Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aangepaste stekker + omvormer
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Aangepaste stekker + omvormer
Het is misschien al een oud topic, maar we zijn nog niet vertrokken dus tips komen zeker nog van pas! 

Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In principe heb je geen omvormer (110-220) nodig behalve als je een toestel hebt wat zeker niet op 110 werkt.
Alle toestellen die wij meehebben kunnen we hier perfect opladen (ik zit nu in Alaska) dus OK voor iPad, gsm, batterijen fototoestellen, scheerapparaat.
Ik ga proberen hieronder enkele foto's te plaatsen van hoe ik hier vb mijn gsm oplaad.
Op de foto links mijn gsm lader, rechts de adapter (van Belgische pinnetjes naar Amerikaanse pinnetjes

mijn gsm lader ingestoken in de adapter

Stopcontacten in de kamer

Mijn gsm lader + de adapter ingestoken

(Helaas staan de stopcontacten in de kamer in de meest donkere hoek dus sorry voor de kwaliteit)
Van de adapter heb ik eerder in dit topic al een duidelijkere foto gepost.
Groetjes,
Ingrid
Alle toestellen die wij meehebben kunnen we hier perfect opladen (ik zit nu in Alaska) dus OK voor iPad, gsm, batterijen fototoestellen, scheerapparaat.
Ik ga proberen hieronder enkele foto's te plaatsen van hoe ik hier vb mijn gsm oplaad.
Op de foto links mijn gsm lader, rechts de adapter (van Belgische pinnetjes naar Amerikaanse pinnetjes

mijn gsm lader ingestoken in de adapter

Stopcontacten in de kamer

Mijn gsm lader + de adapter ingestoken

(Helaas staan de stopcontacten in de kamer in de meest donkere hoek dus sorry voor de kwaliteit)
Van de adapter heb ik eerder in dit topic al een duidelijkere foto gepost.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben de afgelopen 2 weken in Ierland geweest en omdat ik van te voren niet wist dat ze daar andere stekkers en stopcontacten hebben heb ik daar een adapter gekocht. Nu wil ik graag weten of deze ook voor Amerika zou kunnen werken?
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Eerst inventariseren of de apparatuur die je meeneemt naar de USA geschikt is voor 115 V AC. (Meestal is dit zo)
Er van uitgaande dat alle apparatuur geschikt is, neem je een stekkerdoos van bijvoorbeeld de bouwmarkt of ikea mee voor een stekker of 6. Daarnaast heb je een reisadapter nodig die je kan kopen bij de ANWB, campingwinkels en de kijkshop. (Of desnoods op het vliegveld) Deze koppel je aan de stekkerdoos en klaar ben je.
Dit is het meest handige en werkt altijd in hotels en motels want daar zijn stopcontacten genoeg.
Ga je kamperen dan wordt het anders, je hebt dan niet altijd de beschikking over 115 V AC. (Soms wel: „Full Hookup”) Je zult het dan moeten doen met de 12 V DC die in de auto of camper aanwezig is wanneer de motor draait. Je kunt dan voor telefoons, pads e.d. gewoon een usb adapter kopen (in bovengenoemde winkels) welke in de sigaretten aansteker van de auto of camper past en dan kun je de apparatuur die deze mogelijkheid heeft voorzien van (usb) spanning.
Is dit niet voldoende dan zul je een omvormer moeten hebben die van 12 V DC 230 V AC maakt met voldoende vermogen. Let wel deze werkt ook alleen als de motor draait. OF je huurt een auto met een ingebouwde omvormer. Dat hadden wij dit jaar, en dat is helemaal makkelijk. En dan geldt weer alsof je in een hotel/motel bent.
Er van uitgaande dat alle apparatuur geschikt is, neem je een stekkerdoos van bijvoorbeeld de bouwmarkt of ikea mee voor een stekker of 6. Daarnaast heb je een reisadapter nodig die je kan kopen bij de ANWB, campingwinkels en de kijkshop. (Of desnoods op het vliegveld) Deze koppel je aan de stekkerdoos en klaar ben je.
Dit is het meest handige en werkt altijd in hotels en motels want daar zijn stopcontacten genoeg.
Ga je kamperen dan wordt het anders, je hebt dan niet altijd de beschikking over 115 V AC. (Soms wel: „Full Hookup”) Je zult het dan moeten doen met de 12 V DC die in de auto of camper aanwezig is wanneer de motor draait. Je kunt dan voor telefoons, pads e.d. gewoon een usb adapter kopen (in bovengenoemde winkels) welke in de sigaretten aansteker van de auto of camper past en dan kun je de apparatuur die deze mogelijkheid heeft voorzien van (usb) spanning.
Is dit niet voldoende dan zul je een omvormer moeten hebben die van 12 V DC 230 V AC maakt met voldoende vermogen. Let wel deze werkt ook alleen als de motor draait. OF je huurt een auto met een ingebouwde omvormer. Dat hadden wij dit jaar, en dat is helemaal makkelijk. En dan geldt weer alsof je in een hotel/motel bent.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Aangepaste stekker koop je nu voor 2 euro bij de Action, bewijst momenteel zijn doel. Wij gebruiken onze kleine waterkoker van Tomado,220 v, momenteel dagelijks in de camper, of in het statepark in de Restrooms zijn ook stekkers, doet het prima (en je hebt ook meteen aanspraak wanneer je wat langer moet wachten dan normaal. Voor een camper heb je een omvormer niet nodig, nog niet gemist.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Of je in een camper een omvormer wel of niet nodig hebt is volgens mij afhankelijk van het aantal apparaten wat je bij je hebt wat opgeladen moet worden, en of je veel op campings staat met stroom voorzieningen. Als je net als wij juist die campings zoekt zonder voorzieningen dan is een omvormer in een camper juist wel heel handig.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Helaas, Engeland & Ierland hebben een ander model stekker (met drie dikke rechthoekige pennen). In De VS gebruiken ze weer een ander model (zie de links onder).Ivoamerika schreef:Ik ben de afgelopen 2 weken in Ierland geweest en omdat ik van te voren niet wist dat ze daar andere stekkers en stopcontacten hebben heb ik daar een adapter gekocht. Nu wil ik graag weten of deze ook voor Amerika zou kunnen werken?
Zelf kies ik voor een andere stekker-oplossing: ik heb (meestal via Ebay) opladers, stekkers, USB opladers met een US stekker gekocht. Voor een paar euro ben je klaar. Bij Home Depot een verlengkabel met 3x aansluiting gekocht (voordeel;is veel kleiner).
http://www.ebay.nl/itm/USB-Power-Home-A ... 8bb&_uhb=1
http://www.ebay.nl/itm/US-Plug-5V-2-1A- ... 1af&_uhb=1
http://www.ebay.nl/itm/US-2-Prong-Port- ... 162&_uhb=1

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Even een oud topic naar boven halen! Bij de Lidl hebben ze momenteel reisföhns te koop die het doen op 120/240 volt. Kun je die ook zonder problemen in de VS gebruiken? Aangezien het voltage daar 110 is en niet 120. Hier de link: http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... 12758&ar=2
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij wel..http://www.buildmyowncabin.com/electric ... 0-220.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja, zo te zien wel. Mooi zo, zou een beetje lullig zijn als heel Seattle in het donker zat omdat ik zo nodig droog haar wilde hebben, haha.
-
- Amerikafan
Is het misschien ook mogelijk om in Amerika een stekkerdoos te kopen ,dan heb je dadelijk de juiste stekker eraan en meerdere stopcontacten.
En dan hoef je dat niet van thuis mee te zeulen.
- ingrid14
- Amerika-expert
Wij hebben nog nooit een stekkerdoos meegenomen. In de kamers vonden wij altijd voldoende stopcontacten. Als er eens ééntje te weinig is, trek ik de wekkerradio uit en dan gebruik ik dat stopcontact.
Als je in de USA een stekkerdoos koop, dan heb je allemaal Amerikaanse stopcontacten. Dus vb een stekkerdoos met 4 stopcontacten dan heb je ook 4x een tussenstuk nodig om van onze pinnetjes naar hun pinnetjes te gaan. Met een stekkerdoos van bij ons met vb 4 stopcontacten, heb je maar 1 tussenstukje nodig (om de stekkerdoos te kunnen insteken) want alle stopcontacten zijn dan goed voor onze pinnetjes.
Ik neem trouwens ook altijd een stukje mee om in het stopcontact/aansteker van de auto te gebruiken. Zo kan je ook al sommige spullen overdag opladen.
Groetjes,
Ingrid
Als je in de USA een stekkerdoos koop, dan heb je allemaal Amerikaanse stopcontacten. Dus vb een stekkerdoos met 4 stopcontacten dan heb je ook 4x een tussenstuk nodig om van onze pinnetjes naar hun pinnetjes te gaan. Met een stekkerdoos van bij ons met vb 4 stopcontacten, heb je maar 1 tussenstukje nodig (om de stekkerdoos te kunnen insteken) want alle stopcontacten zijn dan goed voor onze pinnetjes.
Ik neem trouwens ook altijd een stukje mee om in het stopcontact/aansteker van de auto te gebruiken. Zo kan je ook al sommige spullen overdag opladen.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikafan
Oeps ,foute inschatting van mezelf denk ik.En dan kom je zo dom over natuurlijk. 

- ingrid14
- Amerika-expert
Hey, geen probleem. Het forum is er om je te helpen.
En als het je 1ste keer is, dan is alles wel spannend.
Trouwens domme vragen bestaan niet
Groetjes,
Ingrid
En als het je 1ste keer is, dan is alles wel spannend.
Trouwens domme vragen bestaan niet

Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikafan
Het is inderdaad spannend ,nog een goede week en dan zijn we weg. Dus kriebels overal reeds aanwezig ,vooral in de buikstreek.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
1 ste x USA wat leuk zie net dat wij op de zelfde dagen in de grand Canyon zijn.1 ste x USA schreef:Het is inderdaad spannend ,nog een goede week en dan zijn we weg. Dus kriebels overal reeds aanwezig ,vooral in de buikstreek.
Wat betreft een aangepaste stekker wij hebben een stekkerdoosje met alleen 4 USB aansluitingen gekocht, die ook voor 110 volt geschikt is. zat tevens ook een handige auto oplader bij.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
1 ste x USA schreef:Is het misschien ook mogelijk om in Amerika een stekkerdoos te kopen ,dan heb je dadelijk de juiste stekker eraan en meerdere stopcontacten.
Mijn man heeft een aantal jaar geleden in Amerika een losse amerikaanse stekker gekocht, ik meen in een dollarwinkel,en die thuis aan het snoer van een Nederlandse stekkerblok geplaatst.
Werkt ideaal want je hebt alles wat opgeladen moet worden bij elkaar, ligt meestal op buro of tafel daar. Onze ervaring is dat er soms maar weinig stopcontacten zijn of al in gebruik door bv tv, koelkast. of overal verspreid, half achter het dressoir ofzo, zodat je de kans loopt dat je wat vergeet mee te nemen.
Stekkerblok en alle opladers zitten bij elkaar in een klein tasje n trek je dus in een keer uit de koffer.
Voor ons werkt het heel goed.
September/oktober 11e keer Florida, yes.
http://www.asadventure.com/benl/relags- ... 2f91c12001
Kunnen we deze dan kopen of kan het goedkoper?
En welke op de foto hebben we dan nodig?
Kunnen we deze dan kopen of kan het goedkoper?
En welke op de foto hebben we dan nodig?
- girliecathy
- Amerikakenner
Volgens mij kan dat veel goedkoper. Ze liggen volgens mij ook bij de Action of Wibra voor 5 euro. Wij hebben deze stekker ook daar gekocht. Er zitten wel lipjes in en dan passen sommige stekkers er niet in, maar die heb ik er professioneel uit gesloopt. Ik heb er ook 1 van de ANWB maar die is veel lomper en past vaak niet in het stop contact omdat de ruimte erom heen te klein is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 427 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja
-
- 5 Reacties