Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte overstaptijd bij aankomst in USA!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Karinkazi
Amerikafan

Korte overstaptijd bij aankomst in USA!

Bericht door Karinkazi »

Tickets gevonden voor een leuke prijs, maar de overstaptijd bij aankomst in de USA is 1u15 min. We zouden aankomen in Houston Texas en vanaf daar doorvliegen naar Denver. Aangezien we in Houston dan door de douane moeten lijkt het me onbegonnen werk in 1u15min. Maar aangezien er meer vluchten zijn met die overstaptijd vanuit Amsterdam zijn we vast niet de enigen met dit probleem...
En hoe gaat het in zijn werking als je je aansluiting mist? Moet je dan bijbetalen en maar kijken hoe je verder in Denver komt?!

Graag snelle reacties gewenst want als jet te doen is wil ik de tickets vandaag gaan boeken!! :)
mtl
Amerika-expert

Re: Korte overstaptijd bij aankomst in USA!

Bericht door mtl »

Is kort en mogelijk haal je het niet. Of wel als alles goed gaat en met hulp van personeel. Maar mocht je de aansluiting niet halen dan wordt je op een andere vlucht gezet zonder dat je er voor moet bijbetalen.
Karinkazi
Amerikafan

Bericht door Karinkazi »

Oke, dat scheelt al. Dan zou ik me al minder druk maken, als ik weet dat we toch een andere (gratis) vlucht krijgen aangeboden. Dat weet je 100% zeker? :)
hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door hereweare »

Hallo,
Ook wij hebben een korte overstaptijd in Houston maar omdat het valt binnen de limieten die United heeft angegeven, we hebben 5 minuten meer tijd dan minimaal zou moeten, zijn we verzekerd van een plaats op de volgende vlucht naar Las Vegas. Ik zie er alleen wel tegenop om zo snel te moeten :?
Karinkazi
Amerikafan

Bericht door Karinkazi »

Waar kun je dat terugvinden hereweare? Onze vlucht zou ook met United zijn.
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

We hebben de vlucht via een reisbureau geregeld en volgens mij zeiden ze dat de minimale overstaptijd 1.15 uur zou moeten zijn. Wij stappen in 1.20 uur over. Het schijnt zo te zijn dat United een speciale afdeling heeft in Houston waardoor het mogelijk zou moeten zijn vlug over te stappen. Voor ons geldt dat er nog een paar vluchten naar Las Vegas gaan die dag en dat we daar hopelijk mee kunnen als dat nodig zou zijn. In ieder geval gaat het kosteloos.
Misschien vind je iets op de site van United?
Karinkazi
Amerikafan

Bericht door Karinkazi »

Ik ga zoeken, maar ik ben al gerust gesteld! Dank je!
hereweare
Amerika-ontdekker

Bericht door hereweare »

Ik kom er net achter dat de minimale overstaptijd 1.10 uur is en wij moeten het doen in 1.15 uur.
Ga je vliegen dan geef je je eindbestemming aan zodat ze in Houston al weten dat je vlug moet zijn.
Dit heb ik van mijn reisbureau gehoord.
Blijft natuurlijk een lastige en spannende overstap maar we gaan er maar voor!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Houston is één van de grote hubs van Unites, vandaar.

Je boekt in ieder geval een vlucht Brussel - Denver met overstap in Houston. Als dit zo verkocht wordt moet het ook effectief uitvoerbaar zijn. Indien er onvoldoende tijd is voor de overstap is dat niet jouw verantwoordelijkheid doch deze van de maatschappij. Let: men weet wanneer je arriveert en men weet hoelang het duurt om van punt A naar B te gaan. Je moet dus uiteraard wel je best doen en niet verloren lopen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dus bijv. niet ergens in een bar of winkel blijven hangen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Lekker (stressvol) begin van je vakantie zo'n korte overstap. Is er nu echt niets anders te vinden?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Ik zou inderdaad ook liever nog een extra uurtje beetje winkelen, wat eten dan te moeten rennen...
Vorig jaar enorm moeten haasten en rennen op Abu Dhabi Airport, dat was echt erg. Beuken door de douane en tassencontrole. Niet leuk meer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het schijnt zo te zijn dat United een speciale afdeling heeft in Houston waardoor het mogelijk zou moeten zijn vlug over te stappen.
Ik ben toch ook met united naar via Houston gevlogen, maar dit is nieuw voor mij. Als er veel vliegtuigen op dat moment aankomen moet je gewoon achteraansluiten hoor. Eerlijk gezegd vond ik immigrations en douane redelijk vlug gaan op Houston. Maar die rij voor de veiligheidscheck voor de vervolgvlucht duurde het langs. Wij waren tussen de 45min en een uur na landing bij de volgende gate. Maar wij hadden wel het geluk dat er door het slechte weer amper vliegtuigen waren geland. Je moet gewoon geluk hebben. Verder word je idd als je de vlucht al 1 boeking hebt geboekt op een volgende vlucht gezet. Maar als je pech hebt is dat pas de dag erna.
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Mijn tijden zijn gewijzigd waardoor ik eveneens een korte overstaptijd heb bij aankomst.

Heb op 25 juli nog maar 1u35min de tijd in Dallas (om vliegtuig naar LA te halen). Wordt ook heel erg nipt vrees ik :(
Afbeelding
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

Bij het missen van een connectie dient de luchtvaartmaatschappij jou steeds kosteloos om te boeken naar de eerstvolgende beschikbare vlucht :)
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Positief blijven denken mensen. Zorgen dat je als je geland bent even flink de pas erin zet naar immigrations, dus geen plaspauzes ed. Zorg dat je dat net voor de landing hebt gedaan. Spreek evt bij immigrations (vooral als je met kinderen staat) ook de mensen die daar staan te helpen aan dat je volgende vlucht over een uur gaat (ook al heb je 1.5u). Soms openen ze nog wel eens een hekje of veranderen ze de route. Verder is het gewoon fingers crossed natuurlijk dat het niet gigadruk is. En als je dan bij de gate bent en je ziet dat ze nog niet aan het boarden zijn (of ze zijn pas net begonnen) dan kun je ook daar nog wel even naar het toilet). Ik heb alle 4 de keren dat ik ben overgestapt er nog nooit meer dan een uur over gedaan. Met hele kleine kinderen of babys is het overigens wel een ander verhaal. Dan is het gewoon go with the flow en hopen op het beste.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Hey, Ik woon in Houston en vlieg regelmatig.

1.15 uur is inderdaad krap... Maar zeker niet onmogelijk. Ik ben vorige week in 25 min door de Duane gekomen en stond in 35 min buiten. Maar ik heb er ook wel eens 2 uur gestaan.

Hier is je beste aanvalplan: Boek/regel stoelen die zo dicht mogelijk bij de uitgang zitten. En praat met het cabinepersoneel. Ga er vanuit dat je je vlucht mist... haal je hem toch heb je geluk.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Christiaan85 »

Maar wat als de 2e vlucht in een andere terminal is?
Houston heeft toch meerdere terminals die doormiddel van busverbindingen te bereiken zijn?
I'm lovin' iT!
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Ja... er is een trein en een shuttle bus: http://www.mappery.com/map-of/Houston-Airport-IAH-Map
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

ksanthony schreef:Bij het missen van een connectie dient de luchtvaartmaatschappij jou steeds kosteloos om te boeken naar de eerstvolgende beschikbare vlucht :)
En dit kan wel eens een probleem zijn: vluchten in de US zijn het laatste jaar goed volgeboekt dus kun je zo maar eens 2 of 3 vluchten moeten wachten voor je doorvliegt naar je eindbestemming. Of je wordt via nog een andere luchthaven omgeleid.

Ja, je komt op je bestemming, maar er is absoluut geen garantie wanneer dat precies zou zijn.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer