Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)

Bericht door moon29 »

Mits het ergens echt iets toevoegt lijkt het me erg leuk om ergens op onze route een ATV tour te doen.
Met name dan voor de kinderen. Zelf vind ik alles wandelend en auto rijdend bekijken ook prima, maar afgelopen vakantie merkten we dat vooral de kinderen de activiteiten die we deden (paardrijden, speedboot, hop-on hop-off tour, fietsen enz) erg leuk vonden en de afwisseling maakte dat ze niet het gevoel hadden dat we te veel wandelden.

Heeft iemand van jullie ervaring met een ATV tour in Estes Park, Badlands/south dakota, Yellowstone of Grand Teton?

Verder heb ik nu als opties in onze planning opgenomen: raften bij Gardiner en ik ben nog aan het kijken om te gaan paardrijden (Grand Teton of Estes Park, afhankelijk van een eventuele ATV tour).

Alvast weer bedankt!!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Na even druk met andere zaken nu weer flink bezig mijn roadbook verder uit te werken.

Ik ben nu bezig met de dag dat we van West-Yellowstone naar Grand Teton gaan (voor 1 nacht).
Welke weg kunnen we daar het beste kiezen? Op enig moment splitst de weg zich (rechts Teton Park Road, links 287, 89).
Als ik het goed begrijp ligt aan de Teton Park Road Signal Mountain en Jenny Lake. Maar aan de weg links om ook veel mooie uitzichtspunten zoals Teton Point turnout en Schwabachers Landing etc. Welke weg adviseren jullie mijn om te nemen?

Wat mogen we op die ene dag van West Yellowstone naar Grand Teton zeker niet missen? En zou het mogelijk zijn met horsebackadv.com die dag ook een 2 uur durende rit te paard te doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

gr. Monique
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe heb je tijd voor beide als je geen paardrijactiviteit doet. De 89 hoort niet echt bij het park. Die kun je vanuit het oosten en zuiden gewoon rijden zonder entree voor het park te moeten betalen. Bij de afslagen Moose en bij Moran betaal je om het park in te gaan. Al hebben jullie bij Yellowstone ook al de entree voor GT voldaan (als jullie geen parkenpas zouden nemen). Ik zou zeker voor de Teton road gaan, mocht beide evt niet lukken.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Wij zijn op onze dag van W yellowstone naar jackson gewoon via de teton road gereden en enkel een stukje verder door gereden aan de splitsing tot oxbow bend. We hadden jenny lake op onze planning staan maar het weer was er toen te slecht :( de ochtend daarop heb ik nog eens de loop over de teton road en de 89 gereden tot aan de molton barns voor zonsopgang foto's. toen hingen er spijtig genoeg nog te veel wolken tegen de bergen :(

http://3.bp.blogspot.com/-YLHYirfgXFQ/V ... C_1305.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Paul

volgens mij is sowieso onze parkenpas van juli/aug 2014 nog geldig.

Hoi Jerre
jammer dat jullie er slecht weer troffen zeg! Desalniettemin mooie foto!

gr Monique
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij reden van Grand Teton naar Yellowstone en later weer terug. Misschien krijg je dan een indruk wat mogelijk is. Sowieso prachtige omgeving.
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dank je! Ik ga vanavond zeker even kijken!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

met het weer moet je daar zeker geluk hebben. Toen ik aankwam had ik dit weer boven de bergen.

Toen ik aankwam was dit het zicht:
gt1.jpg
gt3.jpg
Een dag later was het een stuk blauwer:
gt4.jpg
gt5.jpg
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

WOW die laatste 2 zijn echt gaaf Paul!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef: De 89 hoort niet echt bij het park.
Is dat zo? Die loopt toch ook door het park? En het is een mooie weg; ik denk dat het niet veel extra tijd kost om daar ook een deel van te rijden. Wij deden in 2008 het stuk van Jackson naar Jenny Lake, en zijn toen teruggereden om de 89 te rijden.
Willen julie ook wandelen? En waar overnacht je, in Jackson of in het park?

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Marianne,
We overnachten in Jackson in Cowboy Village resort.
Het zou leuk zijn als we van beide een deel kunnen doen.
Ik vind wandelen altijd heerlijk, maar we hebben al best wat wandelingen op het programma tijdens onze reis en omdat we hier toch in de laatste fase van de reis zitten kan het zijn dat onze kinderen een keer genoeg hebben van het wandelen.
En die vinden het heel leuk om een weer te gaan paardrijden. En ik had gelezen dat het een hele mooie rit is daar, ook met de paarden best wat hoogteverschil overbruggen en door riviertjes enzo.

Maar van de andere kant wil ik natuurlijk ook graag zoveel mogelijk zien van het park.

groetjes,
Monique
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De 89 moet je zeker rijden, schitterende weg. Ik zou beide wegen rijden, de Teton Park road en de 89.

Ik schoot dit plaatje er bijvoorbeeld:

AfbeeldingSnake River by Mrvanilla, on Flickr

Dat wil je toch niet missen :)
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Martin & Marianne schreef:
PSVwally schreef: De 89 hoort niet echt bij het park.
Is dat zo? Die loopt toch ook door het park? En het is een mooie weg; ik denk dat het niet veel extra tijd kost om daar ook een deel van te rijden. Wij deden in 2008 het stuk van Jackson naar Jenny Lake, en zijn toen teruggereden om de 89 te rijden.
Ik bedoelde daar eigenlijk mee dat je de 89 kunt rijden zonder dat je eigenlijk in het park hoeft te komen. Die Teton park road kun je alleen maar rijden als je door de toegangspoortjes gaat bij Moose of Moran.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wanneer we ook een stuk van de Teton Park Road gaan rijden.....kunnen we dan het beste het stuk van Moran naar Jenny Lake rijden (en terug) of van Moose naar Jenny Lake (en terug)? Welk stuk is het mooiste?
Ik kan het nu sowieso niet op google maps invoeren omdat die weg nu gesloten is.....
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond het helemaal een prachtige weg. Moeilijk te zeggen vind ik. Puur qua zicht vond ik het het mooiste bij jackson lake denk ik. Maar het is sowieso een erg open weg waardoor je de bergen links prachtig ziet liggen. Ik weet niet hoelaat je in GT aankomt, maar misschien op de dag van aankomst 1 weg rijden en de dag erna de Teton road?

Uit mijn video vanaf 25:20 , puur het mooiste vond ik het bij Colter Bay en een viewpoint bij lake jackson, maar dat was op de dag dat ik echt superweer had. Schwabacher heb ik de foto's en video niet eens in de film gedaan en Jenny lake was ook gewoon erg bewolkt, maar ook mooi.

https://www.youtube.com/watch?v=KpDU6nKD3Ng
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Voor route problemen:
je zou eens op MapQuest kunnen kijken. Daar kan je de wegen die op Google afgesloten zijn wel zien.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

PSVwally schreef: Ik weet niet hoelaat je in GT aankomt, maar misschien op de dag van aankomst 1 weg rijden en de dag erna de Teton road?
Op de dag van West-Yellowstone naar Jackson willen we inderdaad sowieso 1 van beide wegen rijden, en waarschijnlijk dus paardrijden.
De volgende dag gaan we naar Salt Lake City, dus ik denk niet dat het haalbaar is om dan ook nog 1 van beide wegen eerst te gaan doen.
Een andere mogelijkheid is dat ik van 2 nachten West-Yellowstone 1 nacht maak en een nacht in Jackson toevoeg, maar dan moet dat nog maar beschikbaar zijn (tegen een acceptabele prijs). Ik heb nu voor zowel West Yellowstone als Jackson zo'n 215 euro betaald per nacht, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
ingrid14 schreef:je zou eens op MapQuest kunnen kijken. Daar kan je de wegen die op Google afgesloten zijn wel zien.
Ik heb inderdaad eerder op mijn route ook al ergens MapQuest gebruikt vanwege hetzelfde probleem. Het nadeel daarvan vind ik dat die vaak niet overweg kan met ingevoerde uitzichtspunten. En dat vind ik juist handig op het kaartje in mijn roadbook, dat je steeds weet waar ongeveer de uitzichtspunten zitten.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als ik het een beetje goed begrijp heb je 2 halve dagen voor GT? Dan kun je beide wegen wel rijden hoor, als je niet van plan bent veel te wandelen. Ik zou dan op de dag dat je vanuit Yellowstone aankomt de 89 rijden. Ja kan dan mooie plaatjes schieten bij Jackson Lake Overlook, stoppen bij Colter Bay (ik weet niet waar jullie gaan paardrijden?), genieten van het schitterende uitzicht bij Willow Flats en hopen dat je wildlife spot bij Oxbow Bend. Daarna krijg je nog de Snake River Overlook en de Schabacher Road. Deze laatste is een klein dirtroadje naar beneden maar dat is echt schitterend om even te doen. Beneden heb je kans elanden te zien. Het zal dan al tegen de avond lopen, maar ik denk dat je nog wel tijd hebt om Antelope Flats road en de Gross Ventre road te rijden. Hier vind je de beroemde barns bij Mormon Row.

Als je de dag erna naar SLC vertrek zou ik de ochtend vroeg opstaan en de Moose WIlson road rijden, veel kans op wildlife (beren, elk, moose), en daarna een paar uur uitrekken voor de Teton Park Road.
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Op de dag dat je naar SLC rijdt, zou je ook nog wat kunnen doen.

Maar een nacht West Yellowstone omruilen zou kunnen. Ideaal zou dan zijn 2 dagen Jackson (zodat je niet elke dag moet verhuizen).
Maar je zou ook naar een overnachting bij Old Faithful of Grant Village kunnen kijken.
Of de Headwaters Lodge bij Flagg Ranch (tussen Yellowstone en Grand Teton)

Voor betaalbaar in Jackson zou je eens naar de Ranch Inn kunnen kijken. Proper, laundromat, wandelafstand van het centrum, parkeermogelijkheid.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Mrvanilla schreef: Als je de dag erna naar SLC vertrek zou ik de ochtend vroeg opstaan en de Moose WIlson road rijden, veel kans op wildlife (beren, elk, moose), en daarna een paar uur uitrekken voor de Teton Park Road.
Het wordt echt keuzes maken.....want als ik doe zoals je hierboven voorstelt, dan zouden we pas heel laat in Salt Lake City aankomen. Daar zijn we 1 nacht, want de volgende ochtend gaan we door naar Las Vegas.
Dan zullen we dus niets van Salt Lake City kunnen zien vrees ik.

De mooiste punten die je noemt langs de 89 heb ik inderdaad allemaal opgenomen in mijn planning (overgenomen uit ontdek-amerika.nl)
ingrid14 schreef:Maar een nacht West Yellowstone omruilen zou kunnen. Ideaal zou dan zijn 2 dagen Jackson (zodat je niet elke dag moet verhuizen).
Maar je zou ook naar een overnachting bij Old Faithful of Grant Village kunnen kijken.
Of de Headwaters Lodge bij Flagg Ranch (tussen Yellowstone en Grand Teton)
Omdat we deze rondreis al vrij vaak maar 1 overnachting in een hotel hebben, is het wel lekker om niet nog een keer te hoeven verkassen inderdaad. Ik weet dat we vorig jaar ook echt af en toe tegen elkaar zeiden van 'heerlijk nu 2/3 nachten in het zelfde hotel'. en dit jaar is dat relatief minder, dus vandaar dat ik wat huiverig ben om er Headwaters Lodge van te maken. Al is die qua locatie inderdaad ideaal!!! Bij onze overnachting in Jackson kan ik ook een nacht bijboeken zie ik, maar dat is dan wel een andere cabin (en niet via booking.com maar rechtstreeks) dus zullen we alsnog van cabin moeten veranderen. Maar ik moet zeggen dat je voorstel voor de Headwaters Lodge me wel erg aanspreekt. Dat ligt wel mooi in onze planning en scheelt ons wat op en neer rijden waardoor het paardrijden een stuk beter in de planning past wellicht. Ik zal het hier vanavond eens in de groep gooien.
Mrvanilla schreef:(ik weet niet waar jullie gaan paardrijden?
Mijn bedoeling is de 2 Hour Little Pulpit Ride te doen bij horsebackadv.com Ik had daar goede verhalen over gelezen en deze leek me erg mooi. Maar ik sta open voor eventuele andere aanbevelingen hoor :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer