Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

annulering terugvlucht???

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Miami
Amerika-newbie

annulering terugvlucht???

Bericht door Miami »

Goedendag allen ,

Wij hebben reis geboekt naar Mia met tussentstop in ATL, nu willen we op de heenreis uitstappen in ATL. Nu is onze vraag:

Wordt onze terugvlucht geannuleerd als wij op de heenreis uitstappen in ATL???

WIj stappen de terugweg WEL op in MIA op de terugvlucht.

Heen: AMS - ATL - MIA
Terug MIA - ATL -AMS

Ik hoor graag jullie reacties!
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: annulering terugvlucht???

Bericht door Re1gnman »

Krom als het lijkt, is het inderdaad niet toegestaan om vroegtijdig de vlucht te verlaten.
Ik meen laatst ergens gezien te hebben dat hier steeds meet verontwaardiging over is.
Maar vooralsnog moet je je hele vlucht afnemen om teleurstellingen te voorkomen.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Miami
Amerika-newbie

Bericht door Miami »

Dankje voor je reactie! maar je zegt...niet toegestaan....dus het kan wel....echter waarschijnijk tegen een nieuw te boeken terugvlucht??

heeft iemand wel eens gedurfd/ Ervaring ermee en voor elkaar gekregen dat hij gewoon terug kon zonder extra bij te betalen?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je 1 onderdeel van je ticket mist (niet komt opdagen) wordt in theorie de rest van je ticket geannuleerd. Ik zou het er persoonlijk dan ook nooit op gokken, als je ter plekke vanuit Miami een vlucht naar huis moet gaan boeken is het maar afwachten wanneer je kunt vliegen, en kunnen ze daar absurde prijzen voor vragen.
Terug in Texas!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Aangezien je op de eerste luchthaven in Amerika door de imigrations moet en daar je bagage op moet halen, is het technisch natuurlijk mogelijk in Atlanta te blijven. De no-show op de vlucht tussen Atl en Mia zorgt er voor dat de terugvlucht automatisch wordt geannuleerd. Om dan weer thuis te komen zou je een nieuwe terugvlucht moeten boeken met de bijbehorende kosten. Dat zou ik niet riskeren.

Indien je echt de vlucht tussen atl en mia niet wilt maken, zou ik de luchtvaartmij van tevoren bellen en je probleem uitleggen. Eventuele admin kosten voor het wijzigen van je vlucht zijn waarschijnlijk minder dan de kosten van een nieuwe terugvlucht.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

De bagage gaat in 1 keer door Miami, dus daardoor is het ook al lastig.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Petticoat schreef:Aangezien je op de eerste luchthaven in Amerika door de imigrations moet en daar je bagage op moet halen, is het technisch natuurlijk mogelijk in Atlanta te blijven.
Is dat zo. Ik dacht altijd dat de bagage doorgelabeld word.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Tsja, wat al niet kan.
Je komt op Atlanta door immigrations en customs, en haal je je koffer van de band.

Tot zover nog alles zoals het hoort.

Normaliter moet je nu dus je koffer weer op de band voor je vlucht naar Miami gooien, naar de
gate lopen om vervolgens je laatste stukje reis te vervolgen.
Alleen, nu wil jij met je koffers naar buiten lopen om daar vervolgens een auto te gaan huren?

ik weet niet wat de gevolgen voor je zijn, op het moment dat je in Miami 3 weken later weer op
het vliegveld voor je terugvlucht meld.
Als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld, niet bang bent voor extra kosten en dit is je enige en laatste keer naar Amerika gaat...zou ik zeggen DOEN!
Maar, als je een beetje je gezonde verstand gebruikt...zou ik het niet doen.

Wat is winst eigenlijk om het zo te doen?
Kan ik concluderen dat je een leuke one-way van Atlanta richting Florida wilt gaan doen?
Ik denk dat het goedkoper is om er een roundtrip van te maken en 'gewoon' beginnen en eindigen in Miami.
Hoe lang ga je eigenlijk?

[EDIT] bagage haal je dus van de band en is (tijdelijk) in je bezit
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien een vreemde vraag, maar waarom heb je dan niet een vlucht naar Atlanta geboekt en terug vanaf Miami?

Dit las ik op een ander forum:
Ok, ik kreeg net het volgende bericht van de vliegmaatschappij:

"You will only pay a no-show fee in case you rebook your ticket to another date, after missing the booked flight.
In case you purchase a round trip ticket, and you do not want to use your return, you will not be charged the no show fee, in case you will not use this segment."
Nu vervalt bij een no-show je ticket volgens mij en kun je eigenlijk op een enkeltje niet de usa in. Nu zullen ze dat bij aankomst nog niet kunnen zien. Een enkeltje naar Nederland terug zal wrs best prijzig zijn.

@Michel bij de heenreis is het bagage pakken na immigrations. Op de terugweg wordt het doorgelabelt
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

michelvd schreef:Is dat zo. Ik dacht altijd dat de bagage doorgelabeld word.
In Amerika ga je op de eerste luchthaven waar je aankomt door de paspoortcontrole, vervolgens moet je ook je bagage van de band halen, door de douane en daarna zou je normaal gesproken je bagage weer inleveren voor de vervolgvlucht. Maar als je met je koffers door de douane bent en je slaat af naar de exit in plaats van richting de transfers zal niemand je tegen houden.....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Miami
Amerika-newbie

Bericht door Miami »

Dank Jullie wel!

Mijn Vriendin woont in atl dus vandaar daar uit te stappen en samen met de auto naar Miami te rijden.
Ps ik neem Alleen handbagage mee:)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

PSVwally schreef: Dit las ik op een ander forum:
Ok, ik kreeg net het volgende bericht van de vliegmaatschappij:

"You will only pay a no-show fee in case you rebook your ticket to another date, after missing the booked flight.
In case you purchase a round trip ticket, and you do not want to use your return, you will not be charged the no show fee, in case you will not use this segment."
Bovenstaande gaat er over als je je retourvlucht niet doet, dat hebben wij ook wel eens gedaan en is geen probleem, omdat je je dan je ticket niet meer gaat gebruiken, het mag dus geannuleerd worden. Maar in het geval van TS gaat het om een vlucht middenin de trip, en dan wordt het dus een heel ander verhaal.
Terug in Texas!
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Waarom probeer je niet om het ticket te wijzigen?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

de vlucht verder naar MIA nemen en een goedkope vlucht terug naar ATL boeken, zonder bagage zal dat niet duur zijn
zo vermijd je een "no-show" in ATL en automatische annulering van je retourticket
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

hemmie schreef: Bovenstaande gaat er over als je je retourvlucht niet doet, dat hebben wij ook wel eens gedaan en is geen probleem, omdat je je dan je ticket niet meer gaat gebruiken, het mag dus geannuleerd worden. Maar in het geval van TS gaat het om een vlucht middenin de trip, en dan wordt het dus een heel ander verhaal.
Precies !
Enige oplossing is contact opnemen met de mij om de vlucht te wijzigen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Zodra je een segment niet vliegt, wordt automatisch de rest van je ticket gecancelled. Dit is geen echte issue als het je laatste segment zou zijn (dus je laatste vlucht van je retour), al wordt dit ook in de gaten gehouden door airlines. 1x zal geen problemen geven, maar als je die tactiek vaker gebruikt kun je geweigerd worden door de airline omdat dit tegen de T&C van de airline ingaat.
Deze praktijk wordt 'hidden city/throwaway ticketing' genoemd.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:Misschien een vreemde vraag, maar waarom heb je dan niet een vlucht naar Atlanta geboekt en terug vanaf Miami?
Die vraag heb ik eigenlijk ook. Bedoel, je hebt het over dat je vriendin in Atlanta woont. Dat wist je bij het boeken al, lijkt me :) Waarom niet gewoon een multicity ticket geboekt: heen AMS-ATL en terug MIA-AMS?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik vermoed onervaren in het zelf boeken van de tickets, klinkt natuurlijk interessant een retourtje Miami met een tussenstop in Atlanta; zeker als je daar net moet zijn én terug wilt uit Miami.
Kortom: volg het advies van iedereen hier op, stap niet uit in Atlanta want dan wordt je terugvlucht geannuleerd. Zo werkt het nu eenmaal.
Bel de luchtvaartmaatschappij op en vraag of ze je kunnen helpen, maar ook dat wordt misschien een dure grap (afhankelijk van de categorie ticket).
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Of misschien heeft TS gewoon een goede aanbieding gevonden naar Miami en dacht ze toen ze zag dat er een tussenstop is in Atlanta dat ze daar wel een vriendin op kon zoeken? Aanbiedingen gelden vaak niet multi-city en naar Miami gaan vanuit Amsterdam geen rechtstreekse vluchten toch?
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Danicia »

Als je bv bij schipholticket boek kan je ervoor kiezen een round trip te nemen en terug vliegen van een andere bestemming aanklikken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer