Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vluchttijden alweer gewijzigd
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vluchttijden alweer gewijzigd
Volgens mij een vlucht.
Het is een reisduur van 50 minuten....
en koffers zouden van las vegas doorgelabeld worden naar Dusseldorf.
Het is een reisduur van 50 minuten....
en koffers zouden van las vegas doorgelabeld worden naar Dusseldorf.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tjonge, getrickerd door deze zin toch zelf ook maar even kijken of mijn vluchttijden nog wel actueel zijn.moon29 schreef:Ondanks dat ik geen mailtje heb gehad wilde ik (nu een kleine 10 weken voor vertrek) toch nog maar eens even checken of onze vluchttijden niet zijn gewijzigd.
En ja hoor, helaas zijn ze weer aangepast...![]()
De laatste aanpassing die ik vernam was van november 2014 en over 10 weken vertrekken we. En

Contact opgenomen met de broker, maar na ruim € 5,- aan belkosten besteed te hebben en alleen maar naar een bandje met muziek geluisterd te hebben maar

Zo zie je maar, had ik dit niet gedaan (thanks moon29

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tjee!
welke broker heb je, Chub?
Wij waren Flugladen net voor, maar die gingen ons wel zelf bellen (bleek dag later toen ze belden voor de terugvlucht).
Is het er bij jullie veel slechter op geworden?
welke broker heb je, Chub?
Wij waren Flugladen net voor, maar die gingen ons wel zelf bellen (bleek dag later toen ze belden voor de terugvlucht).
Is het er bij jullie veel slechter op geworden?
welke broker was dit? gewoon even nieuwsgierig.
Ik kreeg last via mijn broker, Tix.nl, wel keurig een wijziging gestuurd. Het enige wat veranderde was de aankomsttijd, 5 minuten eerder. Verder niks
Ik kreeg last via mijn broker, Tix.nl, wel keurig een wijziging gestuurd. Het enige wat veranderde was de aankomsttijd, 5 minuten eerder. Verder niks

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in januari rechtstreeks bij de KLM geboekt en kwamen er twee weken geleden bij het invullen van de API-gegevens achter dat de binnenlandse vluchten gewijzigd waren, met zeer slechte tijden (overstaptijd JFK nu 5 uur in plaats van 3 uur, terug vertrek 7.30 uit Las Vegas).
Gebeld met de KLM waarom we dit niet gehoord hadden; bleek dat we nog op de te bellen lijst stonden. Verder bijzonder vriendelijk geholpen en nu hebben we een vlucht via Detroit en veel betere tijden (was oorspronkelijk ruim 100 euro pp duurder dus vandaar dat we voor andere vluchten hadden gekozen). Nu duimen dat het niet weer aangepast gaat worden! We houden het nu regelmatig in de gaten hoewel ons meerdere keren gezegd is dat wijzigingen doorgegeven worden.
Marianne
Gebeld met de KLM waarom we dit niet gehoord hadden; bleek dat we nog op de te bellen lijst stonden. Verder bijzonder vriendelijk geholpen en nu hebben we een vlucht via Detroit en veel betere tijden (was oorspronkelijk ruim 100 euro pp duurder dus vandaar dat we voor andere vluchten hadden gekozen). Nu duimen dat het niet weer aangepast gaat worden! We houden het nu regelmatig in de gaten hoewel ons meerdere keren gezegd is dat wijzigingen doorgegeven worden.
Marianne
-
- Amerikafan
Budgetair. Toch geen onbekende. Binnen 3 dagen zullen ze mijn mail beantwoorden. Ik had al eerder een wijziging doorgekregen maar daarna bleef het lange tijd oorverdovend stil. Kan positief zijn maar als ik dit topic lees ben ik wat voorzichtiger geworden. Vandaar mijn check. En maar goed ook. Je zal er maar staan met je gezin... sorry, uw vlucht is reeds 4 uur geleden vertrokken... Ben nog steeds knap geïrriteerd hierover..
Gelukkig zijn jullie er nog..

Gelukkig zijn jullie er nog..

-
- Amerikafan
Ja, check check, dubbel check. Dit ontgaat me niet meer. API gegevens, moet ik die ook invullen als je via een broker geboekt hebt?
Chub schreef:Ja, check check, dubbel check. Dit ontgaat me niet meer. API gegevens, moet ik die ook invullen als je via een broker geboekt hebt?
Als jij kan inloggen op de website van de maatschappij waarmee je vliegt, zal ik het zeker doen!
• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
-
- Amerikafan
Ja, het is nu dus 4 uur eerder vertrekken en dus nu 6 uur in Madrid ijsberen en een hele korte overstap (0.58 minuten) in Chicago op de terugweg. Ik kan er allemaal wel mee leven als het ''normaal'' gecommuniceerd wordt. En ik heb bijna 20 minuten is de wacht gestaan bij de servicedesk dus voor gewoon voor niets € 0,40 per minuut (keer 20) betaald. Het kan allemaal maar. Maar goed, de opluchting overheerst wel hoor, maar wel na een sterke kop koffie...moon29 schreef: Is het er bij jullie veel slechter op geworden?

Het is ook elk jaar wat...

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
zo hadden wij vorig jaar veel ellende met Cheapoair....ook uren in de wacht.
En van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Daar ga ik nooit meer mijn tickets boeken. Flugladen is gelukkig wel makkelijk bereikbaar
Alleen jammer dat we nu 2 keer moeten overstappen, maar ja er is weinig keuze (of zeg maar geen....)
Nu hopen dat ze dan wel garantie geven op die overstap van 40 minuten in Wachington. Want op die overstap van 56 minuten in Newark deden ze dat niet.
En van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Daar ga ik nooit meer mijn tickets boeken. Flugladen is gelukkig wel makkelijk bereikbaar

Alleen jammer dat we nu 2 keer moeten overstappen, maar ja er is weinig keuze (of zeg maar geen....)
Nu hopen dat ze dan wel garantie geven op die overstap van 40 minuten in Wachington. Want op die overstap van 56 minuten in Newark deden ze dat niet.
-
- Amerikafan
Ja, ik las je verhaal. Vervelend allemaal. 40 minuten lijkt kort maar niet onhaalbaar. Als je de garantie maar hebt dan kan je niets gebeuren. Thuis kom je dan toch wel. Ik vraag me wel altijd af hoe ze de bagage zo snel kunnen afhandelen.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het is vervelend als je wijzigingen niet meteen per mail te horen krijgt. Wij hebben dit jaar voor het eerst via Expedia geboekt en van de enige wijziging die we nu gehad hebben, wel meteen een mail gehad.
Als je kunt inloggen bij de maatschappij raad ik aan om zelf om de paar weken te checken of alles nog oke is, dat doe ik tenminste wel altijd.
Als je kunt inloggen bij de maatschappij raad ik aan om zelf om de paar weken te checken of alles nog oke is, dat doe ik tenminste wel altijd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
United spande voor mij echt de kroon. Ik had wel bijna 3/4e jaar vooraf geboekt, maar die bleven tot 14 dagen voor vertrek de plannen veranderen. Meer dan 10 veranderingen gehad, maar bij 2 of 3 een update via de mail gekregen. Uiteindelijk vertrok de vlucht overigens binnen een paar minuten van de tijd toen ik het had geboekt.
Terug is dit echt ruim voldoende, je hebt dan geen last van al die checks en je koffers. Het wordt alleen een probleem als je vlucht naar Chicago vertraging heeft, maar zo kan alles wel negatief worden gezien. Normaal gesproken is 58min ruim voldoende iig.en een hele korte overstap (0.58 minuten) in Chicago op de terugweg.
-
- Amerikafan
Tja, bizar eigenlijk. Hoe vaak zal het hierdoor misgegaan zijn. Net als hiervoor terecht is opgemerkt, check frequent je reisschema. Zelfs een dag voor vertrek. Eigenlijk oneerlijk. Je kiest een vlucht ook op basis van de vluchttijden. En een wachttijd van 6 uur in Madrid had ik toch echt niet voor gekozen. Nou ja, het is niet anders.PSVwally schreef:Meer dan 10 veranderingen gehad, maar bij 2 of 3 een update via de mail gekregen.
Ik hoop dat het voor moon29 nog goed komt. Lijkt wel of het vroeger allemaal veel makkelijker ging. Gewoon een papieren ticket en aan de balie koffers afgeven en inchecken. Klaar. Nooit problemen gehad.., hoezo ESTA, hoezo API..etc..

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe snap ik best dat de vluchtschema's driekwart jaar vooraf nog niet helemaal vastliggen en dat er iets kan veranderen. Mij gaat het er meer om dat het blijkbaar computertechnisch niet mogelijk is om als je een bepaald ticket boekt er niet automatisch gewoon een e-mail kan worden gegenereerd als er wat veranderd. En zonder het te weten op een standby lijst komen is ook erg zuur. Ik heb eigenlijk altijd de stoelen bijna direct bij het boeken al vast kunnen leggen dat scheelt ook. Ik heb verder qua vluchten van en naar Amerika nog nooit echt problemen gehad met vertraging voor vertrek, meer van vertraging door compleet andere vliegroutes waardoor de vlucht Amsterdam - Houston ipv 10.5u meer dan 12.5u duurde. Maar idd hopen dat het voor jullie allemaal goed komt.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gek genoeg al 2 dagen Flugladen niet te pakken gekregen. Terwijl ze normaal toch wel snel opnemen.
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet langer dan een half uur de tijd had om in de wacht te staan. Morgen volgt een nieuwe, langere poging.
Met alle berichten die ik op het forum lees over overboekingen bij vluchten ga ik me wel wat zorgen maken om het volgende:
Mijn man, ik en onze dochter staan op de ene boeking, onze zoon staat op een andere boeking (heeft later besloten toch mee te gaan). Wat nu als wij wel mee mogen en onze zoon niet, of andersom?
Hebben we er dan 'recht ' op om toch samen te blijven?
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet langer dan een half uur de tijd had om in de wacht te staan. Morgen volgt een nieuwe, langere poging.
Met alle berichten die ik op het forum lees over overboekingen bij vluchten ga ik me wel wat zorgen maken om het volgende:
Mijn man, ik en onze dochter staan op de ene boeking, onze zoon staat op een andere boeking (heeft later besloten toch mee te gaan). Wat nu als wij wel mee mogen en onze zoon niet, of andersom?

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik moet het toch even vragen ,maar API gegevens ,wat zijn dat en waarom moet men op voorhand doorgeven?
@moon, meestal kun je boekingen wel aan elkaar linken achteraf, even navragen bij de maatschappij. Dan is het duidelijk dat jullie samen horen.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Hemmie, bedankt voor de tip! We vragen het na!
Update: vandaag hebben we contact gehad met Flugladen maar er was niets vastgelegd over het feit dat er een oplossing moest komen voor de terugvlucht. Vreemd.... want dit kwam op hun initiatief.
Ze gaan nu in overleg met United en bellen ons dan in de komende dagen terug. We wachten dus maar weer af....
Update: vandaag hebben we contact gehad met Flugladen maar er was niets vastgelegd over het feit dat er een oplossing moest komen voor de terugvlucht. Vreemd.... want dit kwam op hun initiatief.
Ze gaan nu in overleg met United en bellen ons dan in de komende dagen terug. We wachten dus maar weer af....
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
@Mrmarcus, heb je je vlucht nog om kunnen zetten?
Wij vliegen ook in juli naar Lax(geboekt bij cheaptickets.com) en bij ons is de terugvlucht door Virgin 1 uur later geworden.
Hierdoor op Heathrow nog maar 1 uur overstap. Dit is te kort omdat we ook naar een andere terminal moeten.
Bij cheaptickets kun je nergens een mailadres vinden en moet je bellen. We hebben gebeld en we konden op een andere vlucht naar ams met een overstap van 5 uur.
Daar hebben we natuurlijk geen zin in als we bijna thuis zijn.
Virgin toen maar gemaild en voorgesteld of we op een latere vlucht uit LA kunnen en dan zouden we een overstap van 2 uur in Londen hebben.
Virgin ging hier gelijk mee akkoord maar konden dat niet regelen voor ons dat moest cheaptickets doen.
Dus weer bellen en dan zeiden ze bij cheaptickets dat ze gebeld hadden naar Virgin en dat ze daar van niets wisten. En als we dan weer met Virgin mailden zeiden ze dat cheaptickets niet gebeld had
Om moedeloos van te worden.
Uiteindelijk maar via Facebook geprobeerd. Toen kregen we een mailadres en was alles binnen een paar uur geregeld en hebben we de door ons gewenste vluchten!
Voortaan maar gelijk via FB contact zoeken. Als je de openbaarheid zoekt zijn ze blijkbaar sneller geneigd om je goed te helpen.
Wij vliegen ook in juli naar Lax(geboekt bij cheaptickets.com) en bij ons is de terugvlucht door Virgin 1 uur later geworden.
Hierdoor op Heathrow nog maar 1 uur overstap. Dit is te kort omdat we ook naar een andere terminal moeten.
Bij cheaptickets kun je nergens een mailadres vinden en moet je bellen. We hebben gebeld en we konden op een andere vlucht naar ams met een overstap van 5 uur.
Daar hebben we natuurlijk geen zin in als we bijna thuis zijn.
Virgin toen maar gemaild en voorgesteld of we op een latere vlucht uit LA kunnen en dan zouden we een overstap van 2 uur in Londen hebben.
Virgin ging hier gelijk mee akkoord maar konden dat niet regelen voor ons dat moest cheaptickets doen.
Dus weer bellen en dan zeiden ze bij cheaptickets dat ze gebeld hadden naar Virgin en dat ze daar van niets wisten. En als we dan weer met Virgin mailden zeiden ze dat cheaptickets niet gebeld had

Uiteindelijk maar via Facebook geprobeerd. Toen kregen we een mailadres en was alles binnen een paar uur geregeld en hebben we de door ons gewenste vluchten!
Voortaan maar gelijk via FB contact zoeken. Als je de openbaarheid zoekt zijn ze blijkbaar sneller geneigd om je goed te helpen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3932 Weergaves
-
Laatste bericht door hanneke_vv