Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fees, Taxes and Surcharges not included! Pfff
Fees, Taxes and Surcharges not included! Pfff
We zijn alweer verhuisd en het eerste wat we nodig hebben in het nieuwe huis is internet. Helaas heb je in de VS maar beperkte keuze; internet van cable companies zoals Comcast/Time Warner of the telefoonmaatschappijen AT&T/Verizon. Je ziet een geweldig online offer staan voor slechts $40 p/m en dan in extra kleine font altijd ‘excluding taxes,fees and surcharges’.... maw $40 is niet wat je uiteindelijk gaat betalen per maand.
Afhankelijk van de staat/county/city waar je woont zal dat bedrag omhoog gaan. Mijn frustratie is dat wanneer je belt en vraagt wat de ‘total bill’ per maand gaat worden, nooit een antwoord krijgt. Het lijkt me niet zo moeilijk om de totale prijs te vermelden immers ze zullen toch de eerste maand een rekening sturen.
Dit geldt voor meer services in Amerika waar ze de fees en administratiekosten verborgen houden totdat je de bestelling daadwerkelijk hebt geplaatst of zelfs erger totdat je eerste rekening ontvangt. Is dit oplichting of slimme marketing?!
Afhankelijk van de staat/county/city waar je woont zal dat bedrag omhoog gaan. Mijn frustratie is dat wanneer je belt en vraagt wat de ‘total bill’ per maand gaat worden, nooit een antwoord krijgt. Het lijkt me niet zo moeilijk om de totale prijs te vermelden immers ze zullen toch de eerste maand een rekening sturen.
Dit geldt voor meer services in Amerika waar ze de fees en administratiekosten verborgen houden totdat je de bestelling daadwerkelijk hebt geplaatst of zelfs erger totdat je eerste rekening ontvangt. Is dit oplichting of slimme marketing?!
Re: Fees, Taxes and Surcharges not included! Pfff
De mensen aan de tel. hebben vaak alleen cue cards en zijn daarom vaak niet in staat je de correcte prijsinformatie te geven.
Meestal kun je de eerste maanden een teaser rate krijgen. Sommigen hier lukt het die rate langer te houden door te bellen en te dreigen naar de concurrentie te gaan. Als je ergens woont waar geen concurrentie is, wordt dat wat lastiger.
Wel kun je de kabelaar vertellen dat je erover denkt een schotel te nemen en kijken of dat werkt.
Alweer verhuisd ? Sterkte !!!
Meestal kun je de eerste maanden een teaser rate krijgen. Sommigen hier lukt het die rate langer te houden door te bellen en te dreigen naar de concurrentie te gaan. Als je ergens woont waar geen concurrentie is, wordt dat wat lastiger.
Wel kun je de kabelaar vertellen dat je erover denkt een schotel te nemen en kijken of dat werkt.
Alweer verhuisd ? Sterkte !!!
Meestal wanneer ik ComCast bel kunnen ze mij redelijk vertellen wat mijn eind bedrag zal zijn(maar moet eerst verbonden worden met financial department please hold 5 more hours). Het zijn altijd de kleine lettertjes met alles waar je goed op moet letten. Special deal first year $99.99 en dan staat er ergens in de kleine lettertjes volgende jaar $200 excluding dit dit en dit.
Heb zelf ComCast Internet alleen. Krijg met regelmaat offer via de telefoon tot ik op een dag er een beetje genoeg van had. Ze proberen je binnen te lokken met oh maar meneer je betaald $39.99 voor je internet voor maar $10 per maand extra kan je dit en dit er bij krijgen. Wat er niet word verteld op dat moment is dat er naar 6 maanden een fee change bij zit of je kanalen pakket veranderd plotseling. Zo had ik er een beetje genoeg van en heb alleen internet met NetFlix. In ieder geval ik denk dat er heel veel mensnen zijn die deze frustratie met je delen hier in de VS.
Een vriend van mij had zei tegen ComCast dat hij internet en kabel van een andere maatschappij ging nemen. In plaats van proberen hem te houden, werd zijn kabel en internet per direct verbroken
Klinkt dit bekent voor andere? hahahaa
[youtube]awV9PeX8eEA[/youtube]

Heb zelf ComCast Internet alleen. Krijg met regelmaat offer via de telefoon tot ik op een dag er een beetje genoeg van had. Ze proberen je binnen te lokken met oh maar meneer je betaald $39.99 voor je internet voor maar $10 per maand extra kan je dit en dit er bij krijgen. Wat er niet word verteld op dat moment is dat er naar 6 maanden een fee change bij zit of je kanalen pakket veranderd plotseling. Zo had ik er een beetje genoeg van en heb alleen internet met NetFlix. In ieder geval ik denk dat er heel veel mensnen zijn die deze frustratie met je delen hier in de VS.
Een vriend van mij had zei tegen ComCast dat hij internet en kabel van een andere maatschappij ging nemen. In plaats van proberen hem te houden, werd zijn kabel en internet per direct verbroken

Klinkt dit bekent voor andere? hahahaa
[youtube]awV9PeX8eEA[/youtube]
-
- Amerika-expert
ja hoor, dat klinkt bekend. Ik denk dat de meeste mensen een hekel aan utility companies hebben. In mijn town hebben we nu 3 bedrijven die mogen leveren en ik heb kabels hangen van ieder bedrijf. Soms ontkomt het me, maar ik probeer te wisselen zo gauw een contract afloopt en de prijzen omhoog gaan - dat is voor ons iedere 2 jaar ofzo.
Wij woonden in een nieuwbouwwijk, en hadden daar internet, kabel, telefoon en later ook alarmsysteem via een lokale aanbieder, die alleen opereert in nieuwere wijken in/rond Houston. Inderdaad ook dat trucje dat het de eerste 6 maanden goedkoper is, maar het was mij wel duidelijk wat ik ging betalen. Verder nauwelijks problemen, en die enkele keer dat er wat was was een telefoontje genoeg om die dag of de dag erna een monteur over de vloer te hebben, die dan ook (kosteloos) doorwerkte tot het opgelost was.
Als ik van iedereen altijd die drama verhalen hoor, vooral over Comcast, en altijd die lange rijen zag bij hun kantoor, dan geloof ik dat we alleen al om die reden weer in een nieuwere wijk zouden gaan wonen als we zouden teruggaan naar Houston, want ik wil geen andere provider meer!
Als ik van iedereen altijd die drama verhalen hoor, vooral over Comcast, en altijd die lange rijen zag bij hun kantoor, dan geloof ik dat we alleen al om die reden weer in een nieuwere wijk zouden gaan wonen als we zouden teruggaan naar Houston, want ik wil geen andere provider meer!
Terug in Texas!
De meeste abonnees kunnen je ComCastic stories vertellen - wij ook.
De mooiste vind ik nog steeds hoe de plaats waar we 20 jaar geleden onze US-odyssee begonnen, op het idee kwam dat ComCast te duur was voor de inwoners van genoemde plaats !
De gemeenteraad nam een voorstel aan dat ComCast tot de orde geroepen moest worden en de prijzen aanpassen.
Ja inderdaad, zei ComCast - onze prijzen kloppen niet, dat klopt, want ze zijn te laag !
Het gemeentelijk initiatef kostte iedere abonneee in die plaats $ 10 per maand extra vanaf toen.
De mooiste vind ik nog steeds hoe de plaats waar we 20 jaar geleden onze US-odyssee begonnen, op het idee kwam dat ComCast te duur was voor de inwoners van genoemde plaats !
De gemeenteraad nam een voorstel aan dat ComCast tot de orde geroepen moest worden en de prijzen aanpassen.
Ja inderdaad, zei ComCast - onze prijzen kloppen niet, dat klopt, want ze zijn te laag !
Het gemeentelijk initiatef kostte iedere abonneee in die plaats $ 10 per maand extra vanaf toen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 mei 2015, 04:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Jep... Ik snap de frustratie... Je ziet een mooie deal en dan komt er nog X tax overheen, Y delivery, Z montage, A final inpsection, B...
zo kreeg ik 250 dollar van mn bank af... super... maar er kwam weer 300 dollar meuk over.
Verder heb ik Alleen internet aansluiting. Vind ik meer dan voldoende.
zo kreeg ik 250 dollar van mn bank af... super... maar er kwam weer 300 dollar meuk over.
Verder heb ik Alleen internet aansluiting. Vind ik meer dan voldoende.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Nog een ComCastic story.
We zijn verhuisd en 'tech' komt om de aansluiting te regelen.
Twee keuzes: alle punten (in de kamers) nu actief voor $ 15 het stuk, of maar eentje voor $ 15 nu, en en tweede kost dan later $ 75 om te activeren. En de derde ook $ 75.
OK - activeer dan alles maar. We hebben toevallig 5 kamers totaal. Zo gezegd zo gedaan.
Volgende twee dagen enorme problemen met Internet en cable-tv.
Een andere 'tech' komt - en al snel blijkt deze meer tech dan de vorige.
De nieuwe, betere, tech meldt dat de problemen worden veroorzaakt doordat er teveel 'dilution' is - veroorzaakt door teveel geactiveerde punten.
Oh - de-activeer alles dan maar, op eentje na.
Gebeld: krijg ik nu $ 60 terug ? Nou nee mooi niet dus.
En toch zijn er hier mensen die blijven beweren dat de klant koning is in de US.
We zijn verhuisd en 'tech' komt om de aansluiting te regelen.
Twee keuzes: alle punten (in de kamers) nu actief voor $ 15 het stuk, of maar eentje voor $ 15 nu, en en tweede kost dan later $ 75 om te activeren. En de derde ook $ 75.
OK - activeer dan alles maar. We hebben toevallig 5 kamers totaal. Zo gezegd zo gedaan.
Volgende twee dagen enorme problemen met Internet en cable-tv.
Een andere 'tech' komt - en al snel blijkt deze meer tech dan de vorige.
De nieuwe, betere, tech meldt dat de problemen worden veroorzaakt doordat er teveel 'dilution' is - veroorzaakt door teveel geactiveerde punten.
Oh - de-activeer alles dan maar, op eentje na.
Gebeld: krijg ik nu $ 60 terug ? Nou nee mooi niet dus.
En toch zijn er hier mensen die blijven beweren dat de klant koning is in de US.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben nog ouderwets ADSL bij een lokale provider, niet goedkoop (telefoon+internet bijna $100 netto per maand), maar duidelijke prijzen, geen prijsverhogingen (al 6 jaar!), prima service, en zelden storing. TV doen we free-over-the-air, en de rest gaat via internet (Hulu, etc.). Zoals gezegd, niet goedkoop, maar ik hoop dat we straks glasvezel bij ze kunnen krijgen. Ze zijn nog aan het uitrollen, en dat gaat minder hard dan bij de grote jongens. Helaas zijn er maar weinig gebieden in de VS waar er goede alternatieven zijn voor de grote boze telecoms. Zelfs in Silicon Valley is het aanbod niet erg groot.
-
- Amerika-expert
@goldenhills: heeft Sonic dan geen service bij jullie? $100/maand voor DSL internet+telefoon is waanzin.
@USInsider: niet dreigen (vermits je dat woord letterlijk bedoeld), want dat werk niet. Je wijst op de online aanbiedingen, uiteraard blijkt dat alleen voor nieuwe klanten, dan vraag je hoe lang je weg moet zijn voordat je "nieuw" bent. Is typisch 1 week tot 1 maand. Okay, je wilt niet weg, want je bent een trouwe klant en hebt zoveel rare verhalen gehoord over de concurrentie, maar ja, het is wel erg veel geld dus je wordt gedwongen. Wat verhaal eromheen, beetje aankleden, goed je teleurstelling tonen, etc. "Wat moet dat moet, maar kunt u dan echt niet helpen?" In een kwartiertje zijn ze om, en krijg je wat je wilt. Overigens zijn de deals hier meestal voor een jaar en meestal gaat de prijs niet direct omhoog na die periode, maar pas een aantal maanden later.
Disclaimer: ja, wij sturen tegenwoordig maar liefst $85/maand naar Comcast (da's incl. alle fees, box rentals, taxes, etc.), maar dat is voor 128Mb/s internet en de hele reutefleut aan premium channels.
Gr., Flipje
@USInsider: niet dreigen (vermits je dat woord letterlijk bedoeld), want dat werk niet. Je wijst op de online aanbiedingen, uiteraard blijkt dat alleen voor nieuwe klanten, dan vraag je hoe lang je weg moet zijn voordat je "nieuw" bent. Is typisch 1 week tot 1 maand. Okay, je wilt niet weg, want je bent een trouwe klant en hebt zoveel rare verhalen gehoord over de concurrentie, maar ja, het is wel erg veel geld dus je wordt gedwongen. Wat verhaal eromheen, beetje aankleden, goed je teleurstelling tonen, etc. "Wat moet dat moet, maar kunt u dan echt niet helpen?" In een kwartiertje zijn ze om, en krijg je wat je wilt. Overigens zijn de deals hier meestal voor een jaar en meestal gaat de prijs niet direct omhoog na die periode, maar pas een aantal maanden later.
Disclaimer: ja, wij sturen tegenwoordig maar liefst $85/maand naar Comcast (da's incl. alle fees, box rentals, taxes, etc.), maar dat is voor 128Mb/s internet en de hele reutefleut aan premium channels.
Gr., Flipje
$85 is een koopje! ik zat op $130 voor high speed met premium kanalen waar nooit wat boeiends op was. Zo zie je maar weer hoe de prijzen verschillen per locatie.
Oplossing, meer in de natuur zijn dan met de TV in de weer zijn

Oplossing, meer in de natuur zijn dan met de TV in de weer zijn

- goldenhills
- Amerika-expert
@Flipje We hebben Sonic... maar ze leveren nog geen alternatief voor legacy ADSL in onze wijk. Telefoon (AT&T) is ongeveer $25, Sonic $65.
Ik schreef dat sommigen hier is gelukt lagere rates te krijgen door te 'dreigen' weg te lopen.
Maar als je niet kunt 'weglopen' dan slaat dat argument nergens op. En ComCast weet dat.
Wij betalen ong. hetzelfde als jij.
Een aardig artikel hierover maar nog steeds relevant:
http://business.time.com/2012/06/08/how ... rs-to-lie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens logt ComCast alle telefoontjes plus een evaluatie ervan:
http://www.cbc.ca/newsblogs/yourcommuni ... brown.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je niet kunt 'weglopen' dan slaat dat argument nergens op. En ComCast weet dat.
Wij betalen ong. hetzelfde als jij.
Een aardig artikel hierover maar nog steeds relevant:
http://business.time.com/2012/06/08/how ... rs-to-lie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens logt ComCast alle telefoontjes plus een evaluatie ervan:
http://www.cbc.ca/newsblogs/yourcommuni ... brown.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Ja, waar je links op duiden is wat ik bedoel. Ik kom misschien niet goed over in ASCII, maar "dreigen" komt agressief over, en dat is niet de manier waarop je dingen voor elkaar krijgt bij de rep. Vandaar mijn verhaal. Ik realiseer dat het totaal niet op jouw situatie van toepassing is.
Soortgelijk (ook niet voor jou van toepassing zoals je in het andere topic al aangaf, omdat je man die verbinding nodig heeft voor werk), mensen die maar 1 provider hebben kunnen er voor kiezen om die ene week (als dat is wat het is om een "nieuwe klant" te worden), de zaak af te laten sluiten. Je kunt dan alweer aan de slag als nieuwe klant nog voordat je alle machinerie hebt moeten inleveren. We hebben dat al eens gespeeld met AT&T.
Puur uit nieuwsgierigheid om te weten of we die rakkers van Comcast niet verder hadden moeten pushen (en die vraag hoeft zeker niet beantwoord te worden), hebben jullie voor dat bedrag ook 128Mb/s? Die TV kwam er voor ons alleen bij omdat de bundel goedkoper was dan internet alleen (vraag mij niet waarom). Ben het echt met Big_Mo eens dat TV het niet waard is: ik kijk "Game of Thrones" (ik was al een fan van de boeken voordat de serie begon), en daar houdt het bij op.
Voor ons was het alternatief niks doen, maar de rekening was een paar maanden terug opeens $65/maand hoger: reset naar het "normale" tarief. Jaja. Aangezien we er na 1 belletje van een kwartiertje vanaf zijn voor een maandje of 15, reken ik dat ik in feite werkte voor een uurloon van $3900. Netto! Er zijn dagen dat mijn chef niet zo gul is, dus dat kwartiertje heb ik er wel voor over, stompzinnig als het mag zijn.
Gr., Flipje
Soortgelijk (ook niet voor jou van toepassing zoals je in het andere topic al aangaf, omdat je man die verbinding nodig heeft voor werk), mensen die maar 1 provider hebben kunnen er voor kiezen om die ene week (als dat is wat het is om een "nieuwe klant" te worden), de zaak af te laten sluiten. Je kunt dan alweer aan de slag als nieuwe klant nog voordat je alle machinerie hebt moeten inleveren. We hebben dat al eens gespeeld met AT&T.
Puur uit nieuwsgierigheid om te weten of we die rakkers van Comcast niet verder hadden moeten pushen (en die vraag hoeft zeker niet beantwoord te worden), hebben jullie voor dat bedrag ook 128Mb/s? Die TV kwam er voor ons alleen bij omdat de bundel goedkoper was dan internet alleen (vraag mij niet waarom). Ben het echt met Big_Mo eens dat TV het niet waard is: ik kijk "Game of Thrones" (ik was al een fan van de boeken voordat de serie begon), en daar houdt het bij op.
Voor ons was het alternatief niks doen, maar de rekening was een paar maanden terug opeens $65/maand hoger: reset naar het "normale" tarief. Jaja. Aangezien we er na 1 belletje van een kwartiertje vanaf zijn voor een maandje of 15, reken ik dat ik in feite werkte voor een uurloon van $3900. Netto! Er zijn dagen dat mijn chef niet zo gul is, dus dat kwartiertje heb ik er wel voor over, stompzinnig als het mag zijn.
Gr., Flipje
Sorry, ik maakte een vergissing. Ik dacht even dat de rekening per twee maanden kwam.
Maar het is per maand en we betalen $ 160 per maand.
Dat is voor Cable & Internet - 128 Mb/s, geen box, enkele premium channels (sinds kort) wel HBO, geen Showtime, plus fees en belastingen.
Ik heb geen puf (de al genoemde pfff) om de paar maanden te gaan bellen met ComCast - lange tijd in de wacht te staan enz. en vervolgens tegen iemand aan te gaan zeuren.
Veel te slecht voor mijn toch al te hoge bloeddruk.
En inderdaad, een week zonder Internet-verbinding is geen optie.
Maar het is per maand en we betalen $ 160 per maand.
Dat is voor Cable & Internet - 128 Mb/s, geen box, enkele premium channels (sinds kort) wel HBO, geen Showtime, plus fees en belastingen.
Ik heb geen puf (de al genoemde pfff) om de paar maanden te gaan bellen met ComCast - lange tijd in de wacht te staan enz. en vervolgens tegen iemand aan te gaan zeuren.
Veel te slecht voor mijn toch al te hoge bloeddruk.
En inderdaad, een week zonder Internet-verbinding is geen optie.
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 mei 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Net FIOS betaald: $200 voor TV, 25/25 WWW en telefoon. 3 kastjes en heel veel kanalen inclusief HBO / Showtime / History en films.
- Color01
- Amerika-expert
ik betaal voor Charter Cable $150 ..TV + Movies Channels , Internet: 60Mbps , Telefoon met Free Long Distance.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik betaalde tot vorig jaar October ook $160/maand aan internet/telefoon/tv. Toen gingen we bij onszelf te rade, en kwamen tot de conclusie dat we eigenlijk de TV wel konden missen. We keken meer internet TV en Netflix, dus "echte" TV (DirectTV) maar opgezegd en ook wij voegen ons bij de toenemende groep van "cord-cutters". DirecTV wurmde zich in allerlei bochten en boden gratis alle premium channels en andere zaken, maar bij de meeste zat als addertje onder het gras dat we voor twee jaar bij moesten tekenen. Dus toch maar opgezegd en onze rekening ging met $110 omlaag. En nu ruim 6 maanden verder moet ik zeggen dat ik ze niet mis. 220 kanalen waar eigenlijk niets op is, en ook nog overloopt van de reclame. Lekker rustig nu.
Ha ! Wij hebben het daar ook met enige regelmaat over: Cut the Cord.
Maar iedere keer gebeurt er iets: de TiVo neem een oude film op waarover ik over heb gehoord ooit maar die ik nooit heb kunnen zien: en daar is-ie dan ! Of record een documentaire die ik inderdaad wil kijken.
Of ik ontdek dat op XFinity On Demand ook HBO staat, zonder ads en met mogelijkheid tot fast forward.
En zo nam ik in enkele dagen tijd alle voorgaande seizoenen van Game of Thrones tot me. Vierkante oogjes !
(Iemand hier had de boeken gelezen - zit daar ook zoveel bloot in ?)
Maar iedere keer gebeurt er iets: de TiVo neem een oude film op waarover ik over heb gehoord ooit maar die ik nooit heb kunnen zien: en daar is-ie dan ! Of record een documentaire die ik inderdaad wil kijken.
Of ik ontdek dat op XFinity On Demand ook HBO staat, zonder ads en met mogelijkheid tot fast forward.
En zo nam ik in enkele dagen tijd alle voorgaande seizoenen van Game of Thrones tot me. Vierkante oogjes !
(Iemand hier had de boeken gelezen - zit daar ook zoveel bloot in ?)
-
- Amerika-expert
Ja, hoewel de eerste boeken minder grafisch zijn dan de TV series, de latere juist meer. Hetzelfde geldt voor het geweld: bv. de TV-Theon komt er beter van af (lichamelijk dan; geestelijk is hij even gebroken) als de boek-Theon.USInsider schreef:(Iemand hier had de boeken gelezen - zit daar ook zoveel bloot in ?)
Gr., Flipje