Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Freti: LV - Yellowstone - LV (juni 2016)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Freti
Amerika-ontdekker

Reis Freti: LV - Yellowstone - LV (juni 2016)

Bericht door Freti »

Hoi

Bedoeling is om in juni 2016 voor de 2de keer naar Zuidwest-USA te gaan (voor mij althans), voor mijn partner zal het de eerste keer zijn. Dit alles wel op voorwaarde dat, in het licht van de EUR/dollarkoers, de reis betaalbaar blijft uiteraard :wink: . Voorlopig is het idee om rond 09/06/2016 te vertrekken (afhankelijk prijzen vliegtickets).
De eerste route in 2013 ging als volgt: LA - San Diego - Joshua Tree NP - Route 66 - Grand Canyon NP - Monument Valley - Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP - Zion NP - Valley Of Fire SP - Las Vegas - Death Valley NP - Yosemite NP - San Francisco. Enkele hoogtepunten neem ik opnieuw mee, maar het is de bedoeling om vnl. nieuwe gebieden te bekijken.
We gaan een Midsize SUV huren en overnachten in hotels/motels/cabins.
Hieronder vinden jullie mijn voorlopige planning. Het betreft een rondje Las Vegas - Las Vegas, met als voornaamste reden het vermijden van drop off kosten. Indien een vlucht naar SLC in de heenreis veel goedkoper zou uitvallen dan een vlucht naar Las Vegas, dan wordt dit wel herzien.

Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City - Arco
Dag 4: Arco - Yellowstone NP (Canyon Village)
Dag 5: Yellowstone NP (Canyon Village)
Dag 6: Yellowstone NP (Old Faithful)
Dag 7: Yellowstone NP (Old Faithful)
Dag 8: Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 9: Grand Teton NP
Dag 10: Grand Teton NP - Vernal
Dag 11: Vernal - Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page - Springdale
Dag 18: Springdale
Dag 19: Springdale- Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22/23: Las Vegas - Brussel

De route is bewust met verschillende verblijfsdagen op eenzelfde plek opgebouwd. De eerste reis was op dit vlak nipt te doen, maar iets meer rust was welkom. Er zit nu bewust geen overnachting in MV tussen (in 2013 reeds gedaan).
Met de specifieke dagplanning ban ik ondertussen volop bezig.

Zijn er opmerkingen/suggesties/bedenkingen :) ?

Freti
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Freti: LV - Yellowstone - LV (juni 2016)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie en rustige route!
Heb je de accommodatie in Yellowstone al gereserveerd? Dat kon vanaf 1 mei en ik begreep dat het al best snel ging.
Wij doen dit jaar een deel van jullie route in ongeveer dezelfde periode. Misschien heb je iets aan onze planning en straks ons reisverslag.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Erg mooie route.

Alleen mis ik Bryce wat ik persoonlijk een erg mooi park vind.
Met 1 dag minder Moab zou je ook het volgende kunnen doen:
Dag 14 Moab - Goblin Valley - Torrey
Dag 15 Torrey - Utah 12 - Bryce
Dag 16 Bryce - Page
Dag 17 Page - Springdale

Het wordt dan wel een minder rustige route.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou het rondje eerder omgooien en later in Yellowstone toekomen. Het seizoen voor Yellowstone is veel korter namelijk. Een week later kan al veel verschil maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het een leuke route. Normaal gesproken ook lekker in die tijd van het jaar. Je hebt kans dat de weg tussen Roosevelt en Canyon nog niet open is in Yellowstone, maar normaal gesproken voorzie ik ook daar weinig problemen. Of het moet een winter met veel vrieskou en sneeuw worden.

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je op Las Vegas vliegt. Dag 2 en 3 zijn fikse ritten. Vooral na die lange vlucht. Kun je niet beter naar SLC vliegen. Of gaat het persé om de dropoff kosten?
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

@ Marianne: bedankt voor de tip. Ik zie dat er in het hoogseizoen al verschillende dagen sold out zijn (voor de goedkopere accomodaties). We zullen dus zo snel mogelijk boeken.

@ Ingrid: Bryce Canyon werd in 2013 reeds bezocht (net zoals Capitol Reef), vandaar we dit nu links laten liggen.

@ Marcopstal: het is inderdaad een mogelijkheid om het rondje om te draaien, maar om de één of andere reden voelt het niet lekker om het lange rijstuk (Yellowstone - Las Vegas) achteraan de reis te zetten (we willen absoluut in Las Vegas eindigen). De absolute (te verwachten) hoogtepunten van onze reis zitten ook niet in dat stuk, dus daarom liever in het begin. We zijn er sowieso wel op ingesteld dat we in Yellowstone door het weer misschien niet alles van de planning kunnen zien of doen. Of is de 2de week van juni (in normale omstandigheden) echt nog niet te doen in Yellowstone?

@ PSV Wally: het gaat in principe enkel om de dropoff...qua kosten proberen we ergens een grens te trekken en dan liever geen dropoff, zeker rekening houdende met de niet zo gunstige eur/dollarkoers. Maar indien we goedkopere vliegtickets vinden voor SLC, dan gaat de voorkeur wel om in de heenreis op SLC te vliegen (en dan de drop off te betalen en een dag extra ergens in te plannen). Natuurlijk gaat het maar om ong. 100 dollar (als je de benzinekosten tussen LV en SLC verrekent). Het blijft wat twijfelen op dit punt...
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

De reservaties bij Yellowstone gaan inderdaad zeer snel.
In Canyon Village zonet voor 12/06/2016 & 13/06/2016 probleemloos een Standard Room kunnen boeken.
Bij Old Faithful Snow Lodge wensten we voor de daaropvolgende 2 nachten een Frontier Cabin, maar deze was reeds voor 1 nacht uitverkocht.
Dan maar 2 nachten Rustic Cabin bij Old Faithful Lodge geboekt (minder comfort, maar goedkoper).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zullen nog wel annuleringen komen, mocht je liever inde Snow Lodge zitten. Heb je ook naar de OF Inn gekeken? Wij vonden de Old House Room geweldig. En niet duur.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je op Las Vegas vliegt. Dag 2 en 3 zijn fikse ritten
als je eens uittelt wat een dagje usa eigenlijk kost, en je neemt de kosten van die 2 rijdagen - die niet echt ,,topdagen" zijn - en je vergelijkt die met de drop-offkosten, dan zou je meen ik beter op salt lake vliegen. of zelfs op jackson hole, win je nog kilometers uit en ben je direkt in grand teton en vlakbij yellowstone.

we doen binnen 2 weken ongeveer zelfde traject las vegas - yellowstone, met terugvlucht vanaf jackson hole. wel met bryce en grand canyon en monument valley erbij want voor de meesten is dit de eerste maal in deze streek.

jacques
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Of is de 2de week van juni (in normale omstandigheden) echt nog niet te doen in Yellowstone?
dit jaar gaat de weg tussen old faithful en west thumb pas op 11 juni open , dus de kans bestaat dat je ook in 2016 niet de volledige 8 kunt rijden. het weer is bergweer, onvoorspelbaar. vorig jaar in de derde week van juni in t shirt gelopen en met een dikke winterjas... maar 1 oplossing voor : dress in layers zoals de amerikanen zeggen.

jacques
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ziet er een mooie rustige route uit.
Drop-off kosten zou ik er gewoon bij nemen. Als je alles rekent, betwijfel ik of je goedkoper bent: niet alleen de benzine, maar ook eten en drank onderweg en de extra overnachting.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Hoi

De voorbije weken nog eens alles op een rijtje gezet en we gaan het begin voorlopig zo aanhouden, m.a.w. een rondje LV-LV.
We zien het beiden wel zitten om de eerste dag een grotere afstand af te leggen (tussenstop in Kolob Canyons van Zion NP). Daarnaast is het blijkbaar niet mogelijk om via alamo.co.uk/brits een midsize SUV te huren in SLC (en boeken via die website is toch vaak de goedkoopste optie, we houden uiteraard ook de andere aanbieders in de gaten).

Op het moment we de vliegtickets boeken gaan we nog even een prijsvergelijking maken.
Indien op dat moment een vlucht op SLC een veel betere optie lijkt, kiezen we daarvoor en blijven we de eerstvolgende dag gewoon rustig in SLC zo heeft dit geen invloed op de planning van de rest van de reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer