Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KirMe: route Las Vegas - Grand Canyon South Rim

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KirMe
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis KirMe: route Las Vegas - Grand Canyon South Rim

Bericht door KirMe »

Beste,

Wij gaan over enkele weken richting de USA.
Vandaag de reisbescheiden gekregen en nu echt volop bezig met de puntjes op de i.
Aangezien mijn man enkele jaren geleden geweest is en ik nooit, willen wij graag weten wat
een mooie route is om te rijden van ons hotel in Las Vegas naar ons hotel in Grand Canyon NP South Rim.
Wie heeft er tips?

Gr.
KirMe
Amerika-newbie

Re: Route Las Vegas - Grand Canyon South Rim

Bericht door KirMe »

Tips zijn natuurlijk ook welkom van de rest van onze reis:

Dag 4. Grand Canyon - Page
Dag 5. Page - Monument valley
Dag 6. Monument Valley - Moab
Dag 8. Moab - Capitol Reef
Dag 9. Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 11. Bryce Canyon - Zion
Dag 12. Zion - Death Valley
Dag 13. Death Valley - Yosemite (zuid ingang) Oakhurst
Dag 15. Oakhurst - San Fransisco
Dag 17. San Fransisco - San Simeon
Dag 18. San Simeon - Los Angeles
Dag 20. Los Angeles - San Diego

Alvast bedankt voor de tips!
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis KirMe: route Las Vegas - Grand Canyon South Rim

Bericht door Koen70 »

Mijn eerst reactie was: wat een gekkenwerk! Je maakt lange rijdagen om de volgende dag meteen verder te rijden. Maar dan zag ik dat er verschillende dagen ontbreken in je schema. Kan je die er eens bij zetten, want anders is het moeilijk beoordelen. Je kan best Moab eruit laten, want zelfs met de extra dagen die ik vermoed is het nog te veel. Omwille van de ontbrekende dag vermoed ik dat jullie 2 dagen in. Bryce zitten. Dat kan gerust met een dag minder. Death Valley - Yosemite is eigenlijk te ver, zeker als je nog door moet naar Oakhurst. Die extra dag Bryce zou je ook hier ergens kunnen inzetten. Oakhurst is echt niet ideaal. Ligt ver van Yosemite Valley waar het meeste te doen is. Dan verlies je heel veel tijd met op en af rijden. Probeer iets in de vallei zelf te boeken. Ook de kust route kan best een extra dag gebruiken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had hetzelfde. Ik dacht eerst ook van WOW, dat is elke dag rijden rijden rijden.

Je kan tussen Las Vegas en de Grand Canyon vanaf Kingman route66 pakken. Niet heel speciaal dit stuk, maar bv door het centrum van Seligman vind je nog wel wat van die oude route66 zooi.

Ik zou wel tussen Monument Valley en Moab de directe route naar Moab pakken, dan heb je nog redelijk wat tijd voor Arches en Canyonland. Laat de moki dugway, muley point, goosenecks sp en ook de needles section van canyonlands zitten.
Dag 12 en 13 zijn fikse rijdagen. Vergis je daar niet in. Mocht de tioga pass open zijn (hou daarvoor de site van yosemite in de gaten) dan zou ik toch via Lee Vining rijden en niet ten zuiden via Bakersfield.

Verder een drukke reis, maar je gaat wel erg veel zien. Alvast veel plezier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha, ha, ik schrok ook even toen ik het schema zag. Maar het valt inderdaad mee.
Ik ben het eens met wat Koen schrijft, maar ik vermoed dat de reis al helemaal vast ligt? Of kan er nog iets geschoven worden?
Wat de route van Las Vegas naar de GC betreft is het wel goed om te weten hoeveel dagen je bij de GC hebt. Vertrekken jullie op dag 2 of op dag 3 vanuit Las Vegas? Als je maar 1 nacht hebt bij de GC zou ik gewoon de snelste route nemen. Mocht je 2 nachten GC hebben dan kun je nog wel wat sight seeing doen onderweg, bijvoorbeeld door na Kingman een stuk route66 mee te nemen. Kijk eens op googlemaps wat de reistijden zijn.

Wat de routes betreft wijzigt het zich eigenlijk vanzelf op de rest van jullie reis. Tussen Capitol Reef en Bryce is de UT12 het mooiste (niet de snelste; googlemaps geeft hier een andere route aan).
Als de Tioga Pass open is, is het het mooiste om van Death valley via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan; wanneer zouden jullie daar precies zijn? Rij je onderlangs dan ligt Oakhurst voor 1 nacht wel goed. Rij je via de TIoga Pass dan zou een overnachting bij Lee Vining of Mammoth Lakes en dan een in het park of in EL Portal mooi zijn.
Kijk eens naar ons 2013-verslag; toen hebben wij wat delen van jullie route gedaan.

