Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Noordwesten of rondje met Yellowstone vanuit Denver
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Noordwesten of rondje met Yellowstone vanuit Denver
Beste mensen,
Volgend jaar ( aug/sept) wil ik een rondreis maken door Amerika ( ik weet t, het duurt nog heel lang!).
Ik zit nu erg te twijfelen tussen een route door Oregon, Washington ( en wellicht Vancouver/Victoria) en een route vanaf Denver naar Yellowstone, Mount Rushmore, Badlands, etc.
Kunnen jullie mij misschien vertellen waarom ik voor het Noordwesten moet kiezen ipv het midden? ( of juist andersom?).
Tips zijn welkom!
Wij zouden graag Seattle, Olympic NP, Crater Lake, de mooie kustlijn willen zien.
Alvast bedankt.
Gr. Roxy
Volgend jaar ( aug/sept) wil ik een rondreis maken door Amerika ( ik weet t, het duurt nog heel lang!).
Ik zit nu erg te twijfelen tussen een route door Oregon, Washington ( en wellicht Vancouver/Victoria) en een route vanaf Denver naar Yellowstone, Mount Rushmore, Badlands, etc.
Kunnen jullie mij misschien vertellen waarom ik voor het Noordwesten moet kiezen ipv het midden? ( of juist andersom?).
Tips zijn welkom!
Wij zouden graag Seattle, Olympic NP, Crater Lake, de mooie kustlijn willen zien.
Alvast bedankt.
Gr. Roxy
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost en Midwest
2016 Florida
2016 West Amerika
2017 Oost/zuidoost Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Noordwesten of rondje met Yellowstone vanuit Denver
Misschien is t handig even te vertellen hoeveel dagen je wilt gaan?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Een keuze voor JOU maken is erg lastig.
Iedereen heeft zijn/haar eigen interesses.
Alle route's zijn prachtig.
Persoonlijk :
Yellowstone steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.
Yellowstone is mee te nemen op een route vanuit Denver, maar ook vanuit Seattle (excl. Victoria)
Voor een route met Yellowstone zou ik minimaal 4 weken gaan en 3 liefst 4 dagen volle dagen in het Yellowstone park verblijven.
Alles hangt af van de tijd die je hebt.
Iedereen heeft zijn/haar eigen interesses.
Alle route's zijn prachtig.
Persoonlijk :
Yellowstone steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.
Yellowstone is mee te nemen op een route vanuit Denver, maar ook vanuit Seattle (excl. Victoria)
Voor een route met Yellowstone zou ik minimaal 4 weken gaan en 3 liefst 4 dagen volle dagen in het Yellowstone park verblijven.
Alles hangt af van de tijd die je hebt.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Helaas heb ik geen vier weken de tijd, maar ongeveer 18 dagen.
Dus de max dagen in Yellowstone zijn dan 3 overnachtingen.
Ik hou van natuur met bergen, watervallen, maar aparte natuurverschijnselen vind ik ook mooi.
Als ik een rondje zou maken vanaf Denver dan zou het ongeveer zo eruit zien:
1 nacht Denver
2 Nachten Estes park
1 nacht in ??? ( op weg richting Custer)
3 nachten Custer
1 nacht onderweg richting Yellowstone (mogelijk 2 als de route te lang is)
3 nachten Yellowstone
1 nacht Tetton NP
1 nacht Salt Lake City
2 nachten Moab
1 nacht nabij Black Canyon ( ben de naam kwijt van het park)
1 nacht Denver en dan terug naar huis
Indien het Oregon/Washington wordt had ik de volgende planning:
2 nachten Seattle
2 nachten Olympic NP
1 nacht Astoria
2 nachten Newport
1 nacht Coosbay
1 nacht Grants Pass
2 nachten Crater NP
2 nachten Bend
1 nacht Portland
En dan weet ik het niet meer. We hebben dan ongeveer nog 3 nachten over om die elders te verblijven op de weg van Portland naar Seattle.
Als ik Vancouver/Victoria mee zou nemen, dan zou het rondje vanuit seattle zo zijn: Seattle, Vancouver, Victoria, Olympic NP, Astoria, New Port, Portland en dan binnendoor terug naar Seattle.
Dus de max dagen in Yellowstone zijn dan 3 overnachtingen.
Ik hou van natuur met bergen, watervallen, maar aparte natuurverschijnselen vind ik ook mooi.
Als ik een rondje zou maken vanaf Denver dan zou het ongeveer zo eruit zien:
1 nacht Denver
2 Nachten Estes park
1 nacht in ??? ( op weg richting Custer)
3 nachten Custer
1 nacht onderweg richting Yellowstone (mogelijk 2 als de route te lang is)
3 nachten Yellowstone
1 nacht Tetton NP
1 nacht Salt Lake City
2 nachten Moab
1 nacht nabij Black Canyon ( ben de naam kwijt van het park)
1 nacht Denver en dan terug naar huis
Indien het Oregon/Washington wordt had ik de volgende planning:
2 nachten Seattle
2 nachten Olympic NP
1 nacht Astoria
2 nachten Newport
1 nacht Coosbay
1 nacht Grants Pass
2 nachten Crater NP
2 nachten Bend
1 nacht Portland
En dan weet ik het niet meer. We hebben dan ongeveer nog 3 nachten over om die elders te verblijven op de weg van Portland naar Seattle.
Als ik Vancouver/Victoria mee zou nemen, dan zou het rondje vanuit seattle zo zijn: Seattle, Vancouver, Victoria, Olympic NP, Astoria, New Port, Portland en dan binnendoor terug naar Seattle.
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb je eerste route even uitgeschreven:
01 naar Denver
02 Denver - Estes Park
03 Estes Park
04 Estes Park - ?
05 ? - Custer
06 Custer
07 Custer
08 Custer - Cody
09 Cody - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone - Grand Teton
13 Grand Teton - SLC
14 SLC - Moab
15 Moab
16 Moab - Gunnisson
17 Gunnison - Denver
18 Denver - naar huis
19 Aankomst thuis
Je hebt in deze reis die nacht tussen Estes Park en Custer eigenlijk helemaal niet nodig. Dat kan makkelijk direct. Je hebt wel maar 2 dagen daar dan, ik weet niet of je ook Badlands NP wilt bezoeken, maar dat is zo een druk stukje. Als je dag 2 al direct naar RMNP gaat (ik zou dat normaal gesproken vanwege evt. hoogteproblemen op het einde zetten trouwens) dan zou je misschien op het einde van dag 3 al naar Cheyenne kunnen rijden. Dat maakt de dag erop de rit naar Custer al een stuk korter en dan zou je op dag 7 wat tijd voor Badlands kunnen uittrekken en dan overnachten in Rapid City. Dat maakt de rit naar Cody dan ook wat korter.
Ik zou persoonlijk eigenlijk normaal toch een dag bij Yellowstone doen. Maar in deze trip moet die dag echt bij Moab. 1.5e dag is echt te weinig voor Canyonlands/Arches en Dead Horse SP.
01 naar Denver
02 Denver - Estes Park
03 Estes Park
04 Estes Park - ?
05 ? - Custer
06 Custer
07 Custer
08 Custer - Cody
09 Cody - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone - Grand Teton
13 Grand Teton - SLC
14 SLC - Moab
15 Moab
16 Moab - Gunnisson
17 Gunnison - Denver
18 Denver - naar huis
19 Aankomst thuis
Je hebt in deze reis die nacht tussen Estes Park en Custer eigenlijk helemaal niet nodig. Dat kan makkelijk direct. Je hebt wel maar 2 dagen daar dan, ik weet niet of je ook Badlands NP wilt bezoeken, maar dat is zo een druk stukje. Als je dag 2 al direct naar RMNP gaat (ik zou dat normaal gesproken vanwege evt. hoogteproblemen op het einde zetten trouwens) dan zou je misschien op het einde van dag 3 al naar Cheyenne kunnen rijden. Dat maakt de dag erop de rit naar Custer al een stuk korter en dan zou je op dag 7 wat tijd voor Badlands kunnen uittrekken en dan overnachten in Rapid City. Dat maakt de rit naar Cody dan ook wat korter.
Ik zou persoonlijk eigenlijk normaal toch een dag bij Yellowstone doen. Maar in deze trip moet die dag echt bij Moab. 1.5e dag is echt te weinig voor Canyonlands/Arches en Dead Horse SP.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Yellowstone moet je zelf een beetje zien. zoals hierboven aangehaald zou een 3e dag extra misschien overbodig zijn maar vind persoonlijk dan dat 2 volle dagen daar ook al voldoende is. wij hadden ook 2 volledige dagen en deden cody - west yellowstone met beartooth highway, lamar valley, tower falls, calcite springs, mammoth hot springs en norris geyser basin.
2e dag de canyon tot aan yellowstone lake en dan de 3e dag dat we daarwaren de linkse helft van de onderkant van de loop road (grand prismatic, old faithfull enz) de dag erna gewoon door yellowstone naar jackson gereden voor GT. wij hadden wel wat minder weer dus hebben niet zoveel gewandeld. Je kan in men verslag van vorig jaar even terug lezen. ik vond het persoonlijk lang genoeg yellowstone maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk
2e dag de canyon tot aan yellowstone lake en dan de 3e dag dat we daarwaren de linkse helft van de onderkant van de loop road (grand prismatic, old faithfull enz) de dag erna gewoon door yellowstone naar jackson gereden voor GT. wij hadden wel wat minder weer dus hebben niet zoveel gewandeld. Je kan in men verslag van vorig jaar even terug lezen. ik vond het persoonlijk lang genoeg yellowstone maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat weer vind ik voor Yellowstone wel veel uitmaken. Ik had een zeiknatte mammoth hot springs en dat was niet super bijzonder. Meer een enorme drap, net als een flink aantal van die hotsprings die ook niet bepaald blauw waren, maar gewoon zandkleur van de modder. Ik heb ook niet superveel gewandeld, maar had aan 3 nachten echt nog veel te weinig. Je kan zeker wel een goed beeld krijgen met 2 volle dagen (dus 3 nachten), maar echt even uitgebreid rondlopen is er niet bij. Ik heb 2u stilgestaan omdat er voor en achter mijn auto 100 bizons overstaken. Ik vind het prachtige, fantastische dieren, maar dan duurt 2u echt enorm lang. Ook was de weg tussen Canyon en Roosevelt gesloten, dus ik moest flink omrijden om bij de Lamar Valley te komen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben in 2011 een rondje Denver gedaan en in 2012 een rondje Noord-Westen met Vancouver en Vancouver Island.
Misschien kan je wat ideetjes halen uit onze reisverslagen http://maartenenmarianne8.blogspot.nl/ en http://maartenenmarianne-noord-amerika.blogspot.nl/
Misschien kan je wat ideetjes halen uit onze reisverslagen http://maartenenmarianne8.blogspot.nl/ en http://maartenenmarianne-noord-amerika.blogspot.nl/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je dat per se wilt, zou ik kiezen voor een rondje Seattle - Seattle of een one way Seattle - San Francisco.Roxyfloxie schreef: Wij zouden graag Seattle, Olympic NP, Crater Lake, de mooie kustlijn willen zien.
In 2012 bezochten wij o.a. Olympic N.P., Mount Rainier N.P., Mt St Helens N.M, Clumbia River Gorge, John Day Fossil Beds N.M., Crater Lake, Redwood National and State Parks en een stukje kust. Dat was een prachtige reis.
Desalniettemin zou een route met Yellowstone en Moab mijn voorkeur hebben. Dat zou er dan zo uit kunnen zien.
1 Vlucht naar - Denver
2 Denver - Custer
3 Custer - Custer
4 Custer - Custer
5 Custer - Sheridan
6 Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone
8 Yellowstone - Yellowstone
9 Yellowstone - Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Vernal
12 Vernal - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Moab
15 Moab - Grand Lake
16 Grand Lake - Estes Park
17 Estes Park - Denver
18 Denver - Terugvlucht
Ik heb gekozen voor drie overnachtingen in Custer (dat kan ook een andere plaats zijn, ook verschillende overnachtingsplaatsen is mogelijk), omdat ik het jammer vind om Badlands N.P. over te slaan, als je toch zo dicht in de buurt komt. De kans dat je het ooit nog in een andere route op kunt nemen is erg klein. Dag 17 zou je grotendeels nog in RMNP kunnen doorbrengen.
Succes bij het kiezen en veel plezier bij de voorberideiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- eric&carin
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Olympic NP en de kustroute richting SF zijn natuurlijk totaal verschillend qua natuur als een route richting Badlands NP/Custer SP en Yellowstone/RMNP.
Ook wij hebben eens voor die keuze gestaan , en hebben toen maar besloten om ze allebei te doen , in verschillende jaren....
Eigenlijk zal je eerst een keuze moeten maken of je een rondreis wil maken , of van een ander vliegveld wil vertrekken als waar je begonnen bent ; persoonlijk denk ik dat je in dit geval meer hebt aan een one way dan aan een rondreis.
Als je de keuze gemaakt hebt , is het een kwestie van puzzelen en schrappen...Als je wat inspiratie op wilt doen , kan je onze trips eens bekijken : de kustroute vanaf Seattle ( http://www.ericencarin.nl/2007usa.html ) en de route vanaf Seattle naar Denver ( http://www.ericencarin.nl/2010usa.html ).
Gr. Eric
Ook wij hebben eens voor die keuze gestaan , en hebben toen maar besloten om ze allebei te doen , in verschillende jaren....
Eigenlijk zal je eerst een keuze moeten maken of je een rondreis wil maken , of van een ander vliegveld wil vertrekken als waar je begonnen bent ; persoonlijk denk ik dat je in dit geval meer hebt aan een one way dan aan een rondreis.
Als je de keuze gemaakt hebt , is het een kwestie van puzzelen en schrappen...Als je wat inspiratie op wilt doen , kan je onze trips eens bekijken : de kustroute vanaf Seattle ( http://www.ericencarin.nl/2007usa.html ) en de route vanaf Seattle naar Denver ( http://www.ericencarin.nl/2010usa.html ).
Gr. Eric
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben in het tot nu toe 2 reizen door Amerika gemaakt, In 2010 de route Las Vegas- San Fransisco. En afgelopen jaar Boston-Chicago ( ivm familiebezoek in de staat Michigan), waarbij we ook een stukje met de Amtrack hebben gedaan.
Beide keren is een one way ons goed bevallen, maar ik denk dat we deze x een rondje willen maken, ook gezien de dropoff kosten die er soms niet om liegen.
De routes die hierboven beschreven zijn, klinken allemaal interessant en zijn ook vrij relaxt. De reisverslagen ook super mooi. Ik dacht dat er tussen Yellowstone en de andere parken niks bijzonders te zien was, maar dit valt volgens mij reuze mee. Vandaar dat mij het NoordWesten ook trok, omdat de afstanden daar wat korter zijn en je onderweg meer groene natuur hebt.
Ik zal waarschijnlijk idd twee keer naar Amerika moeten afreizen om de twee routes te rijden.
Ik zit alleen te dubben, waar kan ik beter de rondreis beginnen? Denver of Salt Lake City? De drie nachten Yellowstone, Custer en Moab vind ik een groot voordeel, want dan leef je niet continu uit je koffer.
Beide keren is een one way ons goed bevallen, maar ik denk dat we deze x een rondje willen maken, ook gezien de dropoff kosten die er soms niet om liegen.
De routes die hierboven beschreven zijn, klinken allemaal interessant en zijn ook vrij relaxt. De reisverslagen ook super mooi. Ik dacht dat er tussen Yellowstone en de andere parken niks bijzonders te zien was, maar dit valt volgens mij reuze mee. Vandaar dat mij het NoordWesten ook trok, omdat de afstanden daar wat korter zijn en je onderweg meer groene natuur hebt.
Ik zal waarschijnlijk idd twee keer naar Amerika moeten afreizen om de twee routes te rijden.
Ik zit alleen te dubben, waar kan ik beter de rondreis beginnen? Denver of Salt Lake City? De drie nachten Yellowstone, Custer en Moab vind ik een groot voordeel, want dan leef je niet continu uit je koffer.
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hoe mooi de route van Old Faithfull ook is, ik zou hem iets korter maken en Moab eruit laten, dat geeft tijd voor Badlands en iets meer rust.
Terug iets noordelijker blijven, I-80 ?? of via Dinosaur naar Rocky Mountain NP.
Terug iets noordelijker blijven, I-80 ?? of via Dinosaur naar Rocky Mountain NP.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Roxy het blijft moeilijk keuzes maken. Yellowstone of de kust. Mijn advies is reisverslagen lezen en dan kijken wat jullie het meeste aanspreekt. Reizen is heel persoonlijk.
Wij hebebn in 2013 een camper trip gemaakt vanaf San Francisco naar Seattle en veel gezien wat er tussen zit. Omgekeerd kan dan natuurlijk ook maar begin dan niet te vroeg in het voorjaar. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Groeten Klaas
Wij hebebn in 2013 een camper trip gemaakt vanaf San Francisco naar Seattle en veel gezien wat er tussen zit. Omgekeerd kan dan natuurlijk ook maar begin dan niet te vroeg in het voorjaar. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Groeten Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geheel in lijn met bovenstaande reacties is de keuze die je maakt persoonlijk maar vooral ook lastig. Er is niet voor niets iets als keuzestress.
Wij hebben in 2013 een rondje Rockies gedaan met het voordeel dat we al eerder in Moab waren geweest (en we hadden meer tijd). Mijn persoonlijke ervaring is dat we desondanks te weinig tijd hebben gehad voor al het moois in Yellowstone en Grand Teton (beiden met mooi weer!).
Gezien je dilemma is het routevoorstel van Old Faithfull hierboven nog zo gek niet. Ik zou dan alleen Custer-Cody in één keer doen (dat lukt prima). Dat geeft je een dag extra elders (bijv. voor Grand Teton). Overigens gaan wij komende zomer voor de route Seattle - San Francisco. Dat is dan weer het voordeel van de keuzes die je maakt, je moet terugkomen
.
Wij hebben in 2013 een rondje Rockies gedaan met het voordeel dat we al eerder in Moab waren geweest (en we hadden meer tijd). Mijn persoonlijke ervaring is dat we desondanks te weinig tijd hebben gehad voor al het moois in Yellowstone en Grand Teton (beiden met mooi weer!).
Gezien je dilemma is het routevoorstel van Old Faithfull hierboven nog zo gek niet. Ik zou dan alleen Custer-Cody in één keer doen (dat lukt prima). Dat geeft je een dag extra elders (bijv. voor Grand Teton). Overigens gaan wij komende zomer voor de route Seattle - San Francisco. Dat is dan weer het voordeel van de keuzes die je maakt, je moet terugkomen

Reisverslagen 2011 en 2013: https://sites.google.com/site/misuveblog/home
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Custer - Cody is ongeveer 600km en dat moet op één dag te doen zijn, al ligt de gemiddelde snelheid op de 14a door de Bighorn Mountains niet al te hoog. Maar heb je dan voldoende tijd voor Devils Tower en/of Bighorn Canyon N.R.A.? En ook een bezoek aan de 5 museums van het Buffalo Bill Historical Center, een must see in mijn ogen, neemt minstens enkele uren in beslag. Bij een vroeg vertrek uit Sheridan zou je met een bezoek aan BCNRA rond de middag in Cody kunnen zijn. Het Buffalo Bill Historical Center sluit om 18.00u.Pojke2 schreef:Ik zou dan alleen Custer-Cody in één keer doen (dat lukt prima). Dat geeft je een dag extra elders (bijv. voor Grand Teton).
Keuzes, keuzes.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Beste mensen,
Bedankt voor alle suggesties. Ik heb nav de reisverslagen een 3 tal verschillende routes uitgestippeld.
Bij Moab kiezen wij ervoor om daar maar 2 nachten te verblijven en dan Arches te bezoeken. In 2010 hebben wij de Grand Canyon bezocht, en ik denk dat Canyonland daar wel een beetje op zal lijken.
Hieronder 3 routes, en graag wil ik weten of deze routes mogelijk zijn en naar welke jullie voorkeur uitgaat. En waar eventueel toch nog wat aangepast kan worden, bijv. ergens 1 nacht erbij/eraf?
Wij hebben ongeveer maar 18 dagen voor onze rondreis, aangezien ik niet te veel vakantiedagen krijg van de baas
S
Alvast bedankt.
By the way, de bedoeling is om rond 23 augustus 2016 te vertrekken
Route 1
dag 1 Amsterdam Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City Jackson
dag 3 Jackson Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone Cody
dag 7 Cody Sheridan
dag 8 Sheridan Rapid City
dag 9 Rapid City (bezoek Badlands)
dag 10 Rapid City Custer
dag 11 Custer
dag 12 Custer RMNP
dag 13 RMNP Grand Lake
dag 14 Grand Lake Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab Salt Lake City
dag 17 Salt Lake City Nederland
dag 18 Aankomst Nederland
route 2
dag 2 Salt Lake City Moab
dag 3 Moab
dag 4 Moab Gunnison
dag 5 Gunnison Rockymountain NP
dag 6 RMNP
dag 7 RMNP Custer
dag 8 Custer
dag 9 Custer Rapid City
dag 10 Rapid City (bezoek Badlands)
dag 11 Rapid City Cody
dag 12 Cody Yellowstone
dag 13 Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone Jackson
dag 16 Jackson Salt Lake City
Route 3
dag 3 Jackson
dag 4 Jackson Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone Sheridan
dag 10 Rapid City Custer
dag 11 Custer
dag 12 Custer RMNP
dag 13 RMNP
dag 14 RMNP Moab
dag 15 Moab
Bedankt voor alle suggesties. Ik heb nav de reisverslagen een 3 tal verschillende routes uitgestippeld.
Bij Moab kiezen wij ervoor om daar maar 2 nachten te verblijven en dan Arches te bezoeken. In 2010 hebben wij de Grand Canyon bezocht, en ik denk dat Canyonland daar wel een beetje op zal lijken.
Hieronder 3 routes, en graag wil ik weten of deze routes mogelijk zijn en naar welke jullie voorkeur uitgaat. En waar eventueel toch nog wat aangepast kan worden, bijv. ergens 1 nacht erbij/eraf?
Wij hebben ongeveer maar 18 dagen voor onze rondreis, aangezien ik niet te veel vakantiedagen krijg van de baas

S
Alvast bedankt.
By the way, de bedoeling is om rond 23 augustus 2016 te vertrekken
Route 1
dag 3 Jackson Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone Cody
dag 7 Cody Sheridan
dag 10 Rapid City Custer
dag 11 Custer
dag 12 Custer RMNP
dag 13 RMNP Grand Lake
dag 14 Grand Lake Moab
dag 15 Moab
route 2
dag 2 Salt Lake City Moab
dag 3 Moab
dag 4 Moab Gunnison
dag 5 Gunnison Rockymountain NP
dag 6 RMNP
dag 7 RMNP Custer
dag 8 Custer
dag 9 Custer Rapid City
dag 10 Rapid City (bezoek Badlands)
dag 11 Rapid City Cody
dag 12 Cody Yellowstone
dag 13 Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone Jackson
dag 16 Jackson Salt Lake City
Route 3
dag 3 Jackson
dag 4 Jackson Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone Sheridan
dag 10 Rapid City Custer
dag 11 Custer
dag 12 Custer RMNP
dag 13 RMNP
dag 14 RMNP Moab
dag 15 Moab
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik het goed zie zijn de routes eigenlijk hetzelfde (waarom een andere richting bij de tweede optie? Dat maakt het lastig te vergelijken met de andere opties) maar zit het verschil in de tussenstops.
Voor South Dakota zouden 3 nachten voldoende kunnen zijn; ik zou dan liever een extra nacht voor Moab uittrekken, of neem een tussenstop bij Grand Junction, tussen RMNP en Moab. Voor Gunisson (bedoel je de Black Canyon of the Gunisson) zou ik geen omweg maken. Canyonlands is echt heel anders dan de Grand Canyon.
Waarom hou je de route van Old Faithful niet aan?
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor de Black Canyon of the Gunisson, Grand Junction en Moab, ons 2008-verslag voor Moab en Yellowstone, en ons 2004-verslag voor RMNP, South Dakota en Yellowstone.
Marianne
Voor South Dakota zouden 3 nachten voldoende kunnen zijn; ik zou dan liever een extra nacht voor Moab uittrekken, of neem een tussenstop bij Grand Junction, tussen RMNP en Moab. Voor Gunisson (bedoel je de Black Canyon of the Gunisson) zou ik geen omweg maken. Canyonlands is echt heel anders dan de Grand Canyon.
Waarom hou je de route van Old Faithful niet aan?
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor de Black Canyon of the Gunisson, Grand Junction en Moab, ons 2008-verslag voor Moab en Yellowstone, en ons 2004-verslag voor RMNP, South Dakota en Yellowstone.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
De route van Old Faithfull is net 1 dag te lang, dus vandaar niet die route.
En stel; we zouden wel die route doen, welke overnachting moet er dan uit die route?
Zit eraan te denken om te beginnen in SLC en dan vanuit daar eerst richting Yellowstone, ivm het klimaat. Denk dat als we dat in augustus doen, het daar misschien nog iets beter is qua weer. In Moab blijft het volgens mij toch wel warm.
Jullie reisverslag heb ik gelezen, vandaar dat ik overstag ben gegaan voor dit rondje, en het NW ( Oregon, Washington) maar een andere keer doe. Ik dacht namelijk dat alleen de parken mooi waren en dat de routes tussendoor echt saai waren. Maar dit viel mij reuze mee.
Okay, jij zegt dus dat de omweg voor Black Canyon niet de moeite is. Dan schrappen we die eruit, dan houden we nog 2 routes over ( die qua route identiek zijn), maar qua nachtindeling wel iets verschillen. Bijv. Yellowstone-Sheridan, of doen we dat met een overnachting in Cody?
Kiezen we voor die laatste optie, dan houden we maar 1 nacht over in Jackson ( grand Teton). Of kies je ervoor om die extra nacht dus in Teton te verblijven, en het stuk Yellowstone-Sheridan op 1 dag te rijden?
Een ander verschil is; in route 1 slapen we 1 nacht in Estes en de volgende nacht bij GrandLake, en bij de andere route slapen we 2 nachten in Estes.
Dat is dus zeg maar het verschil. De routes zijn verder hetzelfde.
En stel; we zouden wel die route doen, welke overnachting moet er dan uit die route?
Zit eraan te denken om te beginnen in SLC en dan vanuit daar eerst richting Yellowstone, ivm het klimaat. Denk dat als we dat in augustus doen, het daar misschien nog iets beter is qua weer. In Moab blijft het volgens mij toch wel warm.
Jullie reisverslag heb ik gelezen, vandaar dat ik overstag ben gegaan voor dit rondje, en het NW ( Oregon, Washington) maar een andere keer doe. Ik dacht namelijk dat alleen de parken mooi waren en dat de routes tussendoor echt saai waren. Maar dit viel mij reuze mee.
Okay, jij zegt dus dat de omweg voor Black Canyon niet de moeite is. Dan schrappen we die eruit, dan houden we nog 2 routes over ( die qua route identiek zijn), maar qua nachtindeling wel iets verschillen. Bijv. Yellowstone-Sheridan, of doen we dat met een overnachting in Cody?
Kiezen we voor die laatste optie, dan houden we maar 1 nacht over in Jackson ( grand Teton). Of kies je ervoor om die extra nacht dus in Teton te verblijven, en het stuk Yellowstone-Sheridan op 1 dag te rijden?
Een ander verschil is; in route 1 slapen we 1 nacht in Estes en de volgende nacht bij GrandLake, en bij de andere route slapen we 2 nachten in Estes.
Dat is dus zeg maar het verschil. De routes zijn verder hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Roxyfloxie op 26 mar 2015, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt de route van OF natuurlijk ook vanuit SLC doen; het ging mij om de verdeling van de dagen.
Ik zou kiezen voor een overnachting in Cody in plaats van Sheridan (als je een overnachting doet tussen Yellowstone en Rapid City); dat geeft je meer tijd voor Yellowstone en voor Cody zelf.
Een overnachting in Grand Lake lijkt me wel handig, dan kun je het park als het ware onderweg bekijken.
Voor Grand Teton heb je aan 1 nacht voldoende als je niet veel wilt wandelen daar.
Marianne
Ik zou kiezen voor een overnachting in Cody in plaats van Sheridan (als je een overnachting doet tussen Yellowstone en Rapid City); dat geeft je meer tijd voor Yellowstone en voor Cody zelf.
Een overnachting in Grand Lake lijkt me wel handig, dan kun je het park als het ware onderweg bekijken.
Voor Grand Teton heb je aan 1 nacht voldoende als je niet veel wilt wandelen daar.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hi Marianne,
Als ik het zou doen zoals jij zegt, dan hou ik 1 nacht over? En die zouden we dan in Moab kunnen besteden voor Canyonlands?
Dus:
1 NL-SLC
2 SLC-Jackson
3 Jackson-Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone-Cody
7 Cody-Rapid City
8 Rapid City (badlands)
9 Rapid City-Custer
10 Custer
11 Custer-Estes
12 Estes-Grand Lake, met bezoek RMNP
13 Grandlake-Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab-SLC
17 SLC-terugvlucht
18 Aankomst NL
Als ik het zou doen zoals jij zegt, dan hou ik 1 nacht over? En die zouden we dan in Moab kunnen besteden voor Canyonlands?
Dus:
1 NL-SLC
2 SLC-Jackson
3 Jackson-Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone-Cody
7 Cody-Rapid City
8 Rapid City (badlands)
9 Rapid City-Custer
10 Custer
11 Custer-Estes