Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor erg lange overstap Chicago

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
xkellyxx
Amerika-ontdekker

Tips voor erg lange overstap Chicago

Bericht door xkellyxx »

Hallo allemaal,

Van 1 tot 25 juli neem ik mijn vriend als verrassing mee op rondreis door west-amerika.
Op de heenreis hebben wij een overstap in londen waarbij we van Londen city naar Londen Heatrow moeten.
We komen om 6.55 aan in londen city en ons vliegtuig in londen Heatrow vertrekt om 12.15.
Is dit voldoende overstaptijd en zo ja hoe kan je dan het beste van de ene naar de andere luchthaven?

Maar mijn grote vraag is eigenlijk mijn terugreis.
Hier heb ik een erg lange overstap in Chicago.
Ik kom hier namelijk om 06.02 aan en mijn volgende vlucht vertrekt om 15.50.
Nou vraag ik me af omdat dit een terugreis is wat er met mijn bagage gebeurd.
Moet ik deze nou ook in en uitchecken?
En zou ik eventueel chicago in kunnen omdat het om bijna 10 uur gaat.
Of is dit niet te doen en wat zou ik kunnen doen met mijn bagage?
Als jullie tips voor mij zouden hebben zou ik daar erg blij mee.
Ook tips voor de reis zelf zijn van harte welkom omdat ik de reis zelf helemaal alleen regel.

Alvast bedankt!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips voor erg lange overstap Chicago

Bericht door Ruud2004 »

Welkom op dit forum, je bagage wordt gewoon doorgelabeld, die zie je niet in Chicago. Ik ga er wel even van uit dat je op O'hare aankomt en ook weer vertrekt, Chicago heeft nl meer luchthavens! Vanaf O'Hare zijn er diverse mogelijkheden om naar de stad te komen, waaronder een metro. Zou ik, gezien de tijd, zeker doen. Chicago is leuk om te bezoeken en op O'hare kom je die 10 uur echt niet door. Groot en weinig te doen c.q. te zien.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je overstap in Londen vind ik nogal riskant. Sowieso raad ik het af om verschillende luchthavens in Londen te gebruiken. Doe je het toch dan zou ik taxi gebruiken al gaat dat een vermogen kosten en ben je uren onderweg. Ondanks het feit dat beide luchthavens aan de metro liggen raad ik OV ten zeerste af.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Eens met MTL, als er nog niet geboekt is raad ook ik je verschillende luchthavens in Londen af. Kan je ook nog wat met die overstap op de terugweg doen, die 10 uur is natuurlijk niet lekker!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Ik heb geen ervaring met een overstap tussen twee verschillende luchthavens. Lijkt me erg stresserend (ja zal maar met vertraging aankomen), Hoewel je natuurlijk normaal gezien vijf uur hebt, wat voldoende zou moeten zijn (zeker als je voor een taxi opteert).
Ik veronderstel dat je je bagage in City moet ophalen en in Heathrow weer afgeven?

Voor Chicago. Vanuit O'Hare ben je op 45 minuten ofzo in het Centrum. Als je een paar uren daar hebt kan je die gebruiken om bijvoorbeeld The Loop (met Cloud Gate) wat te verkennen.
Als de vluchten nog niet vast liggen, kan je er eventueel aan denken om er meteen een extra nacht Chicago aan vast te koppelen (voor zover de financiên en de velrofdahen het toelaten). Het is immers een erg leuke stad, waar je makkelijk twee dagen voor nodig hebt om de hoogtepunten te zien.

Edit: Het is de Blue line van de metro die je tot in downtown brengt
http://www.transitchicago.com/airports/
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Het prijsverschil moet wel behoorlijk zijn wil je het er voor over hebben om eerst naar City te vliegen en dan vanaf Heathrow verder. En ook om op de terugweg nog zo'n lange overstaptijd op Chicago te overbruggen.

Ik heb geen ervaring met de overstap tussen de 2 luchthavens maar kan je misschien wel op weg helpen:
Voor vervoer van en naar de luchthaven kijk ik altijd op de website van het betreffende vliegveld.
Zo vind ik voor Londen City dit: http://www.londoncityairport.com/visiti ... ctransport
en als ik daar op klik bij het kopje Docklands Light rail, kom ik hier: http://www.tfl.gov.uk
en als je daar London City airport en London Heathrow airport (terminal 4 heb ik even genomen) intikt, dan krijg je er een heel mooi schema uit.
Met ongeveer 1,5 uur en 2x overstappen moet je van het ene vliegveld naar het andere kunnen komen.
Alternatief is om van City naar Paddington Station te komen (zelf even uitzoeken via bovengenoemde link) en dan vanaf Paddington Station met de Heathrow Express naar Heathrow. Die Heathrow express kost je wel wat meer, maar dan sta je wel in 15 minuten vanaf Paddington op Heathrow.
Op de Heathrow website staat ook allerlei info: http://www.heathrowairport.com/transport-and-directions
Helaas staat er onder het kopje 'travel between airports" geen City bij, dus er is geen rechtstreeks iets via die site te boeken.

Als je even van die 1,5 uur uitgaat, dan denk ik dat je de overstap zou moeten halen:
7 uur landen op City -> bagage halen, kaartje kopen,
8 uur in light rail -> 10 uur op Heathrow
10 uur op Heathrow inchecken en meteen door naar security en naar de gate -> 12.15 vliegen, je bent dan 2uur15 vooraf op Heathrow, dat zou ik wel als minimaal aanhouden.

Het is een heel gedoe, want vergeet niet dat je vanaf City wel met je bagage naar Heathrow moet, ik zou alles vooraf goed uitpuzzelen. En de diverse timetables uitprinten zodat je weet of je moet gaan rennen of tijd hebt. Als je online tickets kunt kopen scheelt dat ter plaatse een hoop gehannes. Ook kun je tegenwoordig op internet al zo'n beetje alles zien, waar je heen moet, hoe ver het lopen is etc.
Wat ik nog wel zou navragen bij de airline (of waar je dit ticket hebt gekocht) is hoe het zit als je met vertraging op City aankomt en wie dan verantwoordelijk is (en betaald) voor het omboeken van de vlucht van Heathrow naar je bestemming.

Als je gemak wilt, neem je trouwens een taxi, maar dan kan je voor hetzelfde geld beter een duurder vliegticket kopen met betere aansluitingen/zonder deze overstap en de vraag is of een taxi sneller is, gezien het drukke Londense verkeer.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Joh, tijd zat in Londen. Wij deden het een paar jaar geleden met een peuter in de draagzak, alle kampeeruitrusting en spullen voor negen weken verblijf. Met het openbaar vervoer :D

Nu reizen we altijd redelijk light, dus als jullie dat ook doen/kunnen:
- Je neemt vanaf London City Airport de DLR twee haltes naar Canning Town;
- dan een kwartiertje in de Jubilee naar Green Park (let op: volg hier de ""way out" bordjes, dan twee roltrappen omhoog naar de entreehal, dan één roltrap terug naar de Piccadilly line / volg *niet* de bordjes op het perron van Jubilee naar Picadilly, want dan ben je vijf minuten extra aan het wandelen);
- dan drie kwartier op de Picadilly line naar Heathrow.
Van deur tot deur in minder dan anderhalf uur te doen en weinig gesjouw qua verschillende perrons. Dat kost je maximaal 5 GBP (7 euro) per persoon als je na 6.30 uur reist (anders zelfs maar 3 GBP).

Het kan zelfs binnen het uur, als je de Heathrow Express trein neemt vanaf Paddington. Maar die is zo loeiduur (21,50 GPB pp plus de kosten van de metro) dat ik het met jullie zeer ruime overstaptijd op de metro zou houden.

Taxi kan ook, maar dan ben je zonder fooi in totaal rond de 100 GBP kwijt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Een andere vraag: weet je zeker dat je op de terugreis om 06:02u landt in Chicago?
Als je vanuit het westen komt vlieg je tegen de klok in; vertrek je dan tegen middernacht?
Dan ben je wel helemaal gebroken als je thuis aankomt: 2 nachten overgeslagen...

Zoals al gezegd hoop ik dat de vlucht een erg goede aanbieding was; ik zou wel wat euro's overhebben voor iets meer comfortabele reistijden & overstappen...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Wacht even je zegt bijna 10 uur.

Je komt om 6 uur smorgens aan -> taxing naar gate, koffer etc. laten we zeggen rond half 7 op zijn laatst 7 uur uit Ohare.

15.50 gaat je volgende vlucht weer <- plus rond de twee uur van te voren aanwezig zijn heb je nog rond de 5 uur om rond te lopen in Chicago (inclusief de 45 minuten van en naar Chicago met de EL).

5 uur tijd kan je best wat rondlopen door de stad. Zo had mijn nicht een overstap hier in Chicago, had haar opgehaald haar koffers in mijn auto gelaten en naar de stad gereden. Hele dag in de stad doorgebracht en naar het vliegveld weer gegaan. Had de hoogste punten laten zien (Sears tower, the bean, Millennium park) en nog paar andere dingen. Ze hadden er van genoten iig!

Afgaande welke dag jullie in Chicago aankomen zou ik dit wellicht aan jullie kunnen aabieden :thumbup:
GO66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 150

Bericht door GO66 »

De overstap in Londen is gemakkelijk te doen, een taxi is echt weggegooid geld!
Praktisch is het niet om met al je baggage in de DLR en de metro te moeten. Probeer de route te pikken met de minste overstappen, liever 10 minute langer dan al je spullen een keer extra door een station te sjouwen.
Het openbaar vervoer is niet goedkoop, maar je loopt er ook niet op leeg.
Soms kun je voor een redelijk scherp tarief een auto huren op City en inlevern op Heathrow. Ik heb dat ook geregeld van Gatwick naar Heathrow gedaan.

Zoals gezegd moet de prijs wel heel speciaal zijn om al die lange overstappen goed te maken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook tips voor de reis zelf zijn van harte welkom omdat ik de reis zelf helemaal alleen regel.
Daarvoor kun je het beste even een topic openen in het zuidwest routedeel van dit forum en je route daar even van dag tot dag uitschrijven.
xkellyxx
Amerika-ontdekker

Bericht door xkellyxx »

Echt super bedankt voor jullie reactie ik ben al meer gerust.
De tickets zijn al geboekt en dit scheelde 200 pp met andere vluchten.
En ik heb redelijk laat geboekt overige vluchten waren dubbel zo lang en met meerdere keren overstappen.
In eerste instantie had ik de vlucht gezien maar met overstap in londen op dezelfde haven.
Toen ik later wilde boeken was er bijna niets meer of erg duur.
Tijdens het zoeken kwam ik deze vlucht weer tegen maar in de stress niet gezien dat de overstap in londen nu op een andere luchthaven was.
Dus inderdaad balen maar moet wel lukken zo te horen.
en we zijn op 26 juli in Chicago en onze vlucht vanuit Los Angeles vertrekt inderdaad om middernacht.
Even doorbijten dus maar is wel een reis die je niet snel nog eens maakt dus is toch mooi om chicago nog mee te kunnen pikken.
En bedankt voor de tip voor het andere forum dit zal ik zeker doen.
Maar de overstap tijden zijn dus goed te doen en op chicago wordt de bagage doorgelabeld zodat ik daarmee niet in chicago hoef te zuilen.
Vriendelijk bedankt allemaal!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Hebben luchthavens en luchtvaart maatschappijen niet een maximale tijd dat je je koffer kan inchecken? De link hier onder is voor United en geeft een maximaal van te voren tijd van 4 uur aan.

http://www.united.com/web/en-US/content ... fault.aspx
For flights within the U.S., as well as most international flights, baggage will generally not be accepted for check-in more than four hours before scheduled flight departure, although this policy varies by airport and based on daily check-in counter hours.
xkellyxx
Amerika-ontdekker

Bericht door xkellyxx »

Ik vlieg met america airlines geld dat ook voor hun?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Geldt dat niet voor je eerste instap punt ? Dit is een overstap, lijkt me raar dat je bagage dan niet door gaat.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Terug gaat je bagage gewoon door. Maar voor Chicago echt meepikken heb je natuurlijk wel erg weinig tijd. Je krijgt je beide tickets voor de terugvlucht tegelijk, dus je hoeft ook niet meer in de rij voor in te checken. Wel de security controle omdat je van het vliegveld bent geweest en internationaal vliegt. Ik zou wel zorgen dat je echt op tijd terug bent op O'hare.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ga er wel vanuit dat je niet topfit zult zijn. Je slaat gewoon een nacht over en hopelijk kun je wat slapen in het vliegtuig. Wij hebben zo wel eens een overstap van 10 uur in IJsland gehad. We kwamen 's ochtends om half 7 aan en hadden niet of nauwelijks geslapen. De eerste paar uur ging nog wel maar daarna waren we echt gesloopt en zijn eerder naar het vliegveld teruggegaan waar we nog wat geslapen hadden bij de gate.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ik zie het dat ik er overheen heb gelezen. Je bagage zal naar Nederland gaan. Maar inderdaad wat een trip, ik had een layover van 5 uur op Dublin vond ik al erg lang laat staan 10 uur. Ben het partial eens met PSVwally over Chicago. Om echt Chicago te zien is de tijd te kort, maar als het meer voor jullie zo iets is van hey leuk ben even in Chicago geweest zou ik lekker de stad even in gaan.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Je kan zeggen dat je ff hebt geluncht in Chicago. :D
Afbeelding
xkellyxx
Amerika-ontdekker

Bericht door xkellyxx »

Precies haha bedankt allemaal!

En heeft iemand nog tips wat dan hoogtepunten van chicago zijn die ik het beste kan bezoeken?
Gezien mijn korte tijd in Chicago zodat ik er toch zoveel mogelijk uit kan halen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer