Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Andys: rondreis Florida juni 2015
Reis Andys: rondreis Florida juni 2015
Komende juni staat dan ons 2e bezoek aan Amerika gepland. Nu al zin in. Tickets retour AMS-Miami geboekt voor 399€ pp. Ga samen met mijn vriendin en willen een beetje genieten van strandjes en niet te gek veel wandelen of parken.
Grofweg hebben we nu het volgende schema. Hier moet wellicht nog aan gesleuteld worden dus alle advies is welkom. Onze eerste reis aan de westkust in 2013 heeft het me heel veel tips opgebracht.
15-6: aankomst in Miami middags (ophalen cabrio/eten/slapen€
16-6: sawgrass mills en s avonds naar baseball merlins-yankees
17-6: s ochtends rijden naar Kennedy space center en van hier ergens in omgeving overnachten
18-6: naar daytona speedway en daytona beach
19-6: naar oostkust rijden en hier zullen we 2 nachten slapen wellicht in clearwater.
Op het programma;caladesi island/honeymoon island/clearwater beach.
21-6:Bush gardens en slapen on buurt St. Petersburg
22-6:fort de soto park en dan richting fort meyers voor overnachting
23-6:sanibel en captiva island
24-6:Marco island en naples(overnachting naples)
25-6:everglades, met airboot tour en alligator farm. Overnachting buurt van homestead.
26-6: rit naar key west met diverse stops. Aankomst late avond
27-6: key west
28-6:key west, s avonds naar Miami
29-6: Miami
30-6:Miami
1-7: thuis
Het is een vrij druk programma wellicht. Maar het rijden aan zich vind ik reuze meevallen vergeleken met de afstanden die we aan de westkust hebben afgelegd. Aan de oostkust doe ik zo min mogelijk tijd besteden daar ons dit het minste gedeelte van Florida lijkt. KSC willen we wel echt doen, is toch heel uniek. Verder gekozen voor 1 pretpark en qua route en ook wat betreft veelzijdigheid en spanning leek ons Bush gardens erbovenuit springen.
Hoor graag alle tips op en aanmerkingen!!
Mvg
Andy
Grofweg hebben we nu het volgende schema. Hier moet wellicht nog aan gesleuteld worden dus alle advies is welkom. Onze eerste reis aan de westkust in 2013 heeft het me heel veel tips opgebracht.
15-6: aankomst in Miami middags (ophalen cabrio/eten/slapen€
16-6: sawgrass mills en s avonds naar baseball merlins-yankees
17-6: s ochtends rijden naar Kennedy space center en van hier ergens in omgeving overnachten
18-6: naar daytona speedway en daytona beach
19-6: naar oostkust rijden en hier zullen we 2 nachten slapen wellicht in clearwater.
21-6:Bush gardens en slapen on buurt St. Petersburg
22-6:fort de soto park en dan richting fort meyers voor overnachting
23-6:sanibel en captiva island
24-6:Marco island en naples(overnachting naples)
25-6:everglades, met airboot tour en alligator farm. Overnachting buurt van homestead.
26-6: rit naar key west met diverse stops. Aankomst late avond
28-6:key west, s avonds naar Miami
29-6: Miami
30-6:Miami
1-7: thuis
Het is een vrij druk programma wellicht. Maar het rijden aan zich vind ik reuze meevallen vergeleken met de afstanden die we aan de westkust hebben afgelegd. Aan de oostkust doe ik zo min mogelijk tijd besteden daar ons dit het minste gedeelte van Florida lijkt. KSC willen we wel echt doen, is toch heel uniek. Verder gekozen voor 1 pretpark en qua route en ook wat betreft veelzijdigheid en spanning leek ons Bush gardens erbovenuit springen.
Hoor graag alle tips op en aanmerkingen!!
Mvg
Andy
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Re: Rondreis Florida juni 2015
Mooie planning Andy. Ik houd ook altijd wel van een wat drukker schema en gelet op het aantal dagen van de reis zit je nu mijns inziens nergens te lang of te kort en sla je ook de juiste dingen over. Mijn enige tip zou zijn, om op 1 van je laatste dagen Ft Lauderdale mee te pakken. Miami is met een dagje wel gezien en de sightseeing cruise langs de kapitale villa's is geniaal. Je zou het makkelijk kunnen combineren met het bezoekje aan de Sawgrass Mills, maar ik weet niet of je die bewust op je 1e dag vakantie hebt ingepland.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis Andys: rondreis Florida juni 2015
Bezoekje aan Sawgrass Mills? Ik geloof dat wij er zo 2 dagen rondlopen
Combineren met Fort Lauderdale op dezelfde dag lijkt mij iig veel te krap.
Ik vind het een mooi schema.
en vind het nogal meevallen met de drukte. Slaan jullie Orlando bewust over? Want als je van shoppen houdt, kun je daar ook nog wel wat tijd doorbrengen.
Ik vind het een mooi schema.
Dat shoppen doen we op het begin omdat we met halfvol koffer vertrekken en die meteen gaan vullen.
Ik denk dan ook de hele dag nodig te hebben. En villa's bekijken van beroemdheden.... Is dat echt de moeite...? In los angeles bijvoorbeeld toch meer een toerist trap, of niet? Want voor villa's alleen hoef ik het niet per se te zien.
Orlando slaan we bewust over omdat we er anders toch te weinig tijd voor hebben. We zouden natuurlijk ergens omdat we er langs komen kunnen stoppen om te shoppen... Als het iets toevoegd aan de al bezochte sawgras?!
Ik denk dan ook de hele dag nodig te hebben. En villa's bekijken van beroemdheden.... Is dat echt de moeite...? In los angeles bijvoorbeeld toch meer een toerist trap, of niet? Want voor villa's alleen hoef ik het niet per se te zien.
Orlando slaan we bewust over omdat we er anders toch te weinig tijd voor hebben. We zouden natuurlijk ergens omdat we er langs komen kunnen stoppen om te shoppen... Als het iets toevoegd aan de al bezochte sawgras?!
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Suggestie was gedaan vanuit het eigen referentiekader; wij hebben na een hele dag Ft Lauderdale de avond doorgebracht in Sawgrass Mills. Na een paar uur hadden we het hier wel gezien en zijn we een filmpje gaan kijken. We zullen wel niet zulke shoppers zijn denk ik.
Een boottochtje in Ft Lauderdale is niet te vergelijken met het heggen-staren tijdens een tour door Beverly Hills. Hier zie je daadwerkelijk de huizen, de grote jachten in de achtertuin en de bijzondere lay-out van het Venetië van Amerika. Plus de bizarre bedrijvigheid op het water en de (op dat moment) 8 cruiseschepen die in de haven lagen (waaronder de Oasis of the Seas) en alle andere sights in de stad. Ik vond het meer appeal hebben dan Miami.
Een boottochtje in Ft Lauderdale is niet te vergelijken met het heggen-staren tijdens een tour door Beverly Hills. Hier zie je daadwerkelijk de huizen, de grote jachten in de achtertuin en de bijzondere lay-out van het Venetië van Amerika. Plus de bizarre bedrijvigheid op het water en de (op dat moment) 8 cruiseschepen die in de haven lagen (waaronder de Oasis of the Seas) en alle andere sights in de stad. Ik vond het meer appeal hebben dan Miami.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | Gepland: '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
Ik, dit gebeurd dus met een bootje.... Dat maakt verhaal misschien wat anders. Op het water is altijd leuker natuurlijk. Ik zal het eens gaan opzoeken op Google. Hoe lang duurt zo'n boottocht? Uurtje?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Er zijn verschillende aanbieders van de 'cruises' en degene die wij hadden (http://www.carriebcruises.com/) duurde anderhalf uur. Je kan ook gewoon 1 van de water taxi's nemen (http://watertaxi.com/), maar op een grotere boot zit je toch wat hoger en heb je dus een beter perspectief.
Mocht je in Ft Lauderdale belanden, dan kan ik je aanraden om na de boottocht te lunchen bij 15th St Fisheries (http://www.15streetfisheries.com/). Lekker, maar vooral de sfeer maakt dit een leuk plekje!
Mocht je in Ft Lauderdale belanden, dan kan ik je aanraden om na de boottocht te lunchen bij 15th St Fisheries (http://www.15streetfisheries.com/). Lekker, maar vooral de sfeer maakt dit een leuk plekje!
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik vind het geen verkeerde planning of route. Ik krijg gelijk weer zin om naar Florida te gaan 
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Mooi om te horen dat er weinig (tot nog toe) aan te merken is op mijn route, was bij mijn eerste reis wel anders
Nu lees ik dat de meningen verschillen wat betreft outlets in miami. Ik was in de veronderstelling dat sawgrass the place to be is, maar lees nu links en rechts dat Aventura Mall beter/mooier is. Wat zijn jullie ervaringen en zijn ze wellicht te combineren op een dag?
Verder zit ik met de vraag hoe of waar een hotel in miami te pakken voor de eerste 2 nachten, wetende dat de tweede dag het s avonds de wedstrijd van miami marlins op het programma staat. Welke buurten wijken zijn af te raden?
Nu lees ik dat de meningen verschillen wat betreft outlets in miami. Ik was in de veronderstelling dat sawgrass the place to be is, maar lees nu links en rechts dat Aventura Mall beter/mooier is. Wat zijn jullie ervaringen en zijn ze wellicht te combineren op een dag?
Verder zit ik met de vraag hoe of waar een hotel in miami te pakken voor de eerste 2 nachten, wetende dat de tweede dag het s avonds de wedstrijd van miami marlins op het programma staat. Welke buurten wijken zijn af te raden?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
Kurt10
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De Dolphin Mall vond ik ook de moeite.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Ik zoek nog de gouden tip voor een hotel(of b en b, das wat goedkoper) voor key west. Zijn bezig met boeken van hotels.
Budget niet meer dan €150.- p nacht.
Verder zou ik graag willen weten of er "thrillseekers" activiteiten zijn (dan doel ik niet op pretparken) zoals bijvoorbeeld zaken voor echte adrenaline kicks zoals bungeejumpen stratosphere tower of angels landing in Zion np aan de westkust
Budget niet meer dan €150.- p nacht.
Verder zou ik graag willen weten of er "thrillseekers" activiteiten zijn (dan doel ik niet op pretparken) zoals bijvoorbeeld zaken voor echte adrenaline kicks zoals bungeejumpen stratosphere tower of angels landing in Zion np aan de westkust
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Nog een maandje en dan kunnen we vertrekken en de laatste voorbereidingen treffen.
Nu zitten we toch met een aantal twijfels. De overnactingplaatsen zijn ook ietwat gewijzigd.
De 15e en 16e slapen we in fort lauderdale, daar we miami al de laatste dagen hebben en daar 2 nachten slapen in sobe.
Daar we toch ook wat van het Venetië van Amerika willen zien en er slapen hebben we er nu weinig tijd voor.
Zit er nu aan te denken om daytona beach in te ruilen voor dag extra fort lauderdale. 16-6 zijn we namelijk shoppen en Nasr het honkbal. 18-6 willen we dan naar Kennedy space center en vandaar direkt naar tampa voor overnachting en volgende dag naar Bush gardens om daar 's avonds weer te overnachten, wat vinden jullie hiervan?
Zie hieronder
15-6: aankomst in Miami middags (ophalen cabrio/eten/slapen€ ( slapen fort lauderdale ;royal beach palace)
16-6: sawgrass mills en s avonds naar baseball merlins-yankees ( royal beach palace f.lauderdale)
17-6: s ochtends rijden naar Kennedy space center en van hier ergens in omgeving overnachten(hier wil ik extra dag f. Lauderdale )
18-6: naar daytona speedway en daytona beach (dit wil ik uit de route halen en daarvoor KSC en overnachting tampa Bush Garden)
19-6: naar oostkust rijden en hier zullen we 2 nachten slapen wellicht in clearwater.(deze dag gaan we Nasr Bush gardens met overnachting bij park)
20-22 juni: slapen beach view inn clearwater
22-6:fort de soto park en dan richting fort meyers voor overnachting (overnachting beach Shell inn fort myers)
23-6:sanibel en captiva island (overnachting ramada inn naples)
24-6:Marco island en naples(overnachting ramada naples)
25-6:everglades, met airboot tour en alligator farm. Overnachting buurt van homestead super 8 florida city
26-6: rit naar key west met diverse stops. Aankomst late avond (2nachten overnachten artist house on flemming)
28-6:key west, s avonds naar Miami en hier onze laatste 2 nachten sobe 1818 meridian house
Ik zie en hoor graag eventuele opmerkingen...... Het wordt nu spannend, onze tweede(zeker niet de laatste) Amerika reis
Andy
Nu zitten we toch met een aantal twijfels. De overnactingplaatsen zijn ook ietwat gewijzigd.
De 15e en 16e slapen we in fort lauderdale, daar we miami al de laatste dagen hebben en daar 2 nachten slapen in sobe.
Daar we toch ook wat van het Venetië van Amerika willen zien en er slapen hebben we er nu weinig tijd voor.
Zit er nu aan te denken om daytona beach in te ruilen voor dag extra fort lauderdale. 16-6 zijn we namelijk shoppen en Nasr het honkbal. 18-6 willen we dan naar Kennedy space center en vandaar direkt naar tampa voor overnachting en volgende dag naar Bush gardens om daar 's avonds weer te overnachten, wat vinden jullie hiervan?
Zie hieronder
15-6: aankomst in Miami middags (ophalen cabrio/eten/slapen€ ( slapen fort lauderdale ;royal beach palace)
16-6: sawgrass mills en s avonds naar baseball merlins-yankees ( royal beach palace f.lauderdale)
17-6: s ochtends rijden naar Kennedy space center en van hier ergens in omgeving overnachten(hier wil ik extra dag f. Lauderdale )
18-6: naar daytona speedway en daytona beach (dit wil ik uit de route halen en daarvoor KSC en overnachting tampa Bush Garden)
19-6: naar oostkust rijden en hier zullen we 2 nachten slapen wellicht in clearwater.(deze dag gaan we Nasr Bush gardens met overnachting bij park)
20-22 juni: slapen beach view inn clearwater
22-6:fort de soto park en dan richting fort meyers voor overnachting (overnachting beach Shell inn fort myers)
23-6:sanibel en captiva island (overnachting ramada inn naples)
24-6:Marco island en naples(overnachting ramada naples)
25-6:everglades, met airboot tour en alligator farm. Overnachting buurt van homestead super 8 florida city
26-6: rit naar key west met diverse stops. Aankomst late avond (2nachten overnachten artist house on flemming)
28-6:key west, s avonds naar Miami en hier onze laatste 2 nachten sobe 1818 meridian house
Ik zie en hoor graag eventuele opmerkingen...... Het wordt nu spannend, onze tweede(zeker niet de laatste) Amerika reis
Andy
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Niemand tips of opmerkingen?
Ik twijfel een beetje of ik op juiste locaties overnacht namelijk?
Ik twijfel een beetje of ik op juiste locaties overnacht namelijk?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Persoonlijk vind ik Ft Lauderdale een heel stuk leuker dan Daytona, dus die wijziging zou ik inderdaad ook maken. Verder is het een prima route met een beetje van alles wat Zuid-Florida leuk maakt. Ik ken de hotels verder niet, maar qua locatie zit je ook prima. In verhouding met de meeste schema's die ik zie voor Florida heb je een vol programma en weinig dagen om te luieren, maar dat is een bewuste keuze neem ik aan (en zoals hierboven al eens aangegeven eentje waar ik je groot gelijk in geef
).
Als ik 4 uurtjes ergens op een strandje gelegen heb is dat voor mij al genoeg luieren voor 1 dag
Maar de insteek is toch wel dat we een relax vakantie hebben om te kunnen ontstressen.
Dat betekent voor ins echter niet 2 weken in de zo'n bakken op het strand, wil wel wat te doen hebben natuurlijk
Maar de insteek is toch wel dat we een relax vakantie hebben om te kunnen ontstressen.
Dat betekent voor ins echter niet 2 weken in de zo'n bakken op het strand, wil wel wat te doen hebben natuurlijk
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Helemaal mee eens! 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4182 Weergaves
-
Laatste bericht door dati
-
- 3 Reacties