Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis samantha1986: rondreis West Amerika SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis samantha1986: rondreis West Amerika SF - LA

Bericht door Mrvanilla »

Nee dat valt allemaal reuze mee. Zelfs in verlaten stukken als Death Valley is een tankstation te vinden (wel duur!). Wat mij meestal deden als we wat 'afgelegener' gebied betraden is de tank bij voorbaat al volgooien, ook al is ie niet leeg. Als je dat gewoon zorgt dat je de tank nooit bijna leeg laat lopen komt het helemaal goed.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn ook mensen met goede ervaringen in die tenten hoor :P
Wel heb ik eigenlijk nog een vraagje, m.b.t. tot het tanken van de huurauto. Zijn er in bepaalde plaatsen waar we GEEN tankstation moeten overslaan? Want ik vrees er zo voor dat we met een lege tank ergens vast zitten.. :oops: OF is het een idee om altijd een jerrycan gevuld met benzine in de auto te hebben??
Zoals Daniel ook aangeeft, gewoon zorgen dat je je tank nooit helemaal leeg rijd. Liever een keer teveel tanken dan te weinig. Het is op de meeste dagen toch wel zo dat je minimaal 1x moet tanken als ik zo naar jullie route kijk. Iig zeker buiten de staddagen om. Tank voor je Death Valley ingaat in Olancha of Lone Pine (afhanklijk van welke kant je af komt) en je zit eigenlijk wel goed tot bv Pahrump incl alles bekijken in death valley. Verder kun je in de meeste dorpen/steden waar jullie overnachten ook gewoon tanken. Het tanken werkt wel wat anders dan hier in Nederland, maar daar wen je zo aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je aanvraag voor een routekaartje had je je route als volgt omschreven:

11 juni Schiphol - San Francisco
12 juni San Francisco
13 juni San Francisco - Modesto
14 juni Modesto - Yosemite Park (wij willen de Yosemite Valley Floor Tour doen)- Visalia
15 juni Visalia - Seqouia Park - Visalia
16 juni Visalia - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
17 juni Death Valley (Furnace Creek Ranch) - Calico Ghost Town - Las Vegas
19 juni Las Vegas - Zion - Bryce Canyon (Bryce Canyon Pines)
20 juni Bryce Canyon (Bryce Canyon Pines) - Page - Mexican Hat (SanJuan Inn)
21 juni Mexican Hat (SanJuan Inn) - Antylope Canyon - Monument Valey - Flagstaff
22 juni Flagstaff - Grand Canyon (GC View Points) - Flagstaff
23 juni Flagstaff - Laughlin
24 juni Laughlin - Joshua Tree - Palm Springs (Is het mogelijk om ergens via route 66 te rijden?)
25 juni Palm Springs - Cabazon (Dessert Hills Outlet) - Los Angeles
26 juni Los Angeles
27 juni Los Angels - Schiphol

Je wilt daarin op zowel de 20e als de 21 via Page rijden. Kijk daar ook nog eens naar.

En Calico ligt niet echt op de route van DV naar Las Vegas. Ik zou Calico vergeten.

Marianne
samantha1986
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door samantha1986 »

Hallo Marianne,

Ja de route is nu wel wat gewijzigd na de adviezen die we hebben gekregen, ik zal deze nog eens aanpassen en een nieuwe aanvraag indienen voor een route kaartje. (Als ik er nu wel voor in aanmerking kan komen :thumbup: )

Calico willen we echt heel graag zien, en op dag 7 hebben we niet echt iets in de planning, behalve vanuit Death Valley naar Las Vegas te rijden.. maargoed, wij zullen hier nog even over nadenken, is idd wel ong. 2u extra rijden.

Groetjes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Toch nog even naar aanleiding van je routekaartje een suggestie.
Je zou op 20 juni via Capitol Reef (de 12 en de 95) naar Mexican Hat kunnen rijden. Het is een lange route, maar erg mooi. Wij deden het in 2013, met een stop in Torrey, maar we hebben het ook al eens in 1 dag gedaan (1988).
Dan kun je tussen Monument Valley en Flagstaff naar Page, want die dag heb je toch verder niets gepland.
Het is wel ruim twee uur langer rijden maar geen dubbele stukken wat je wel hebt als je van Bryce via Page naar MV rijdt.

Marianne
samantha1986
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne,

Dat is inderdaad een mooiere route, maar naar de gehele reis gekeken.. hebben wij eigenlijk al een "korte" reis om alles te zien. En is het allemaal een beetje gehaast, dus we zouden het lekker vinden om op dag 11 (21juni) een beetje een rustdagje te hebben :oops: , vandaar het besluit om toch op dag 10 al langs Page, Antelope e Hoseshoe te gaan.

Wij beseffen dat we "helaas" een aantal keuzes moeten maken en sommige dingen moeten bewaren voor een volgende reis naar West Amerika.
Toch bedankt voor het meedenken! Groetjes :thumbup:
samantha1986
Amerika-ontdekker

Jeeeeeeeeeeeeeeeej wat een super mooie routekaartje :clap: ik weet niet waar ik je moet bedanken, dus doe ik het maar in mijn eigen reistopic, hopelijk lees je het!!
Nu ga ik mijn roadbook eens maken :mrgreen: :mrgreen: met jouw kaartje als voorblad hihihi.. thanxxxxxxx
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer