Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Re: Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Bedankt voor de waarschuwing, we zullen dat zeker vooraf gaan doen! Zo te zien kost het kastje van Alamo op dagen dat je het gebruikt (dus maar één dag voor ons) $ 3,95, dus ik denk dat we gewoon online gaan regelen zodra we onze huurauto hebben. Het kan maar gedaan zijn, nietwaar? Ik zie op de site trouwens wel dat je nog tot twee dagen na het oversteken van de brug kunt betalen, ook bij bepaalde 'cash locations' in de stad, maar om daar nou speciaal naar op zoek te gaan... we doen het wel online of telefonisch!
Inmiddels kunnen we zeggen dat we volgende maand al vertrekken (OK, het duurt nog acht weken, maar toch
) dus we zijn nu begonnen met finetunen. Eén van de dingen waarover we twijfelen, is whale watchen vanuit Monterey. Onze route ziet er zo uit:
14 juli - San Francisco - Monterey
15 juli - Monterey - Morro Bay
16 juli - Morro Bay - Los Angeles.
We hebben begrepen dat de zee 's middags nogal ruw is, dus willen we eventueel 's ochtends de whale watching tour doen. Omdat we op 15 juli veel tijd aan Big Sur willen besteden, zou het dus het handigst zijn om op 14 juli de boottocht te doen. Volgens Google Maps doe je er vanaf ons hotel aan Lombard Street iets meer dan 2 uur over om bij Monterey te komen, maar dan kom je ook echt pas bij Monterey aan de kust. Mijn vraag is eigenlijk: mis je dan niet teveel van Highway 1 (bijvoorbeeld Half Moon Bay)? Of is dat niet zo'n gemis als je het vergelijkt met wat we de twee dagen daarna nog zullen zien?
En hoe druk is het verkeer in en om San Francisco wanneer je rond half zeven 's ochtends vertrekt? Zou het haalbaar zijn om de boottocht van half tien te halen? Is het nodig om van tevoren te reserveren?
Oh - en is er nog een voorkeur voor een bepaald bedrijf? Of houden ze elkaar allemaal op de hoogte en gaan ze dan met zijn allen naar de plek waar de walvissen zijn?
14 juli - San Francisco - Monterey
15 juli - Monterey - Morro Bay
16 juli - Morro Bay - Los Angeles.
We hebben begrepen dat de zee 's middags nogal ruw is, dus willen we eventueel 's ochtends de whale watching tour doen. Omdat we op 15 juli veel tijd aan Big Sur willen besteden, zou het dus het handigst zijn om op 14 juli de boottocht te doen. Volgens Google Maps doe je er vanaf ons hotel aan Lombard Street iets meer dan 2 uur over om bij Monterey te komen, maar dan kom je ook echt pas bij Monterey aan de kust. Mijn vraag is eigenlijk: mis je dan niet teveel van Highway 1 (bijvoorbeeld Half Moon Bay)? Of is dat niet zo'n gemis als je het vergelijkt met wat we de twee dagen daarna nog zullen zien?
En hoe druk is het verkeer in en om San Francisco wanneer je rond half zeven 's ochtends vertrekt? Zou het haalbaar zijn om de boottocht van half tien te halen? Is het nodig om van tevoren te reserveren?
Oh - en is er nog een voorkeur voor een bepaald bedrijf? Of houden ze elkaar allemaal op de hoogte en gaan ze dan met zijn allen naar de plek waar de walvissen zijn?
Laatst gewijzigd door GJ op 04 mei 2015, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsja, dat is een keuze maken. Hoe de zee zich gedraagt kun je ook niet voorspellen. Als je graag Half Moon Beach etc wilt bezoeken dan zou ik de tour lekker in de middag doen.
Naar mijn idee mis je overigens niet heel veel als je zonder stops van SF naar Monterey gaat. Je zou dan vroeg kunnen vertrekken inderdaad uit SF. Ik zou dan ter plaatse kaartjes kopen voor een whale watch, je weet nooit of je het haalt.
Na de whale watch heb je dan nog een hele middag in Monterey. Die kun je ook gebruiken om alvast wat te bekijken rond Big Sur, zoals de 17 mile drive en Point Lobos. Of een stukje terug en Santa Cruz aan doen.
Naar mijn idee mis je overigens niet heel veel als je zonder stops van SF naar Monterey gaat. Je zou dan vroeg kunnen vertrekken inderdaad uit SF. Ik zou dan ter plaatse kaartjes kopen voor een whale watch, je weet nooit of je het haalt.
Na de whale watch heb je dan nog een hele middag in Monterey. Die kun je ook gebruiken om alvast wat te bekijken rond Big Sur, zoals de 17 mile drive en Point Lobos. Of een stukje terug en Santa Cruz aan doen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ja, ik denk dat dat dan wel het plan zou zijn inderdaad, om de 17 Mile Drive alvast te doen. Ik zag dat jullie met Princess waren gegaan en dat dat goed was bevallen? Ik zie nu trouwens dat zij zowel om 9 als om 10 uur tours hebben, dus dat moet goedkomen. Ik neem aan dat er altijd wel plaats is op één van die boten en dat het niet echt nodig is om van tevoren te reserveren? En dat alle maatschappijtjes zo'n beetje naast elkaar zitten in die haven?
Ja ze zitten allemaal in de haven bij Fishermans Wharf. Genoeg parkeerplaats ook. En toen wij er waren waren er slechts 20 anderen op onze boot, dus ik denk dat je makkelijk op de bonnefooi kunt gaan.
Als je voor de 10 uur tocht gaat moet je dat makkelijk redden lijkt me, lekker om 7 uur in de auto zitten en als je op tijd bent kun je nog een kopje koffie doen in de haven aldaar.
Overigens zagen wij een wandeling in Point Lobos in de baai daar ook bultruggen springen, dat was indrukwekkend!
Als je voor de 10 uur tocht gaat moet je dat makkelijk redden lijkt me, lekker om 7 uur in de auto zitten en als je op tijd bent kun je nog een kopje koffie doen in de haven aldaar.
Overigens zagen wij een wandeling in Point Lobos in de baai daar ook bultruggen springen, dat was indrukwekkend!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je het beste 30 tot 45 min voor vertrek al aanwezig bent. Voor je de boot opgaat krijg je ook nog een veiligheidsuitleg. Wij waren er overigens in April en hadden een man of 40 aan boord. Het kan dus wel drukker zijn.
Ja, ik zag inderdaad dat je 30 minuten van tevoren moet inchecken. Ik denk dat we de weersvoorspellingen in de gaten gaan houden (want met regen op zo'n boot zitten is ook niks) en dan misschien de dag vantevoren een tour om 10.00 uur reserveren als het mooi weer wordt. En dan op tijd vertrekken uit SF, zodat we zeker op tijd daar zijn. Hebben we dan nog tijd om een beetje rond te wandelen, prima, zo niet: ook niet erg, dan weten we iig dat we nog wel mee kunnen op de boot.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat je dat rondwandelen beter tot na de tocht kunt bewaren. Als je tussen 9 en 9:30 bij de pier moet zijn, betekent het zeker al 2u rijden vanuit SF en aangezien je midden in de spits zult zitten zou ik zeker ook wat speling nemen. Je zou overigens ook kunnen kijken voor walvistochten vanuit Moss Landing of Santa Cruz. Je vaart, natuurlijk afhankelijk van wat er te zien is, toch eerst een uur de volle oceaan op.
Ik vond trouwens de pier van Monterey ook weer niet zo heel erg boeiend in de ochtend, bijna alles is nog dicht.
Ik vond trouwens de pier van Monterey ook weer niet zo heel erg boeiend in de ochtend, bijna alles is nog dicht.
-
sommeren
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
In Seattle zou ik zeker de Boeing fabrieken bezoeken. Heel indrukwekkend. (al 2x bezocht)
St Helens mag zeker niet ontbreken (10+ keer bezocht), dit eerder als Mount Rainier)
Heb je Mount Hood overwogen? Indrukwekkend hotel van de Shining, nog een mooie waterval Multnoma falls (tig keer bezocht)
4 januari spectaculair vuurwerk down town Portland en de zaterdag markt langs de rivier.
Ik zou eventueel John Fay (1x bezocht) overslaan. Is veel kilometers voor een wandeling van 1-2 uur.
PS: Ik bezoek al 20 jaar Portland en heb er zelfs een tijd gewoond.
St Helens mag zeker niet ontbreken (10+ keer bezocht), dit eerder als Mount Rainier)
Heb je Mount Hood overwogen? Indrukwekkend hotel van de Shining, nog een mooie waterval Multnoma falls (tig keer bezocht)
4 januari spectaculair vuurwerk down town Portland en de zaterdag markt langs de rivier.
Ik zou eventueel John Fay (1x bezocht) overslaan. Is veel kilometers voor een wandeling van 1-2 uur.
PS: Ik bezoek al 20 jaar Portland en heb er zelfs een tijd gewoond.
Beetje bangmakerij.jetusa schreef:Als je online betaald hebt, rij je verder gewoon door, je stopt nergens, ze fotograferen je license plate want die moet je opgeven. En dan via de license plate traceren ze de eigenaar en vervolgens de huurder (zelfde vakantie ondervonden met een brug in Canada, nota bene rijdend over de brug betaald, kregen toch de "rekening" doorgerekend op de cc alsof we niet betaald hadden, verder gelukkig geen extra boete).
Op de Golden Gate hingen borden met het bedrag aan boete, was echt huge! Op de site zie ik daar echter niets over staan. Maar toch maar beter gewoon vooraf betalen.
Het systeem is simpel:
1. je betaalt automatisch via Fastrak (transponder in je auto, kun je eventueel zelf aanschaffen maar voor een vakantie niet heel zinvol).
of
2. je maakt een account aan op basis van het kenteken en koppelt dat aan je credit card (niet handig bij huurauto's!)
of
3. je betaalt vooraf _of_ tot 48 uur achteraf online, dat is eenmalig op basis van het kenteken
of
4. de eigenaar van het voertuig ontvangt 4 dagen na je crossing een factuur. Als dat een verhuurder is zal die netjes betalen en de kosten doorberekenen. De adder onder het gras is dat je dan bij vrijwel alle verhuurders automatisch gebruik maakt van het "tolling scheme" van die verhuurder en daarvoor betaal je fors extra. Een paar dollar per dag is normaal. Grootste nadeel is dat je die toeslag niet alleen op de dagen dat je ook echt een tolweg gebruikt hebt gaat betalen, maar direct voor de hele huurperiode.
Optie (3) is dus het slimste. Na je crossing gewoon binnen 48 uur even online betalen op basis van het kenteken. Kleine moeite, zo gedaan. En geen stress over boetes, er is niets aan de hand en je hoeft niet bang te zijn om de laatste afrit te missen. Mocht je het onverhoopt toch vergeten dan val je dus terug op de regeling van de verhuurder.
Sommeren, bedankt voor de tips! Boeing, Mount helen en de Multnoma Falls staan zeker op de planning. Ik weet niet of we nog ruimte hebben voor Mount Hood, maar wie weet! 4 juli zijn we in Ashford, erg benieuwd. In Portland zijn we geloof ik op maandag en dinsdag. Wat mogen we daar zeker niet missen?
-
sommeren
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Portland is een mooie stad, maar er zijn mooiere steden moet ik bekennen.
Wat zou je kunnen bezoeken (allemaal in het Centrum):
Pearl district: Dit is een beetje het oudere Amerika (zoals je die aan de oost kust ook wel ziet). Je moet dan zeker 23rd NW op en neer lopen (veel kleine winkeltjes).
River front is mooi om te wandelen en al die verschillende bruggen te zien (techniek). Ga dan ook zeker langs pioneer square (op het noorden van het plein is een klein plekje waar het geluid zich heel vreemd gedraagt). Er zijn ook een baar leuke (bier) drink locaties down town
Met kinderen (onder 12) : zeker naar de Zoo met het bijbehorende dierentuin
Voor een leuke borrel: Huiberts, spanisch koffie (s avonds na 22:00 uur).
Een amerikaans basketbal wedstrijd: Portland Blazers, zul je zeker nooit vergeten!
Shopping mall: LLoyd Shoping mall met ijsbaan! (een oudere mall, Washington square is een hele moderne (& verder weg)
Omsi museum kan mooie tentoonstellingen hebben (meestal technisch)
De zaterdag markt, maar dan ben je er niet.
Onze blog bestaat nog: misschien vind je er nog iets. (en vragen stellen mag altijd)
http://sommeren.homelinux.com/usa/index.html
Corne
Wat zou je kunnen bezoeken (allemaal in het Centrum):
Pearl district: Dit is een beetje het oudere Amerika (zoals je die aan de oost kust ook wel ziet). Je moet dan zeker 23rd NW op en neer lopen (veel kleine winkeltjes).
River front is mooi om te wandelen en al die verschillende bruggen te zien (techniek). Ga dan ook zeker langs pioneer square (op het noorden van het plein is een klein plekje waar het geluid zich heel vreemd gedraagt). Er zijn ook een baar leuke (bier) drink locaties down town
Met kinderen (onder 12) : zeker naar de Zoo met het bijbehorende dierentuin
Voor een leuke borrel: Huiberts, spanisch koffie (s avonds na 22:00 uur).
Een amerikaans basketbal wedstrijd: Portland Blazers, zul je zeker nooit vergeten!
Shopping mall: LLoyd Shoping mall met ijsbaan! (een oudere mall, Washington square is een hele moderne (& verder weg)
Omsi museum kan mooie tentoonstellingen hebben (meestal technisch)
De zaterdag markt, maar dan ben je er niet.
Onze blog bestaat nog: misschien vind je er nog iets. (en vragen stellen mag altijd)
http://sommeren.homelinux.com/usa/index.html
Corne
Nog niet geweest aangezien ik in september naar Portland ga maar dit staat oa op mijn lijstje.
Powell's book store, de grootste onhankelijke boekwinkel ter wereld
Portland Japanese Garden
Bierliefhebber net als ik?
Rogue Distillery and Public House
Deschutes Brewery Portland Public House
Algemeen:
http://www.columbiarivergorge.info/
http://www.waterfallsnorthwest.com/nws/
http://www.oregonhikers.org/
Powell's book store, de grootste onhankelijke boekwinkel ter wereld
Portland Japanese Garden
Bierliefhebber net als ik?
Rogue Distillery and Public House
Deschutes Brewery Portland Public House
Algemeen:
http://www.columbiarivergorge.info/
http://www.waterfallsnorthwest.com/nws/
http://www.oregonhikers.org/
Leuke tips weer! Pearl District en Powell Books staan zeker op de verlanglijst. En misschien ook nog wel zo'n brouwerijtje!
Misschien een gekke vraag, maar wat voor schoeisel is handig om bij eb de tide pools in Olympic te bezoeken? Kan dat op teenslippers, of is het beter om daar (oude) gympen voor mee te nemen die nat mogen worden? Lijkt me namelijk niet fijn als je wandelschoenen helemaal nat worden en de volgende dag nog niet droog zijn...
Locaties voor de mooiste tide pools zijn trouwens ook altijd welkom
Locaties voor de mooiste tide pools zijn trouwens ook altijd welkom
Hoi GJ,
Smith Rock State Park is ontzettend mooi om rond te lopen. Er zijn een aantal korte trails, maar je bent wel al snel 2 uur aan het rondlopen. Nu is alleen de vraag hoe lang je daar wilt rondkijken. In Crater lake heb je denk ik veel mooiere trails met als traktatie superuitzichten op Crater Lake. Vooral de uitzichten van bovenaf zijn erg mooi. Misschien toch doorrijden en daar een trail wandelen. Zeker aan te raden.
Veel plezier op reis,
groetjes
Gaby
Smith Rock State Park is ontzettend mooi om rond te lopen. Er zijn een aantal korte trails, maar je bent wel al snel 2 uur aan het rondlopen. Nu is alleen de vraag hoe lang je daar wilt rondkijken. In Crater lake heb je denk ik veel mooiere trails met als traktatie superuitzichten op Crater Lake. Vooral de uitzichten van bovenaf zijn erg mooi. Misschien toch doorrijden en daar een trail wandelen. Zeker aan te raden.
Veel plezier op reis,
groetjes
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Bedankt voor de tips! We willen vroeg vertrekken uit Mitchell, zodat we in ieder geval een paar uurtjes hebben voor Smith Rock State Park. Hopelijk hebben we dan 's middags nog tijd voor wat trails bij Crater Lake, maar mocht dat niet lukken, dan doen we dat de volgende ochtend. De volgende stop is namelijk Lassen Volcanic en daar hebben we twee nachten, dus hoeven we daar niet supervroeg aan te komen. Als we daar in de loop van de middag zijn en al een stukje van het park kunnen zien, hebben we nog de hele volgende dag voor de rest van het park. Best of both worlds
Voor de kenners van de John Day/Painted Hills: is de zonsopkomst daar ook de moeite waard, of liggen de hills er alleen bij zonsondergang mooi bij? We hebben inmiddels onze overnachting in Mitchell omgeboekt naar het Sky Hook Motel, dat leek toch iets comfortabeler en het ligt ook dichterbij de ingang van het park. Dus ik vroeg me af of het de moeite loont om daar om half zes/zes uur even heen te rijden?
Voor de kenners van de John Day/Painted Hills: is de zonsopkomst daar ook de moeite waard, of liggen de hills er alleen bij zonsondergang mooi bij? We hebben inmiddels onze overnachting in Mitchell omgeboekt naar het Sky Hook Motel, dat leek toch iets comfortabeler en het ligt ook dichterbij de ingang van het park. Dus ik vroeg me af of het de moeite loont om daar om half zes/zes uur even heen te rijden?
Even een schopje omhoog - over drie dagen zitten we al in het vliegtuig, we hebben er zin in!
Heeft iemand nog tips voor de mooiste tide pools in Olympic? En eventueel over de uitzichten bij zonsopkomst bij John Day?
Heeft iemand nog tips voor de mooiste tide pools in Olympic? En eventueel over de uitzichten bij zonsopkomst bij John Day?
Hoi GJ, heerlijk vooruitzicht om over 3 dagen in vliegtuig te zitten.
Ga in Olympic zeker naar Rialto Beach, het is daar heerlijk struinen. Let wel goed op hoog/laag water tijden, je kunt naar een rots lopen die verderop in het water ligt, maar als het hoogwater wordt, loopt het dijkje onder (zoals bij Mnt St Michel in Frankrijk).
Have fun!
Ga in Olympic zeker naar Rialto Beach, het is daar heerlijk struinen. Let wel goed op hoog/laag water tijden, je kunt naar een rots lopen die verderop in het water ligt, maar als het hoogwater wordt, loopt het dijkje onder (zoals bij Mnt St Michel in Frankrijk).
Have fun!
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik haak ff aan.
Ik zie zo'n soort route voor onze volgende reis ook wel zitten.
gaan jullie ook een blogje bijhouden?
Ik zie zo'n soort route voor onze volgende reis ook wel zitten.
gaan jullie ook een blogje bijhouden?
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 8580 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 8 Reacties