Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met chronisch ziek kind

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
reinette
Amerika-newbie

Re: Tips voor reizen met chronisch ziek kind

Bericht door reinette »

Dat van het Esta formulier had ik begrepen, maar verwacht ik geen problemen mee.

Mbt de reis, ik heb bij KLM een account aangemaakt waarbij ik inderdaad al die voorzieningen aan kan vragen en zal daar ook zeker gebruik van maken.

Mbt Boston, alle gegevens zijn inmiddels daar en het is nu afwachten wanneer we kunnen komen, en idd óf ze hem kunnen helpen. zijn aandoening is zó zeldzaam dat zelfs díe mogelijkheid er in zit dat ze hem niet kunnen helpen. De artsen hier juichen het allemaal toe en deze week zal er een medische verklaring van hun naar het ziekenhuis gestuurd worden (als het goed is)

Mbt de kosten, mijn vrienden in Boston zijn bekend op terrein van growdfunding en stellen alles in het werk de kosten te kunnen dekken, vandaar dat ik mijn verzekering om een bijdrage ga vragen. :wink:

Een B-visum....had ik ook nog niet van gehoord dus kan ik wellicht ook nog iets mee.
Bedankt voor de link! :thumbup:
Ik kan weer even vooruit :clap:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

USInsider heeft een heel goed punt, vraag een rolstoel aan bij aankomst. Wachten in de rij met een moe kind is sowieso niet leuk, maar met een ziek kind lijkt het me een ramp. Met de rolstoel loop je langs de lange rij en mag je vooraan er snel door. Kan ontzettend veel tijd schelen. KLM heeft, in mijn ervaring, niet echt goede service, maar je kan bij aankomst in Amerika desnoods een employee aanspreken en om een rolstoel vragen. Amerikanen zijn ontzettend behulpzaam, zeker met zieke kinderen.

En ik had de tip over humanitarian aid neergezet n.a.v. een gesprek met m'n man. Vanwege z'n werk weet hij redelijk veel over dat soort dingen, dus zeker de moeite waard om uit te zoeken denk ik.

Hoop zo voor jullie dat de dokters in Boston iets kunnen doen voor je zoon.

En als je info/antwoorden vind, kan je die dan hier plaatsen? Is handig voor anderen die in soortgelijke situaties naar Amerika willen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Je hebt al veel praktische tips gekregen! :thumbup:

Pas wel op met het bekostigen; gezondheidszorg in Amerika is verschrikkelijk duur. Stel hij heeft een operatie nodig en er zijn complicaties ... een paar weken in de ICU kan al oplopen tot $1,000,000. Wat doe je dan? Ik weet jouw financiele situatie verder niet, maar dit is wel iets om over na te denken. Met crowdfunding alleen red je het niet. Natuurlijk hoop ik voor je dat het niet zo'n dure bedoening wordt, maar zelfs routine zorg loopt al snel op.

Een paar interessante artikels:
- Hospital Bill Nightmares
- Canadian woman gives birth in US, gets $1 million hospital bill
Afbeelding
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij gaan er toch regelmatig kinderen vanuit NL voor behandeling naar de VS, ik heb toen we in Houston woonden ook wel eens oproepen gezien van gezinnen die om die reden tijdelijke woonruimte zochten bijvoorbeeld. Ik zou proberen in contact te komen met andere gezinnen die iets vergelijkbaars hebben gedaan, die zouden je een eind op weg moeten kunnen helpen.
Succes!
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je moet een rolstoel op een luchthaven tevoren regelen. De persoon die dan klaarstaat met een rolstoel werkt voor een leverancier van luchthaven-faciliteiten. (Geef die persoon een fooi - ze verdienen weinig.)

LittlePhoenix, ik begrijp nog steeds je opm. over 'humanitarian aid' nietzogoed.
Er is een 'humanitarian visum' maar dat komt aan de orde wanneer de visum-procedure moet worden versneld om 'humanitaire' reden.
Of wanneer iemand die geen recht heeft op een visum vlgs. de officiele regels, toch een visum krijgt om 'humanitaire' redenen.
Zoals de jongen uit Mexico die nu naar de US mag komen voor een dubbele transplant. Die is eerst twee keer afgewezen.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Weet niet precies wat die persoon zou kunnen doen, maar m'n man gaf dat advies. Als ik het goed begrijp zou die persoon moeten kunnen helpen om het juiste visum op tijd te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer