Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over bezoek aan het Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
YosemiteHans
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vragen over bezoek aan het Yosemite NP.

Bericht door YosemiteHans »

Hallo, Nog een vraagje.
Wij reizen vanaf San Francisco naar Yosemite en verblijven 2 nachten in El Portal , begin september. We verwachten daar te arriveren iets later in de middag ( 3 of 4 uur ). Wat zou je kunnen doen de rest van die dag ? Ik zelf denk aan Glacier Point, maar weet niet of de reis er heen lang duurt vanaf El Portal.
De volgende dag maken we tijd voor hiken, weet nog niet precies welke .
Ben benieuwd naar antwoorden.
Oh ja, ik heb gelezen dat Mariposa Grove gesloten is voor publiek. Waar staan nog meer van die grote Sequoias in Yosemite?
Laatst gewijzigd door markro op 12 apr 2015, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite

Bericht door PSVwally »

Voor Sequoia's in Yosemite, http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/sequoias.htm Het is altijd raadzaam om de officiële sites in de gaten te houden.

Vanuit El Portal is het een uur naar Glacier Point. Maar je wilt vlak voor Glacier Point ook nog wel bij een uitkijkpunt stoppen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Waar ga je na Yosemite naar toe? Rij je dan de Tioga Pass? Of rij je dan naar het zuiden? In dat laatste geval zou je Glacier Point ook nog die laatste dag kunnen doen.
Je kunt op googlemaps zien hoeveel tijd je kwijt bent met de route naar Glacier Point. Ik weet niet of je van plan bent om eerst via El Portal te rijden, maar mooier is het om via de 120 het park binnen te rijden, de 140 rij je de dag erna nog.
Kijk eens hier voor een kaart van het park.
Rij niet te laat vanuit SF naar het park; het is in september al vroeg donker, als je nog iets wilt doen is het wel prettig om dat te doen als het nog licht is. Stop even bij Tunnel View; op weg naar GP of op de terugweg (als je vroeg bent).
Vlak voor GP heb je een parkeerplaats aan de linkerkant van de weg; hier is het beginpunt van de wandelingen naar Taft Point en Sentinel Dome. Taft Point ken ik niet maar vanaf Sentinel Dome heb je een 360 graden uitzicht over het park. Nog mooier dan bij GP.
Zie voor wandelingen in het park mijn wandelsite, of kijk op http://www.yosemitehikes.com.
Een mooie site voor sequoia's is deze: http://www.redwoodhikes.com (en dan naar giant sequoias gaan).

Marianne
YosemiteHans
Amerikafan

Re: Vragen over bezoek aan het Yosemite NP.

Paul,
bedankt voor de info over de sequoias en de rijtijd.
Marianne, ook zeker bedankt. Moet nog checken of we de 120 of 140 nemen. Wanneer we de 120 nemen is het dan nog ver rijden naar GP? We gaan idd via de TiogaPass het park weer verlaten.
We gaan de Tunnel View zeker doen. Ik hoop nog op de dag dat we binnenkomen. We zullen zeker op tijd vertrekken uit SF.
De hikes, dat vinden we wel. Keus genoeg. In de laat jaren 80 deed ik Half Dome op 1 dag. dat lukt helaas niet meer.
Bedankt beiden, Hans
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

YosemiteHans schreef: Marianne, ook zeker bedankt. Moet nog checken of we de 120 of 140 nemen. Wanneer we de 120 nemen is het dan nog ver rijden naar GP?
Hoe bedoel je? Waarvandaan? Het maakt qua tijd niet uit of je vanuit SF via de 120 of via de 140 rijdt. Via de 140 is het iets langer denk ik. Gebruik googlemaps daarvoor.
Je moet goed inzoomen om de Glacier Point road te zien.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 apr 2015, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
YosemiteHans
Amerikafan

Dank je Marianne voor je info. Ik las op jullie site zelfs dat het wordt aangeraden om GP ( en dus Sentinel ) later op de middag te doen. We zullen nu zeker op tijd vertrekken uit SF. En we zullen ook rekening houden met de vroeg invallende duisternis. We zijn daar op 1 september.
Hans
Lauu_NY
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Lauu_NY »

YosemiteHans schreef:Paul,
We gaan de Tunnel View zeker doen. Ik hoop nog op de dag dat we binnenkomen.

De tunnelview is een ongeveer 20 minuten rijden vanaf El Portal, dus dat kun je zeker doen. Wanneer je sochtends weer vanuit je hotel/motel in El Portal het park induikt, kom je er ook automatisch weer langs.. Tunnel view is niet te missen(makkelijk te onthouden, je rijdt een tunnel uit, en dan kom je direct bij de tunnel view uit, al wordt hier een andere tunnel mee bedoeld ;) )
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

YosemiteHans schreef: Oh ja, ik heb gelezen dat Mariposa Grove gesloten is voor publiek. Waar staan nog meer van die grote Sequoias in Yosemite?
Waar kan ik vinden wanneer Mariposa Grove open is?
Wij zijn daar half mei.
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Groetjes,
Daniel
TomL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door TomL »

Wij plannen ook begin september Yosemite NP te bezoeken met 3 tieners. Zijn er Ranger Guided Tours, hoe kunnen we die vinden/boeken, zijn er ervaringen, do's en don'ts?
Tom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je het park binnenkomt krijg je een krantje - de Yosemite Guide - waarin veel informatie staat over de bezienswaardigheden in alle delen van het park, openingstijden van de voorzieningen, en ook een overzicht van de rangeractiviteiten in het park. Meestal zijn die gratis en is van te voren aanmelden niet nodig.
Er zijn ook betaalde tours. Je kunt dat allemaal vinden op http://www.yosemitepark.com onder PLAY.
Wij hebben al meerdere rangeractiviteiten meegemaakt, het is meestal erg leuk en leerzaam.
De Yosemite Guide is ook online te bekijken, via de NPS-site. Die van september nog niet, maar je zou die van september 2014 kunnen bekijken om een idee te krijgen. Zie daarvoor hier.
In zijn algemeenheid is de NPS-site de beste ingang voor informatie over een park. Voor Yosemite is dat http://www.nps.gov/yose. Vooral het Plan your visit-deel is nuttig.

Marianne
TomL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door TomL »

Hi Marianne, Dank voor je antwoord. Dit helpt ons wat gerichter te zoeken. Internet snelheid is hier vaak bedroevend, dus dit helpt ons gerichter te zoeken. We willen liefst toch reeds op voorhand een idee hebben om het bezoek te kunnen plannen, liever dan te wachten tot we aan de ingang staan. De sites zullen daar zeker bij helpen!
Tom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je je goed wilt oriënteren van te voren dan is het bestuderen van de kaart ook handig. Voor het park zie hier, en voor de vallei zie hier. Omn te zien hoe de wegen lopen in het park is dit een handige kaart.
Voor wandelingen zie http://www.yosemitehikes.com en mijn wandelsite.

Marianne
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Lauu_NY schreef: Wanneer je sochtends weer vanuit je hotel/motel in El Portal het park induikt, kom je er ook automatisch weer langs.. )
Dat klopt niet helemaal. Voor Tunnel View moet je nog een stukje terug op de Wawona road.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer