Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werking APC (Automated Passport Control) bij aankomst USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Werking APC (Automated Passport Control) bij aankomst USA

Bericht door Hinko »

Nee RNA, je kunt de automaat wel gebruiken. Een vriend van mij heeft hetzelfde. Automaat ging prima, hij kreeg alleen een ticket met een kruis waardoor hij in een andere rij moest dan een ticket zonder kruis. In de rij met kruis kreeg je nog een paar vragen.

Nogmaals, die vriend vroeg aan de immigration officer waarom hij een kruis kreeg, willekeurig was het antwoord.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

TwentseGijs schreef:
VinMor schreef: Ik ga binnenkort ook weer die kant op, met een nieuwe ESTA maar nog met oude paspoort(verloopt alleen wel in augustus, en ik ga ik juni)...
Moet je paspoort niet een half jaar geldig zijn, vanaf het punt dat je weer uit amerika vertrekt??

Waarom zou dat zo moeten zijn dan? :)
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
bedeve
Amerika-expert

Re: Automated Passport Control (APC) kiosks

Bericht door bedeve »

sunnyrojo schreef: Ben eigenlijk pasgeleden gaan kijken omdat het nu ook geldt voor San Fransisco (sinds maart dit jaar) waar wij landen.
Ik heb ze zien staan aan de verste wand van de hal waar je binnenkomt.
De aanduiding is "Kiosk"
Ze waren nog niet in gebruik.
Het waren er maar heel weinig.
gedurende mijn 3/4 uur wachttijd heb ik me afgevraagd wat die "kiosk"nou aan tijdwinst zou kunnen opleveren. :? :?
Ook daar zullen rijen ontstaan.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Automated Passport Control (APC) kiosks

Bericht door harryh »

bedeve schreef:gedurende mijn 3/4 uur wachttijd heb ik me afgevraagd wat die "kiosk"nou aan tijdwinst zou kunnen opleveren. :? :?
In Seattle was het in het verleden meestal iets van een uur wachten, nu met APC 15 minuten terwijl het net zo druk was. Bij de gewone niet APC rij was het nog steeds lang wachten begreep ik van mensen die ik later sprak ;)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

http://www.cntraveler.com/stories/2015- ... 1317493981
One difference this year: Banks of self-service kiosks that let U.S. passport holders and other eligible travelers zip through formalities. Approximately 900 machines have been installed at 34 airports, including seven U.S. preclearance facilities located in foreign countries. San Francisco and Las Vegas are the latest gateways to get the gizmos, which Customs claims can reduce the average wait time at some locations by as much as 25 to 40 percent. Anyone can use them, as long as they're from the U.S., Canada, or visa waiver approved countries. It's separate from the Global Entry program, which requires payment of a fee, a background check, and finger printing for members, who then can re-enter the country through expedited lanes.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ook wij wilden hiervan bij aankomst in Seattle gebruik maken.
Het was een groot drama. Vingerafdrukken die niet gepakt werden, foto's die niet genomen werden. Na mijn man schoot de machine op slot en hij had nog geen bonnetje. Vervolgens kon ik naar een andere machine, moest hij naar een derde toe en het einde van het liedje was natuurlijk dat we allebei een kruis hadden en alsnog in de rij moesten die ellenlang was. Als we direct in de normale rij waren gaan staan waren we echt veel sneller geweest.
Ik weet niet of het verplicht is om er gebruik van te maken, maar anders Is het eens en nooit weer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik ben in februari in Seattle aangekomen, was toen geen enkel probleem en snel door de APC.

Afgelopen 25 april kwamen we in Miami aan, daar ging het iets lastiger, slechte vingerscanner. Duurde lang voordat dat goed ging, denk omdat er nauwelijks airco was. Even glas vd scanner en vingers met doekje schoonmaken en niet te hard drukken deed vervolgens wonderen, konden na 10 minuten met z'n vieren door zonder kruis.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

APC is nog niet echt een succes naar mijn mening, gaat vaak verkeerd met vingerafdrukken, scannen van paspoort of green card. Na enkele malen proberen vervalt de sessie en kun je weer opnieuw beginnen. Heb al enkele malen staan vloeken voor zo'n machine, zeker na lange reis wil je dit soort ellende niet. Nadat je bonnetje hebt kun je alsnog in een rij aansluiten bij security officer die dan nogmaals paspoort en greencard bekijkt en stempel in je paspoort zet.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Rudolfje, je schetst precies onze ervaring met APC. We hadden geluk dat onze connecting flight vertraagd was, anders hadden we die met dank aan de APC gemist.
Terwijl als we rechtstreeks in de 'gewone' rij waren gaan staan er allang door waren geweest.
Maar weet iemand of je met returning ESTA wel in de gewone rij mag staan?
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

Ter info:
Mijn paspoort verloopt in de tweede helft van juni. Daar wist de APC in Chicago eind april geen raad mee. Aan de balie natuurlijk geen enkel probleem en we hebben weer een leuke vakantie gehad.

Plezier! Peter
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Vorige week heb ik gebruik gemaakt van APC op Dulles (Washington DC). Voor de "gewone" immigratiebalies stond een flinke rij. Voor de APC stond geen rij en het werkte fluitend: op deze manier was ik in een paar minuten door immigratie, om vervolgens meer dan een half uur op m'n koffer te moeten wachten ;)
Mijn enige verwarring was dat ik het blauwe douaneformulier nu niet meer nodig had. Dat wilde de douanier niet meer hebben; het ticket van de APC was al voldoende.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Wij gingen in Miami ook langs de APC, ging mooi snel. Ik heb een é in mijn naam, die wilde hij alleen niet pakken, dus heb ik hem nogmaals gedaan. Je moet je paspoort even goed tegen het glas duwen. En verder maakt hij de foto vrij snel, ik was nog bezig met mn bril afdoen en toen had ie al geschoten. Maar gelukkig kun je dat makkelijk over doen en met 5 minuten waren we allebei klaar en stonden we achter de douane.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Mijn vader hoeft vanwege zijn leeftijd nooit de vingerafdrukken te geven. Kan hij dan toch gebruik maken van de APC?
Zou ons misschien wel wat tijd schelen volgende week...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik hoop het ook te gaan proberen in september! Bedankt voor de terugkoppeling.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Gisteren op Washington Dulles in recordtijd een Port Of Entry, met gebruik van de ESTA kiosk (bordje ESTA return volgen) waren we er binnen 10min door.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Klinkt bemoedigend, werd er veel gebruik van gemaakt?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Gisteren in Orlando MCO binnen tien minuten door dr immigrations. Wel even aan de 'verkeersregelaar' aangeven dat je returning ESTA bent. Dan stuurt hij je naar de rij voor de residents met APC's. Op de borden stond namelijk niks over returning ESTA's.

Dit scheelde meer dan anderhalf uur met waar we vorig jaar in LAX terecht kwamen.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Is er nu precies duidelijk wat bedoelt wordt met 'returning ESTA'?

Wij gaan namelijk voor de zoveelste keer naar de VS op een ESTA, maar hebben beiden wel een nieuw paspoort en zijn nog nooit met het nieuwe paspoort ( en dus een nieuwe ESTA aanvraag) naar de VS geweest.

Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dan ben jij, tenminste zo beschouw ik het en ik heb precies dezelfde situatie, returning Esta, immers je bent al een keer in de VS geweest na 2008. Dat is volgens mij van belang.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

De vraag is of CBP het ook zo beschouwt! :D

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer