Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto ophalen Los Angeles

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
S-Vis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

auto ophalen Los Angeles

Bericht door S-Vis »

Hallo,

Even een vraagje hoe het ophalen van de auto in zijn werk gaat.
Wij landen in Los Angeles en hebben een auto gehuurd bij Sunny Cars.
De autoverhuur ter plekke is Alamo.
Ik heb begrepen dat je daar met een shuttle bus heen wordt gebracht.
Staat dit busje buiten het vliegveld op je te wachten? Is daar een halte voor?
Verder kunnen wij thuis een direct road (pre-check-in) doen. Is dit aan te raden? En wat houdt dit precies in?
En als laatste vraag raden jullie het aan om een Roadside Service Plan aan te schaffen voor USD 4,99 per dag?

Groet Sandra.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: auto ophalen Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

De shuttlebusjes naar de autoverhuurders zijn makkelijk te vinden. In het vliegveld gewoon de bordjes volgen. Buiten zie je de haltes van de verschillende verhuurder. De busjes rijden af en aan. Alamo en National hebben dezelfde bus als ik me niet vergis.
Roadside Service Plan heb ik nog nooit genomen.

Als je ANWB lid bent is dit misschien ook handig (even doorklikken naar de AAA-site): http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/voorde ... ten-europa

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn al diverse topics over savetime bij Alamo.
Lees HIER en HIER bijvoorbeeld.

Roadsafe moet je nemen als jij denkt dat je bv je sleutel in de auto laat liggen of als je denkt dat je een lekke band gaat krijgen (check altijd even of er een spare in de auto ligt) en deze niet zelf kunt vervangen. Bijna niemand hier neemt Roadsafe, maar je moet doen waar je je zelf het veiligst of lekkerst bij voelt.

Zoals Marianne al schrijft is het allemaal vrij makkelijk te vinden op LAX. Volg binnen de borden rental cars. Dan moet je buiten even de 1e straat oversteken naar het middengedeelte en daar zie je op de muren ook al de diverse verhuurbedrijven staan. Volgens mij rijdt Alamo/National ongeveer elke 15 min wel een keer langs. Bij het verhuurbedrijf loop je naar binnen en na de plichtplegingen (laat je niets aansmeren van verzekeringen of upgrades als je dat niet wilt) loop je langs de zijkant de parkeerplaats op waar je uit een bepaald vak een auto mag kiezen.
S-Vis
Amerika-ontdekker

Bericht door S-Vis »

Ik ben inderdaad lid van de ANWB. Zal me even verdiepen in de AAA-site.

In mijn papieren staat Direct Road. Had niet door dat dat hetzelfde is als savetime.
Ook hiervoor ga ik me even goed inlezen.
Ik twijfel nog wel of we moeten upgraden. We zijn met 2 volwassenen en 2 pubers en hebben een SUV. Ford Escape of gelijkwaardig gehuurd.
Hoop dat er genoeg bagageruimte in zit. Misschien moeten we hier in Nederland de Ford Kuga maar eens bekijken.
Kun je beter van tevoren upgraden (hebben via reisbureau geboekt) of daar ter plekke?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je zeker weet dat je wilt upgraden kun je dat beter nu doen en niet ter plaatse. Je loopt anders het risico dat er geen groter model aanwezig is, of dat je heel veel moet bijbetalen.

Marianne
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

S-Vis schreef:Ik ben inderdaad lid van de ANWB. Zal me even verdiepen in de AAA-site.

Ik twijfel nog wel of we moeten upgraden. We zijn met 2 volwassenen en 2 pubers en hebben een SUV. Ford Escape of gelijkwaardig gehuurd.
Hoop dat er genoeg bagageruimte in zit. Misschien moeten we hier in Nederland de Ford Kuga maar eens bekijken.
Kun je beter van tevoren upgraden (hebben via reisbureau geboekt) of daar ter plekke?
Met 2 pubers erbij, heb je naar mijn idee niet erg veel ruimte. Je hebt een mid size suv geboekt.
Weet niet met hoeveel tassen/koffers je reist....maar mij persoonlijk lijkt het me aan de krappe kant.
komt bij, dat het op de tweede rij ook qua beenruimte misschien niet zo ruim is. Weet niet
hoe groot/lang de pubers zijn....
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
S-Vis
Amerika-ontdekker

Bericht door S-Vis »

Re1gnman, daar waren wij al een beetje bang voor.
Onze zoon is 1,85 en onze dochter is 1,72 dus qua lengte kun je ze als een volwassene beschouwen :wink:
Misschien is het toch maar beter om het reisbureau te vragen of we 1 categorie hoger kunnen krijgen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik vond de Escape helemaal zo klein nog niet, wij hadden die toen we voor het eerst in de VS aankwamen om er te gaan wonen. Onze 2 kinderen waren toen nog klein, maar we hadden toch aardig wat bagage bij ons (5-6 koffers denk ik, plus handbagage) en dat paste wel. Wel krap hoor, met een tas op de achterbank enzo, maar dat kon omdat we alleen van vliegveld naar hotel hoefden, dat is voor een rondreis niet prettig. Maar 4 niet enorm grote en/of flxibele tassen/koffers moet volgens mij nog wel lukken. Het ligt er maar net aan hoe je reist denk ik.

Aanvulling: beenruimte is misschien wel aan de krappe kant!
Terug in Texas!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wij hebben daar ook rondgereden met twee pubers en waren blij met een standard SUV of Minivan. Je maakt daar veel kilometers en ze kunnen elkaar maar beter niet in de weg zitten...toch?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
S-Vis
Amerika-ontdekker

Bericht door S-Vis »

Ik ben gisteren even naar het reisbureau geweest. Een klasse hoger auto (standard SUV) gaat ons nu € 335,- meer kosten.
We hebben de huurauto afgelopen november al betaald. Toen was de dollarkoers nog gunstig. Nu zouden we voor de midsize SUV € 150,- meer moeten betalen dan in november.
Ik denk dat we eerst een Ford Kuga gaan bekijken en daarna een besluit gaan nemen welke categorie het wordt.
Thuis rijden we in een Skoda Octavia. Hiermee ook wel lange reizen gemaakt naar Oostenrijk en Kroatie. Dus de "pubers" zijn wel wat gewend.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Anders moet je als je daar op de parkeerplaats erachter komt dat de auto toch te klein gaat zijn eens naar een medewerker op de parking lopen en zeggen dat je tijdens een vorige reis een grotere auto had, of een Amerikaanse (ford bv) auto had. Vaak zien ze je dan staan met de koffers en kijken ze echt wel met je mee. Mocht die man/vrouw je positief verrassen dan wees aardig en geef een fooitje van een dollar of 20. Klinkt misschien wat gierig, maar niet geschoten is altijd mis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer