Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Natuur in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
JantienB
Amerikafan

Natuur in Florida

Bericht door JantienB »

Vorig jaar de eerste keer naar de VS geweest en helemaal gebeten door de bacterie!
Het was niet voorzien dat we dit jaar al terug gingen gaan, maar we beginnen nu toch te denken om een korte reis (10-12 dagen) te maken naar Florida.

Ik heb het echter niet zo voor luilekker vakanties. Ik zie graag mooie natuur en ben graag actief bezig op reis. Er moet natuurlijk ook wel eens gerust worden :wink: Ik vraag mij dan ook af of de natuur in Florida een beetje de moeite is? Ik besef wel dat het niet te vergelijken is met het Zuid-Westen, maar kan je er bv ook mooie natuurwandelingen maken?

Wat is er buiten Everglades aan te raden voor natuurliefhebbers?
mtl
Amerika-expert

Re: Natuur in Florida

Bericht door mtl »

Wandelen in de intense hitte lijkt me geen goed plan. Of je moet tussen december en maart gaan.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Er is zeker mooie natuur in Florida. Er zijn genoeg parken waar je kunt wandelen of kanoen, vaak bij een hotspring. Wij zijn bijv. afgelopen februari wezen kanoen in Wekiwa Springs SP. Mooie natuur en vooral veel mooie dieren gezien. Zie ook dag 7 van ons verslag. Heel anders dan het ZW, maar ook mooi. En stranden zijn natuurlijk ook natuur....
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Florida is qua natuur zeker de moeite waard!!

Zomaar enkele suggesties om te bekijken:

- De Everglades
- Alexander Springs
- Juniper springs
- Het Bahia Honda State Park
- Silver Springs State Park
- Rainbow Springs State Park

Meer informatie over State Parks in Florida: https://www.floridastateparks.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, de natuur in Florida is niet te vergelijken met die van het Westen. Dit komt voornamelijk door het landschap dat minder imposant is door het gebrek aan hoogte.

Ik heb me echter alle drie de keren dat ik in Florida ben geweest, vermaakt! :thumbup:
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Bedankt voor de tips, ik ga ze zeker bekijken!
En ik ben al wat gerust gesteld dat het niet alleen winkelcentra en stranden zijn :wink:

Het is ook niet de bedoeling om op het warmste moment van de dag te gaan wandelen, maar is het daar zoveel warmer dan in het Zuid-Westen? Eind mei was het in Moab enz toch ook al over de 30°. We zouden trouwens in september gaan.

Ik ben ook nog eens de opties aan het bekijken om op Atlanta te vliegen en dan een rondje naar New Orléans en Savannah enz te maken. Zoveel keuze daar!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Het is vooral de luchtvochtigheid die het zo warm maakt. Wij hebben in de zomer wel een luchtvochtigheid van 95 % gehad zonder dat het regende! en dan is het echt geen pretje om te wandelen.
De hitte in het ZW is niet te vergelijken met die in Florida. De vraag is of je daar tegen kunt. Wij zijn 1 x in de zomer geweest en daarna nooit meer, wij vonden het vreselijk.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij gaan ieder jaar naar Florida, meestal in april/ mei/ juni of september.
De laatste jaren hebben we vele wandelingen en fietstochten gedaan, zie onze reisverslagen.
Wij zitten op dit moment in het zuid westen en ik mis de warmte van Florida. Maar ik ben de enigste, rest van het reisgezelschap vindt het hier aangenamer
De natuur is natuurlijk niet te vergelijken maar heb me nog mooie verveeld in Florida.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik moet bekennen dat ik zelf geen last heb van welk warm weer dan ook, zolang ik behoorlijk water blijf drinken.

Zoals Vito al aangeeft is het in Florida anders warm dan in het Westen door de luchtvochtigheid. Wanneer je dicht aan de kust bent valt het nog mee, in de natuurparken kan het echter behoorlijk warm en klam zijn.

Plan je activiteiten op de koelere delen van de dag, zoek naar accomodaties met een zwembad om aan het eind van een warme dag lekker af te koelen en drink meer dan voldoende.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Wat ik erg leuk vond is een wandeling door het Audubon Corkscrew sanctuary. Veel mooie vogels gezien.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Bedankt voor jullie reacties!

Hum, ik kan ook niet echt goed tegen klamme warmte.. Misschien dan toch niet zo een goed idee. Ofwel een beetje later op het jaar gaan misschien. Ik bekijk het nog eens :-) Is het in Georgia en Alabama en omstreken ook zo een vochtig klimaat?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Misschien heb je wat aan onze reisverslagen (zie onder) uit Florida 2011 en 2014. Wij houden van strand en shoppen, maar ook van natuur en die heb je in Florida vol op! Veel natuur met ook nog het nodige aan Wildlife.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij zijn ook in Georgia geweest en ik vond het daar net zo warm als Florida .
Ik schreef eerder dat ik het hier in het westen niet zo warm vond, nou, gisteren vond ik het hier in Arches National Park ook bloedje heet. En het is pas mei! Ik weet niet of dit zo lekker zou vinden in het hoogseizoen. Zeker als je aktief bezig wilt zijn. Ochtend en avond is hier wel aangenamer.
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Petticoat schreef:Wat ik erg leuk vond is een wandeling door het Audubon Corkscrew sanctuary. Veel mooie vogels gezien.
Wat maakt Audubon eigenlijk anders dan de rest (Big Cypress, Everglades...)? Of is het allemaal zo'n beetje hetzelfde?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer