Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vluchttijden alweer gewijzigd
Re: Vluchttijden alweer gewijzigd
Ik heb de voorbeelden niet bewaard maar het is vaak genoeg voorgekomen dat vluchten worden gewijzigd door de tussenpersoon zonder dat de daadwerkelijke vlucht was veranderd.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Sorry, maar daar geloof ik niet in. Als een ticket eenmaal is uitgegeven, kan ook een Broker dit ticket niet zomaar wijzigen. Dit is niet in het belang van vliegmaatschappijen, die zijn ook niet gek, dan blijven ze aan de gang. Wijzigingen zijn alleen op verzoek, het is niet zo dat een Broker zelf even in het reserveringssysteem e.e.a. kan/mag wijzigen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
maar daar zit 'em de kneep: een reservering is pas compleet als de boeking is betaald (officiele term: ticketed). De tussenpersoon kan een boeking voor je maken, en jou die referentie geven. Maar zolang de tussenpersoon de airline nog niet betaald heeft, is de reservering niet ticketed en daarmee nog open voor wijzigingen.
Edit: dus zodra je een boekingnummer hebt, checken op de airline's website of er ook een receipt te vinden is met daarop een ticketnummer. Zolang die er nog niet is, is je boeking niet compleet.
Edit: dus zodra je een boekingnummer hebt, checken op de airline's website of er ook een receipt te vinden is met daarop een ticketnummer. Zolang die er nog niet is, is je boeking niet compleet.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Juist, dat ben ik met je eens. Als je online in je reservering kijkt (je E-ticket), kan je zien wanneer je ticket is afgegeven/aangemaakt. (ticketed) Maar ik ben het niet met je eens dat Brokers trucjes uithalen met wijzigingen in vluchtschema's om zo andere klanten te lokken met mooie reisschema's.. Dan hou je geen klant meer over en zoals ik al aangaf, daar trappen die luchtvaartmaatschappijen niet in.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
das het mooie van geloof: daar is iedereen geheel vrij in 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ook als ik via een broker m'n tickets boek, is m'n boeking direct bekend bij de airline (te vinden op de website of app) en binnen enkele dagen is er ook een e-ticketnummer.
En dan nog zijn er de vele wijzigingen. In mijn geval komen ze echt van de airline.
En dan nog zijn er de vele wijzigingen. In mijn geval komen ze echt van de airline.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Jrabakker schreef:Maar heel vaak zijn het vaak juist NIET de airlines die wijzigen maar de tussenpersonen. Vaak zoek je de oorspronkelijke vlucht op, en die is dan gewoon nog steeds zo gepland. Het zijn de tussenpersonen die adverteren met goedkope tickets, en de mensen eerst een gunstig schema geven ten tijde van boeken. Maar daarna passen ze je schema aan naar meer ongunstige tijden, zodat ze die gunstige tijden kunnen blijven verkopen.
Ik ben niet degene die dit ter sprake heeft gebracht, maar ik weet wel dat iemand op het forum gemeld heeft dat BudgetAir dat gedaan had:eddepet71 schreef:Heb je daar bewijs van of is dit gewoon bangmakerij? dat een broker (niet een reisorganisatie) stoelen in bulk koopt is al helemaal onzin...
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ir#p905997
Zelf heb ik afgelopen jaren altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappijen geboekt, om dit soort praktijken te voorkomen, maar ook omdat bij een wijziging je rechtstreeks kunt 'onderhandelen' met de maatschappij over andere tijden en routes. Nooit van-kastje-naar-muur gedoe.
Dit jaar voor het eerst toch tegen mijn eigen principes in bij een broker (BudgetAir) geboekt, omdat het verschil nu wel heel erg groot was (260 euro pp).
Maar helemaal gerust ben ik er absoluut niet op.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ik boek altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij (Delta) en krijg hier ook vaak mee te maken. Zeker als je tickets ruim op voorhand boekt.
Denk niet dat het al of niet boeken via een broker hier iets mee te maken heeft.
Denk niet dat het al of niet boeken via een broker hier iets mee te maken heeft.
Zojuist weer keurig een mail gekregen van Supersaver dat de Airline de vlucht had gewijzigd en zoals ik al dacht is nu de vlucht uit Amsterdam vervroegd zodat we in Londen een overstap hebben van 1.55.
Als het zo blijft ben ik helemaal happy
Als het zo blijft ben ik helemaal happy

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ondanks dat ik geen mailtje heb gehad wilde ik (nu een kleine 10 weken voor vertrek) toch nog maar eens even checken of onze vluchttijden niet zijn gewijzigd.
En ja hoor, helaas zijn ze weer aangepast...
Heenvlucht:
Bij boeken zouden we op Chicago een overstaptijd hebben van 2u5min. Later werd dat gewijzigd in 1u30min.
Maar nu is dat dus alweer gewijzigd en is de overstaptijd nog maar 1u10min.
Dat is toch nooit haalbaar??
(We moeten van terminal 5 naar terminal 1 volgens de vluchtgegevens)
Terugvlucht:
bij boeken zouden we op Newark een overstaptijd hebben van 1u54min.
Nu is dat gewijzigd in 0u56min.
Ook dit lijkt me niet haalbaar, al maak ik me daar minder zorgen om. Naar huis lijkt het me minder dramatisch als we een latere vlucht zouden hebben.
En ja hoor, helaas zijn ze weer aangepast...

Heenvlucht:
Bij boeken zouden we op Chicago een overstaptijd hebben van 2u5min. Later werd dat gewijzigd in 1u30min.
Maar nu is dat dus alweer gewijzigd en is de overstaptijd nog maar 1u10min.
Dat is toch nooit haalbaar??

Terugvlucht:
bij boeken zouden we op Newark een overstaptijd hebben van 1u54min.
Nu is dat gewijzigd in 0u56min.
Ook dit lijkt me niet haalbaar, al maak ik me daar minder zorgen om. Naar huis lijkt het me minder dramatisch als we een latere vlucht zouden hebben.
Heen kan moeilijk worden inderdaad.
Terug haal je gemakkelijk indien niet vertraagd.
Even bellen voor de heenvlucht lijkt mij.
Terug haal je gemakkelijk indien niet vertraagd.
Even bellen voor de heenvlucht lijkt mij.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Terug goed te doen in 56 minuten??
Ik ga zeker even bellen, al vraag ik me even met welke partij ik dat het beste kan doen.
Geboekt bij Flugladen.de
Vluchten van United Airlines, maar de vlucht van Dusseldorf naar Chicago en van Newark naar Dusseldorf wordt uitgevoerd door Lufthansa.
Als ik op Flugladen probeer in te loggen word ik verwezen naar Lufthansa. Log ik daar in dan zie ik al mijn vluchten staan.
Dus bellen met Lufthansa dan?
Ik ga zeker even bellen, al vraag ik me even met welke partij ik dat het beste kan doen.
Geboekt bij Flugladen.de
Vluchten van United Airlines, maar de vlucht van Dusseldorf naar Chicago en van Newark naar Dusseldorf wordt uitgevoerd door Lufthansa.
Als ik op Flugladen probeer in te loggen word ik verwezen naar Lufthansa. Log ik daar in dan zie ik al mijn vluchten staan.
Dus bellen met Lufthansa dan?
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Jup, Lufthansa. 

Jupmoon29 schreef:Terug goed te doen in 56 minuten??

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Lufthansa gebeld.
Moesten toch met Flugladen bellen.
Die hebben nu bij United Airlines een andere vlucht vanaf Chicago in aanvraag gezet. We zouden dan 2u39min overstap hebben. Dat lijkt me prima!
Even afwachten dus.
Moesten toch met Flugladen bellen.
Die hebben nu bij United Airlines een andere vlucht vanaf Chicago in aanvraag gezet. We zouden dan 2u39min overstap hebben. Dat lijkt me prima!
Even afwachten dus.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou, we werden zojuist gebeld door Flugladen. Die heenvlucht is door United bevestigd, dus dat is in principe opgelost met nu een overstaptijd van 2u39min op Chicago.
Maar... nu belden ze om te zeggen dat de terugvlucht niet haalbaar is (die 56 minuten overstap op Newark).
En dat als we die toch nemen dat we dat dan op eigen risico moeten doen omdat een gegarandeerde overstap alleen is bij 1u10min of meer.
Het alternatief wat ze bieden is:
later vertrekken vanuit Las Vegas (dat is prima, want dan hoeven we tenminste niet midden in de nacht ons bed uit, maar kunnen we rustig aan doen en nog lekker even een gratis MyVegas ontbijt meepikken)
En dan niet naar Newark maar naar Washington, daar een overstap van 40 minuten (is volgens degene die ons belde wel voldoende)
Vervolgens naar Frankfurt, daar een overstap van 1u10min en dan naar Dusseldorf.
Totale reistijd 15u21min
We hebben even bedenktijd gekregen maar eigenlijk is er geen ander alternatief wat beter is (ik heb zelf ook al gekeken op United, dit is de snelste mogelijkheid op 28 juli).
En om nou te gaan riskeren dat we de overstap op Newark niet halen en dan zelf een nieuwe vlucht moeten boeken lijkt me geen goed plan...
Ze zei ook dat ze alleen maar alternatieven van United mag bieden en niet bij andere maatschappijen mag kijken. Klopt dat? Of kan ik van Flugladen eisen dat ze dat wel doen?
En hoe zit het met die overstap op Washington? Is die dan wel gegarandeerd? (40 min)
En nog een vraag: stel ik accepteer dit geboden alternatief, en in de komende weken komt er nog een beter alternatief beschikbaar, heb ik dan recht om nog te wijzigen?
Maar... nu belden ze om te zeggen dat de terugvlucht niet haalbaar is (die 56 minuten overstap op Newark).
En dat als we die toch nemen dat we dat dan op eigen risico moeten doen omdat een gegarandeerde overstap alleen is bij 1u10min of meer.
Het alternatief wat ze bieden is:
later vertrekken vanuit Las Vegas (dat is prima, want dan hoeven we tenminste niet midden in de nacht ons bed uit, maar kunnen we rustig aan doen en nog lekker even een gratis MyVegas ontbijt meepikken)
En dan niet naar Newark maar naar Washington, daar een overstap van 40 minuten (is volgens degene die ons belde wel voldoende)
Vervolgens naar Frankfurt, daar een overstap van 1u10min en dan naar Dusseldorf.
Totale reistijd 15u21min
We hebben even bedenktijd gekregen maar eigenlijk is er geen ander alternatief wat beter is (ik heb zelf ook al gekeken op United, dit is de snelste mogelijkheid op 28 juli).
En om nou te gaan riskeren dat we de overstap op Newark niet halen en dan zelf een nieuwe vlucht moeten boeken lijkt me geen goed plan...
Ze zei ook dat ze alleen maar alternatieven van United mag bieden en niet bij andere maatschappijen mag kijken. Klopt dat? Of kan ik van Flugladen eisen dat ze dat wel doen?
En hoe zit het met die overstap op Washington? Is die dan wel gegarandeerd? (40 min)
En nog een vraag: stel ik accepteer dit geboden alternatief, en in de komende weken komt er nog een beter alternatief beschikbaar, heb ik dan recht om nog te wijzigen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus op de terugvlucht een overstap op newark van bijna een uur is niet haalbaar, maar 40min op Dulles wel? Als ik heel eerlijk ben heb ik volgens mij nog nooit langer dan 15/20min over een overstap gedaan en die was toevallig op Dulles bij Washington, omdat ik daar naar een andere terminal moest. Op Houston 10 min (al hadden we daar 3u de tijd voor) en op Minneapolis 3min waar ik een uur had.
Je moet gewoon ja zeggen als je je er zelf lekker bij voelt. Het is moeilijk om te beoordelen. Als je 1e vlucht vanuit Las Vegas bv. al vertrekt met vertraging hang je alsnog. Zo'n overstap van Frankfurt naar Dusseldorf... het zal wel niet anders kunnen, maar persoonlijk zou ik dat heel irritant vinden als ik dat niet zelf geboekt heb.
Je moet gewoon ja zeggen als je je er zelf lekker bij voelt. Het is moeilijk om te beoordelen. Als je 1e vlucht vanuit Las Vegas bv. al vertrekt met vertraging hang je alsnog. Zo'n overstap van Frankfurt naar Dusseldorf... het zal wel niet anders kunnen, maar persoonlijk zou ik dat heel irritant vinden als ik dat niet zelf geboekt heb.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, wat je verwoord is precies ons gevoel erbij ook.
Enige voordeel is dat we niet midden in de nacht hoeven te vertrekken en dus fijn uitgeslapen dat vliegtuig instappen (ik kan namelijk echt niet slapen in een vliegtuig).
Dus dat is wel fijner dan rond half 3 snachts ons bed uit moeten en al gebroken aan de reis terug beginnen.
Maar ik ben het met je eens dat nog eens een vluchtje van Frankfurt naar Dusseldorf niet ideaal is.
Volgens de mevrouw van Flugladen is inderdaad 56 minuten op Newark niet mogelijk maar 40 minuten op Washington wel. Omdat het daar veel kleiner is.
Zelf heb ik er geen beeld bij, ben nooit op die luchthavens geweest (in Amerika alleen maar op en van Las Vegas gevlogen).
Ik ben benieuwd of ze dan voor die 40 minuten op Washington wel garantie afgeven. Voor die 56 minuten op Newark doen ze dat namelijk niet.
En ik wil niet het risico nemen om van Newark naar huis op eigen kosten nieuwe vluchten te moeten regelen.
Ik heb zelf op United gekeken en er zijn voor 28 juli inderdaad alleen maar vluchten met 2 overstaps (2e in Frankfurt of London).
Enige voordeel is dat we niet midden in de nacht hoeven te vertrekken en dus fijn uitgeslapen dat vliegtuig instappen (ik kan namelijk echt niet slapen in een vliegtuig).
Dus dat is wel fijner dan rond half 3 snachts ons bed uit moeten en al gebroken aan de reis terug beginnen.
Maar ik ben het met je eens dat nog eens een vluchtje van Frankfurt naar Dusseldorf niet ideaal is.
Volgens de mevrouw van Flugladen is inderdaad 56 minuten op Newark niet mogelijk maar 40 minuten op Washington wel. Omdat het daar veel kleiner is.
Zelf heb ik er geen beeld bij, ben nooit op die luchthavens geweest (in Amerika alleen maar op en van Las Vegas gevlogen).
Ik ben benieuwd of ze dan voor die 40 minuten op Washington wel garantie afgeven. Voor die 56 minuten op Newark doen ze dat namelijk niet.
En ik wil niet het risico nemen om van Newark naar huis op eigen kosten nieuwe vluchten te moeten regelen.
Ik heb zelf op United gekeken en er zijn voor 28 juli inderdaad alleen maar vluchten met 2 overstaps (2e in Frankfurt of London).
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Is dat segment van Frankfurt naar Düsseldorf een vlucht of treinrit? United/Lufthansa geeft voor die afstand namelijk ook regelmatig een treinticket met de ICE.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens mij een vlucht.
Het is een reisduur van 50 minuten....
Het is een reisduur van 50 minuten....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves