Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een goede plek om te wonen en te werken
Re: Een goede plek om te wonen en te werken
Even uit de droom helpen: Seattle en Portland zijn absoluut niet goedkoop hoor!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zei ook niet goedkoop, ik zei goedkoper.
Na de Bay Area is alles goedkoop :S Ik vind zelfs de prijzen in Manhattan wel meevallen.
Na de Bay Area is alles goedkoop :S Ik vind zelfs de prijzen in Manhattan wel meevallen.
true! 

===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- bedeve
- Amerika-expert
Het lijkt zo extreem.smittenimmigrant schreef:Voor een groot gedeelte werd onze keuze bepaald door waar manlief aan de slag kon. Zodoende dus onze huidige stek (Bay Area).
Eigenlijk hebben we voor de komende verhuizing maar twee plekken op het oog: NYC en DC. .
Ik ken iemand die het heeft gedaan.
Met het gezin van San Francisco naar New York verhuisd.
En die kwam uit het rustieke Roden.
Wat een verschil.
Ik kan me wel voorstellen dat je vanuit Bay Area of Santa Cruz county naar bijv Oregon wilt.
Hoeveel moet je in California verdienen om een beetje over te houden.
Vorige week ben ik in San Jose naar dat mooie Museum of Modern Art geweest.
Met een hele mooie ingerichte zaal over " The City "
San Jose met het hoogste gezinsinkomen in Amerika.
San Jose met 7000 daklozen.
Dat contrast bepaalt het sociale leven in die stad
Een man stopt bij het verkeerslicht.
De gebruikelijke bedelaar komt aan zijn deur.
De man geeft schichtig een briefje aan de bedelaar.
Oh wee als het in mijn bedrijf misgaat sta ik hier over 4 maanden ook !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
smittenimmigrant schreef:Ik zei ook niet goedkoop, ik zei goedkoper.

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- goldenhills
- Amerika-expert
Bij ons in de buurt (Bay Area, mid Peninsula) staat een huis (3 bed 2 bath 1500 sq.ft. single family home) te koop voor $1.2M. Koopje, toch? Of mocht je willen huren, dan betaal je zo rond de $5000 p/m 
De Peninsula is voor ons een prima plek om te wonen en te werken (en leven in het algemeen), maar we zijn erg blij dat we ons huisje hebben kunnen kopen en nu ons geen zorgen meer hoeven te maken over stijgende huurprijzen of huizenprijzen (en Prop 13 houdt de stijging van de onroerend zaak belasting in de perken). Wonen in de East Bay en werken in Silicon Valley lijkt me een ramp, vanwege de files. En inderdaad, als je je goedbetaalde baan kwijt raakt is het feest voorbij en moet je verhuizen naar een goedkopere streek.

De Peninsula is voor ons een prima plek om te wonen en te werken (en leven in het algemeen), maar we zijn erg blij dat we ons huisje hebben kunnen kopen en nu ons geen zorgen meer hoeven te maken over stijgende huurprijzen of huizenprijzen (en Prop 13 houdt de stijging van de onroerend zaak belasting in de perken). Wonen in de East Bay en werken in Silicon Valley lijkt me een ramp, vanwege de files. En inderdaad, als je je goedbetaalde baan kwijt raakt is het feest voorbij en moet je verhuizen naar een goedkopere streek.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat een prijzen zeg... en voor zo weinig ruimte 

- bedeve
- Amerika-expert
Heb je het via een bekende kunnen kopen ?goldenhills schreef: De Peninsula is voor ons een prima plek om te wonen en te werken (en leven in het algemeen), maar we zijn erg blij dat we ons huisje hebben kunnen kopen.
Dat vind ik in de Bay Area en met name in San Francisco zo'n mooi systeem.
Huizen niet op de vrije markt ,maar worden gegund /overgedragen .
Maar ik ken ook mensen die 1.000.000 betaalden, vervolgens nog wat jaren moesten wachten op daadwerkelijke overdracht en daaropvolgend nog wat moesten verbouwen

Afgelopen donderdag vanuit Pescadero afslag San Gregorio / La Honda / Alices Restaurant voorbij gereden.
Door naar Pacifica .
Was chaos .
Doorsteek naar San Bruno helemaal mis.
Mis dat terras met kachels en die prachtige feestlocatie links aan de overkant. !
Als je nog met je meisje gaat trouwen is dat DE tip !!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- goldenhills
- Amerika-expert
Min of meer. We hebben het van de verhuurder/eigenaar kunnen kopen. We kennen haar niet, maar een verkoop zonder gedoe en extra kosten was in ons beider voordeel, en ik denk dat we ook wel wat goodwill hebben opgebouwd. Altijd netjes op tijd de huur betaald, en goed voor het huisje gezorgd. Evengoed was het idioot duur, maar we konden het betalen. Het is wel via makelaars gegaan, dus die pakken een percentage. Evengoed was het een goede deal.bedeve schreef:Heb je het via een bekende kunnen kopen ?
Dit meisje is al met haar meisje getrouwd, dus wij moeten zonder goede reden op onze motoren stappen voor een lekkere burger bij Alice. Dan via een omweg over Highway 1 langs de kust en weer de heuvels door terug naar de Peninsula. Vervelend hoor. Neerstrijken bij Sushi Main Street in Half Moon Bay is ook geen straf.
- bedeve
- Amerika-expert
Sorry ; dat heb ik dan weer gemist.goldenhills schreef: Dit meisje is al met haar meisje getrouwd
Maar ik hoop dat het altijd je meisje blijft !
Maar als je bij Alice bent.
Loop even links de weg over.
Hele vriendelijke mensen, die je de hele tent willen laten zien.
Met een uitzicht......
En een faciliteiten....
Als je nog eens denkt over een private/business party
Dit is de plek !!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Ik ben afgelopen donderdag aanbeland bij Joe' s Restaurant in Half Moon Bay .goldenhills schreef:. Neerstrijken bij Sushi Main Street in Half Moon Bay is ook geen straf.
Prima bevallen!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
Hmm, nooit geweten. Moeten ze hier eind-maart niet komen vragenIselca schreef:...de meest " gelukkige " mensen in de koudere delen van de wereld wonen zoals in Scandinavië. Nu zou ik daar niet willen wonen en word ik blij van mooi weer en...

goldenhills, ook hier in Boston is het duurder wonen dan gemiddeld, maar zulke prijzen als bij jullie zeker niet. Jeetje. Ik was een paar weken in jullie deel van amerika en daar zou ik wel kunnen wonen.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik ben vrij regelmatig in Noorwegen geweest. Fantastisch land met sociale voorzieningen die uit een sprookjesboek zouden kunnen komen (wat mij tenminste door mijn Nederlandse collega's is verteld die daar nu wonen).
Het weer "kan" inderdaad erg koud zijn. Maar daar kun je je tegen kleden. Het kan echter ook heel erg mooi en warm zijn.
Grootste nadeel voor mij zou zijn dat het een paar maanden donker is (wel handig voor de feestjes) en een paar maanden licht (handig voor de tuin).
Tegen de hitte kun je je veel slechter kleden. Voor vakantie is het prima... maar om vanuit werk, ff in je werkkleding (lange broek+polo+dichte schoenen) naar de supermarkt te lopen en weer terug met een boodschappentas maakt het toch wel minder prettig (Ik zit dus lekker hier in Texas).
Eigenlijk hangt het dus af wat je wilt, wat je mogelijkheden zijn en wat je fijn vind.
Het weer "kan" inderdaad erg koud zijn. Maar daar kun je je tegen kleden. Het kan echter ook heel erg mooi en warm zijn.
Grootste nadeel voor mij zou zijn dat het een paar maanden donker is (wel handig voor de feestjes) en een paar maanden licht (handig voor de tuin).
Tegen de hitte kun je je veel slechter kleden. Voor vakantie is het prima... maar om vanuit werk, ff in je werkkleding (lange broek+polo+dichte schoenen) naar de supermarkt te lopen en weer terug met een boodschappentas maakt het toch wel minder prettig (Ik zit dus lekker hier in Texas).
Eigenlijk hangt het dus af wat je wilt, wat je mogelijkheden zijn en wat je fijn vind.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Familie van mij is naar Lapland in Zweden verhuist. Hebben het daar zo fantastisch geweldig naar hun zin dat ze er niet over nadenken om ooit terug naar Nederland te komen. Ook de 5 kinderen schijnen het geweldig te vinden.
-
- Amerika-expert
Om een oude leus te herhalen (en dr. Seuss te citeren): home is where you hang your hat (or where you hang if you're a bat).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6759 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-