Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Four mile trail in Yosemite NP / vertrekpunt
Four mile trail in Yosemite NP / vertrekpunt
Hi all,
Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden:
Ik lees verschillende dingen om te beginnen aan de four mile trail in yosemite.
Je kunt blijkbaar vanuit yosemite village naar de trailhead lopen?
Is dat ook het punt waar je je auto kan parkeren?
En hoelang is het vanaf daar naar de trailhead lopen?
Anders kun je dus ook de bus pakken naar punt E5 zie ik.
Gaat die ook vanuit yo. village?
En hoelang duurt dat?
Omdat we mogelijk eerst heen en dan terug willen lopen, zit ik even te spelen
met het vertrekmoment. Dat willen we graag vroeg en vlot doen.
Wat is wijsheid in dit geval?
Ik heb even gezocht maar kon het niet vinden:
Ik lees verschillende dingen om te beginnen aan de four mile trail in yosemite.
Je kunt blijkbaar vanuit yosemite village naar de trailhead lopen?
Is dat ook het punt waar je je auto kan parkeren?
En hoelang is het vanaf daar naar de trailhead lopen?
Anders kun je dus ook de bus pakken naar punt E5 zie ik.
Gaat die ook vanuit yo. village?
En hoelang duurt dat?
Omdat we mogelijk eerst heen en dan terug willen lopen, zit ik even te spelen
met het vertrekmoment. Dat willen we graag vroeg en vlot doen.
Wat is wijsheid in dit geval?
is bezig met plannen om dit jaar voor het 1st naar west USA te gaan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Four mile trail / vertrekpunt
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op mijn wandelsite voor informatie (onder Yosemite Valley), en in ons 2013-verslag.
Willen jullie naar boven en weer naar beneden lopen? Alleen dan is het handig om de auto bij de trailhead te parkeren.
Voor de bus naar E5 zie hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... huttle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Voor E5 heb je de EL Capitan Shuttle nodig. Deze rijdt minder frequent dan de Valley shuttle. Een goed alternatief is om met de valley-shuttle naar de Lodge te gaan en dan naar de trailhead te lopen (zie daarvoor ons verslag).
Zie voor de parkeermogelijheden bij de trailhead: https://www.google.nl/maps/@37.733992,- ... e0!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false;
Marianne
Willen jullie naar boven en weer naar beneden lopen? Alleen dan is het handig om de auto bij de trailhead te parkeren.
Voor de bus naar E5 zie hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... huttle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Voor E5 heb je de EL Capitan Shuttle nodig. Deze rijdt minder frequent dan de Valley shuttle. Een goed alternatief is om met de valley-shuttle naar de Lodge te gaan en dan naar de trailhead te lopen (zie daarvoor ons verslag).
Zie voor de parkeermogelijheden bij de trailhead: https://www.google.nl/maps/@37.733992,- ... e0!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false;
Marianne
BEdankt.
We willen idd heen/terug lopen en ook graag lekker vroeg.
De bussen gaan pas vanaf 9 zag ik.
Beginnen met wandelen rond 8 lijkt me niet verkeerd.
Enig idee of dat vroeg genoeg is om nog een plekje te bemachtigen op
zon parkeerplek (of eentje om de hoek)?
We willen idd heen/terug lopen en ook graag lekker vroeg.
De bussen gaan pas vanaf 9 zag ik.
Beginnen met wandelen rond 8 lijkt me niet verkeerd.
Enig idee of dat vroeg genoeg is om nog een plekje te bemachtigen op
zon parkeerplek (of eentje om de hoek)?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je buiten het park overnacht rij je langs de trailhead op weg naar Yosemite Village. Is er geen plek dan kun je de auto bij de Visitor Parking parkeren en met de shuttle naar de Lodge gaan. Terug kun je dan de Capitan-shuttle nemen. Maar de wandeling naar de Lodge is maar een kilometer, dus goed te doen.
Als je in het park overnacht zou ik sowieso de shuttle nemen; het kost je de nodige tijd om naar de trailhead te rijden, met nog het risico dat er geen plaats is.
Marianne
Als je in het park overnacht zou ik sowieso de shuttle nemen; het kost je de nodige tijd om naar de trailhead te rijden, met nog het risico dat er geen plaats is.
Marianne
Re: Four mile trail in Yosemite NP / vertrekpunt
Als je heen en terug wilt wandelen zou je kunnen overwegen om een andere wandeling te nemen, terug vanaf Glacier Point, bijvoorbeeld de Panorama Trail. Dat wordt dan wel een pittige wandeling, maar zo zie je wel een stuk meer.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Dat is idd een leuke overweging, echter wordt dat in ons geval te lang.
En volgens mij is het de keus of zelfde route terug, of panoramatrail... of de bus.
En dan is het voor ons in dit geval toch echt de kortere wandelroute weer terug.
@ Martine:
Ik kwam dit tegen online, met nog wat plekken tussendoor schijnbaar:
In the valley, a dozen or so cars can fit at the trailhead.
If it's full, you might be able to park at the Swinging Bridge parking lot,
a few hundred meters farther east. If that's full, too (often the case),
keep going and another hundred meters east, you'll reach the meadow opposite Yosemite Falls,
which has about a quarter mile of parking along the left side.
If you haven't found a parking spot by now, try parking in the large day visitor lot near
Yosemite Village or the large lot at Curry Village, then catching the free shuttle.
En volgens mij is het de keus of zelfde route terug, of panoramatrail... of de bus.
En dan is het voor ons in dit geval toch echt de kortere wandelroute weer terug.
@ Martine:
Ik kwam dit tegen online, met nog wat plekken tussendoor schijnbaar:
In the valley, a dozen or so cars can fit at the trailhead.
If it's full, you might be able to park at the Swinging Bridge parking lot,
a few hundred meters farther east. If that's full, too (often the case),
keep going and another hundred meters east, you'll reach the meadow opposite Yosemite Falls,
which has about a quarter mile of parking along the left side.
If you haven't found a parking spot by now, try parking in the large day visitor lot near
Yosemite Village or the large lot at Curry Village, then catching the free shuttle.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is ongeveer wat ik ook zei. De quote komt van http://www.yosemitehikes.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Zoals ik al zei hangt het er ook van af waar je overnacht. En wanneer ben je er eigenlijk, in welke tijd van het jaar? Dat maakt ook wat uit voor de drukte.
Het staat mij bij dat het niet vol was toen wij er waren, maar zeker weten doe ik het niet.
Mocht je met de bus terug gaan dan moet je toch nog weer met de shuttlebus of lopend naar de trailhead om je auto op te halen. Maar loop je heen en weer dan is de auto bij de trailhead wel gemakkelijk natuurlijk (laat er geen etenswaren in zitten).
Marianne
Zoals ik al zei hangt het er ook van af waar je overnacht. En wanneer ben je er eigenlijk, in welke tijd van het jaar? Dat maakt ook wat uit voor de drukte.
Het staat mij bij dat het niet vol was toen wij er waren, maar zeker weten doe ik het niet.
Mocht je met de bus terug gaan dan moet je toch nog weer met de shuttlebus of lopend naar de trailhead om je auto op te halen. Maar loop je heen en weer dan is de auto bij de trailhead wel gemakkelijk natuurlijk (laat er geen etenswaren in zitten).
Marianne
Begin juni zijn we er.
We overnachten in mariposa, dus dat is wel een uur rijden.
Wordt dus sowieso vroeg op staan, maar dat is geen probleem voor ons
In elk geval goed om te weten dat we trailhead vroeg in de ochtend kunnen proberen
en dan nog wat uitwijkmogelijkheden hebben. Thnx
We overnachten in mariposa, dus dat is wel een uur rijden.
Wordt dus sowieso vroeg op staan, maar dat is geen probleem voor ons

In elk geval goed om te weten dat we trailhead vroeg in de ochtend kunnen proberen
en dan nog wat uitwijkmogelijkheden hebben. Thnx

PS: kan me voorstellen dat op het verkeerde moment die weg daarheen dichtgeslibt is met bezoekers?
Update: Als je er tussen 7 en 8 bent is er eigenlijk plek genoeg aan de trailhead.
Naar boven EN naar beneden op 1 dag is een FLINKE wandeling maar wel te doen.
Zelfs voor iemand met nog restverschijnselen van chronische vermoeidheid.
3.45 uur omhoog en 2,5 naar beneden met heerlijke rustpauze aan de top.
Het uitzicht is echt verdiend dan!
Eigenlijk zouden ze die bustouristen gewoon vanaf 12 uur moeten laten komen om de
athleren te belonen met rust
Naar boven EN naar beneden op 1 dag is een FLINKE wandeling maar wel te doen.
Zelfs voor iemand met nog restverschijnselen van chronische vermoeidheid.
3.45 uur omhoog en 2,5 naar beneden met heerlijke rustpauze aan de top.
Het uitzicht is echt verdiend dan!
Eigenlijk zouden ze die bustouristen gewoon vanaf 12 uur moeten laten komen om de
athleren te belonen met rust

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Even dit topic nieuw leven in blazen.
Wij verblijven 2 nachten op de UpperPines camping en willen die volle dag de Four Mile Trail + PanoramaTrail lopen. Wat adviseren jullie qua bereikbaarheid van de Four Mile Trailhead in combinatie met het eind van de Panorama Trail? Waar het beste de auto neerzetten of juist gebruik maken van de shuttlebus? En wat is dan het handigste?
Wij verblijven 2 nachten op de UpperPines camping en willen die volle dag de Four Mile Trail + PanoramaTrail lopen. Wat adviseren jullie qua bereikbaarheid van de Four Mile Trailhead in combinatie met het eind van de Panorama Trail? Waar het beste de auto neerzetten of juist gebruik maken van de shuttlebus? En wat is dan het handigste?
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Klopt het dat de Mist Trail een onderdeel is van de Panorama Trail of moet je deze er qua afstand nog bij optellen als je een rondje wilt doen?
Dus: Four-Mile Trail (4.7 mijl) + Panorama Trail (8.5 mijl) + Mist Trail (3 mijl) = 16.2 mijl
Of
Four-Mile Trail (4.7 mijl) + Panorama Trail inclusief Mist Trail (8.5 mijl) = 13.2 mijl?
Ik ben het even kwijt en denk dat die laatste drie mijl voor ons wel het verschil maakt tussen wel of niet met de bus naar Glacier Point.
Dus: Four-Mile Trail (4.7 mijl) + Panorama Trail (8.5 mijl) + Mist Trail (3 mijl) = 16.2 mijl
Of
Four-Mile Trail (4.7 mijl) + Panorama Trail inclusief Mist Trail (8.5 mijl) = 13.2 mijl?
Ik ben het even kwijt en denk dat die laatste drie mijl voor ons wel het verschil maakt tussen wel of niet met de bus naar Glacier Point.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Mokkataartje: je kunt het laatste deel van de PT de Mist trail nemen.
De Mist trail kan wel zwaar zijn als je al een hele dag hebt gelopen; alternatief is dan de John Muir Trail. Om toch het mooiste deel van de Mist Trail mee te pakken zou je vanaf de Nevada fall de JMT kunnen nemen en dan bij de Vernal Fall de Mist Trail. Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie.
@Anne-Marie86:
Het hangt er een beetje van af hoe laat je wilt vertrekken (voor 7 uur gaan er nog geen shuttlebussen). Als je heel vroeg wilt vertrekken kun je gaan lopen, maar dat is nog wel een flink eind, hoewel het wel makkelijk is. Je kunt ook met de auto gaan, heel vroeg zal een parkeerplaats nog geen probleem zijn, maar dan zit je bij terugkomst zonder auto. Je kunt dan met de shuttlebus naar de lodge en vandaar lopend naar de parkeerplaats. Dat is niet ver, maar het is natuurlijk de vraag of je daar dan nog zin in hebt. Je kunt de auto natuurlijk ook de volgende dag ophalen.
Het mooiste is: een lift regelen naar de trailhead!
Marianne
De Mist trail kan wel zwaar zijn als je al een hele dag hebt gelopen; alternatief is dan de John Muir Trail. Om toch het mooiste deel van de Mist Trail mee te pakken zou je vanaf de Nevada fall de JMT kunnen nemen en dan bij de Vernal Fall de Mist Trail. Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie.
@Anne-Marie86:
Het hangt er een beetje van af hoe laat je wilt vertrekken (voor 7 uur gaan er nog geen shuttlebussen). Als je heel vroeg wilt vertrekken kun je gaan lopen, maar dat is nog wel een flink eind, hoewel het wel makkelijk is. Je kunt ook met de auto gaan, heel vroeg zal een parkeerplaats nog geen probleem zijn, maar dan zit je bij terugkomst zonder auto. Je kunt dan met de shuttlebus naar de lodge en vandaar lopend naar de parkeerplaats. Dat is niet ver, maar het is natuurlijk de vraag of je daar dan nog zin in hebt. Je kunt de auto natuurlijk ook de volgende dag ophalen.
Het mooiste is: een lift regelen naar de trailhead!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dank Marianne. Als ik het goed begrijp zou de totale lengte dus 13.2 mijl zijn?
14 mile ongeveer inderdaad. Pittig wandelingetje!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Marianne, dank voor je reactie! Voor 7 uur zullen we niet vertrekken, dus ik denk dat we de shuttle bus pakken naar stop 7. Vanaf daar is het een kilometer lopen naar de trailhead.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht