Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JimiW: November California
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis JimiW: November California
Van La naar de GC is een lange rijdag, en als je ook via Joshua Tree wilt rijden ben aje alleen aan rijtijd al 9 uur bezig. In die tijd van het jaar lijkt JT mij erg aangenaam, je zou daar een wandeling kunnen maken (kijk eens naar ons 2011/2012-verslag bij 26 december). Rij dan niet verder dan bijvoorbeeld Kingman of kijk gewoon hoe ver je komt. En dan de volgende nacht overnachten in GC NP. Anders heb je echt geen tijd voor de GC en loop je ook het risico dat je er in het donker aankomt.
Ik begrijp al die dagen Las Vegas niet; waarom in het begin ook een volle dag en niet meteen richting DV rijden? Ik zou een overnachting in DV doen; je kunt dan nog een hele ochtend in Las Vegas blijven, op je gemak boodschappen doen etc, en dan nog wat viewpoints in DV doen. Dan de volgende overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes. Zo heb je meer tijd overal. Met een overnachting in Lee Vining zou je ook een dag minder Yosemite kunnen doen.
Een dag minder Las Vegas op het laatst zou ook kunnen; je kunt beter onderweg wat meer rust nemen, dan hoe je ook nergens van uit te rusten. En het weer zou ook best wel eens niet zo aangenaam kunnen zijn, dan is dat zwembad ook niet echt prettig.
Met een overnachting in Monument Valley heb je nog een halve dag voor Moab; je kunt dan Canyonlands bekijken, en de volgende dag Arches. Wellicht is dat voldoende voor jullie, tenzij je veel wilt wandelen of een jeeptour of iets dergelijks wilt maken. Maar ik zou zelf die extra stop tussen LA en de GC uit een dag LAs Vegas halen.
Marianne
Ik begrijp al die dagen Las Vegas niet; waarom in het begin ook een volle dag en niet meteen richting DV rijden? Ik zou een overnachting in DV doen; je kunt dan nog een hele ochtend in Las Vegas blijven, op je gemak boodschappen doen etc, en dan nog wat viewpoints in DV doen. Dan de volgende overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes. Zo heb je meer tijd overal. Met een overnachting in Lee Vining zou je ook een dag minder Yosemite kunnen doen.
Een dag minder Las Vegas op het laatst zou ook kunnen; je kunt beter onderweg wat meer rust nemen, dan hoe je ook nergens van uit te rusten. En het weer zou ook best wel eens niet zo aangenaam kunnen zijn, dan is dat zwembad ook niet echt prettig.
Met een overnachting in Monument Valley heb je nog een halve dag voor Moab; je kunt dan Canyonlands bekijken, en de volgende dag Arches. Wellicht is dat voldoende voor jullie, tenzij je veel wilt wandelen of een jeeptour of iets dergelijks wilt maken. Maar ik zou zelf die extra stop tussen LA en de GC uit een dag LAs Vegas halen.
Marianne
Ok heb weer mega veel tips gehad en ook tips op Tripadvisor. Weer een update. Goed naar jullie geluisterd en wat dagen tussen gevoegd bij GC/Page/Death Valley.
Heb ik zo nog voldoende tijd voor Yosemite? Ik denk zelf wel toch?
19-okt AMS - Las Vegas
20-okt Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
21-okt Lone Pine - Alabama Hills - Mammoth Lakes - Lee Vining
22-okt Lee Vining - Tioga Pass - Yosemite
23-okt Yosemite
24-okt Yosemite - SF
25-okt SF
26-okt SF
27-okt SF - Monterey - Big Sur - ???
28-okt ??? - Santa Barbara - LA
29-okt LA
30-okt LA
31-okt LA - Joshua Tree - Needles/Kingman
1-nov Needles/Kingman - Grand Canyon
2-nov Grand Canyon - Page (Horeshoe bend / Lake Powell)
3-nov Page (Horeshoe bend/ Lake Powell) - Horseshoe Bend - Monument Valley
4-nov Monument Valley - Moab (Canyonlands)
5-nov Moab (Arches en Dead Horse)
6-nov Moab - Goblin Valley - Little Wildhorse valley?? - Torrey
7-nov Torrey - Captiol Reef - Bryce
8-nov Bryce (Red Canyon?) - Zion
9-nov Zion (Canyon Overlook Trail)
10-nov Zion - Las Vegas
11-nov Las Vegas (Hoover Dam / Lake Mead?)
12-nov Las Vegas
13-nov Las Vegas
14-nov Las Vegas - AMS
Heb ik zo nog voldoende tijd voor Yosemite? Ik denk zelf wel toch?
19-okt AMS - Las Vegas
20-okt Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
21-okt Lone Pine - Alabama Hills - Mammoth Lakes - Lee Vining
23-okt Yosemite
24-okt Yosemite - SF
25-okt SF
26-okt SF
29-okt LA
30-okt LA
2-nov Grand Canyon - Page (Horeshoe bend / Lake Powell)
3-nov Page (Horeshoe bend/ Lake Powell) - Horseshoe Bend - Monument Valley
4-nov Monument Valley - Moab (Canyonlands)
5-nov Moab (Arches en Dead Horse)
6-nov Moab - Goblin Valley - Little Wildhorse valley?? - Torrey
7-nov Torrey - Captiol Reef - Bryce
8-nov Bryce (Red Canyon?) - Zion
10-nov Zion - Las Vegas
11-nov Las Vegas (Hoover Dam / Lake Mead?)
12-nov Las Vegas
13-nov Las Vegas
14-nov Las Vegas - AMS
Ik heb het maar bij TA gelaten 
Yeehaw

Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit.
Van Lone Pine naar Lee vIning is niet zo ver, een overnachting in Death Valley is wel mooi en zou dat stuk beter opdelen.
Marianne
Van Lone Pine naar Lee vIning is niet zo ver, een overnachting in Death Valley is wel mooi en zou dat stuk beter opdelen.
De Canyon Overlook Trail kun je het beste doen op 8 nov, dan rij je er langs. Het is niet handig om vanuit Springdale weer heen en weer te rijden.JimiW schreef: 8-nov Bryce (Red Canyon?) - Zion
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedoel je hier niet Mono Lake? Mammoth Lakes wordt vaak als overnachtingsplaats gekozen, omdat er vanwege de wintersport veel hotelaccommodatie is.JimiW schreef: 21-okt Lone Pine - Alabama Hills - Mammoth Lakes - Lee Vining
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien je laat in het seizoen gaat is het ook mogelijk een of meerder overnachtingen op de bonnefooi te doen. In die periode zijn de hotels/motels niet allemaal meteen volgeboekt en vaak kun je daarom ook een zacht prijsje krijgen of coupons gebruiken die je bij visitor's centers vind. Het geeft je ook wat meer flexibiliteit in je route.
Ja een aantal hotels zal ik gewoon open laten. Alles buiten de steden en NPs laat ik open en zie ik wel hoe ver ik kom.
Ga sowieso een prepaid sim bestellen zodat ik databundel en telefoon heb. Kan ik onderweg nog hotwire.com of tripadvisor raadplegen... of jullie
Dit weekend samen met de vrouw alle tips van jullie verwerken in het reisschema en dan tickets boeken en auto huren.
Nog tips voor auto huren? Normaal huur ik via Hertz met ANWB korting en heb tot nu toe totaal met alle verzekeringen erbij etc etc geen goedkopere verhuur partij gehad. Maar mogelijk zijn jullie ervaringen anders.
Fullsize of SUV is het enige dilemma nog. Fullsize lijkt me prima, maar SUV wat hoger op de weg misschien wel lekker voor de NP's
Ga sowieso een prepaid sim bestellen zodat ik databundel en telefoon heb. Kan ik onderweg nog hotwire.com of tripadvisor raadplegen... of jullie

Dit weekend samen met de vrouw alle tips van jullie verwerken in het reisschema en dan tickets boeken en auto huren.
Nog tips voor auto huren? Normaal huur ik via Hertz met ANWB korting en heb tot nu toe totaal met alle verzekeringen erbij etc etc geen goedkopere verhuur partij gehad. Maar mogelijk zijn jullie ervaringen anders.
Fullsize of SUV is het enige dilemma nog. Fullsize lijkt me prima, maar SUV wat hoger op de weg misschien wel lekker voor de NP's
Los van het feit dat ie wat hoger is heb je ook wat meer ruimte. In november zal het niet enorm warm zijn maar als je bv nog een koelboxje mee wil is die ruimte best fijn!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je al de tijd compleet bereikbaar wil zijn zou ik zeggen ga je gang. Al begreep ik ook van mensen dat je op een flink aantal plaatsen in de middle of nowhere toch nog geen bereik hebt.Ga sowieso een prepaid sim bestellen zodat ik databundel en telefoon heb. Kan ik onderweg nog hotwire.com of tripadvisor raadplegen... of jullie
Je kan ook gewoon in een dorpje/stadje stoppen bij de macdonalds/Starbucks of weet ik welke zaak (restaurants en cafés ook) en gewoon de Wifi even zoeken en dan een hotel zoeken, zo doe ik het meestal. Er zijn genoeg plekken waar je even online kunt gaan iig en je hebt dan niet persé zo'n prepaid ding nodig. Ik boekte meestal de avond ervoor of in de ochtend aan het ontbijt de kamer voor die avond. Soms wel eens een uur (1x een paar minuten vooraf op een parking) voor dat ik aankwam. Nergens echt hele grote problemen gehad.
Overigens heb ik de laatste keer toch redelijk wat naar Nederland moeten bellen ivm niet meegekomen koffer en allerlei storingen bij KLM, maar mijn rekening was nou niet extreem veel hoger dan normaal.
Met de autohuur moet je soms wat geluk hebben. Wij hadden in 2012 ook een fullsize gehuurd en ik reed weg met een dodge grand caravan 2.0. In 2010 had ik (alleen) een economy car gehuurd en ik reed met een fullsize (dus 2 maten groter) weg, omdat de mustang redelijk in elkaar zat, anders had ik die genomen. Je hebt tussen de fullsize en SUV ook nog een midsize SUV zitten. Niet zo'n megabak als een Tahoe, maar toch hoog zitten en lekker de ruimte.
Probeer eens http://www.drive-usa.de voor autohuur. Hebben we goede ervaringen mee. En ja, een midsize SUV (bv Ford Escape or similar) is met 2 goed genoeg maar wij huren toch altijd zo'n grote bak als een Tahoe V8.
Zo de vlucht is geboekt en de auto is ook geboekt.
Auto uiteindelijk geboekt met ANWB korting code bij Hertz met Gold pass. Offerte gevraagd online zonder Gold pass en was 850 voor fullsize voor 26 dagen. Doe ik zelfde maar met gold pass betaalde ik 1040 voor een standaard auto. Even gebeld en fullsize auto gekregen voor 840 met Gold (extra bestuurder gratis). Deze prijs heb ik nergens kunnen vinden. Heb ook al paar positieve ervaringen met Hertz en dat speelde ook mee. Heb ook gekozen om Virgin Atlantic te vliegen omdat de keren dat we naar East Coast zijn geweest altijd Virgin gevlogen hebben en ook goed bevallen is.
Willen eigenlijk beginnen met hotels te boeken. Schrok wel van de prijzen van sommige locaties moet ik bekennen. Ging uit van 75-100per nacht gemiddeld. Met uitschieters naar beneden en uitschieters naar boven. Maar als ik snel op trivago kijk moet ik mijn budget bij gaan stellen denk ik.
Mochten jullie goedkope tips hebben hoor ik het graag. Hoeft allemaal niet super luxe. Willen er enkel slapen en verder op pad zijn, maatje van met gaat naar SF maar slaapt paar dagen in Redwood City bijvoorbeeld. 15-30min rijden naar de hotspots is geen bezwaar. Zeker niet als dat de kosten lager kan houden. Als het duur moet dan is het maar zo maar liever niet natuurlijk.
Denk dat ik zo ongeveer definitieve reisschema heb. Behalve als jullie bijvoorbeeld zeggen... Yosemite te lang.. te kort etc etc. Als er advies gegeven kan worden van waar je zeker wel al zsm moet boeken en wat absoluut niet nodig is hoor ik het graag. Weet bijvoorbeeld niet exact Tussen Vegas en Yosemite hoe ver ik kom en waar ik slaap. Vastleggen is neit erg dan rijd ik gewoon wat langer indien nodig. Maar als het makkelijk flexibel te houden is dat fijn om te weten. Trivago kijken zegt namelijk dat Lee Vining al 22 van de 28 hotels vol zitten op die data.
19-okt AMS - Las Vegas
20-okt Las Vegas - Death Valley
21-okt Death Valley - Lone Pine( Alabama Hills - Mammoth Lakes/ Mono Lake) - Lee Vining
23-okt Yosemite
24-okt Yosemite - SF
25-okt SF
26-okt SF
29-okt LA
30-okt LA
2-nov Grand Canyon - Page (Horsehoe bend / Lake Powell)
3-nov Page (Horsehoe bend / Lake Powell) - Antelope Canyon - Monument Valley
4-nov Monument Valley - Moab (Arches)
5-nov Moab (Canyonland - Dead Horse)
6-nov Moab - Goblin Valley - Little Wildhorse valley?? - Capitol Reef - Torrey
7-nov Torrey - Bryce
8-nov Bryce - (Canyon Overlook Trail - Red Canyon) - Zion
9-nov Zion
10-nov Zion- Valley of Fire - Lake Mead - Hoover Dam - Las Vegas
11-nov Las Vegas
12-nov Las Vegas
13-nov Las Vegas
14-nov Las Vegas - AMS
Auto uiteindelijk geboekt met ANWB korting code bij Hertz met Gold pass. Offerte gevraagd online zonder Gold pass en was 850 voor fullsize voor 26 dagen. Doe ik zelfde maar met gold pass betaalde ik 1040 voor een standaard auto. Even gebeld en fullsize auto gekregen voor 840 met Gold (extra bestuurder gratis). Deze prijs heb ik nergens kunnen vinden. Heb ook al paar positieve ervaringen met Hertz en dat speelde ook mee. Heb ook gekozen om Virgin Atlantic te vliegen omdat de keren dat we naar East Coast zijn geweest altijd Virgin gevlogen hebben en ook goed bevallen is.
Willen eigenlijk beginnen met hotels te boeken. Schrok wel van de prijzen van sommige locaties moet ik bekennen. Ging uit van 75-100per nacht gemiddeld. Met uitschieters naar beneden en uitschieters naar boven. Maar als ik snel op trivago kijk moet ik mijn budget bij gaan stellen denk ik.
Mochten jullie goedkope tips hebben hoor ik het graag. Hoeft allemaal niet super luxe. Willen er enkel slapen en verder op pad zijn, maatje van met gaat naar SF maar slaapt paar dagen in Redwood City bijvoorbeeld. 15-30min rijden naar de hotspots is geen bezwaar. Zeker niet als dat de kosten lager kan houden. Als het duur moet dan is het maar zo maar liever niet natuurlijk.
Denk dat ik zo ongeveer definitieve reisschema heb. Behalve als jullie bijvoorbeeld zeggen... Yosemite te lang.. te kort etc etc. Als er advies gegeven kan worden van waar je zeker wel al zsm moet boeken en wat absoluut niet nodig is hoor ik het graag. Weet bijvoorbeeld niet exact Tussen Vegas en Yosemite hoe ver ik kom en waar ik slaap. Vastleggen is neit erg dan rijd ik gewoon wat langer indien nodig. Maar als het makkelijk flexibel te houden is dat fijn om te weten. Trivago kijken zegt namelijk dat Lee Vining al 22 van de 28 hotels vol zitten op die data.
19-okt AMS - Las Vegas
20-okt Las Vegas - Death Valley
21-okt Death Valley - Lone Pine( Alabama Hills - Mammoth Lakes/ Mono Lake) - Lee Vining
23-okt Yosemite
24-okt Yosemite - SF
25-okt SF
26-okt SF
29-okt LA
30-okt LA
2-nov Grand Canyon - Page (Horsehoe bend / Lake Powell)
3-nov Page (Horsehoe bend / Lake Powell) - Antelope Canyon - Monument Valley
4-nov Monument Valley - Moab (Arches)
5-nov Moab (Canyonland - Dead Horse)
6-nov Moab - Goblin Valley - Little Wildhorse valley?? - Capitol Reef - Torrey
7-nov Torrey - Bryce
8-nov Bryce - (Canyon Overlook Trail - Red Canyon) - Zion
9-nov Zion
10-nov Zion- Valley of Fire - Lake Mead - Hoover Dam - Las Vegas
11-nov Las Vegas
12-nov Las Vegas
13-nov Las Vegas
14-nov Las Vegas - AMS
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het moet naar mijn idee in die tijd van het jaar makkelijk kunnen voor 75-100 euro. Kijk eens naar een Motel6 in Page en Moab; dan zit je er rond de 60 of 80 dollar.
Voor de Grand Canyon kun je de Bright Angel Lodge nemen. Als je een gedeelde badkamer niet erg vind zit je ver beneden de 100 dollar, en voor 100 dollar heb je een kamer met badkamer in de Bright Angel Lodge of Maswik Lodge (ex tax).
Williams en Flagstaff zijn veel goedkoper, maar als het vroeg donker is, is het wel prettig om in het park te zitten.
In Springdale zit je in de Canyon Ranch Motel voor 59 - 69 dollar.
Las Vegas hoeft ook niet duur te zijn. Misschien is het goed om daar alvast iets te boeken. Als je dan later iets goedkopers ziet dan kun je het annuleren en iets anders boeken.
Marianne
Voor de Grand Canyon kun je de Bright Angel Lodge nemen. Als je een gedeelde badkamer niet erg vind zit je ver beneden de 100 dollar, en voor 100 dollar heb je een kamer met badkamer in de Bright Angel Lodge of Maswik Lodge (ex tax).
Williams en Flagstaff zijn veel goedkoper, maar als het vroeg donker is, is het wel prettig om in het park te zitten.
In Springdale zit je in de Canyon Ranch Motel voor 59 - 69 dollar.
Las Vegas hoeft ook niet duur te zijn. Misschien is het goed om daar alvast iets te boeken. Als je dan later iets goedkopers ziet dan kun je het annuleren en iets anders boeken.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En eventueel Mammoth Lakes, i.p.v. een hotel in Lee Vining. Bij Zion N.P. is ook het Zion Park Motel in Springdale betaalbaar. In Torrey zou je het Red Sands Hotel kunnen proberen.Martin & Marianne schreef: Kijk eens naar een Motel6 in Page en Moab;
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoveel hotels zijn er helemaal niet in Lee Vining.JimiW schreef: Trivago kijken zegt namelijk dat Lee Vining al 22 van de 28 hotels vol zitten op die data.

Marianne
En je moet je niets aantrekken van die booking sites. Die geven alleen maar aan hoeveel kamers ze zelf hebben en ook dat niet eens altijd.
Inmiddels 13 overnachtingen al geboekt. Yosemite via Airbnb een leuke condo voor een prikkie. The View zat al vol dus Gouldings Lodges. Verder vrij scherpe prijzen via Trivago gevonden voor andere locaties.
Moet enkel nog SF en LA boeken en de rest laat ik open en zie wel hoe ver ik kom. LA en SF even uitzoeken welke buurten beetje goed zijn en dan Trivago of mss Airbnb.
Heel mss snoep ik toch dagje van SF af om toch langer langs de kust door te brengen. Had even snel Tripadvisor gekeken en leek me niet dat ik 3 dagen / 4 avonden werk heb daar. Alcatraz night tour/ tram/ typische huisjes / wat eten /pier 39 en een tour. Of vergis ik me en kan ik alle tijd hier hard zat gebruiken
Moet enkel nog SF en LA boeken en de rest laat ik open en zie wel hoe ver ik kom. LA en SF even uitzoeken welke buurten beetje goed zijn en dan Trivago of mss Airbnb.
Heel mss snoep ik toch dagje van SF af om toch langer langs de kust door te brengen. Had even snel Tripadvisor gekeken en leek me niet dat ik 3 dagen / 4 avonden werk heb daar. Alcatraz night tour/ tram/ typische huisjes / wat eten /pier 39 en een tour. Of vergis ik me en kan ik alle tijd hier hard zat gebruiken
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt er toch maar 2 of 2,5e dag? Dat is voor SF gewoon lekker hoor, dat zou ik zo laten. Waar zit je BnB bij Yosemite?
Naar het antwoord op die laatste vraag ben ik ook wel benieuwd! Zit je dan dichtbij de vallei?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Zit in Yosemite West Condos. 30minuten volgens Google maps van The Ahwanee en Curry Village. 30min was mij het rijden wel waard om veel geld te besparen en tenminste een eigen badkamer,wc, openhaard en bbq te hebben.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij zit dat een beetje tegenover de ingang naar Glacier point road, dan zit je zeker wel ok vind ik. Wat betaal je daarvoor als ik vragen mag aangezien jij het via Airbnb hebt geboekt? Ik kan het verder alleen via scenic wonders vinden nl.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3172 Weergaves
-
Laatste bericht door Jebus4life
-
- 2 Reacties