Hahaha, een goede vriend van mij zei voordat we gingen: Thailand is zo onzettend goedkoop dat het uiteindelijk toch nog duur wordt! Wij hebben het over het algemeen toch echt goedkoop gehouden.
Ik kan me nog herinneren dat ik opzoek was naar een hotel in Bangkok en op een gegeven moment ernstig zat te twijfelen tussen een leuk uitziend hotel van 35 euro per nacht en een simpeler hotel van 28 euro per nacht. Uiteindelijk voor die van 28 euro gekozen

. Was toch een verschil van 7 euro per nacht x 5 nachten ofzo.....van dat prijsverschil kun je je de rest van de vakantie elke dag laten masseren, bij wijze van spreken.
Dat deed ik dus ook elke dag

. Massages varierend in prijs van 6 euro voor een uur tot 2,5 euro per uur. Een verse fruitshake: 0,20 cent. Ritje met een taxi van Bangkok centrum naar luchthaven (45 minuten in de taxi) ongeveer 8 euro. Eten met 2 man op de markt in Chaing Mai, ongeveer 5 euro met z'n 2-en, in een restaurant op het eiland, met z'n 2-en incl. biertjes misschien 8 of 10 euro. We hebben in hotels/guesthouses/bungalows geslapen varierend in prijs tussen de 15 euro per nacht (Chiang Mai en Tratt nabij eiland Koh Kood) tot 45/50 euro per nacht (wederom Chiang Mai maar ook op Koh Kood) tot 120 euro per nacht (op het eiland in Bangkok, een ecoresort op palen aan de rivier en midden in de natuur van het eiland).
Op de vluchten na, was het het de goedkoopste vakantie ooit.
Dat ecoresort trouwens was heel bijzonder, vooral vanwege de ligging op het eiland in Bangkok. Touristen komen er nauwelijks, de mensen wonen in een soort moeras in woningen op houten palen temidden van jungle. Bij de overnachting zat een fietstocht inbegrepen met een lokale gids, een Amerikaan. Ook zat er heel bijzonder ontbijt bij. Wij zij vrij lang in Bangkok gebleven, en hebben er daarvan 2 doorgebracht in dit resort:
http://www.bangkoktreehouse.com/