Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overnachtingen Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

overnachtingen Yellowstone

Bericht door butterfly »

In 2016 zijn wij van plan naar oa Yellowstone te gaan. Ik heb al even op de site gekeken, en de kamers voor 2016 gaan al best hard, dus ik moet nu wel zo'n beetje een keuze gaan maken denk ik. Wel lastig is dat we zo vroeg mogelijk weg willen gaan. Onze jongens doen beide eindexamen, maar ik heb nog geen idee wanneer de diploma uitreiking is.
Maar goed, mijn twijfels over de overnachtingen. De 1e nacht willen we sowieso Mammoth hotsprings doen. Het liefst hebben we daarna 2 nachten op dezelfde plek, zodat we onze spullen kunnen laten liggen, en wij dat rustiger vinden. Ik dacht eerst aan een cabin, zodat we lekker zelf wat kunnen koken, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat je bij de cabin (wel buiten dus) niet mag koken, wie weet dit? Als je niet zelf kan koken hoef ik ook niet zo nodig in een cabin. (ik zie trouwens dat de koa campground net zo veel geld vraagt voor een cabin...) In old faithful zie ik betaalbare kamers maar is het handig hier 2 nachten te zitten? Anders vinden wij West Yellowstone ook nog leuk klinken (dat was eigenlijk onze eerste idee, maar 's avonds en 's ochtends meteen al dichtbij de geisers zitten is natuurlijk ook wel mooi)

Als ik het goed lees hoef je alleen 15 dollar boete te betalen als je binnen 30 dagen voor aankomst annuleert. Lees ik dat goed? Kun je dan ook bijvoorbeeld als je 2 dagen boekt, er 1 later annuleren, of moet je dan eerst alles annuleren, en weer opnieuw boeken voor die ene nacht? (lijkt mij toch niet?)

Ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft op deze vragen. Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: overnachtingen Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Je mag daar inderdaad niet koken, dat kun je terugvinden op de Xanterra-site. Toen wij er waren (2004) hebben we wel veel mensen gezien die het wel deden; die porch nodigt ook wel uit daartoe. Het eten bij Mammoth vonden wij niet geweldig, dus 1 nacht daar zou ik wel het maximum vinden.
Wij zaten in 2008 een nacht bij OF; we hadden toen maar 3 nachten in het park. Bij een langer verblijf is het zeker mooi om daar twee nachten te blijven; er is genoeg te doen in die omgeving. En het is echt heel mooi om de geisers bijna voor je zelf te hebben aan het eind van de dag of heel vroeg in de ochtend.
In Canyon zit je heel centraal, dat is ook een mogelijkheid als je ergens twee nachten wilt zitten.

Als je twee nachten hebt geboekt en je wilt er een annuleren kun je het beste die ene nacht annuleren; je loopt anders het risico dat er niets meer is. Of boek eerst een nieuwe nacht en annuleer dan de eerder geboekte nachten.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik het goed begrijp heb je dus 3 nachten Yellowstone?
Rond Old Faithful is wel handig om 1 nacht te zitten. Al zou je ook best 2 nachten rond Lake kunnen gaan zitten. Die afstand is niet zo overdreven groot. En rond Lake zit je erg mooi. Er is voldoende te doen rond tussen Norris en Old Faithful om daar eigenlijk al bijna een hele dag aan te besteden. Centraal zou je het beste in canyon kunnen zitten, dan kun je alle kanten op natuurlijk.
Ik vind ook niets mis met West Yellowstone. Niet dat dat stadje nou zo bruisend is, maar je hebt wat meer mogelijkheden qua eten ed. Alleen heb je dus wel een grotere afstand naar je bezienswaardigheden.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dat je in west Yellowstone meer mogelijkheden hebt qua eten is voor ons inderdaad de belangrijkste rede om daar te overnachten. Daar ligt precies ons twijfelpunt. Of wat verder rijden en makkelijker en goedkoper kunnen eten, of dichterbij alles zitten en beperkter (en waarschijnlijk duurder) zijn met eten. Dat was ook de rede dat we daar eigenlijk een dagje wilde koken, maar dat gaat dus niet.
We moeten nog even af wachten of we 4 weken aan de westkant kunnen spenderen of 3, dat moet nog vanuit het werk van mijn man worden goedgekeurd. Als ik 3 weken heb zullen het 3 overnachtingen Yellowstone worden, bij 4 wellicht 4. (of ik doe tegen die tijd een nacht langer bij Jackson en ga pas laat op de dag op weg daar naar toe. Dat kan natuurlijk ook).
We komen de eerste dag als het goed is in Bozeman aan (we zouden eerst een rondje las Vegas maken, maar als we toch maar 3 weken hebben, wordt dat wel krap, vandaar). Afhankelijk van de tijd van aankomst zouden we nog wat kunnen bekijken, daarom leek Mammoth hotsprings mij een goede overnachtings plaats. (misschien eten we dan ook wel gewoon een broodje op de kamer 's avonds)
2 nachten old Faithful zou niet handig zijn begrijp ik, want wij zijn er dus ook maar 3 nachten. Ik dacht de middag van aankomst dus de terassen bij Mammoth hotsprings te bekijken en/ of de volgende ochtend. De volgende dag via de watervallen en grand canyon of the Yellowstone te rijden, en dag 3 de geisers te bekijken. De geisers zijn voor ons wel de nummer 1 om te bekijken natuurlijk.

Wel vroeg om dit alles al zo precies te bedenken voor 2016, maar dat komt natuurlijk door het boeken van die kamers.
Oommar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Oommar »

Wij hebben in 2013 ook overnacht in een cabin in Mammoth hot Springs. Het eten in de cafetaria was geen hoogvlieger. 2x gaan eten in "the lighthouse" in Gardiner (20-25 min rijden). Het restaurant ligt een eind buiten centrum Gardiner, net als je denkt dat je compleet verkeerd aan het rijden bent, zie je het restaurant aan de rechterkant van de weg. Hier komen de locals eten; heerlijke burgers! Wel even stoppen in Gardiner bij de liquor store indien je graag een biertje of wijntje bij je eten wilt, want ze hebben geen licentie om alcohol te serveren.
http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Re ... ntana.html

Overigens zijn er in Gardiner ook voldoende eetgelegenheden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vreemd, als ze geen licentie hebben dan lijkt het me dat je ook je eigen drank niet mag meebrengen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Oommar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Oommar »

Toch was het zo; de eerste keer toen we er gingen eten, maakten ze er ons zelfs op attent om de volgende keer even te stoppen bij de drankenhandel. De drank in de bruine papieren zak mee op restaurant...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer