Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Angela Niezen: rijden van de Tioga Pass
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reis Angela Niezen: rijden van de Tioga Pass
Wij willen graag volgend jaar juni 2016 weer naar het Zuidwesten. We zijn er al twee keer geweest, maar willen nu nog de dingen zien die we nog niet hebben gezien.
En dan wordt het reisschema best lastig. Vandaar jullie hulp.
Wij willen graag naar Zion National Park om Angels Landing te lopen, de vorige keer hebben we Observation Point gedaan. We willen Yellowstone graag bezoeken, daar zijn we nog niet eerder geweest. Ook willen we graag terug naar Yosemite National Park om de Panorama Trail te lopen en dan het liefst het park binnenkomen via de Tioga Pass, ook nog niet gedaan. Vervolgens willen we een stuk van Highway 1 rijden richting San Diego. We hebben in totaal rond de 16 nachten. Is dit haalbaar?
Ik dacht we starten in Las Vegas omdat we dan eerst naar Zion NP kunnen.
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas via Valley of Firen naar Zion
In Zion de wandeling doen
Zion NP richting Salt Lake City
Salt Lake City - Jackson
Jackson - Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone - Grand Teton of omgekeerd
Maar dan richting Yosemite NP maar hoe, kunnen we via de Tioga Pass binnenkomen?
Lopen van Panorama Trail
Yosemite NP - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - San Diego
San Diego
San Diego - Los Angeles, Disney
Los Angeles - Amsterdam
Ik lees veel op het forum maar vind het best lastig met deze wensen, hebben jullie tips, wat wel en wat niet te doen. Ik hoor het graag
Groetjes Angela
En dan wordt het reisschema best lastig. Vandaar jullie hulp.
Wij willen graag naar Zion National Park om Angels Landing te lopen, de vorige keer hebben we Observation Point gedaan. We willen Yellowstone graag bezoeken, daar zijn we nog niet eerder geweest. Ook willen we graag terug naar Yosemite National Park om de Panorama Trail te lopen en dan het liefst het park binnenkomen via de Tioga Pass, ook nog niet gedaan. Vervolgens willen we een stuk van Highway 1 rijden richting San Diego. We hebben in totaal rond de 16 nachten. Is dit haalbaar?
Ik dacht we starten in Las Vegas omdat we dan eerst naar Zion NP kunnen.
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas via Valley of Firen naar Zion
In Zion de wandeling doen
Zion NP richting Salt Lake City
Salt Lake City - Jackson
Jackson - Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone - Grand Teton of omgekeerd
Maar dan richting Yosemite NP maar hoe, kunnen we via de Tioga Pass binnenkomen?
Lopen van Panorama Trail
Yosemite NP - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - San Diego
San Diego
San Diego - Los Angeles, Disney
Los Angeles - Amsterdam
Ik lees veel op het forum maar vind het best lastig met deze wensen, hebben jullie tips, wat wel en wat niet te doen. Ik hoor het graag
Groetjes Angela
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rijden van de Tioga Pass
Met maar 16 dagen lijkt me dat wel erg ambitieus. Voor Yellowstone moet je minimaal 3 nachten/2 dagen uittrekken. De rit van Yellowstone naar Yosemite kun je het beste eens met googlemaps bekijken. Gebruik dan Lee Vining in plaats van Yosemite. De Tioga Pass is nu nog dicht, dus googlemaps laat je nu niet de Tioga Pass nemen. Het is een lange rit waar je eigenlijk 2 overnachtingen moet plannen. zie daarvoor ons 2008-verslag.
Beginnen in Salt Lake City lijkt me handiger en in elk geval mooier; dan kun je na Grand Teton naar Zion en vanuit Zion via Death Valley naar Yosemite rijden.
Wij hebben voor dit jaar deels een vergelijkbaar plan, misschien heb je iets aan onze planning.
Marianne
Beginnen in Salt Lake City lijkt me handiger en in elk geval mooier; dan kun je na Grand Teton naar Zion en vanuit Zion via Death Valley naar Yosemite rijden.
Wij hebben voor dit jaar deels een vergelijkbaar plan, misschien heb je iets aan onze planning.
Marianne
Angela ik denk dat jullie teveel willen. Van het ene uiterste Yellowstone naar het andere San Diego. Ben het met Marianne eens voor wat jullie willen hebben jullie te weinig dagen. Dit gaat ten kosten van alles, en het is dan alleen maar autorijden. Bewaar iets voor een andere keer, mooie redenen nog een keer te gaan
Misschien kunnen jullie er nog vakantiedagen bij krijgen er is nog tijd. Anders een keuze maken. Salt Lake, grand Teton, Jackson, Craters of the Moon, Bryce, Zion, en las Vegas met nog wat er tussen in bijv. Moab? Of Las Vegas, Death Vally, Mono Lake, Tioga Pas, Yosemite, San Francisco, San Diego. Is moeilijk keuzes maken maar het komt jullie reis ten goede. Succes met. Voorbereiding. Klaas

Misschien kunnen jullie er nog vakantiedagen bij krijgen er is nog tijd. Anders een keuze maken. Salt Lake, grand Teton, Jackson, Craters of the Moon, Bryce, Zion, en las Vegas met nog wat er tussen in bijv. Moab? Of Las Vegas, Death Vally, Mono Lake, Tioga Pas, Yosemite, San Francisco, San Diego. Is moeilijk keuzes maken maar het komt jullie reis ten goede. Succes met. Voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb het nu eens uitgeschreven met een aantal dagen erbij. Wij hebben vrijwel alle bekende dingen gezien. Moab, Bryce NP, Death Valley hebben wij allemaal al eens gezien. Ik doe nog een poging met het volgende reisschema en anders wordt het inderdaad schrappen geblazen.
Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - Jackson, 280 miles, 4 uur 30 minuten
Dag 3: Jackson - Yellowstone NP, 57,3 miles, 1 uur 13 minuten
Dag 4: Yellowstone NP
Dag 5: Yellowstone NP
Dag 6: Yellowston - Grand Teton
Dag 7: Grand Teton - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Zion NP, 309 miles, 4 uur 20 minuten
Dag 9: Zion NP - Las Vegas, 161 miles, 2 uur 33 minuten, vroeg wandeling Angels Landing
Dag 10: Las Vegas - Lee Vining, 329 miles, 5 uur 15 minuten
Dag 11: Lee Vining - Yosemite Valley, 3 uur naar Yosemite Village, bezoek Mono Lake in ochtend.
Dag 12: Yosemite Valley, wandeling Panorama Trail
Dag 13: Yosemite Valley - Montorey, 197 miles, 3 uur 44 minuten
Dag 14: Montorey - Santa Barbara, 237 miles, 3 uur 38 minuten
Dag 15: Santa Barbara - San Diego, 215 miles, 3 uur 35 minuten
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Anaheim, 95, 6 miles, 1 uur 27 minuten
Dag 18: Anaheim
Dag 19: Anaheim - Los Angeles Airport voor terugvlucht
Dag 20: Amsterdam
Alvast bedankt.
Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - Jackson, 280 miles, 4 uur 30 minuten
Dag 3: Jackson - Yellowstone NP, 57,3 miles, 1 uur 13 minuten
Dag 4: Yellowstone NP
Dag 5: Yellowstone NP
Dag 6: Yellowston - Grand Teton
Dag 7: Grand Teton - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Zion NP, 309 miles, 4 uur 20 minuten
Dag 9: Zion NP - Las Vegas, 161 miles, 2 uur 33 minuten, vroeg wandeling Angels Landing
Dag 10: Las Vegas - Lee Vining, 329 miles, 5 uur 15 minuten
Dag 11: Lee Vining - Yosemite Valley, 3 uur naar Yosemite Village, bezoek Mono Lake in ochtend.
Dag 12: Yosemite Valley, wandeling Panorama Trail
Dag 13: Yosemite Valley - Montorey, 197 miles, 3 uur 44 minuten
Dag 14: Montorey - Santa Barbara, 237 miles, 3 uur 38 minuten
Dag 15: Santa Barbara - San Diego, 215 miles, 3 uur 35 minuten
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Anaheim, 95, 6 miles, 1 uur 27 minuten
Dag 18: Anaheim
Dag 19: Anaheim - Los Angeles Airport voor terugvlucht
Dag 20: Amsterdam
Alvast bedankt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit blijft mijn inziens toch teveel van het goede.
Yellowstone en Grand Teton verdienen samen toch nog een extra dag. Tweemaal via SLC is ook niet dat, Voor Zion heb je toch niet zoveel tijd, evenals voor Vegas. Monterey - Santa Barbara is eigenlijk ook te ver voor één dag. San Diego is toch ook op een drafje.
Los van het feit dat je al veel hoogtepunten zag maken jullie er nu toch een zware trip van met een aantal grote verplaatsingen. Ik zou toch minstens 1 bestemming schrappen, bekijken wat de must sees zijn en daarvan vertrekkend een eenvoudiger schema opstellen. Nu kijk je aan tegen een verplaatsing van meer dan 3500 km op 16 dagen.
Je zou vb Yosemite kunnen laten vallen, de kustroute noordwaarts doen en eindigen in San Francisco om terug te vliegen.
Yellowstone en Grand Teton verdienen samen toch nog een extra dag. Tweemaal via SLC is ook niet dat, Voor Zion heb je toch niet zoveel tijd, evenals voor Vegas. Monterey - Santa Barbara is eigenlijk ook te ver voor één dag. San Diego is toch ook op een drafje.
Los van het feit dat je al veel hoogtepunten zag maken jullie er nu toch een zware trip van met een aantal grote verplaatsingen. Ik zou toch minstens 1 bestemming schrappen, bekijken wat de must sees zijn en daarvan vertrekkend een eenvoudiger schema opstellen. Nu kijk je aan tegen een verplaatsing van meer dan 3500 km op 16 dagen.
Je zou vb Yosemite kunnen laten vallen, de kustroute noordwaarts doen en eindigen in San Francisco om terug te vliegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het nog meevallen eerlijk gezegd.
Ik zou het wel iets anders doen; vanuit Salt Lake city zou ik naar Yellowstone rijden, dat gaat sneller dan via GT. Aan de andere kant heb je twee mooie wegen in GT en op jouw manier kun je ze allebei nemen zonder heen en weer te rijden. Je zou het van de beschikbaarheid van de accommodatie af kunnen laten hangen.
In Zion lijken twee nachten mij wel mooi. Ik weet niet of Las Vegas een must is. Als je een lange rijdag niet erg vindt kun je in een keer van Springdale naar Lee Vining rijden.
Het lijkt mij handiger om eerst naar LA te gaan en in SD te eindigen, maar dat ligt misschien qua tickets iets lastiger.
Marianne
Ik zou het wel iets anders doen; vanuit Salt Lake city zou ik naar Yellowstone rijden, dat gaat sneller dan via GT. Aan de andere kant heb je twee mooie wegen in GT en op jouw manier kun je ze allebei nemen zonder heen en weer te rijden. Je zou het van de beschikbaarheid van de accommodatie af kunnen laten hangen.
In Zion lijken twee nachten mij wel mooi. Ik weet niet of Las Vegas een must is. Als je een lange rijdag niet erg vindt kun je in een keer van Springdale naar Lee Vining rijden.
Het lijkt mij handiger om eerst naar LA te gaan en in SD te eindigen, maar dat ligt misschien qua tickets iets lastiger.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6824 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-