Marianne
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Wij zijn vorig jaar vanaf de GC south rim naar Las Vegas gereden, de andere kant om dus. Die tocht is volgens de routeplanner iets van 7 uur, wij hebben er 11 over gedaan ivm het weer (regen) en drukte op de weg. Voor dat stuk moet je er op rekenen dat je gewoon de hele dag in de auto zit en zo snel mogelijk van a naar b moet. Er is weinig te zien langs de weg, dus zo ik zou kijken of je dat stuk zo snel mogelijk kunt oversteken. Mocht je nog tijd hebben aan het einde van de dag dan kan je Williams nog bekijken, maar als het al laat is wil je mogelijk gelijk doorrijden richting GC, want vanaf Williams is het nog wel even rijden over een kale lange weg.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Yoshi schreef:Wij zijn vorig jaar vanaf de GC south rim naar Las Vegas gereden, de andere kant om dus. Die tocht is volgens de routeplanner iets van 7 uur, wij hebben er 11 over gedaan ivm het weer (regen) en drukte op de weg. Voor dat stuk moet je er op rekenen dat je gewoon de hele dag in de auto zit en zo snel mogelijk van a naar b moet.
Ik weet niet welke routeplanner jij hebt, maar het is exact 4u rijden van GC South Rim naar Las Vegas... Je kan gerust nog tot een stuk in de namiddag doorbrengen aan de GC vooraleer door te rijden naar LV.
De laatste keer dat we er waren vertrokken we pas na de middag bij de GC en bezochten onderweg nog de Hoover Dam. We waren toen om 18u in LV.
Klopt wel dat er eigenlijk zo goed als niets te zien is langs deze route, behalve op het einde dan misschien nog een stop bij de Hoover Dam.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is wel heel lang! Volgens googlemaps is het 4u13 uur naar Grand Canyon Village. Wij reden het in 2013 (zie ons reisverslag bij 29 mei) in een uur of 5 denk ik, met een korte stop onderweg. Wij hebben in de ochtend nog een wandeling gemaakt aan de South Rim.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yoshi schreef:Wij zijn vorig jaar vanaf de GC south rim naar Las Vegas gereden, de andere kant om dus. Die tocht is volgens de routeplanner iets van 7 uur, wij hebben er 11 over gedaan ivm het weer (regen) en drukte op de weg. Voor dat stuk moet je er op rekenen dat je gewoon de hele dag in de auto zit en zo snel mogelijk van a naar b moet. Er is weinig te zien langs de weg, dus zo ik zou kijken of je dat stuk zo snel mogelijk kunt oversteken. Mocht je nog tijd hebben aan het einde van de dag dan kan je Williams nog bekijken, maar als het al laat is wil je mogelijk gelijk doorrijden richting GC, want vanaf Williams is het nog wel even rijden over een kale lange weg.
Ben je dan via Page gereden ipv via Kingman? Dan zou de route iets van 7u zijn? En de andere kant om ja. Maar niet bepaald de logische route. De kortste route is vanaf las Vegas via de hooverdam brug en bij Kingman linksaf. Je kan dan kiezen of je de snelweg of route66 tot Williams pakt, scheelt volgens mij iets van 40 minuten.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Wat raar, ik kijk het nu inderdaad ook na op google maps. Ik weet wel dat we er de hele dag over hebben gedaan. We zijn rond 10 vertrokken en we waren pas na 21:00 uur savonds in Las Vegas. Het verkeer die dag was wel drama ivm ongelukken.
Nouja, als het dan echt maar 4 a 5 uur rijden is dan valt dat ook weer mee. :P
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Bericht door RobertoBOZ »

Dit is zo goed als de exacte route als wij vorig jaar gedaan hebben.
Het valt reuze mee met de reistijden. Ja, je maakt wat kilometers en ja, je kent de auto goed maar het is ons uitstekend bevallen.
KirMe
Amerika-newbie

Bericht door KirMe »

Hai mensen,

Bedankt voor de tips c.q. opmerkingen.
Onze reis is al definitief geboekt dus er is geen geschuif meer tussen plaatsen c.q. hotels.

Het reisschema is als volgt:

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2 : Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6 : Monument Valley - Moab
Dag 7 : Moab
Dag 8 : Moab - Capitol Reef
Dag 9 : Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11 : Bryce Canyon - Zion
Dag 12 : Zion - Death Valley
Dag 13 : Death Valley - Yosemite (Oakhurst)
Dag 14. Yosemite.
Dag 15. Yosemite - San Fransisco
Dag 16. San Fransisco
Dag 17. San Fransisco - San Simeon
Dag 18. San Simeon - Los Angeles
Dag 19. Los Angeles
Dag 20. Los Angeles - San Diego
Dag 21. San Diego
Dag 22. Vertrek naar Amsterdam

Ik hoop dat het schema zo duidelijk is! Alvast bedankt voor jullie input!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In dit schema zou ik inderdaad zo snel mogelijk van Las Vegas naar de GC rijden.
Voor Bryce hebben jullie - zeker relatief gezien - veel tijd. Vertrek op dag 11 op tijd zodat je vroeg in Zion bent. Onderweg kun je de Canyon Overlook Trail lopen (in Zion, nog voor de tunnel).
Ik weet niet hoe goed jullie ingelezen zijn, hebben jullie al een idee wat jullie overal kunnen doen?
Kijk voor informatie over de parken op http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. En natuurlijk op de NPS-sites.
Voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer