Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen in LA / LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Alleen in LA / LV

Bericht door Rammstrike »

De Hop-On-bussen is zeker een goed idee. Ik wist niet eens dat dit echt zo bestond. Ook een goede mogelijkheid om toch gemakkelijk bij o.a. het strand te komen.

Het San Francisco-verhaal ligt me ook weer anders dan Los Angeles. Van Los Angeles weet ik dat die stad mega groot is en meer is dan een hollywood catwalk die iedereen teleurstelt omdat ie niet zo gigantisch groot is (yup, ik ben voorbereid :wink: ). San Francisco staat mij vooral meer bekend om de brug, het gevangenis. Uiteindelijk ga ik San Francisco toch maar niet bezoeken.
Als ik in andere topics lees dat Los Angeles, Rotterdam, Den Haag en Leiden bij elkaar is zegt dat ook een hele boel. De metrolijn heb ik trouwens al meerdere malen bekeken om een hotel te vinden. De locatie daarvandaan moet niet te groot zijn natuurlijk.

Ik snapte het verhaal van Las Vegas al niet echt. Net een nieuw hotel en dan toch zoveel negatief er over. Flamingo is dan weer een wat ouder en daardoor vroeg ik me dus af wat het dan is. De locatie (natuurlijk). Ik was al iets verder gaan kijken en kwam op Planet Hollywood (hoe toepasselijk ook eigenlijk met LA) uit. Dat gaat em waarschijnlijk dan ook worden. :thumbup:

Ook wou ik beginnen in Los Angeles. Uiteindelijk is het idee nu bijgedraaid om in Las Vegas (doordeweeks) te beginnen en dan in het weekend met de Greyhound naar Anaheim en daarna Los Angeles zelf in te gaan.

Bedankt voor jullie reacties! :clap:
We're all living in America,
Amerika ist wünderbar!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De Hop-On-bussen is zeker een goed idee. Ik wist niet eens dat dit echt zo bestond. Ook een goede mogelijkheid om toch gemakkelijk bij o.a. het strand te komen.
Je moet dit wel vooraf even goed uitstippelen. Ik noemde dit wel namelijk (en ik zou er net als Rivercola in LA zelf geen gebruik van maken) en zonder auto lijkt me dit makkelijker als steeds te moeten uitzoeken hoe de routes met de metro en de gewone stadsbussen daar rijden. Maar je kan bv niet bij het getty center en Griffith observatory komen zie ik. Gelukkig zijn er zo te lezen wel al mensen die het een positieve ervaring vonden.
Ik weet niet of je sportief bent, maar ook in de LA Area (laat ik het zo maar noemen) komen steeds meer fietspaden en routes. Vooral in Brentwood, maar ook in Hollywood en langs de kustlijn kun je ook gewoon een fiets huren en zo bv van Santa Monica via Venice naar Marina del rey rijden en weer terug.
Het San Francisco-verhaal ligt me ook weer anders dan Los Angeles. Van Los Angeles weet ik dat die stad mega groot is en meer is dan een hollywood catwalk die iedereen teleurstelt omdat ie niet zo gigantisch groot is (yup, ik ben voorbereid :wink: ). San Francisco staat mij vooral meer bekend om de brug, het gevangenis. Uiteindelijk ga ik San Francisco toch maar niet bezoeken.
Dat niet zo groot is nog niet eens zo erg, maar dat gehypte van die stripfiguren die er (vaak chacherijnig) rondlopen en dan ook nog geld vragen voor een foto en de (soms) irritantie verkopers van o.a. tours en dergelijke. Het is druk en er valt ook weer niet zo extreem veel te zien daar (al moet je het als je in de stad bent wel een keer gezien hebben natuurlijk)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind San Francisco ook een geweldige stad hoor. En daar wil ik zeker ook nog wel eens langer dan 2 dagen blijven. Het is zeker ook meer dan een brug en gevangenis :wink:
Maar in LA is nog zoveel te ontdekken. Al die kleine parkjes in de hollywood hills rond Mulholland drive. Heerlijke restaurantjes aan sunset en in santa monica. Mijn 2e keer LA ben ik niet bij de walk of fame, santa monica pier, venice geweest en heb geen attractiepark bezocht, maar ik heb me 2.5e dag uitstekend vermaakt met de wat minder bekende kant van de stad. En dan ben ik nog niet eens ten zuiden van het vliegveld geweest. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Marcopstal. Zie LA als een gebied en niet als een stad. LA vergt wat meer planning dan merk je dat het echt een hele leuke stad is.
Overigens bedoelde ik met dat 's avonds oppassen niet dat je niet over straat zou kunnen. Maar ik zou even navragen bij je hotel hoe dat dat in LA nou precies echt zit. Ik lees natuurlijk ook wel de krantenberichten over bv Skid Row en east LA, maar aangezien je met het OV reist is dat een ander verhaal als dat je een auto hebt vind ik. Het zou jammer zijn als je bij wijze van spreken elke avond op je hotelkamer zou doorbrengen. Maar misschien dat je 'bekenden' wel een auto hebben, als ze dan ook in LA zijn??

Planet Hollywood is op zich een goede keus. Het ligt lekker centraal. Wij hadden daar een kamer met uitzicht op de Bellagio fonteinen en de Eiffeltoren en Ballon van Paris. Alleen was de kamer wat afgeragd en niet schoon. Elke kamer heeft een filmthema met allerlei attributen uit deze film die in de kamer hangen. Het zwembad viel me overigen wel wat tegen. 2 niet al te grote rechthoekige badjes, maar omdat dit niet op de begane grond was heb je vanaf het zwembadcomplex best een leuk uitzicht op the strip. De hotels van Citycenter die er tegenover liggen zijn m.i. inderdaad nog wel een klasse beter.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Hotel The Mosser in San Francisco is denk ik wel wat voor je!
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

amboly schreef:Hotel The Mosser in San Francisco is denk ik wel wat voor je!
Dat ziet er inderdaad wel oke uit. Alleen heb ik toch maar besloten niet naar San Francisco te gaan. Toch bedankt voor het meedenken/de tip! :thumbup:
PSVwally schreef:Ik weet niet of je sportief bent, maar ook in de LA Area (laat ik het zo maar noemen) komen steeds meer fietspaden en routes. Vooral in Brentwood, maar ook in Hollywood en langs de kustlijn kun je ook gewoon een fiets huren en zo bv van Santa Monica via Venice naar Marina del rey rijden en weer terug.

Ik denk dat de Hop-bussies een mooi alternatief zijn uiteindelijk. Zag dat er ook daadwerkelijk meerdagen kaarten te krijgen zijn. Ook ben ik wel aardig sportief (doe mijn best). Al liep ik afgelopen jaar wel op mn eerste dag van mn vakantie dikke blaren op omdat ik besloot 19 kilometer te gaan lopen om de stad te verkennen. Maar dat is weer een ander verhaal :offtopic:

De verkleedde figuren vind je uiteindelijk wel in elke grote stad. Amsterdam, Londen, New York etc. Dat is ook niet echt zo heel spannend. Net als de verkopers en tourpromotors die ik zelf net zo 'chagrijnig' voorbij loop. :wink:
Ik zou naar San Francisco gaan vanwege dat ik daar graag 'The Phantom of The Opera' wou gaan kijken. Totaal niet iets wat men zou bedenken bij San Francisco, maar deze staat daar toevallig. :wink: Toch zou ik de stad verder ook wel graag eens willen zien, zal net als New York voor een (ooit?) volgende keer zijn, hoop ik.

LA is uiteindelijk zo groot dat het allemaal toch niet in één keer bezocht kan worden. Misschien dat ik daadwerkelijk bekenden meet en dan kunnen we altijd nog kijken hoe wat waar en wanneer (met een eventuele auto). Wanneer ik er uit ben wanneer ik exact waar zal verblijven kan ik verder gaan plannen met wat ik wanneer en waar wil zien. :thumbup: Vertrek pas (volgens planning) in september dus heb nog wel even de tijd, maar toch..
PSVwally schreef:Planet Hollywood is op zich een goede keus. Het ligt lekker centraal. Wij hadden daar een kamer met uitzicht op de Bellagio fonteinen en de Eiffeltoren en Ballon van Paris. Alleen was de kamer wat afgeragd en niet schoon. Elke kamer heeft een filmthema met allerlei attributen uit deze film die in de kamer hangen. Het zwembad viel me overigen wel wat tegen. 2 niet al te grote rechthoekige badjes, maar omdat dit niet op de begane grond was heb je vanaf het zwembadcomplex best een leuk uitzicht op the strip. De hotels van Citycenter die er tegenover liggen zijn m.i. inderdaad nog wel een klasse beter.
Klinkt allemaal erg leuk. Wel zonde dat de kamer niet schoon was. Heb ook aan hotel New York zitten denken (ook omdat ik er van droom om naar NYC te gaan, maar dat is helemaal godsgruwelijk duur met de theaterplannen eromheen), maar deze zag er ook erg verouderd uit. De badjes heb ik niet nodig. Ik hou helemaal niet van zwemmen. Dat is uiteindelijk wel weer jammer van de 'resort fee' dat je daar toch o.a. voor betaalt.
Amerika ist wünderbar!
gompie
Amerika-ontdekker

Bericht door gompie »

martijn76 schreef:Ik zou zoals hierboven is gezegd in Las Vegas ook voor een hotel met een centrale locatie kiezen. Echter, als je een budget hebt van 100 euro per dag dan kan je veel beter doen dan de Flamingo. Kijk eens naar Planet Hollywood, Ti, Mirage of Paris. Dit zijn vier hotels die kwalitatief gezien ver boven de Flamingo uitsteken en waarschijnlijk voor 100 euro per dag makkelijk kunnen. Ook qua locatie liggen deze hotels prima en midden in de actie (misschien PH en Paris nog wat beter dan de andere twee, maar dat is te verwaarlozen). Als je echt wat chiquer wil zitten en op een perfecte locatie, kijk dan naar Vdara en Aria. Wellicht dat je qua budget net niet uitkomt, maar het zal de extra dollars dubbel en dwars waard zijn.
Klopt, ben zelf al meer dan 10 keer in LV geweest en de eerste keer zat ik in Circus Circus tegenover SLS en dat doe ik nooit weer. Veel te afgelegen op de Strip en met de hitte daar te warm om steeds te lopen. Ik zou zeggen dat is de domste fout die je kan maken en zeker omdat je ook al geen auto hebt.
Voor 100 euro per nacht kan je bijna elk hotel centraal op de strip uitzoeken. Meerdere hotels hebben een station waar de metro stopt (Flamingo, MGM).
Wij zitten komende zomer zelf in het MGM hotel voor 60 euro p/n (grote toren, king bed en op een hoger verdieping met uitzicht) hierover komt nog wel de resort fee maar dan zit je nog onder de 100 euro p/n.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

gompie schreef:Klopt, ben zelf al meer dan 10 keer in LV geweest en de eerste keer zat ik in Circus Circus tegenover SLS en dat doe ik nooit weer. Veel te afgelegen op de Strip en met de hitte daar te warm om steeds te lopen. Ik zou zeggen dat is de domste fout die je kan maken en zeker omdat je ook al geen auto hebt.
Voor 100 euro per nacht kan je bijna elk hotel centraal op de strip uitzoeken. Meerdere hotels hebben een station waar de metro stopt (Flamingo, MGM).
Wij zitten komende zomer zelf in het MGM hotel voor 60 euro p/n (grote toren, king bed en op een hoger verdieping met uitzicht) hierover komt nog wel de resort fee maar dan zit je nog onder de 100 euro p/n.
Het zit zowat tegenover Circus Circus. Máár ik heb het hotel al weg gestreept. Het zag er allemaal erg mooi uit en daardoor was in eerste instantie mijn keuze er op gevallen. Nu ben ik overgestapt naar Planet Hollywood. Zit stuk centraler en is meer te doen. Het is voor mij soms echt gissen en moeilijk in te schatten hoe groot Amerika is (denk ik :lol: ). De Strip ziet er bijvoorbeeld uit alsof je die zo even heen en weer loopt. Zal me flink verbazen hoe groot het allemaal gaat zijn. Alleen maar goed aan de andere kant. Hoe groter, hoe meer te zien. :thumbup:
Bedankt voor de info, maak ik deze 'domme' fout in ieder geval niet. :wink:
Amerika ist wünderbar!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De Strip ziet er bijvoorbeeld uit alsof je die zo even heen en weer loopt.
Haha even heen en weer loopt zegtie. Van Mandalay Bay tot Stratosphere tower is al meer dan 7km. En geloof me, je wilt dit in de loeihete zon niet helemaal op en neer lopen alle 14km. Hotels (en dan heb ik het vooral over het winkeldeel) als Ceasars Palace kun je echt uren in doorbrengen. Wij zijn in het MGM Grand zelfs verdwaald, geen idee waar we heen gingen daar.
Maar vergeet ook de barretjes achter de strip, bv bij de high roller niet. En zeker niet in het donker een keer naar Fremont Street.

Om je een idee van Los Angeles te geven. Al moet je eigenlijk LA niet als 1 stad zien, maar dus als allemaal steden aan elkaar. Van Disneyland naar Univeral Studio's, en dan ben je dus nog lang niet helemaal van zuid naar noord is 58km. Dat is even ver als van Eindhoven naar Breda of van Den Haag naar Amsterdam.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dan hou ik 's-Hertogenbosch - Breda aan. :wink: Dat is in ieder geval wel een stukkie fietsen haha! :lol: Google maps maakt alles ook zo klein. Maar nu heb ik in ieder geval wel een idee.
Voor Vegas zegt dat echt wel een hoop dat je daar zelfs verdwaald raakt. In ieder geval genoeg te doen, en zal nu, met vijf dagen(/waarvan drie hele dagen), al tijd te kort komen merk ik. :roll:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 18 mei 2015, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Amerika ist wünderbar!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan om de een of andere reden je quote niet zien als ik deze wil verwijderen, maar probeer berichten die direct boven je antwoord staan aub niet helemaal te quoten. Dat is nergens voor nodig namelijk.

Edit: Ah, Mrvanilla was me voor zie ik.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Oeps, sorry. Zal er aan denken. :offtopic:

Als ik trouwens van stad naar stad vlieg in Amerika, moet ik dan ook weer elke keer in de uren lange wachtrijen gaan staan voor controle etc, of is het na de eerste stad (Seattle, de overstap) al genoeg voor de hele Amerika vakantie?
Amerika ist wünderbar!
Bolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Bolle »

Hi ik zag dat je het niet ziet zitten om iets te huren via airbnb maar je hebt in LA hele gave plekken om te verblijven en wou je hier toch even op wijzen:

Deze is in hele goede locatie en een awesome penthouse met een vet uitzicht: (2 mile van hollywood en 10 mile van strand.)

https://www.airbnb.com/rooms/5852520?ch ... s=2&s=SlAi" onclick="window.open(this.href);return false;

Je gaf aan dat je het een gek idee vindt om bij een vreemde in huis te zijn: Je hebt dus ook locaties waarbij je het gehele appartement/studio kan huren:

Bijvoorbeeld:

https://www.airbnb.com/rooms/5204710?ch ... s=2&s=shCQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.airbnb.com/rooms/1503930?ch ... s=2&s=shCQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is nog maar een van de voorbeelden.
Laatst gewijzigd door Bolle op 18 mei 2015, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet of je alleen met handbagage wilt gaan reizen of ook een koffer meeneemt. Maar een koffer moet je wel steeds inchecken wat wat tijd in beslag kan nemen. Je hebt behalve op de heen en terugreis naar europa niet die immigration en douanecontroles. Wel de safetychecks natuurlijk.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dankjewel Jelle! Zo ver had mijn neus nog niet gekeken. Ik had de optie 'volledige woning' gemist en zie dat het inderdaad best interessant is. Reviews en alles staat erbij en zo zie je toch hoe goed de plek én host is. Dat penthouse zag er goed uit, maar is erg lastig voor mij gelegen (én ze hebben een huisdier waar ik als de dood voor ben., maar dat is een bijzaak :wink: ). Die andere twee voorbeelden zijn ook goed. Zit al wat verder te kijken en er zit eigenlijk best wel moois tussen. Sta er eigenlijk van te kijken wat er beschikbaar is. Thanks! :thumbup: :clap:

Nah, drie weken met enkel handbagage is wel weer heel weinig. Er gaat een koffer mee en daarin (of ik koop 'em daar) een kleine koffer als handbagage. De immigration en douanecontroles scheelt dan wel weer. Maar zoals ik het al hoor moet ik uiteindelijk toch rekening houden met enkele uren 'luchthaven tijd'.
Amerika ist wünderbar!
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Mocht je iets vinden let dan inderdaad op de reviews. Als er geen reviews zijn dan zou ik even verder zoeken en let ook op annuleringsbeleid, de host bepaalt tot hoeveel dagen ervoor je kan annuleren en hoeveel je terugkrijgt mocht je annuleren. (Fee ben je altijd sowieso kwijt als je boekt maar dat is niet zoveel.)

Good luck! :thumbup:
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Heb ik meteen gedaan. Heb ook contact opgenomen met iemand en krijg net 3 mails terug met positieve dingen er in (o.a. 2 minuten lopen vanaf de metro, zegt ze :thumbup: ). Krijg er eigenlijk al meteen zin in om daar te gaan zitten. En dat heb ik eigenlijk niet snel :clap: :thumbup:
Thanks!
Amerika ist wünderbar!
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Nice! Klinkt goed :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties