Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NYC Vancouver Seattle Portland Toronto
NYC Vancouver Seattle Portland Toronto
Mijn man en ik gaan een multipstop reis maken, we kruizen canada / usa . niet de eerste keer maar wel nog met een paar vraagtekens..
Ik zoek nog wel wat tips voor stukje van de reis tussen vancouver en seatlle
gisteren de vluchten geboekt ! Nu gaat het echt gebeuren, midden juli tot midden augustus.
reis van 5 weken > mix van stad en natuur.
amsterdam > nyc > verblijven een week
nyc > vancouver > rechstreekse vlucht, paar dagen in stad verblijven
auto huren vancouver > roadtrip Whistle, bergen, meren, daytrails lopen, Garibaldi park
daarna ferry met auto van Horshoe Bay naar Nanaimo op Vancouver Island
paar dagen Vancouver Island naar Pacific Rim parks, Catherdral Groves, Telegraph Cove
vanaf Vancouver Island willen we over naar Seatlle om daar verder te touren door natuur en kustlijn Oregon totdat we de auto inleveren in Portland en vliegen naar Toronto. Hier woont mijn familie en die zien we op de terugweg naar NL.
Mijn twijfel is,
1. auto huren in vancouver en die 2 weken houden en in portland inleveren, dus ander land delivery ( is dit niet duurder?)
2. auto huren eerst in vancouver > dan met OV naar Seatlle > daar weer auto huren en inleverne in Portland.
Maar als we met openbaar vervoer gaan van Vancouver naar Seatlle wat is dan meest handige, vliegen is snel 150E enkele reis.
Een trein misschien ?
Of is het uiteindelijk gewoon goedkoper en makkelijker om 2 weken dezelfde auto te behouden ??
Iemand daar ervaring mee ?
We willen niet super zuinig zijn maar wel investeren in bepaald trails en dingen die we onderweg doen en toch ongeveer budget in de gaten houden.
TIPS ZIJN WELKOM
Alvast bedankt !
Judith
Ik zoek nog wel wat tips voor stukje van de reis tussen vancouver en seatlle
gisteren de vluchten geboekt ! Nu gaat het echt gebeuren, midden juli tot midden augustus.
reis van 5 weken > mix van stad en natuur.
amsterdam > nyc > verblijven een week
nyc > vancouver > rechstreekse vlucht, paar dagen in stad verblijven
auto huren vancouver > roadtrip Whistle, bergen, meren, daytrails lopen, Garibaldi park
daarna ferry met auto van Horshoe Bay naar Nanaimo op Vancouver Island
paar dagen Vancouver Island naar Pacific Rim parks, Catherdral Groves, Telegraph Cove
vanaf Vancouver Island willen we over naar Seatlle om daar verder te touren door natuur en kustlijn Oregon totdat we de auto inleveren in Portland en vliegen naar Toronto. Hier woont mijn familie en die zien we op de terugweg naar NL.
Mijn twijfel is,
1. auto huren in vancouver en die 2 weken houden en in portland inleveren, dus ander land delivery ( is dit niet duurder?)
2. auto huren eerst in vancouver > dan met OV naar Seatlle > daar weer auto huren en inleverne in Portland.
Maar als we met openbaar vervoer gaan van Vancouver naar Seatlle wat is dan meest handige, vliegen is snel 150E enkele reis.
Een trein misschien ?
Of is het uiteindelijk gewoon goedkoper en makkelijker om 2 weken dezelfde auto te behouden ??
Iemand daar ervaring mee ?
We willen niet super zuinig zijn maar wel investeren in bepaald trails en dingen die we onderweg doen en toch ongeveer budget in de gaten houden.
TIPS ZIJN WELKOM
Alvast bedankt !
Judith
Re: NYC Vancouver Seattle Portland Toronto
Vancouver-Seattle kan met trein of bus. Volgens mij gaat bus vaker.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor zover ik weet is het onmogelijk om een huurauto die je in Canada huurt in de USA achter te laten. Ik denk dat je best van Vancouver richting Seattle gaat, dit kan met de Amtrak trein alsook met de Quick Shuttle bus.
Amtrak Cascades: http://www.amtrak.com/cascades-train" onclick="window.open(this.href);return false;
Quick Shuttle: http://www.quickcoach.com/schedule.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk heb je daar wat aan!
Amtrak Cascades: http://www.amtrak.com/cascades-train" onclick="window.open(this.href);return false;
Quick Shuttle: http://www.quickcoach.com/schedule.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk heb je daar wat aan!
dank voor reacties.
auto over de grens kost zo 250 dollar extra. We gaan met de amrak naar seatlle en huren daar nieuw. De USA is stuk goedkoper, week huren cananda 350E en usa 250 per week.
Bedankt voor tips
auto over de grens kost zo 250 dollar extra. We gaan met de amrak naar seatlle en huren daar nieuw. De USA is stuk goedkoper, week huren cananda 350E en usa 250 per week.
Bedankt voor tips
-
JHNieuwenhuis
- Amerika-newbie
Vorig jaar ook van Vancouver naar Seattle gegaan met de Amtrak. Erg goed bevallen!! De bus is wel sneller!
2008: Zuid-West VS en Hawaii
2012: Florida
2013: Noord-Oost VS Oa. Washington DC, New York, Boston
2014: Noord-West VS Oa. Vancouver, Yellowstone NP, Las Vegas
Planning 2015: Oost-Canada en Noord-Oost VS Oa. Montreal, Toronto, Chicago
2012: Florida
2013: Noord-Oost VS Oa. Washington DC, New York, Boston
2014: Noord-West VS Oa. Vancouver, Yellowstone NP, Las Vegas
Planning 2015: Oost-Canada en Noord-Oost VS Oa. Montreal, Toronto, Chicago
Fijn te horen dat je ervaring mee hebt ! We vinden het ook wel lekker een dag treinen naar Seatlle en dan daar weer verder. We leveren de auto in Vanvouver in , extra nacht hotel en dan lekker met de Amrak.
Vanaf Seattle hebben we nog genoeg tijd voor rondreizen en we kunenn zonder autohuur eerst de stad zelf bekijken.
13-17 juli nyc
17 juli naar vancouver
rondreis vancouver omstreken
met amrak trein naar seattle
auto huren
rondreis washington state + oregon
6 aug vlucht portland > toronto ivm familie
14 aug naar amsterdam
Vanaf Seattle hebben we nog genoeg tijd voor rondreizen en we kunenn zonder autohuur eerst de stad zelf bekijken.
13-17 juli nyc
17 juli naar vancouver
rondreis vancouver omstreken
met amrak trein naar seattle
auto huren
rondreis washington state + oregon
6 aug vlucht portland > toronto ivm familie
14 aug naar amsterdam
-
Jessicat
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen jaar naar Vancouver Island (Campbell River, Tofino etc.) geweest en in 2013 o.a. naar Washington State & Oregon. In 2011 hebben we een klein stukje Vancouver Island gedaan (Victoria & Butchart Gardens). Misschien heb je iets aan de reisverslagen...
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
New York '15
Alaska & Yukon ‘15