totaal GEEN verwachtingen meer had voor een wat hogere koers.
Ik begrijp, wanneer je je vakantie boekt op 1.30, en hij dan in een aantal maanden naar 1.14 schiet, het een totaal ander verhaal is!!
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

Hij krabbelt gelukkig wat op, ik heb al mijn boekingen met biooking.com voor overnachtingen bewust in dollar gedaan, en die waren geboekt bij koers rond de 1,06. Die gaan dus allemaal wat goedkoper uitvallen in juni......

Als ik ze in euro's had geboekt was dit niet geval geweest. Kan nog altijd annuleren ennieuw boeken natuurlijk.
2013; westkust USA
2015; Florida
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Andys schreef: Als ik ze in euro's had geboekt was dit niet geval geweest. Kan nog altijd annuleren ennieuw boeken natuurlijk.
Ik weet niet 100% zeker of dit voor Booking.com ook geldt, maar volgens mij boek/betaal je in principe altijd in USD en is de prijs die in EUR wordt getoond enkel voor het gemak van de klant.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Klopt.
Groetjes,
Daniel
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Myloki »

Volgens mij boek je de hotels bij booking.com gewoon ik dollars en betaal je de prijs in de dollarkoers van de dag dat je betaald.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Misschien wel heel goed nieuws voor de komende zomer!

http://www.dollarkoers.nl/blog/detail/e ... downtrend/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Moet hij wel boven de 1.10 blijven, hij zakt nu wel weer heel snel, in een dag van 1.14 naar 1.11, volgens bovenstaande link moet hij dus boven 1.10 blijven.
MrMarcus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MrMarcus »

Bron: FD

De daling van de euro zet dinsdagmiddag door. De koers van de munt is gedaald tot $1,1132. Daarmee is de munt 1,6% goedkoper dan maandag aan het slot van de handelsdag, een forse beweging voor het meest verhandelde valutapaar.

Aanleiding voor de daling - na een stijging tot boven de $1,14 in de afgelopen twee weken - is een toespraak van directielid Coeuré van de Europese Centrale Bank (ECB).

Voorsorteren
Coeuré heeft maandag tijdens een toespraak in Londen gezegd dat de ECB in mei en juni haar opkoopprogramma van gemiddeld €60 mrd per maand zal opvoeren, blijkt uit de dinsdagochtend gepubliceerde tekst.

De centrale bank zal meer obligaties gaan opkopen om alvast voor te sorteren op de geringere liquiditeit in de vakantieperiode in de zomermaanden. Zo wil de ECB voorkomen dat ze achterblijft op haar gemiddelde doelstelling voor de hoeveelheid obligaties die per maand wordt opgekocht.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivoamerika »

Er wordt gezegd dat een Grieks faillisement nu heel dichtbij is, maar weet iemand wat dat betekent voor de euro koers? Wordt daar al iets over gezegd?
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Dit artikel uit februari voorspelt weinig goeds in geval van een Grieks exit:

http://www.zerohedge.com/news/2015-02-0 ... ashing-090
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer