Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kfijneman: rondreis Florida augustus 2015

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
kfijneman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis kfijneman: rondreis Florida augustus 2015

Bericht door kfijneman »

Hallo allemaal!

Normaal gezien gaan wij altijd in mei op vakantie, maar dit jaar zijn we gebonden aan de schoolvakanties. Dit levert eigenlijk meteen een budgetprobleem op, want jeetje wat scheelt dat veel geld! Maar we willen toch graag op vakantie.. Nu hadden we de volgende route gepland, maar we vroegen ons af of dit haalbaar is. Het budget is ongeveer €5000,- (en dan nog €1500 erbij voor het eten) voor 2 personen. We willen een midsize SUV huren. De hotels hoeven niet allemaal superluxe te zijn, als we maar lekker kunnen slapen en ons kunnen wassen :) De rest van de dag zijn we er toch niet! Belangrijk punt op te benoemen; we zijn al eerder in Florida geweest. We hebben vrijwel alle parken in en om Orlando gezien (ook Busch Gardens in Tampa), dus vandaar dat die niet opgenomen zijn in het lijstje.

Dag 1 Amsterdam - Miami
Dag 2 Miami (bezoek aan Fort Lauderdale)
Dag 3 Miami (bezoek Everglades)- Homestead
Dag 4 Homestead - Key Largo – Islamorada – Key West
Dag 4 Key West
Dag 5 Key West - Naples
Dag 6 Naples - Captiva Island
Dag 7 Captiva Island
Dag 8 Captiva Island – Sarasota
Dag 9 Sarasota (bezoek aan Myakka River State Park)
Dag 10 Sarasota – Tampa
Dag 11 Tampa
Dag 12 Tampa – Orlando
Dag 13 Orlando (bezoek aan Crystal River voor Manatee Tour)
Dag 14 Orlando (Disney Magic Kingdom)
Dag 15 Orlando (Disney Animal Kingdom)
Dag 16 Orlando (Disney Typhoon Lagoon)
Dag 17 Orlando (Universal Studios)
Dag 18 Orlando – Miami
Dag 19 Miami naar huis

Dus.... Vraag 1. Is het te doen met dit budget? 2. Zouden jullie iets veranderen aan de route? :-)

Alvast heel erg bedankt voor de feedback!
Laatst gewijzigd door kfijneman op 18 mar 2015, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn reisverslagen zijn te lezen op: http://kfijneman.waarbenjij.nu/

2011 Orlando
2012 Rondreis West-Amerika
(2013 Zuid-Afrika & Swaziland)
2013 New York
2014 Rondreis West-Amerika
2015 Rondreis Florida
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis Florida augustus 2015

Bericht door Kurt10 »

De route is wel goed vind ik. Alleen van Key West naar Naples is een lange rit maar uiteraard wel te doen.
Ik heb wel 1 vraag : Waarom slaap je 3 nachten in Miami als je er niets gepland hebt ? Qua budget is het een stuk voordeliger om dan bijvoorbeeld in Homestead / Florida City te slapen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Key West naar Naples is prima te doen op 1 dag, inclusief tussenstops bij Shark Valley en Captain Jack.
Vertrokken rond kwart voor 8 uit Key West, voor 12 uur bij Shark Valley. Tram tour gedaan en verder naar Everglades City voor de airboat tour van Captain Jack. Vervolgens ruim voor 5 uur in Naples aangekomen, no problemo !
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Prima route, lijkt me. Alleen zou je niet beter vanuit Orlando terug kunnen vliegen ipv Miami? Scheelt je een rit van een uurtje of 4. Als je met z'n tweeen bent zou je ongeveer met de volgende kosten rekening moeten houden:
Vlucht 2x600=1.200
Auto 19x25=475
Hotel 19x100=1.900

Bij elkaar ca. 3.600. Hier komt natuurlijk entree e.d. bij. Met de parken die je wilt bezoeken en Manatee tour loopt dat ook aardig in de papieren, denk ik. Maar dat kun je gewoon uitzoeken op het internet.

Eten kun je natuurlijk ook net zo duur maken als je wilt. Im ieder geval helpt de dollarkoers niet mee!!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Reis kfijneman: rondreis Florida augustus 2015

Bericht door asv60 »

Zorg dat je niet in het weekend in Key west bent dan zijn de hotels veel duurder. Op Captiva zijn de hotels ook duur, kijk of je net voor het eiland iets goedkopers kunt vinden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

Vliegen 2x 600,- in het hoogseizoen? Zou er niet te veel op rekenen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe zou je in Florida ook kunnen sparen op de auto. Itt het westen waar je toch veel meer km's maakt hoef je hier niet persé voor de midsuv te gaan (al rijdt dat wel lekker ja).

Als je niets in Miami hebt, waar het nu op lijkt zou ik in Ft. Lauderdale overnachten ipv Miami. Scheelt weer geld.
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Thanks allemaal!

Autohuur is meestal goedkoper als je die in dezelfde plaats terug brengt, dus vandaar dat we dachten om weer af te ronden in Miami. Maar misschien kunnen we dan toch beter beginnen in Orlando. En we wilden wel een dagje in Miami rondneuzen, maar het voor de rest gebruiken als uitvalsbasis voor interessantere dingen in de omgeving. Dan gaan we overwegen om langer in Homestead te overnachten.
Bedankt voor de besparingstips! We zijn echt exact gebonden aan die 3 weken, dus we moeten even kijken hoe het uitkomt met die weekenden. Anders gaan we proberen wat te schuiven. We hebben voorheen ook wel eens een normale personenauto genomen, maar zo'n midsize SUV is inderdaad wel erg lekker haha. Vandaar dat daar de keuze op viel.
Vaak eten we toch niet erg duur, in de avond wel in een restaurant, maar overdag kopen we vaak broodjes en beleg of een salade in de supermarkt en die nemen we dan mee voor onderweg.
En de vliegtickets zijn inderdaad niet zo goedkoop haha, goedkoopste is €1844,48 voor 2 personen met TAP Portugal. En we wilden eigenlijk met KLM voor de Flying Blue Miles :roll: Maar dan kom je al gauw op meer dan €2000,-.
De prijzen van de tours en entreetickets ga ik inderdaad ook even bekijken. Jammer dat Disney de prijs weer heeft opgehoogd. Maar ik vind ook, als je gaat, moet je het goed doen! Dus we gaan in ieder geval proberen geen dingen te laten vallen.

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wat betreft de autohuur, binnen Florida heb je geen drop-off kosten. Dus je kunt in de ene plaats ophalen en gratis in de andere plaats weer inleveren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je met TAP gaat vliegen zou ik alvast een parachute ombinden...drama maatschappij.
We hebben vrijwel alle parken in en om Orlando gezien (ook Busch Gardens in Tampa), dus vandaar dat die niet opgenomen zijn in het lijstje.
Oh, dus daarom 6 nachten Orlando :mrgreen: Ik zou voor Disney een hopper ticket nemen. Een park als Animal kingdom of Epcot neemt niet de hele dag in beslag (of het moet echt loeidruk zijn) en dan zou je ook nog de andere parken erbij kunnen doen.

Verder, ok je bent wat laat met boeken, vind ik 900 voor een ticket naar Florida prijzig. Kijk ook eens op bv http://www.kayak.com en speel wat met vertrekdata en miami of Orlando. Je kan evt ook op tampa vliegen, dat vliegveld schijnt wel relaxt te zijn en vooral een stuk rustiger dan de andere 2
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

PSVwally schreef:Als je met TAP gaat vliegen zou ik alvast een parachute ombinden...drama maatschappij.
Dit vraagt om een nadere verklaring :wink: , TAP heeft ooit in 1977 met een Boeing 727 een fataal ongeluk gehad met 131 doden, daarvoor in 1948 :wink: een ongeluk met 3 doden. Daarna is er niets ernstig meer gebeurt dus die parachutes begrijp ik helemaal niet.
Kellee
Amerika-ontdekker

Bericht door Kellee »

Of met jetairfly, is wel vanaf Brussel. Vliegt rechtstreeks op Miami; bijv 15 aug tm 4 sept kost 1220,- (voor 2pers).
https://www.jetairfly.com/nl/last-minut ... -undefined
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

2x met TAP gevlogen.1e keer Smerig vliegtuig, amper service aan boord. 2e x kwamen de zuurstofmaskers ineens naar beneden op het moment dat het vliegtuig een beetje turbulentie had en een verzuchtte stewardess die meldde dat dat helaas wel een vaker gebeurde. Verder beide keren flink wat vertraging gehad op korte vluchten naar Lissabon. Dus voor mijn ervaring mijdt ik TAP.
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Haha, geen TAP dus ;-) Vliegen op Tampa klinkt best als een goed plan! We zijn inderdaad laat, normaal boeken we al rond december/januari. Nu moesten we lang afwachten wanneer we precies konden gaan.

De hopper ticket hadden we vorige keer ook, is misschien wel een plan ja. Losse tickets kopen is helemaal aan de prijs. Alleen de waterparken zijn daar niet bij inbegrepen geloof ik?

Ik ga even naar die Jetairfly kijken, thanks!

We gaan de route trouwens weer een beetje aanpassen, Fort Lauderdale is misschien niet zo heel boeiend en mijn vriend wil wel naar Cape Canaveral en Kennedy Space Center, dus met wat schuiven moet dat best lukken. We hebben bovendien 19 dagen gepland, maar kunnen er principe 21 gaan. Dus er zit een beetje speling op.

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Je kan evt ook op tampa vliegen, dat vliegveld schijnt wel relaxt te zijn en vooral een stuk rustiger dan de andere 2

Is inderdaad veel rustiger. Heen kan je ook op Fort Lauderdale vliegen, ipv Miami, is ook veel rustiger.

Was op toen zelfs goedkoper dan heen en terug op Orlando en/of Miami. Vlogen met Delta (wel gewoon geboekt op KLM) en je hebt wel een tussenlanding in de US.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

De hopper ticket hadden we vorige keer ook, is misschien wel een plan ja. Losse tickets kopen is helemaal aan de prijs. Alleen de waterparken zijn daar niet bij inbegrepen geloof ik?

Tussen een hopper ticket en losse tickets heb je nog meerdaagse tickets. Hoe meer dagen je koopt des te "voordeliger" wordt het per dag. Je mag per dag 1 park in en ook de waterparken vielen hier onder. Persoonlijk kan ik ook in Animal Kingdom en Epcot meer dan 1 dag doorbrengen en vind ik de mogelijkheid om te hoppen tussen 2 parken niet nodig, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Overigens begrijp ik ook niet helemaal dat je aangeeft alle parken in Orlando gezien te hebben maar dat Disney alsnog in je planning staat.
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Landen op Tampa kost ongeveer even veel als Orlando en is rustiger, dus dat is wel een goed plan. Fort Lauderdale zal ik ook nog even checken.

Dat klopt inderdaad, mijn vriend wil graag nog naar Magic Kingdom en Animal Kingdom. Maar we hadden het er gisteren al over dat als het echt teveel kost, dat we dit laten, omdat we het toch al gezien hebben.. En 2 parken op 1 dag is best te doen (althans wat jullie al zeggen, wij hebben destijds ook Animal Kingdom en Epcot op 1 dag gedaan). Het belangrijkste vinden we het rondreizen, het bezoeken van de pretparken is dan een leuke bijkomstigheid :)

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
kfijneman
Amerika-ontdekker

Bericht door kfijneman »

Dit is de definitieve planning geworden :) En alles valt binnen het budget, altijd fijn!

Dag Plaats
1 08 augustus Amsterdam - Orlando
2 09 augustus Orlando
3 10 augustus Orlando
4 11 augustus Orlando
5 12 augustus Orlando
6 13 augustus Orlando
7 14 augustus Orlando - Homestead
8 15 augustus Homestead
9 16 augustus Homestead
10 17 augustus Homestead
11 18 augustus Homestead - Key Largo
12 19 augustus Key Largo
13 20 augustus Key Largo - Naples
14 21 augustus Naples
15 22 augustus Naples - Captiva Island
16 23 augustus Captiva Island
17 24 augustus Captiva Island - Sarasota
18 25 augustus Sarasota
19 26 augustus Sarasota
20 27 augustus Sarasota - Tampa
21 28 augustus Tampa
22 29 augustus Tampa - Orlando

We vliegen met KLM/Delta op Orlando, Miami was veel duurder en Tampa kostte net zoveel. De auto hebben we ook voor een leuk bedrag op usareise kunnen huren :)

2011 Orlando
2013 New York
2015 Rondreis Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht