Ik heb een vraagje maar het is nogal lastig uit te leggen denk ik, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te schetsen!
M'n vraag is: Hoeveel weet een Amerikaan nou eigenlijk van zijn land?
Even voor de context:
Een gemiddelde Nederlander weet aardig veel over zijn land en weet over het algemeen hoe de meeste gebieden in Nederland er uit zien (qua natuur en mensen), dit komt natuurlijk mede door dat Nederland erg klein is. Zelf woon ik in het noorden van NL en weet verder prima hoe Nederland in elkaar steekt. De VS daarentegen is een enorm land. Ik vroeg me dus af wanneer bijvoorbeeld je een inwoner van de staat New York vraagt om iets te vertellen over de staat Kansas dat hij of zij daar ook echt een beeld bij heeft en er ook wat over kan vertellen. Een Nederlander die zijn leven lang in Nederland woont heeft waarschijnlijk elke provincie wel eens bezocht in zijn leven, maar hoe zit zoiets bij een gemiddelde Amerikaan? Bezoekt hij/zij over het algemeen alle staten in zijn/haar leven? Of is de VS daar simpel weg te groot voor en misschien te onsamenhangend voor? Ben erg nieuwsgierig!

Groet!