Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fooi geven, toch nog een vraag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Fooi geven, toch nog een vraag

Bericht door Old Faithful »

RobinCarlo schreef: maar als je reviews leest van tours in het navajo gebied krijg je vooral de indruk dat ze toeristen als melkvee door de parken jagen en mensen zich regelmatig afgezet voelen, om die dan 25 euro in hun handen te steken, bovenop 170, voor 2 uurtjes in een jeep te zitten...
Ik heb geen idee of het werkelijk zo is, maar ik zou er niet over denken met zo'n tour mee te gaan, als ik het gevoel had opgelicht te worden.

Misschien zijn wij in sommige gevallen wel roomser dan de paus. Wij reden in het busje van de autoverhuurder naar de luchthaven van Las Vegas met een aantal Amerikanen. Ik was de enige die de chauffeur, die netjes hielp bij in- en uitladen van de bagage, tipte. Misschien was ik wel de enige die nog geld had, omdat ik niet gok. :lol:
Groet,

Old Faithful
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

TwentseGijs schreef:
1 ste x USA schreef: eerste reservering was aan 1,35 en nu zitten we aan 1,04 dat scheelt toch een heel stuk in de eindafrekening.

Waneer gaan jullie trouwens!?
Wij gaan van 18 mei tot 18 juni
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

RobinCarlo schreef:

In de restaurants heb ik er echt geen probleem mee, maar als je reviews leest van tours in het navajo gebied krijg je vooral de indruk dat ze toeristen als melkvee door de parken jagen en mensen zich regelmatig afgezet voelen, om die dan 25 euro in hun handen te steken, bovenop 170, voor 2 uurtjes in een jeep te zitten... heb ik moeite om te relativeren en me hier niet slecht over te voelen. Ik moet namelijk ook hard voor geen al te hoog loon werken.
Dat was bij ons wel totaal niet het geval hoor (maar wij hadden wel een privétour geboekt). Ik vond 250$ heel veel geld (en met de huidige wisselkoers zou het nog veel meer zijn :? ) en was op voorhand bang dat ik spijt ging hebben. Maar het was uiteindelijk één van de hoogtepunten van de reis. Wij hebben gebieden gezien van Monument Valley waar je niet mag komen zonder gids, we hebben er veel uitleg bij gekregen, en het was prachtig.
Maar toch hebben we "maar" 10$ tip gegeven aan de gids. We waren heel tevreden van hem, maar een beetje realistisch blijven hé (in mijn ogen), we hadden al zo veel betaald voor de tour dat ik echt geen 10-20% ging tippen...

Ik heb natuurlijk ook alleen ervaring met de company die onze tour verzorgde, ik weet niet hoe de andere company's/gidsen zijn.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Erik88 schreef:Een loon van $8 in California vind ik een vrij normaal uurloon neem me niet kwalijk.
Ik zou niet graag in California leven van een $8/uur loon. Het dekt niet eens de kosten van wonen :shock:
Misschien dat je NL met een maandloon van 1200 euro makkelijk rond kan komen, maar in California lukt dat niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer