Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

[TR] Twee weken Orlando door de ogen van een pretparkfan

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

[TR] Twee weken Orlando door de ogen van een pretparkfan

Bericht door Simonrio »

Afgelopen juli voor de 2de maal richting de USA gevlogen. Onderstaande verslagen zijn oorspronkelijk geschreven voor pretpark fora, maar met een paar kleine aanpassingen zijn ze voor hier ook prima geschikt. De komende tijd zal ik ze hier 1 voor 1 allemaal posten.

Zaterdag 19 juli arriveer ik 's morgens vroeg op Schiphol. Een 777 van Delta staat daar op mij te wachten om mij richting Detroit te brengen.

Afbeelding

Deze keer niet zo strak gepland als de vorige maar veel tijd om te relaxen is er ook deze vakantie zeker niet. Want nadat de 777 ons afgedropt heeft in Detroit staat 2,5u later alweer een ander vliegtuig klaar richting het zonnige Orlando. Twee weken vol met Disney, Universal, Seaworld en Busch Gardens staat op het punt te beginnen!

Afbeelding

Op het vliegveld halen we onze bolide voor de komende twee weken op, het is een Mazda 3. We sliepen deze twee weken in Radisson Resort Orlando Celebration. Dit hotel is een "Walt Disney World Good Neighbor Hotel" bij de south gate van Disney. Het is mij prima bevallen. Disney was 5 tot 10 min rijden, Universal en Seaworld rond de 20 min.

We beginnen op de zondag met Disney's Animal Kingdom. Dit Disneypark dateert uit 1998 en is daarmee de jongste van de vier Disney parken hier. Geroemd door attractie's en shows zoals Expedition Everest, Festival of The Lion King en Kilimanjaro Safaris. Ik heb persoonlijk weinig met dierentuinen, maar toch ben ik zeer benieuwd wat Disney er van gebrouwd heeft.

Afbeelding

Het schept al hoge verwachtingen.

Afbeelding

Na de redelijk simpele ingang wordt je op Discovery Island gedropt. Discovery Island doet erg denken aan Adventureland in Disneyland Parijs. Op Discovery Island vind je the Tree of Life, een prachtige boom waarin allerlei dieren verwerkt zitten. In the Tree of Life zit It's Tough to be a Bug. Helaas was It's Tough to be a Bug de eerste (en laatste?) teleurstelling van de dag, hij was namelijk in onderhoud tot midden augustus. Maar niet getreurd, er is nog veel meer te ontdekken in dit park.

Afbeelding

Al had ik dit liever niet willen ontdekken. Dinoland USA is ver ver veruit het lelijkste wat ik ooit van Disney heb gezien. Welke imagineer dit verzonnen heeft mogen ze een enkeltje Nepal geven om het daar eens echt te gaan leren. (Oeps, geef ik daar een voorproefje van de rest van het TR?)

Afbeelding

Het ergste van alles is dat er in dit gebied niet 1, maar 2 achtbanen staan! Primeval Whirl zijn twee spinning mouse banen die naast elkaar staan, helaas staan ze dan weer niet zo naast elkaar dat er te racen valt.

Afbeelding

Prehistorisch kermis, het idee is wel goed uitgevoerd. Het probleem is dat het idee gewoon nooit de tekentafel had moeten bereiken.

Afbeelding

Er is zelfs moeite gedaan om parkeervakken op het asfalt te zetten om het extra lelijk te maken.

Afbeelding

Van het lelijkste wat Disney ooit neergezet heeft naar 1 van de pareltjes van het hele resort, in Animal Kingdom hoef je er slechts een paar stappen voor te zetten. Dinosaur neem je in een Time Rover terug naar het Cretaceous tijdperk om opzoek te gaan naar een dino. Nu maar hopen dat die asteroïde die alle dinosaurussen heeft laten uitsterven niet op ons hoofd beland.

Afbeelding

De Time Rover. Ik ben echt fan van deze attractie. Lekker op een niet al te zachtzinnige manier hoppelen door het bos opzoek naar een dino. Hij is gewoon simpel gezegd heel erg fun.

Afbeelding

Het grote meer aan de rechterkant van het park.

Afbeelding

Ipv onze plastic entreekaartjes hebben we Magic Bands gekocht. In je Magic Band zit sinds dit jaar je entree en fastpasses. Disney resort gasten kunnen er ook mee betalen en hun hotelkamer er mee open doen. Via de MyMagic+ app of via 1 van de vele kiosken kan je fastpass+'s reserveren of aanpassen. Papieren fastpass kaartjes zijn daardoor verleden tijd. De Magic Band is meer een gadget, want je entreekaartjes kunnen precies hetzelfde. Maar de Magic Bands zijn gewoon tof en veel handiger.

Afbeelding

Expedition Everest is de volgende topper (woordgrap) in dit park. Ik ben erg gecharmeerd van dit achtbaanritje door Mt. Everest. Dat mag ook wel, want met 100 miljoen dollar is dit de duurst achtbaan ooit gebouwd.

Afbeelding

De dappere bergbeklimmers.

Afbeelding

De wachtrij is erg geslaagd.

Afbeelding

En dankzij deze rij heb ik hem erg vaak gedaan. Want ondanks dat de normale wachtrij een kleine 40min was, zat je er hier binnen 5min in. Van single rider wachtrijen heb ik de gehele vakantie erg veel plezier gehad.

Afbeelding

Fotogeniek is hij ook.

Afbeelding

Animal Kingdom kent twee zeer hoog aangeschreven shows. Finding Nemo the Musical is er daar 1 van. De volledige film werd in deze 40 min durende show gepropt en dat is best wel succesvol gedaan. Zeker als je bedenk dat de film geen liedjes bevat.

Afbeelding

Crush

Afbeelding

Ik ben absoluut geen fan van waterattractie's. En toen ik de rij van 80min voor Kali River Rapids zag heb ik die dan ook zonder pijn in mijn hart overgeslagen. Ik moet zeggen dat die er wel mooi uitzag vanaf de kant.

Afbeelding

Dit soort knopjes probeer ik dan weer wel graag uit. ;)

Afbeelding

We trekken verder het oerwoud in naar Africa. Daar stappen we in een trein naar Rafiki's Planet Watch in de gedachten om onderweg en daar dieren tegen te komen. Nou, dat viel vies tegen. :P Onderweg is het wildste wat je tegen kom een auto geparkeerd in de backstage. En als we daar zijn is er alleen maar een kinderboerderij (die hebben we in het stadspark hier ook) en aan paar kasten met kleinere beesten. We stappen dus maar weer snel de trein in terug naar Africa.

Afbeelding

Iemand kan niet lezen. ;)
Simonrio
Amerikafan

Re: [TR] Twee weken Orlando door de ogen van een pretparkfan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

Weer terug in Afrika begint 'Festival of the Lion King' bijna. Deze tweede grote show in Animal Kingdom had zijn premiere in 1998 in een theater in Camp Minnie. Gezien Camp Minnie in januari van 2014 met de grond gelijk is gemaakt voor de komst van Avatarland in 2016 moest de show verhuizen naar een nieuw theater.

Afbeelding

Dit nieuwe theater is amper twee weken voor mijn bezoek geopend. Ondanks dat we slechts 5min van te voren aankomen hebben we een prachtige plek in de Knobbelzwijn sectie gevonden. Warthog in het Engels klinkt toch een stuk beter... ;)

Afbeelding

Olifantje op een paradewagen

Afbeelding

Ik was echt overdondert door de show. Echt geweldig en zeker beter dan zijn concurrentie onderwater aan de andere kant van het park.

Afbeelding

Dit park heet toch Animal Kingdom? Waar zijn de dieren dan? Wel, buiten een paar apen bij Kali River Rapid kan je alleen dieren zien vanaf 1 van de trails of vanuit de Kilimanjaro Safaris.

Afbeelding

Kilimanjaro Safaris is een twee weken durende rondrit door Afrika onder begeleiding van een gids.

Afbeelding

Kan ook zijn dat die 2 weken maar 20 minuten duurde.

Afbeelding

Lion King.

Zoals ik al eerder aangaf, ik ben geen fan van dierentuinen, dus na die twee weken twintig minuten durende safari rondrit had ik alweer zat dieren gezien. Behoefte om 1 van de trails op te gaan had ik dus niet.

Afbeelding

Liever deze nog een paar keer doen. En ook mijn favoriet in dit park, Dinosaur, werd nog een keer aangedaan.

Animal Kingdom is mij ondanks het dierenaspect zeer zeker bevallen. Dat komt omdat alle dieren afgelegen zijn en je er echt naartoe moet lopen of rijden om ze te zien. In de rest van het park is het gewoon een attractiepark, een zeer knap gethematiseerd attractiepark. Animal Kingdom is voor mij niet dagvullend, maar dat is niet erg. Ik weet zeker dat als je alle trails loopt je er zo twee uur mag bijtellen en dat het dan wel dagvullend wordt. Wij verlieten nu het park om 16u om nog even bij te kunnen komen van de jetlag. Twee weken later aan het einde van de vakantie kwamen wij trouwens nog even terug naar het Animal Kingdom om de twee toppers van het park, Dinosaur en Expedition Everest nog een paar keer te doen. Ik verwelkom trouwens Avatarland graag in dit park, naar mijn mening kan dat precies worden wat dit park nog extra nodig heeft voor mij.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Leuk zo, met al die foto's.
Ik zou zeggen "keep up the good work..."
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Top! Leuke schrijfstijl! Ben benieuwd naar je ervaringen met de rest van de attractieparken.

Mvg,
Anton
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Het land van de dolfijnen, orka's, roggen, vissen en ander leven dat in een ananas diep in de zee woont, dat is Seaworld. Eerder dit jaar bezocht ik al het collega park in San Antonio en dat was geen slechte eerste kennismaking met Seaworld. Tijd om uit te vinden of het park in Orlando even goed of misschien zelfs beter presteert. Als tip kreeg ik om het park aan het begin van mijn vakantie te bezoeken omdat het anders al snel tegen valt.

Afbeelding

Dit jaar wordt ook gevierd dat Seaworld 50 jaar bestaat. Alleen de parken in Orlando en San Antonio zijn geen van beide 50 jaar oud, collegepark Seaworld San Diego is de jarige job. De ingang is in Orlando niet zo indrukwekkend als in San Antonio, maar het havenstadje is wel een leuke variant op de normale mainstreet.

Afbeelding

Snel naar de hoofdreden van het bezoek. My :L Flyingcoaster namelijk.

Afbeelding

Maar voordat ik deze heerlijke firstdrop kan af duiken moeten eerst alle spullen weer eens in een betaald kluisje. Je zou bijna vergeten dat dit in een Amerikaans pretpark doodnormaal is na in Walt Disney World te zijn geweest.

Afbeelding

Een dollar en 25min later zit ik dan toch in deze gigant van B&M. Fantastische rit, Pretzeloops (de eerste inversie in de baan) zijn heerlijk intens en vlak boven het water rijden is tof.

Afbeelding

Flyingcoasters blijven iets magisch. :)

Afbeelding

Firstdrop

Afbeelding

Deze foto heeft niemand.

Afbeelding

Je komt er al snel achter dat dit park er net en schoon bij ligt.

Afbeelding

Met 35 graden celsius over de zuidpool lopen, global warming op zijn best.

Afbeelding

Empire of the Penguin was de nieuwigheid van 2013. Het begint goed en met het trackless principe wordt leuk gespeeld. Helaas wordt je na slechts 2 scenes al voor een groot bioscoopscherm geparkeerd. De rolluiken gaan open en je rijd naar de pinguïns achter glas, je kan 3 seconden kijken en rijdt naar het uitstapstation. Ik wist van te voren dat die niet lang was, maar dit sloeg echt alles. Zeker met het darkride geweld wat Universal en Disney om de hoek hebben is deze attractie wel heel erg slecht. Ik ben erg blij dat ik niet de 55min heb staan wachten die op het bord stond toen de foto werd gemaakt. Met slechts 15 minuten zat ik 's morgens erin.

Soms maak je grapjes dat elke Amerikaanse winkel een vrieskist is, dat kan je bij Empire of the Penguin erg letterlijk nemen. "Ja ik werkt in Seaworld' kan een gemiddelde Amerikaan uit Orlando zeggen. "Wat doe je dan?" "Ik werk de hele dag in een winterjas en haal mensen in korte broek en T-shirts uit karretjes". Klikt misschien vreemd, maar het uitstapstation is 1 grote vrieskist aangezien de pinguïns zich in dezelfde ruimte bevinden. Gevolg is dat als je het pinguïn verblijf uitloopt het kwik binnen 10 seconden van -3 graden naar +35 graden schiet. Enigszins een vreemde ervaring.

Afbeelding

Damn, moet ik weer extra gaan lopen om mijn skie's weg te zetten.

Afbeelding

Dit park heeft nog een grote achtbaan. De 45 meter hoge Kraken werd in 2000 hier neergezet.

Afbeelding

Voor mij de beste Floorless coaster (zonder vloer, maar wel de baan onder je) tot nu toe. Hij neemt zijn elementen vlot en soepel.

Afbeelding

Next up was Journey to Atlantis. Deze watercoaster doet ietwat gedateerd aan en heeft minder achtbaandeel dan ik verwacht had.

Afbeelding

Voor een Amerikaanse waterattractie was hij verrassend droog.

Afbeelding

Ook in dit park lag er een groot meer aan de rechterkant van het park.

Afbeelding

Met een fonteinenshow erop.

Afbeelding

Je bezoekt Seaworld niet zonder naar de orkashow te zijn geweest. Het bloed kruipt onder je teennagels vandaan bij het zoveelste patriottistische gebeuren, volkslied, militairen die gaan staan, enzovoort. Maargoed, je weet dat je daarmee te maken krijgt vanaf het moment dat je dat stempeltje in je paspoort krijgt. ;)

Afbeelding

Verder is het wel leuk om de beroemde en beruchte orka show van Seaworld te zien. Maar veel doen die beesten niet buiten springen en mensen nat maken.

Afbeelding

Als er in Amerika ergens staat "Splash zone" neem dat dan erg letterlijk

Afbeelding

1 laatste sprong en we kunnen weer terug naar die blauwe achtbaan in de achtergrond.

Afbeelding

Maar eerst nog even de kiddy meepakken, ik moet immers wel alle achtbanen gedaan hebben.

Afbeelding

Leuk kinderbaantje

Afbeelding

De rest van het kindergebied. Vroeger had ik dit echt geweldig gevonden.

Afbeelding

Door deze brug door het meer hoef je gelukkig niet het hele meer steeds rond te lopen.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

Als je hier ben, vergeet dan zeker niet de huisdierenshow Pets Ahoy mee te pakken, lachen verzekerd!

Afbeelding

Rijdende honden

Afbeelding

Waarom lopen he.

Afbeelding

Slechtste simulator ooit, zelfs die van de Valkenier is beter. Gedateerde beelden, verhaal van niets en totaal onrealistisch. Tijd voor een update!

Afbeelding

Het Beluga aquarium waarop je uitkwam was dan weer wel erg mooi.

Afbeelding

Het park is rond, ik heb de shows en dieren gezien die ik wou zien en er staat slechts een rij van 5 tot 10 minuten voor Manta. Tijd voor nog een paar rondjes. :C

Afbeelding

Van achtbaanstaal kan ik nooit genoeg krijgen.

Afbeelding

Helaas kwam na een paar rondjes de mededeling "Due to inclement weather conditions..." De buiten attractie's gingen dus dicht ivm aankomend onweer. Iets wat bijna dagelijks kost is in Florida in deze periode. We hadden alles gedaan en een paar rerides gehad, het bezoekjes aan Seaworld werd dus vervroegt afgesloten.

Seaworld zet zich met Manta en Kraken voor de achtbaanfanaat sterk op de kaart. Verder is het een prachtig familiepark. Toch zou ik graag wat meer attractie's in dit park zien, wat infill rides en een 5de achtbaan. Maar mocht ik mij weer eens in de pretparkhoofdstad van de wereld bevinden zal ik een bezoekje aan Seaworld zeker niet overslaan, al is het maar om die geweldige Manta en Kraken nog een keer te doen.
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Leuk verslag!
Wij zijn net terug uit Orlando dus het is tof om te lezen wat jouw ervaringen zijn!

Ik kijk uit naar jouw feedback over de andere pretparken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zitten de tijgers en die megavleermuis er niet meer dan? Die lagen toch niet echt afgezonderd op een trail 4.5 jaar geleden.

Afbeelding

Afbeelding
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik ben afgelopen jaar in Seaworld geweest en ik vond het echt een leuk park. Maar ik heb het nu gezien en hoef er niet per se meer terug naar toe.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

PSVwally schreef:Zitten de tijgers en die megavleermuis er niet meer dan? Die lagen toch niet echt afgezonderd op een trail 4.5 jaar geleden.

https://paulsreizen.files.wordpress.com ... 20027.jpeg

https://paulsreizen.files.wordpress.com ... 20158.jpeg
Ik heb even op de plattegrond gekeken. Beide liggen op de Maharadja Jungle Trek. Echter wel redelijk aan het begin van die trail.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

die huisdieren show vond ik geweldig in seaworld :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Als je mij niet zo lang geleden gevraagd had welk park in de wereld ik het liefst zou bezoeken had ik Islands of Adventure gezegd. Het is 8u 's morgens en ik sta op een willekeurige doordeweekse dag in Juli voor de eerste keer op de Universal Citywalk met een keuze, rechtdoor richting het door mij zo begeerde Islands of Adventure of rechtsaf richting Universal Studios Florida met het amper twee weken oude Diagon Alley. De afgelopen weken had ik mij afzijdig gehouden van onrides, filmpjes en de meeste foto's. Alleen voor de openingsdatum en bijbehorende wachtrijen hielt ik nog met een schuin oog de berichten in de gaten. Want als er iets is waar Amerikanen en Universal goed in zijn is het wachtrijen creëren voor de allernieuwste attractie's, wat resulteerde op openingsdag in een wachtrij van meer dan 8u. Wat zou er nu voor rij staan? En belangrijker, was het al dat wachten waard? Laat ik het maar eens gaan uitvinden, ik sla rechtsaf richting Universal Studios Florida. Mocht je trouwens een Muggle zijn, dan is dit TR niet voor jouw ogen bedoelt. (Niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb!)

Afbeelding

Na de bekende poort gepasseerd te zijn komen we in een nog redelijk rustig park terecht. Ik pak de universal app erbij en dankzij het in het hele park aanwezige gratis wifi kan ik de wachttijden in het park bekijken. Overal maximaal 5 minuten, op de Minions na waar al een half uur staat. Bij Harry Potter and the Escape from Gringotts staat "Opening at 8am", durven ze de wachtrij niet bekend te maken?

Afbeelding

Zoals ik zei, het was nog rustig op dit uur van de dag. En de bezoekers die er zijn hebben allemaal 1 doel voor ogen, Diagon Alley!

Afbeelding

Londen is in zicht, achter deze façade ligt Diagon Alley. Maar eerst moesten we er omheen lopen via Fear Factory. Daar ligt namelijk de entree en tijdelijke wachtrij van Diagon Alley. Ja echt, een wachtrij om het gebied in te komen. Gelukkig staat er op het moment dat ik er kwam nog geen wachtrij. Je wordt netjes geteld door een persoon bij de ingang en uitgang, zo kunnen er nooit teveel bezoekers in het gebied zijn.

Afbeelding

Je loopt via een zigzag door de muur van de gebouwen, en daar sta je dan met dit als zicht. WOW. :o

Afbeelding

De paden zijn breed, maar toch voelt het knus.

Afbeelding

We lopen naar rechts en komen op dit leuke pleintje. Overdekt, tegen de felle zon én regenbuien in Florida. Op het eerst oog ziet het er een beetje gek uit. Maar echt gestoord heb ik mij er niet aan.

Afbeelding

Het barst hier van de winkeltjes, doorkijkjes, trucjes, grapjes.

Afbeelding

Hier loop ik maar niet naar binnen. Voor je het weet leggen ze mijn camera in een vitrine en dan heb ik geen foto's om jullie te laten zien.

Afbeelding

De draak kon ook nog vuur spuwen. Elke keer ging er door het hele gebied een gezamenlijke 'wow' door alle bezoekers. Ik heb mij er trouwens 0,0 aan gestoord dat de draak niet bewoog.

Afbeelding

Tijd voor het hoofdgerecht van dit gebied. Hoe lang zou de wachttijd nu zijn?

Afbeelding

Voor allen die het aangaan, niet stelen!

Afbeelding

We lopen langs de grote centrale hal (die er echt geweldig uit ziet!) door dit gangetje naar achteren. Welke hel zullen we daar aantreffen?

Afbeelding

Auw. Een wachtrij van een schamele 5u staat er al om 8u 's morgens!

Afbeelding

Dat was ik niet van plan om te wachten. Gelukkig heeft Universal dé oplossing voor mijn probleem, een Single Rider wachtrij.

Afbeelding

En na een kleine 45min kruipen we de trap op naar het station.

Afbeelding

Ziet er al angstvallig veelbelovend uit. :thumbup:

Afbeelding

En na een kleine storing kan ik erin hoor. Ik wordt in de voorste kar op de 2de rij neergezet. Gezien de kleine mensen voor mij, en het trapsverloop van de stoelen heb ik vrij uitzicht. Ik sluit de beugel, ik doe mijn 3D bril op en de rit kan beginnen!

En wat een rit zeg, WOW. Dit is echt een klasse apart. 8) Je kan het zien als een combinatie tussen The Mummy en The Amazing Adventures of Spider-Man. Het heef een achtbaangedeelte, het heeft 3D projectie's in samenwerking met echte thematisatie, ronddraaiende karretjes, bewegende/kantelende track. En ook als je naar links of rechts kijk wordt je niet uit de belevingswereld onttrokken. De rit neem je 360 graden mee in de wereld van Harry Potter en laat je tot het einde er niet uit. De combinatie van techniek kent zijn weerga niet. Als er dan 1 puntje van kritiek mag zijn, het ding ligt 2x per uur in storing. Maar dat zullen kinderziektes zijn die hopelijk snel verholpen zullen zijn. En gezien alle techniek die er in deze rit zit kan ik het ze vergeven.

Later in de vakantie ben ik nog een keer via de Single rider erin geweest. Ook toen na alle andere toppers van Universal gedaan te hebben trok ik dezelfde conclusie. Harry Potter and the Escape from Gringotts zuig je mee hun wereld in op een manier die ik nog nooit beter gezien heb.

Afbeelding

Na de sensatie van Gringotts is het tijd om het gebied verder te verkennen. Te beginnen bij Weasleys Wizard Wheezes.

Afbeelding

Alle winkels in Diagon Alley zijn prachtig van binnen. Maar deze vond ik toch wel de leukste.

Afbeelding

Knockturn Alley, the backroads of Diagon Alley. Alles wat te maken heeft met duistere magie is hier te koop.

Afbeelding

Bellatrix wordt gezocht. Dit is trouwens een bewegende tekening.

Afbeelding

Rinkel rinkel doet de kassa van Universal. Dit gebied heeft naar schatting 400 miljoen dollar gekost namelijk, volgensmij hebben ze dat binnen het jaar terugverdiend.

Afbeelding

1 van de mooiere stukjes van het gebied.

Afbeelding

En de details overal, ik kan hier echt tijden rondlopen.

Afbeelding

Eternelle's, mix je eigen (tover)drankje.
Laatst gewijzigd door Simonrio op 26 mar 2015, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

De in- en uitgang van het gebied. Zeer onopvallend, ook vanaf de andere kant. We willen immers niet dat Diagon Alley door Muggles ontdekt wordt.

Afbeelding

Die draak blijft van alle kanten indrukwekkend.

We lopen Diagon Alley uit om de trein naar Hogwarts te pakken, helaas had die op dat moment storing. Nu schijnt het zo te zijn dat er in Universal Studios Florida nog andere attractie's staan dan alleen Harry Potter. ;) Tijd om die eens te gaan doen dus!

Afbeelding

MIB is een erg leuke dualing shooter. En via de single riders lijn kon je er zo in. Met 2 rijen van 3 personen blijven er namelijk veel plekjes leeg.

Afbeelding

Herkenbaar.

Afbeelding

Transformers 3D gebruikt hetzelfde principe als Spiderman. Erg leuke rit, ook deze neem je goed mee in de wereld van Transformers. Ondanks de wachtrij van een uur heb ik deze attractie vaak gedaan. Via de single rider zat je er binnen 5 tot 10 minuten in.

Afbeelding

Dit kan je classificeren als de grootste miskoop van Universal. Je eigen muziek kiezen is wel leuk, de layout is ook niet onaardig en de non inverted loop is ook een erg leuke uitvinding. Maar het ding buldert nogal ruw over de track. Gevalletje dit had een ander merk fabrikant moeten zijn.

Afbeelding

Het centrale meer van Universal. Aan de rechterkant ligt The Simpsons Ride. Een pretpark in een pretpark, Simpsons logica en dat is meestal grappig. En zo werkte ook deze attractie op mijn lachspieren.

Afbeelding

Gezien deze op de nominatielijst staat om gesloopt te worden ook Disaster uitgeprobeerd. De voorshows zijn langdraaaaadig, de attractie waarin je terecht komt is wel leuk uitgevoerd.

Afbeelding

Het park ziet er overal netjes uit.

Afbeelding

Had ook totaal niet het gevoel in een loodsenpark rond te lopen, en dat is de eerste keer dat een studiopark mij dat gevoel niet geeft. Good job dus!

Afbeelding

Nog de Vekoma (=grote Nederlandse achtbaanproducent) kiddycoaster meepakken. Ondertussen had de batterij van de fotocamara het begeven (Iets met niet opladen, reserve batterij vergeten en heel veel foto's nemen in Diagon Alley) dus alleen nog een paar foto's kunnen maken met mijn telefoon. Naast de kiddy ligt nog E.T. Adventure, waar je op fietsen door de scenes zweef, tikje gedateerd maar zeker niet onaardig.

Afbeelding

Heeft dit park wel attractie's die slecht zijn? Misschien Twister en Disaster maar daar houd het wel mee op. The Mummy is vuur, achtbaan, vuur, achtbaan, vuur! Dat in combinatie met geslaagde thematisatie zorgt voor een erg toffe rit. De echte voorganger van Gringotts.
Laatst gewijzigd door Simonrio op 26 mar 2015, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

De trein doet het weer, tijd dus om terug te keren naar Londen.

Afbeelding

De bus is ook leuk, maar brengt mij niet naar waar ik naartoe wil.

Afbeelding

Het bekende huis.

Afbeelding

Kings Cross

Afbeelding

Het ziet er in het begin nog uit als een alledaags treinstation in Londen. De mensen die je entreekaartjes scannen (je switch immers tussen parken) hebben zelfs een Brits accent.

Afbeelding

Business as usual in Londen.

Afbeelding

Deze kisten zijn het eerste wat je doen denken dat dit station toch niet helemaal is wat het lijkt.

Afbeelding

Daar op 9 3/4 moet ik zijn.

Afbeelding

Als je heel hard ren ga je er doorheen.

Afbeelding

Magie. ;)

Afbeelding

Tijd om de Hogwarts express in te stappen richting Hogwarts.

Afbeelding

Ik ben op de juiste plek beland.

Afbeelding

De trein wordt aangedreven via een skilift systeem. En de rook komt uit het perron. ;)

Afbeelding

Sommige zien er wel wat te oud uit voor studenten op Hogwarts. Misschien zit de nieuwe professor Defence Against the Dark Arts er tussen? Na een kleine rij van 10min stappen we in.

Afbeelding

En na een lange reis (5 minuten) eindigt de rit in Hogwarts. Tijdens de rit worden vele leuke poefjes uitgehaald, zo komen Harry en gezelschap langs inclusief een paar Dementors. De snoepwagen met chocolade kikkers mag natuurlijk ook niet ontbreken of Hagrid die je welkom heet in Hogwarts. De terugweg is trouwens anders dan heenweg, doe ze dus beide. De rit van Diagon Alley naar Hogwarts vond ik de leukere. Hier eindigt Universal Studios Florida en begint Islands of Adventure. De rest van The wizarding world of Harry Potter bewaar ik dus voor een volgende keer.

Universal Studios Florida wordt vaak afgeserveerd als ondermaats tegenover Islands Of Adventure. Daar ben ik het zeker niet mee eens. Maar ik zie wel dat de recente toevoegingen (Transformers 3D en Diagon Alley) gezorgd hebben voor mijn mening. Hadden die gemist had ik er zeker anders over gedacht. Gelukkig is dat door Universal een paar jaar geleden gezien en is er flink geïnvesteerd. Het park brengt nu een dagvullend aanbod met twee mega parels, Transformers 3D en Harry Potter and the Escape from Gringotts zijn attractie's van wereldformaat. Universal Studios Florida valt onder geen beding over te slaan als je in Orlando ben!

Afbeelding
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Suuslaban »

Super leuk, en fantastische foto's!

Wij waren echt fan van Universal! Prachtig park. (Universal Hollywood vonden wij tegenvallen, en Orlando heeft alle verwachtingen overtroffen!)
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Heerlijk om te lezen! Ben zeer benieuwd naar Island of Adventure...

Mvg,
Anton
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Echt een leuk verslag, blijven posten zou ik zeggen :thumbup:
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Inderdaad een heerlijk verslag om te lezen! En heel mooie foto's. :thumbup:

Ik hoop ooit ook zulke "pretpark-reis" te doen.
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

De Experimental Prototype Community Of Tomorrow, oftewel Epcot, begroet ons vandaag!

Afbeelding

Bij de entree zeg ik goedemiddag tegen Nick, een Nederlandse pretparkfan die toen bij de entree van Epcot werkte. Na een kort praatje en een interessante uitlegt hoe ze te werk gaan bij de ingang met My Magic+ is het tijd om Epcot te gaan ontdekken. Door sommige bestempeld als het beste Disney park ter wereld en door andere verafschuwd.

Afbeelding

Epcot bestaat uit twee delen, Future World en World Showcase. In Future World staan verschillende paviljoens gericht op educatie. The Land is een paviljoen gericht op, de naam zeg het al, het land in al zijn facetten.

Afbeelding

In The Land bevind zich een (tamelijk lelijk) restaurant. The Circle of Life, een natuurfilm met Timon en Pumba. En Living with the Land, een bootjesrit door kassen. Zeer langdradig, gelukkig zou later blijken dat ik Living with the Land de minste attractie in Epcot zou vinden.

Afbeelding

The Land huisvest ook de populairste attractie van Epcot. Soarin' laat je vliegen over California.

Afbeelding

Het ritsysteem. Ik vind het een beste leuke attractie.

Afbeelding

Van de ene topper naar de andere topper. In Epcot loop je er slechts even ver voor als in de Efteling. Mission Space is met haar exterieur een blikvanger.

Afbeelding

Tijdens de rit wordt je gelanceerd naar Mars. De 'More intens' versie die wij natuurlijk kiezen trekt aardig wat G's. Ik ben fan van deze attractie, de nummer 1 voor mij in Epcot!

Afbeelding

De wachtrij ziet er ook keurig uit. In het centrum van dit ruimtestation kan je het logo van Horizons zien. Een tribute aan de attractie hier eerst stond.

Afbeelding

De simulator van Mission Space.

Afbeelding

Zo on-disney, maar misschien daardoor toch tof. In de achtergrond zie het Imagination paviljoen. Journey into Imagination With Figment is een aanrader, de beste educatieve attractie in Epcot.

Afbeelding

The Seas met Nemo.

Afbeelding

World Showcase is het andere deel van Epcot. Rond World Showcase Lagoon staan diverse paviljoens van verschillende landen uit de hele wereld.

Afbeelding

Dit is Mexico, met een gezellige overdekte markt.

Afbeelding

En de Gran Fiesta Tour, 1 van de slechts twee echte rides in World Showcase.

Afbeelding

En toen lag hij in storing. :P

Naast Mexico bevind zich het paviljoen van Noorwegen. In dat paviljoen vind je Maelstrom, de andere ride van World Showcase. Maelstrom heeft op 5 oktober 2014 zijn laatste operationele dag gehad en zal plaats maken voor een nieuwe Frozen attractie.

Afbeelding

Verschillende paviljoens verder vinden we het Amerikaanse paviljoen met The American Adventure. Een animatronic show over de geschiedenis van Amerika. Er vallen soms flinke gaten in de geschiedenis (Iets met indianen, een burgeroorlog en een recessie in de jaren 30) maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden. Er zullen vele meningen over The American Adventure zijn, 1 ding staat vast: Na deze show ben je weer genoeg geAmerikaniseerd voor de rest van je vakantie.

Afbeelding

Op de trap roltrap richting het theater hing een stukje Nederlandse trots.

Afbeelding

En buiten was een coverbandje de hele middag U2 covers aan het spelen.

Afbeelding

Her Franse paviljoen, alle paviljoens hadden weer hun eigen charme. Alleen ontbreekt er voor mij toch echt rides in dit deel van het park.

Afbeelding

De UK is ook vertegenwoordigt.

Afbeelding

Netzoals Canada.

Afbeelding

World Showcase heeft ook verschillende films. Maar om 3x naar een 20 minuten lange reclame film te kijken vonden we wat te veel van het goede, dus we kozen voor 1 van de drie films. De keuze viel op O Canada! en dat viel niet eens echt tegen. Als je na de film nou spontaan besloten heb om naar Canada te willen: Loop richting die grote witte bol en vervolgens rechtdoor, uiteindelijk kom je er wel. ;)
Simonrio
Amerikafan

Bericht door Simonrio »

Afbeelding

Weer terug in Future World, er staan immers nog ongedane attractie's hier!

Afbeelding

Zoals Spaceship Earth in de iconische bol van Epcot. Een attractie waarin de geschiedenis van communicatie verteld wordt.

Afbeelding

Drinken proeven van over de hele wereld in de Club Cool winkel, en het is nog gratis ook. :)

Afbeelding

Sommige zijn erg lekker (Bibo uit Zuid-Africa bijvoorbeeld) en andere zijn weer niet te zuipen. (Beverly uit Italië)

Afbeelding

Tijd voor weer een top attractie. Test Track is samen met Soarin' de enige attractie's met wachtrijen van betekenis. Maar via de Single Riders line toch vele malen kunnen doen.

Afbeelding

Je scan je Magic Band bij de scanner om je in de wachtrij gemaakte auto te gaan testen. De attractie zelf heeft een Tron gevoel/uiterlijk, leuke attractie die ook zeer rerideble is.

Afbeelding

Een kleine -vaak vergeten- attractie van Epcot is Sum of all Thrills in het Innovations paviljoen. Een robot arm waar je je eigen achtbaan kan ontwerpen en vervolgens uittesten.

Afbeelding

Illuminations: Reflections of Earth luid het einde in van de dag in Epcot. Het is de beste vuurwerk show die ik ooit gezien heb, absoluut een must see. De eerste keer keek ik hem vanaf Japan, was op zich een prima plek. De tweede keer stond ik tussen Canada en de UK, en daar was zoveel meer te zien. Dé aanrader om te staan.

Epcot heeft mijn op een positieve manier verrast. Je zal mij meer in Future World dan in World Showcase vinden, want ik doe immers het liefste attractie's. Maar ook World Showcase kan ik zeker waarderen. Als Experimental Prototype Community Of Tomorrow blijft het park altijd in beweging. Dat zie je terug in de geschiedenis van het park maar ook nog nu. Maelstom wordt vervangen voor wat nieuws, en zo zijn er al vele (bijna legendarische) attractie's verdwenen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Epcot over pakweg 10 jaar te bieden heeft aan (ver)nieuw(d)e attractie's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer