Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oost Canada/VS Montreal Quebec Toronto Chicago

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JHNieuwenhuis
Amerika-newbie

Oost Canada/VS Montreal Quebec Toronto Chicago

Bericht door JHNieuwenhuis »

In Mei-Juni willen mijn vrouw en ik weer naar de Noord Amerika. Wij zijn al naar Oost, West VS en Florida geweest. Deze keer willen we naar Oost Canada en Chicago gaan.
Heen vliegen wij naar Montreal en terug vliegen we vanaf Toronto, auto is ook al gehuurd.

De volgende reis hadden wij in gedachten, ik ben benieuwd naar jullie mening of dit een beetje te doen is en of jullie nog ideeën hebben...

Vliegen 18 Mei Amsterdam - Montreal
10 Juni Toronto - Amsterdam
Auto 21 mei Montreal - 10 Juni Toronto

Reis
18. Amsterdam - Montreal
19. Montreal
20. Montreal (Fiets huren)
21. Montreal - Quebec (auto ophalen in de ochtend)
22. Quebec
23. Omgeving Quebec??
24. Quebec - Lake Sacacomie??
25. Lake Sacacomie - Ottawa
26. Ottawa
27. Ottawa - Algonquin Parc??
28. Algonquin Parc - Natuur/ meer??
29. Natuur/ meer??
30. Natuur - Detroit
31. Detroit - Chicago
1. Chicago
2. Chicago
3. Chicago
4. Chicago - Lake Michigan richting Holland
5. omgeving lake Michigan (Hopen op mooi weer :))
6. omgeving lake Michigan
7. omgeving lake Michigan - Niagara Falls
8. Niagara Falls - Toronto
9. Toronto (even buurten bij familie uurtje van Toronto)
10. Toronto
10. 23uur Toronto - Amsterdam

Alleen in Chicago heb ik al een hotel gereserveerd (welke ik nog kan annuleren), voor de rest staat alles nog vrij. Als jullie nog leuke locaties en of accommodaties weten hoor ik het graag! Ben benieuwd naar jullie reacties en tips :)
2008: Zuid-West VS en Hawaii
2012: Florida
2013: Noord-Oost VS Oa. Washington DC, New York, Boston
2014: Noord-West VS Oa. Vancouver, Yellowstone NP, Las Vegas

Planning 2015: Oost-Canada en Noord-Oost VS Oa. Montreal, Toronto, Chicago
JHNieuwenhuis
Amerika-newbie

Re: Oost Canada/VS Montreal Quebec Toronto Chicago

Helaas geen reacties gehad. We hebben onze plannen iets aangepast. Als er nog mensen zijn die leuke tips hebben horen wij het graag!!

Vliegen 18 Mei Amsterdam - Montreal
10 Juni Toronto - Amsterdam
Auto 21 mei Montreal - 10 Juni Toronto

Reis
18. Amsterdam - Montreal
19. Montreal
20. Montreal (Fiets huren)
21. Montreal - Quebec (auto ophalen in de ochtend)
22. Quebec
23. Quebec - Les eboulements - La Malbaie - Tadoussac
24. Tadoussac - Walvisspotten(Boot) - Saguenai
25. Saguenai - Ottawa
26. Ottawa
27. Ottawa (misschien deze dag al naar Kingston)
28. Ottawa – Thousand Islands - Kingston
29. Kingston – Niagara Falls
30. Niagara Falls
31. Niagara Falls - Chicago
1. Chicago
2. Chicago (Chicago greeter)
3. Chicago
4. Chicago - Lake Michigan richting Holland
5. omgeving lake Michigan (Hopen op mooi weer :) )
6. omgeving lake Michigan
7. omgeving lake Michigan - Toronto
8. Toronto
9. Toronto (buurten bij familie uurtje van Toronto)
10. Toronto
10. 23uur Toronto - Amsterdam

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zoek je tips voor hotels? Wat doe je graag? Shoppen? Musea bezoeken? (wetenschappen, kunst) Wandelen door 'oude' buurten? Wandelen in de natuur? Kajakken? Uit eten gaan? ....
"Heeft er iemand tips" is zo'n brede vraag om op te antwoorden, dus misschien krijg je wat wat meer reacties als jij aangeeft wat je wilt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

In 2012 zelf deels dezelfde route gereden maar dan vice-versa. Wij hebben erg genoten van Cedar Point in Sandusky. Een megagroot pretpark met ontelbare vette rollercoasters. Het ligt op een schiereiland tussen Chicago en Cleveland in. Daarnaast verbleven op Kelleys Island, een eilandje in Lake Michigan. Viel voor ons wat tegen maar is wel relaxed en laid back.

Langs Lake Michigan zijn talloze leuke strandjes en daarnaast kun je ook nog een bezoek brengen aan de Amish gemeenschap in de staat Indiana.

VOor nog meer tips kun je ook onze site raadplegen die onder dit bericht wordt vermeld, veel plezier alvast.
JHNieuwenhuis
Amerika-newbie

kastelke schreef:Zoek je tips voor hotels? Wat doe je graag? Shoppen? Musea bezoeken? (wetenschappen, kunst) Wandelen door 'oude' buurten? Wandelen in de natuur? Kajakken? Uit eten gaan? ....
"Heeft er iemand tips" is zo'n brede vraag om op te antwoorden, dus misschien krijg je wat wat meer reacties als jij aangeeft wat je wilt.
Bedankt voor je reactie!

Ik ben op zoek naar mensen die ook op plekken zijn geweest van deze route. Wat is de ervaring, zijn er leuke plekken om te overnachten? misschien is het aan te bevelen om bijvoorbeeld iets om te rijden of juist iets over te slaan.
Vorig jaar ben ik bijvoorbeeld in Vancouver en Seattle geweest, ik kan mensen adviseren om Vancouver zeker te bezoeken en daar een fiets te huren, daar is een hele mooie fietsroute. Of het advies om ergens een dag extra te besteden omdat er heel veel te zien is, of juist niet te lang blijven om bepaalde redenen.

Wij vinden de afwisseling natuur en Stad leuk. Zijn er meer mensen die in één keer van de Falls naar Chicago hebben gereden, is dat te doen? Of is er nog een leuke plek om te overnachten?
Mevrouw wil altijd wel graag een keer shoppen. Wandelen door oude buurten en in de natuur vinden we allebei leuk! En uiteraard ben ik wel benieuwd of er eettentjes zijn die echt zijn aan te bevelen.

@Mads2010 Ook bedankt voor je reactie! Cedar Point in Sandusky heb ik lang zien komen op internet, wij zijn allebei niet echt van de pretparken maar een dagje rollercoasteren is voor een keer wel leuk natuurlijk.
Bij lake Michigan willen wij lekker relaxen, dus zal eens kijken naar dat eilandje.

Waar ik ook benieuwd naar ben is Chicago, als wij daar zijn hebben we een huurauto. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog een goede plek voor overnachten weten waar het parkeren ook niet al te duur is.

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan eens naar berichten van mij zoeken over Toronto (en omgeving), dan heb je al heel wat tips.

Eten:
als je van de Franse keuken houdt, dan is Le Papillon On Front mijn favoriet: http://papillononfront.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Japans: http://www.kijapanese.com/discover/landing/" onclick="window.open(this.href);return false;

En als je iets speciaals wilt, dan kan je bv. ook gaan eten in de CN Tower. Wel vooraf boeken, en zoek op rond welk uur de zon onder gaat. Reserveer dan een half uur voor die tijd, en je zal er van genieten. Terwijl het panoramisch restaurant ronddraait kan je ontzettend ver kijken (op een heldere dag tot Niagara-on-the-Lake). En de zon zien onder gaan is prachtig. Nadien heb je de verlichtte stad, en de lichtjes van de auto's. Echt mooi. We hebben dit gedaan toen we 1 jaar hier woonden. Dit jaar wonen we hier 5 jaar, en ik denk dat we dit nog eens gaan doen.

Als je van steak houdt, dan moet Barberian's Steak House heel goed zijn, maar aangezien ik niet zo'n liefhebber ben van dat soort eten, ben ik er nog niet geweest.

Wil je lekkere en hartige pannekoeken in een simpel interieur, no nonsense, dan gaan we naar Cafe Crepe: http://www.cafecrepe.com" onclick="window.open(this.href);return false; (zeer gemengd publiek, van studenten tot gepensioneerden, geen toeristen ;-) ). Niet duur!

Liefhebber van een goede Smoked Meat Sandwich on Rye bread? Of ander old-school joods eten? Dan is Capanskny's the place to be. http://www.caplanskysdeli.com" onclick="window.open(this.href);return false;
De Kishkes en Blintzes zijn ook aanraders.

Ben je downtown en wil je niets speciaals maar keuze uit diverse dingen, dan is de Food Court in Eaton Centre makkelijk. Let op, er zijn er 2: een kleintje als je via de hoofdingang binnen komt, recht onder je voeten (dus de eerste roltrap die je tegen komt naar beneden nemen). Deze is mijn favoriet. Maar er is er ook een grote als je gewoon rechtdoor blijft gaan, ook roltrap naar beneden nemen.

Nog een leuk plaatsje om te eten is in Marche, in Brookfield Place. Je vindt dit als je vanaf Union Station naar Front Street West gaat (kom je buiten het station, ga dan naar rechts), tot aan de Hockey Hall of Fame. Ga daar binnen, en je loopt er recht op. (en kijk vooral vooraleer je Marche binnen stapt naar links: de glazen kathedraal. :-) http://www.torontopath.com/view/marche- ... place.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
(of je gaat Brookfield Place binnen via Bay Street, aan het Japanse restaurant Ki. Dan loop je recht die glazen kathedraal binnen.

En iets onnozels, maar wat ik leuk vindt: iced cap kopen bij Tim Hortons vlak aan Nathan Philips Square (waar de city hall is, en de Old City Hall, vlak bij Eaton). Ga dan naar dat plein vlak voor het huidige stadhuis, dan zie je aan de rechterkant een soort ramp die leidt naar het dak van dat gebouw. Daar is een daktuin aangelegd. Geen idee hoe het deze zomer zal zijn, maar de afgelopen zomers waren er nog maar weinig mensen die dat wisten (of die er interesse in hadden), dus het was daar altijd lekker rustig om te gaan zitten. En ook al zit je maar 1 verdieping boven het verkeer, toch is het daar betrekkelijk stil.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

We hebben destijds een stop gepland in Erie, daar ligt Presque Isle SP. Een aantal leuke strandjes, we hadden van te voren een campground geboekt in de buurt.

Ons hotel in Chicago was super, vlak bij Grant Park aan Michigan avenue. Weet niet of er parkeerkaarten waren, we hadden daar geen vervoersmiddelen gehuurd.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Chicago is een leuke stad, maar is 3 volle dagen niet wat te veel?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mads2010
Amerikafan

Bericht door Mads2010 »

Chicago is een leuke stad, maar is 3 volle dagen niet wat te veel?
Dat vind ik zeker niet! Chicago was onze hidden treasure tijdens onze rondreis! Authentiek, rauw en ongepolijst. Bovenal nog niet ontdekt door het massatoerisme. De stad bruist, het strand aan lake Michigan is fantastisch en de faciliteiten zijn goed verzorgd.
Vaak wordt de vergelijking getrokken met NYC, is appels met peren vergelijken.
Bezoek het stadion van de Cubs, Shedd Auqarium, Lincoln zoo, Grant Park, skydeck.

Voor ons zeker niet de laatste keer geweest in Chicago.

Maar zoals altijd smaken verschillen... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer