Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

VS + Canada ESTA of B2 visum? (92 dagen verblijf)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
MarkDu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: VS + Canada ESTA of B2 visum? (92 dagen verblijf)

Bericht door MarkDu »

Zal hiernamaals geen berichten meer plaatsen op aanraden van Bedeve, en USInsider op de hoogte houden in privé berichten. Mochten er leden toch benieuwd zijn stuur mij dan gerust een privé bericht.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Als je alleen nog laat weten of je de USA binnen bent gekomen is dat wel zo aardig voor iedereen die hier meegelezen heeft. Dat is toch geen staatsgeheim?
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Top dat zal ik met jullie delen!
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Update: Aangekomen in de VS

De 29e ben ik veilig en wel aangekomen! En het duurde juist op Schiphol langer om in het vliegtuig te stappen dan op JFK in de taxi. Op Schiphol moest ik bij een security check balie mijn boarding pass ophalen(online kon niet, aan de telefoon zeiden ze dat ik was geselecteerd voor een willekeurige security check). Dit hield in om mijn ESTA en paspoort te laten zien voor mijn bagage op de band kon. Daarna bij de gate werden ik en anderen van de willekeurige check omgeroepen. Wij kregen voorrang door niet in de rij te hoeven staan van de handbagage check. Wel moest ik mijn schoenen ook uit en werd ik gefouilleerd(ook al werd er niets gescand) als onderdeel va de security check. Daarna werd ik weer omgeroepen, want ik moest ij nog afmelden dat ik door de check heen ben geweest. Op JFK ging het heel snel. Eerst zoals bij iedereen die eerder met een ESTA in de VS is geweest een check bij een apparaat waar je vragen beantwoord, paspoort scant en een pasfoto laat maken. Daarna nog geen 15 minuten in de rij gestaan voor een US Customs officer (hele relaxte jonge gozer) vroeg waarom(muziek cursus en vakantie) en waar(vertelde het adres, van wie het verblijf was en dat ik het via craigslist had gevonden) ik in de VS verbleef(was gezellig en relaxed de officer mee gelachen zelfs), paspoort laten zien, finger prints en klaar. Daarna kwamen de koffers er ook al gelijk aan op de band. Nog even 10 minuten in de rij gestaan voor een stempel van US customs en klaar. Het stelde echt niets voor eigenlijk. Had ik nou maar toch mijn midi controller keyboard meegenomen voor mijn cursus :)

De rij voor reizigers die voor het eerst met een ESTA reisden was wel erg lang op JFK.

Conclusie: Op Schiphol zijn ze strenger(voorbarig) dan op JFK.

* Er werden dus geen vragen gesteld waarom ik de reis had ingekort en waarom ik een Studenten F1 en Toeristenvisum(voor 180 dagen) had geprobeerd aan te vragen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit hield in om mijn ESTA en paspoort te laten zien
Hoezo dit? Je bent niet verplicht om dat papiertje uit te printen, dus hoe moet je dit laten zien?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb gemerkt dat er al vaker naar gevraagd is bij andere reizigers hier op het forum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan nog hoef je het papiertje niet te tonen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je dat papiertje bij hebt, ga je gewoon het papiertje nemen en het tonen, of ga je een discussie starten over het feit of je nu wettelijk gezien wel of niet dat papiertje moet tonen?

Ik kies het eerste;
- ten eerste omdat het mij geen moeite kost en het niet geheim is wat er op staat
- ten tweede omdat ik asap mijn vakantie wil starten en dus de luchthaven wil verlaten
- ten derde omdat ik niet wil dat ze mij -omdat ik het hun 'lastig' maakte, lasting gaan maken door me naar secundair verhoor te sturen
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MarkDu
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkDu »

Ze hebben het ook niet echt door gelezen ofzo, even een blik gegeven en het was in orde.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

MarkDu schreef:...Nog even 10 minuten in de rij gestaan voor een stempel van US customs en klaar. ...
Wat voor stempel was dat, en wat moest er worden gestempeld?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De douane moet het papiertje waarop je hebt aangegeven wat je meebrengt stempelen. Waarom? Daarom! (en omdat de VS in sommige opzichten nu eenmaal een soort Balkanland is).

Immigratie heeft dat papiertje overigens ook al bestempeld. Want je kan nooit genoeg stempels hebben, of ze nou nodig zijn of niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Dat papiertje wordt ingenomen, ik heb ze(de douane) nog nooit zien stempelen
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik had dus beter op moeten letten, de formulieren worden ingrnomrn en gestempeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer