Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis glennrani: onze 2de reis naar de westkust
Reis glennrani: onze 2de reis naar de westkust
Hallo Iedereen,
We zijn al een tijdje terug van onze eerste reis naar Amerika, maar het laat ons niet los. Wij hebben een geweldige reis gemaakt gedurende 3 weken,maar zonder jullie was dit zeker niet gelukt!! De planning klopte perfect, veel afwisseling, niet te lang aan 1 stuk gereden,... . Onderweg zijn we ook geen problemen tegen gekomen. We denken nog elke dag aan onze fantastische reis naar Amerika en daarom hebben we besloten om volgend jaar in juni nog eens te gaan. Ik zou verlof kunnen nemen van 24/06/2016 tot 20/07/16. Dit zijn dus 27 dagen. Ik kan tot max. 30 dagen gaan.
Onze eerste reis was in september, nu gaan we in juni moeten gaan. Brengt dit extra voor- en/of nadelen met zich mee? Als ik onze vliegtuigtickets bestel in juni, zijn deze dan veel goedkoper dan als ik in juli vertrek?
Onze eerste reis zag er als volgt uit:
Sf, Monterey, solvang, Santa monica, LA, San diego, Palm Springs, Grand canyon, Monument Valley, Page, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite.
Er zijn toch enkele plaatsen die we zeker nog eens willen bezoeken. Momenteel heb ik:
24-06 BXL- SF
25-06 SF
26-06 SF
27-06 SF- Monterey (komen we aan in de avond)
28-06 Monterey
29-06 Monterey- Pismo Beach
30-06 Pismo Beach- Santa Monica (LA)
01-07 LA
02-07 LA
03-07 LA- Las vegas
04-07 Las Vegas
05-07 Las Vegas
06-07 Las vegas- Zion
07-07 Zion
08-07 Zion-...........
Nu zijn er verschillende mogelijkheden.
We zijn aan het twijfelen,
Yellowstone? Ligt vrij ver. Onderweg komen we ook niet zoveel tegen denk ik.
Seatlle? Ook ver.
Vancouver? van hetzelfde.
Misschien eerst enkele dagen New York? Is dit niet veel duurder als je landt in New York en daarna een binnenlandse vlucht neemt?
Graag hoor ik jullie meningen.
Alvast bedankt.
Glenn
We zijn al een tijdje terug van onze eerste reis naar Amerika, maar het laat ons niet los. Wij hebben een geweldige reis gemaakt gedurende 3 weken,maar zonder jullie was dit zeker niet gelukt!! De planning klopte perfect, veel afwisseling, niet te lang aan 1 stuk gereden,... . Onderweg zijn we ook geen problemen tegen gekomen. We denken nog elke dag aan onze fantastische reis naar Amerika en daarom hebben we besloten om volgend jaar in juni nog eens te gaan. Ik zou verlof kunnen nemen van 24/06/2016 tot 20/07/16. Dit zijn dus 27 dagen. Ik kan tot max. 30 dagen gaan.
Onze eerste reis was in september, nu gaan we in juni moeten gaan. Brengt dit extra voor- en/of nadelen met zich mee? Als ik onze vliegtuigtickets bestel in juni, zijn deze dan veel goedkoper dan als ik in juli vertrek?
Onze eerste reis zag er als volgt uit:
Sf, Monterey, solvang, Santa monica, LA, San diego, Palm Springs, Grand canyon, Monument Valley, Page, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite.
Er zijn toch enkele plaatsen die we zeker nog eens willen bezoeken. Momenteel heb ik:
24-06 BXL- SF
25-06 SF
26-06 SF
28-06 Monterey
01-07 LA
02-07 LA
03-07 LA- Las vegas
04-07 Las Vegas
05-07 Las Vegas
06-07 Las vegas- Zion
07-07 Zion
08-07 Zion-...........
Nu zijn er verschillende mogelijkheden.
We zijn aan het twijfelen,
Yellowstone? Ligt vrij ver. Onderweg komen we ook niet zoveel tegen denk ik.
Seatlle? Ook ver.
Vancouver? van hetzelfde.
Misschien eerst enkele dagen New York? Is dit niet veel duurder als je landt in New York en daarna een binnenlandse vlucht neemt?
Graag hoor ik jullie meningen.
Alvast bedankt.
Glenn
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Onze 2de reis naar de westkust
Hi Glenn, heerlijk vooruitzicht he? Als je je tickets nog niet hebt geboekt kun je ook vliegen naar bij bijv. Denver of Salt Lake City en terug vanaf San Francisco of Los Angeles.
Dat hebben wij in 2013 gedaan en ik vond de combinatie van Yellowstone, Grand Canyon, Bryce met de steden (Las Vegas, San Diego, Sf, LA, SLC) etc super. Ik zou het zo nog een keer doen!
Wij hadden toen via Alama geen drop off kosten volgens mij.
Zie voor de hele route mijn link hieronder.
Dat hebben wij in 2013 gedaan en ik vond de combinatie van Yellowstone, Grand Canyon, Bryce met de steden (Las Vegas, San Diego, Sf, LA, SLC) etc super. Ik zou het zo nog een keer doen!
Wij hadden toen via Alama geen drop off kosten volgens mij.
Zie voor de hele route mijn link hieronder.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juni is een prachtige periode. En je zit nog niet in het hoogseizoen dus de ticketprijzen zijn gunstiger dan in juli/augustus.
Het eerste deel van je voorstel is allemaal herhaling. Is dat echt een must? Als je Yellowstone wilt doen zou ik goed nadenken of je ook de kustroute en LA weer wilt doen.
Kijk eens naar de parken bij Moab in combinatie met Yellowstone, of begin in Denver en neem South Dakota mee. Je kunt uit onze verslagen wel wat ideeën opdoen).
NY meenemen hoeft niet veel duurder te zijn; je moet dan naar multicity tickets kijken. Of een retour NY en een binnenlandse vlucht. Maar dan zit je vaak met extra kosten voor bagage op je binnenlandse cvlucht.
Marianne
Het eerste deel van je voorstel is allemaal herhaling. Is dat echt een must? Als je Yellowstone wilt doen zou ik goed nadenken of je ook de kustroute en LA weer wilt doen.
Kijk eens naar de parken bij Moab in combinatie met Yellowstone, of begin in Denver en neem South Dakota mee. Je kunt uit onze verslagen wel wat ideeën opdoen).
NY meenemen hoeft niet veel duurder te zijn; je moet dan naar multicity tickets kijken. Of een retour NY en een binnenlandse vlucht. Maar dan zit je vaak met extra kosten voor bagage op je binnenlandse cvlucht.
Marianne
Vliegtickets voor vertrek juni zullen zeker goedkoper zijn dan met vertrek juli.
Eigenlijk is alles wat je noemt aan combinaties wel mogelijk. Eerst New York en dan de westkust en vandaar (of andere plaats) terug is ook mogelijk en kan in 1 ticket verwerkt worden als je zoekt/boekt als multiple destination. Alleen beginnen in Vancouver en eindigen in Amerika is nauwelijks mogelijk vanwege auto/camperhuur. Alleen Vancouver - Seattle is een optie, maar ja dat ligt zo dicht bij elkaar dat dat vaak niet zinvol is.
Yellowstone ligt wel echt ver van zo'n beetje alles, behalve SLC, dus als je daar heen wilt, moet je daar echt wel rekening meehouden, ofwel genoeg dagen nemen om er te komen. Trek ook voor het park zeker 3 volle dagen, liefst 4 dagen uit, dat heb je echt nodig. En als je naar Yellowstone vergeet dan ook Grand Teton niet, trek daar ook minstens 1 dag voor uit.
Bekijk eens wat bookingssites en websites van diverse vliegtuigmaatschappijen wat er beschikbaar is aan combinaties en wat de kosten zijn. Wellicht dat dat je op weg helpt om een beslissing te nemen. Haal bij het reisburo om de hoek brochures, boekjes bij de bibliotheek en lees reisverslagen op internet, in combinatie met aanbod aan vluchten, kom je vast tot een mooie route.
Eigenlijk is alles wat je noemt aan combinaties wel mogelijk. Eerst New York en dan de westkust en vandaar (of andere plaats) terug is ook mogelijk en kan in 1 ticket verwerkt worden als je zoekt/boekt als multiple destination. Alleen beginnen in Vancouver en eindigen in Amerika is nauwelijks mogelijk vanwege auto/camperhuur. Alleen Vancouver - Seattle is een optie, maar ja dat ligt zo dicht bij elkaar dat dat vaak niet zinvol is.
Yellowstone ligt wel echt ver van zo'n beetje alles, behalve SLC, dus als je daar heen wilt, moet je daar echt wel rekening meehouden, ofwel genoeg dagen nemen om er te komen. Trek ook voor het park zeker 3 volle dagen, liefst 4 dagen uit, dat heb je echt nodig. En als je naar Yellowstone vergeet dan ook Grand Teton niet, trek daar ook minstens 1 dag voor uit.
Bekijk eens wat bookingssites en websites van diverse vliegtuigmaatschappijen wat er beschikbaar is aan combinaties en wat de kosten zijn. Wellicht dat dat je op weg helpt om een beslissing te nemen. Haal bij het reisburo om de hoek brochures, boekjes bij de bibliotheek en lees reisverslagen op internet, in combinatie met aanbod aan vluchten, kom je vast tot een mooie route.
Bedankt voor de snelle reacties.
De route die ik tot nu toe heb is echt een must. Dat willen we zeker voor een 2de keer zien.
Misschien dan toch NY voor een paar dagen. Ik heb natuurlijk nog heel veel tijd op te beslissen maar had graag in juni de tickets en auto al geboekt.
Vancouver en Seattle vallen dan al weg.
Yellowstone en Moab zijn dan nog mogelijk.
Of NY en Washington DC voor +- 8 dagen? en dan overvliegen naar Westkust. Geen Yellowstone dan....
Alvast bedankt voor de reacties.
De route die ik tot nu toe heb is echt een must. Dat willen we zeker voor een 2de keer zien.
Misschien dan toch NY voor een paar dagen. Ik heb natuurlijk nog heel veel tijd op te beslissen maar had graag in juni de tickets en auto al geboekt.
Vancouver en Seattle vallen dan al weg.
Yellowstone en Moab zijn dan nog mogelijk.
Of NY en Washington DC voor +- 8 dagen? en dan overvliegen naar Westkust. Geen Yellowstone dan....
Alvast bedankt voor de reacties.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis glennrani: onze 2de reis naar de westkust
Ik ben altijd gematigd over reizen aan zowel de oost als westkant. NY ofzo een aantal dagen kan ik wel mee leven. Maar als je bv NY en Washington zou doen zou je m.i. net zo goed je vakantie aan de oostkust kunnen houden en daar en mooi rondje ervan kunnen maken. Dan ben je net gewend aan het tijdsverschil en moet je weer 3u terug in de tijd. Verder, hoe mooi de westkant ook is natuurlijk wil je toch ook wel wat nieuws van die kant zien neem ik aan? Je gaat er dan namelijk achter komen dat een park als Arches of Canyonlands en misschien wel Bryce nog mooier is dan wat je al gezien hebt. En met al dat wildlife en de geysers in Yellowstone, wow!
Een mogelijke optie voor de west(mid) kant.
24-06 BXL- SF
25-06 SF
26-06 SF
28-06 Monterey
01-07 LA
02-07 LA
03-07 LA- Las vegas
04-07 Las Vegas
05-07 Las Vegas
06-07 Las vegas- Zion
07-07 Zion
08-07 Zion-Bryce
09-07 Bryce - Moab
10-07 Moab
11-07 Moab
12-07 Moab - Vernal
13-07Vernal - Jackson,wy(Grand Teton)
14-07 Grand Teton
15-07 Grand Teton - Yellowstone
16-07 Yellowstone
17-07 Yellowstone
18-07 Yellowstone
19-07 Yellowstone - Salt Lake city
20-07 Salt Lake City
21-07 Salt Lake City - Las Vegas
22-07 Las Vegas- naar huis
23-07 aankomst thuis
Ik heb hier, om de verhouding stad, natuur wat naar elkaar toe te brengen een volle dag SLC op het einde erbij gezet. Niet dat je je niet kunt vermaken daar, maar puur voor de route zou het eigenlijk misschien beter zijn om tussen Bryce en Moab een nacht bij Capitol Reef NP (Torrey) te overnachten.
Een mogelijke optie voor de west(mid) kant.
24-06 BXL- SF
25-06 SF
26-06 SF
28-06 Monterey
01-07 LA
02-07 LA
03-07 LA- Las vegas
04-07 Las Vegas
05-07 Las Vegas
06-07 Las vegas- Zion
07-07 Zion
08-07 Zion-Bryce
09-07 Bryce - Moab
10-07 Moab
11-07 Moab
12-07 Moab - Vernal
13-07Vernal - Jackson,wy(Grand Teton)
14-07 Grand Teton
15-07 Grand Teton - Yellowstone
16-07 Yellowstone
17-07 Yellowstone
18-07 Yellowstone
19-07 Yellowstone - Salt Lake city
20-07 Salt Lake City
21-07 Salt Lake City - Las Vegas
22-07 Las Vegas- naar huis
23-07 aankomst thuis
Ik heb hier, om de verhouding stad, natuur wat naar elkaar toe te brengen een volle dag SLC op het einde erbij gezet. Niet dat je je niet kunt vermaken daar, maar puur voor de route zou het eigenlijk misschien beter zijn om tussen Bryce en Moab een nacht bij Capitol Reef NP (Torrey) te overnachten.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ipv de volle dag SLC zou je ook nog Craters of the Moon kunnen toevoegen in de route van PSVwally.
19-07 Yellowstone - Craters of the Moon - Twin Falls
20-07 Twin Falls - SLC (daar heb je dan een halve dag)
Of je doet ook een dag LA of LV minder en voegt zowel een stop in Torrey als CotM toe.
Persoonlijk zou ik na LA gewoon 1 overnachting in LV doen en de overige dagen LV aan het einde van de trip plaatsen.
Groetjes,
Ingrid
19-07 Yellowstone - Craters of the Moon - Twin Falls
20-07 Twin Falls - SLC (daar heb je dan een halve dag)
Of je doet ook een dag LA of LV minder en voegt zowel een stop in Torrey als CotM toe.
Persoonlijk zou ik na LA gewoon 1 overnachting in LV doen en de overige dagen LV aan het einde van de trip plaatsen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PsvWally,
Dank u voor de route die je hebt uitgeschreven, maar wij zitten dan 13 dagen in de natuur. Dat vinden we een beetje te lang.
SLC is niet echt bezonder lijkt me.
We zitten een beetje vast nu.
Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn?
Portland bvb?
groetjes
Dank u voor de route die je hebt uitgeschreven, maar wij zitten dan 13 dagen in de natuur. Dat vinden we een beetje te lang.
SLC is niet echt bezonder lijkt me.
We zitten een beetje vast nu.
Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn?
Portland bvb?
groetjes
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het probleem is dat er buiten SLC op het stuk Zion-Moab-Yellowstone geen grote steden zijn.
Je zou in Portland of Seattle kunnen eindigen maar dan ga je ook op 13 dagen natuur na elkaar uitkomen. Ook op dit stuk zijn geen grote steden.
Groetjes,
Ingrid
Je zou in Portland of Seattle kunnen eindigen maar dan ga je ook op 13 dagen natuur na elkaar uitkomen. Ook op dit stuk zijn geen grote steden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1997 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-