Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chantal86: week Colorado+ week Californië-planning loopt vast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Chantal86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Chantal86: week Colorado+ week Californië-planning loopt vast

Bericht door Chantal86 »

Nadat we ons vorig jaar ontzettend hebben vermaakt tijdens het rondje door het westen,
(LA - highway 1 -SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon), willen we dit jaar heel graag terug voor een nieuwe rondreis :)

Na heel wat getwijfeld te hebben komen we nu uit op een week in Colorado om daarna door te vliegen naar Californië, om daar nog een week te zijn.
Dit omdat we vorig jaar wel erg snel door LA en omgeving heen zijn gegaan en het nu wel iets rustiger aan willen doen (en zien).

Nu lopen we vast voor het plannen van het rondje Colorado, dit zijn dingen die we graag willen zien:
- Colorado Springs / Garden of the Gods
- Manitou Springs
- Pikes Peak Cogs railway
- Canon City / Royal Gorge Bridge
- Glenwood Springs
- Grand Junction / Colorado National Monument
- Nederland
- Rocky Moutains / Trail Ridge Road

(eerst dachten we zelfs nog even door te steken naar Utah voor Canonlands en Arches maar bij Moab - en ook verder in Utah - ligt zoveel moois dat we daar ook wel weer een week zouden kunnen vullen)

Vervolgens vliegen we door naar LA of San Diego (even kijken wat handiger is voor onze planning in LA maar daar komen we wel uit) en staan de volgende dingen nog op ons lijstje.
- San Diego Zoo
- Palm Springs
- Disney
- Hollywood / Runyon Canyon
- Santa Barbara
- Strand / Bezoek aan een mall

Alle tips zijn welkom aangezien we vastlopen, we weten dat niet alles kan en dat is prima maar met de routes die hebben uitgeschreven komen we er niet uit.
Uiteindelijk leek zelfs de meest logische optie om er een reis naar Colorado en Utah van de te maken en LA te laten vallen.
Maar we willen gewoon heel erg graag terug naar LA en omgeving :oops:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 1 week Colorado & 1 week Californië - planning loopt vast

Bericht door PSVwally »

Je kunt ook eens kijken of het niet makkelijk/goedkoper is om eerst naar LA te vliegen. Een binnenlandse vlucht LA - Denver te nemen en dan vanaf Denver terug naar huis te vliegen.

Als je puur alleen naar San Diego zoo wilt is het als dagtocht goed te doen vanuit LA. Maar ik zou zeker 3 nachten San Diego doen en misschien dan daar 1 dag(deel) strand. Santa Barbara is ook goed vanuit LA te doen, mits je in het noordoosten zit en niet vanuit Anaheim moet komen. Eigenlijk is 1 week net te kort voor alles wat je opnoemt, je zou een dag of 2 meer moeten hebben.

Voor RMNP zou je het beste minimaal 2 dagen kunnen uittrekken (evt als je vanuit denver komt incl de rit vanuit denver). Via Nederland naar het park toe en via de Trail ridge road het park weer uit. Voor de andere plekken kan ik het niet echt beoordelen, maar ik mis wel een minimaal 1 dag Denver (en omgeving)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Waarom wil je plaatsen als Colorado Springs, Canon City, Grand Junction en Glenwood Springs zien? Er zijn leukere plaatsjes in Colorado.
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ PSV Wally, bedankt voor de tips. LA moeten we inderdaad even uitvogelen of alles haalbaar is.
Het oogt inderdaad nogal krap, dus dat wordt nog even puzzelen.

@ Arno, dit zijn de plaatsen waarvan ik (we) dacht dat ik dat zou willen zien.
Colorado Springs door Garden of the Gods, Canyon City voor de Royal Gorge Bridge en in Glenwood Springs zag ik de Hanging Lake Trail en was ik vrij snel verkocht.
(En daarbij komt dat dit ook nog eens op de route naar Grand Junction ligt)

Maar als ik er heel erg naast zit of iets mis, ik hoor graag wat je tips zijn! :wink:
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Je zou vanuit Denver eventueel deze route kunnen doen

Dag 1 aankomst Denver
Dag 2 Denver – Estes Park (RMNP) via Nederland
Dag 3 Estes Park – Grand Junction via de Trail Ridge
Dag 4 Grand Junction (via Colorado NM en Black Canyon NP) - Gunnison
Dag 5 Gunnison (via Canon City) – Colorado Springs/Manitou Springs
Dag 6 Omgeving Colorado Springs/Manitou Springs
Dag 7 Naar Denver en vliegen naar LA

Of Grand Junction laten vallen en meer tijd voor de Rockies
Dag 1 aankomst Denver
Dag 2 Denver – Estes Park (RMNP) via Nederland
Dag 3 RMNP
Dag 4 Estes Park (trail ridge) - Glenwood Springs (Hanging Lake) - Aspen
Dag 5 Aspen – Manitou Springs
Dag 6 Omgeving Manitou S - later in de middag naar Denver
Dag 7 Van Denver naar LA

Als je vroeg aankomt in Denver zou je diezelfde dag eventueel nog naar Estes Park kunnen rijden
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik zou die binnenlandse vlucht laten vallen. Da's eigenlijk een dag die je kwijt bent met auto opruimen, koffers vliegklaar maken, naar de luchthaven rijden, inchecken, wachten, nieuwe auto ophalen, alles weer inladen etc. Da's zonde van de tijd op een reis van maar 2 weken. Ik denk dat er zowel in Californië als in Colorado nog meer dan genoeg te doen is om je 2 weken bezig te houden.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Chantal86: week Colorado+ week Californië-planning loopt vast

Bericht door Inge »

Ik zou ook kiezen, hoe moeilijk ook :? . En dan de volgende keer de andere route...
En dan Colorado combineren met Yellowstone of South Dakota.
En LA combineren met San Diego, Sequoia and Kings Canyon NP en evt. nog eens naar Yosemite.
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Ingrid, bedankt voor deze 2 opties! Zeker route 2 spreekt ons erg aan, niet te vol maar met voor ons de hoogtepunten erin :thumbup:
Ik denk dat we nog wel een dag extra hebben in Colorado, omdat we dag 8 echt als vliegdag aan willen houden. Wat erg fijn is voor in de Rocky Mountains natuurlijk.

@ Koen, ik snap wat je bedoelt en ik denk ook dat we ons best 2 weken in een van deze staten kunnen vermaken. Maar omdat we het toch echt graag willen combineren, hadden we het zo bedacht. Van alles wat :)
En we hopen, omdat we een hele dag als reisdag van Colorado naar Californië hebben ingepland, dat we deze dag daardoor toch redelijk soepel kunnen laten verlopen.
(We hadden ook al bedacht om evt. verder te rijden, door Utah via Vegas om zo nog even af te zakken naar LA maar dat wordt voor ons gewoon te veel (en te lang).)

@ Inge, daar hebben we inderdaad ook naar gekeken, Colorado met Yellowstone. Maar het voelde niet helemaal compleet voor ons.
LA combineren met Kings Canyon en Sequoia is ook al door ons hoofd geschoten maar dat wilden we liever combineren met iets nieuws. Iets anders.

We maken het onszelf niet heel makkelijk zo :roll:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook nog een mogelijkheid?

1 naar Denver
2 Denver - Keystone (windcave NP)
3 Keystone (Mt Rushmore, Crazy Horse Memorial, Needles Loop)
4 Keystone - Custer SP wildife loop en dan bij het vliegveld afslaan richting Badlands - overnachten in Rapid City
5 Rapid City - RMNP
6 RMNP
7 RMNP - Denver
8 Denver - LA
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ Psv Wally, oh jee niet nog meer opties he :lol:
Ik heb het even snel nagekeken maar ik denk dat ik dit interessanter vind als we iets langer de tijd zouden hebben en misschien dan bovenlangs door naar Yellowstone zouden gaan.
Voor nu staat Garden of the Gods en Pikes Peak iets hoger op het lijstje dan Mt. Rushmore, maar wel fijn dat je zo meedenkt!
:)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yellowstone vanuit Denver is zeker 2 dagen heen en 2 terug. Het is zonde om dan, als je er toch ook entree voor hebt betaald niet de Grand Teton NP bij te pakken. 3 volle dagen Yellowstone is wel het minimum.
Je zou voor Yellowstone en omgeving beter naar Jackson,wy of Salt Lake City kunnen vliegen dan Denver.
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

Oh dan heb ik dat verkeerd ingeschat! Las laatst een blog waarin zij bovenlangs gingen vandaar dat ik dacht dat dat misschien makkelijker te combineren was.
Maar laat ik het vooral niet moeilijker maken dan het al is en het houden bij Denver (met de Rocky Mountains en een stukje naar beneden) :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je direct zou rijden is het qua pure rijtijd een uur of 9, dus zonder stops. In principe zou je dus met 2 lange rijdagen wel op en neer kunnen. Maar dan is het gewoon jammer, als je er toch bent dat je dan eigenlijk geen tijd hebt om en Yellowstone en Grand Tetons en Cody mee te pakken. Vanuit SLC zou dat al we kunnen want dat ligt op een halve dag rijden zeg maar. Denver ligt puur voor Yellowstone niet gunstig. Ik snap dan ook niet helemaal wat er met 'bovenlangs' wordt bedoelt? Op dit moment zijn er nog veel wegen gesloten en kun je alleen via Gardiner het park in, misschien bedoel je dat.

Ik zou het ook lekker bij Colordo laten, mooie staat :thumbup:
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

En Great Sand Dunes NP in Colorado is ook mooi, evenals Mesa Verde NP, Durango en de wegen daar door de Rocky's. Wij hebben alleen al 2 weken in het stuk ten zuiden van Denver doorgebracht en bij lange na niet alles gezien. Ik zou ook kiezen voor alleen Colorado of alleen Californie.
Vliegen op Colorado is volgens mijn gevoel trouwens een stuk duurder dan naar LA. Dus ook iets om rekening mee te houden. Wij gaan in april en zijn dan 3 dagen in Colorado om onze zoon op te halen en vliegen daarna door naar LA. Ik vind het geweldig om onze kennissen weer te zien, maar vind het jammer dat mijn vakantie erdoor wordt opgedeeld. De dag dat we naar LA vliegen is dan echt een reisdag, die had ik liever anders willen besteden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vliegen op Denver valt wel mee dacht ik, er zijn vaak goede aanbiedingen van IcelandAir.

Marianne
Chantal86
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal86 »

@ PSV Wally, we houden het inderdaad alleen op Colorado. En dan niet bij de Rocky Moutains naar boven zoals je als mogelijke reisoptie aangaf.

@ Hoeksie, de prijzen van de tickets vielen ons erg mee (nog niet geboekt hoor). Wij hadden het zelf ook duurder verwacht maar we kwamen zelfs een stuk lager uit dan vorig jaar (toen vlogen we op LA en vertrokken we vanaf Phoenix).
Maar we gaan alle opties toch nog wel eens goed bekijken dit weekend.
Dat je niet alles kan zien moet niet uitmaken, als het voor jezelf maar goed voelt, en zolang het maar geen reis tegen de klok wordt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer