Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sab75: Hulp/Tips gevraagd bij start rondreis LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sab75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Sab75: Hulp/Tips gevraagd bij start rondreis LV

Bericht door Sab75 »

Beste Amerika forummers,

We hebben al veel tips gelezen en ideetjes opgedaan en we denken eindelijk onze reis te hebben samengesteld. We zouden het super vinden als we van jullie nog wat input kunnen krijgen qua invulling. De reis ziet er nu zo uit:

vertrek in juli/Aankomst Las Vegas:
Ivm ophalen camper hier 3 overnachtingen.
Dag 1 camper ophalen
Dag 2 richting Bryce Canyon
dag 3 Bryce Canyon
dag 4 richting Lake Powell
dag 5 Lake Powell
dag 6 richting Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon
dag 8 richting Lake Havasu (maar willen we eigenlijk overslaan ivm warmte in juli)
dag 9 Lake Havasu – Bakersfield/Sequoia National Park
Dag 10 Bakersfield/Sequoia National Park
Dag 11 Bakersfield/Sequoia National Park – Yosemite National Park
Dag 12 Yosemite National Park
hierna door naar San Francisco> camper inleveren en 3 overnachtingen
auto ophalen en vertrek naar Monterey, 2 overnachtingen
San Luis Obispo: 1 nacht
Los Angeles: 2 nachten, in Hollywood> plannen zijn nu, 1 dag Disney Adventure en dag 2 Santa Monica, Walk of fame
Vervolgens afsluiten in San Diego, 4 nachten.
We zijn met 1 kind (8) en nog een gezin met kinderen (jonge tieners).
Lang getwijfeld over camper ja/nee, hier is reeds een beslissing over genomen ;-). Het wordt de eerste 12 dagen in de parken een camper.
Sequoia twijfelen we over omdat de bomen ook elders te zien zijn :-)
Hebben jullie ideetjes om dit beter in te vullen of aanvullingen? We horen natuurlijk graag van ervaren (rond)reizigers hoe we deze reis nog mooier kunnen maken.
Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes Sab
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Sab75: Hulp/Tips gevraagd bij start rondreis LV

Bericht door ingrid14 »

Ik weet niet als ik juist ben met de dagen, maar het is makkelijker als je de dag van de heenreis al met 1 begint te nummeren.
Hoe laat moeten jullie de camper terug inleveren? Als dit vroeg is zou ik op dag 12 al een stuk in de richting van SF rijden.

Ik heb Sequoia NP er toch in laten staan omdat volgende zomer de Mariposa Grove in Yosemite waar je de grote sequoia's kan zien volgende zomer gesloten is.
Er is wel alleen maar tijd voor Sequioa en niet voor het aangrenzende Kings Canyon.

Ik loop vast in LA, met 2 nachten maar 2 volle dagen kom ik er niet uit. Beter zijn 3 nachten regio LA en dan 3 San Diego.

Dag naar LV
Dag LV
Dag LV
Dag 1 LV - camper ophalen
Dag 2 LV - GC
Dag 3 GC - Page
Dag 4 Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Tonopah
Dag 9 Tonopah - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - Sequoia
Dag 12 Sequoia
Dag 13 Sequoia - camper inleveren - SF
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Dag 16 SF - Monterey
Dag 17 Monterey
Dag 18 Monterey - Morro Bay
Dag 19 Morro Bay - LA (+ bezoek Santa Monica, 's avonds leuk met kinderen: de pier met Pacific Park)
Dag 20 LA - Hollywood, Beverly Hills - Anaheim
Dag 21 Anaheim (Disney Adventure)
Dag 22 Anaheim - San Diego
Dag 23 San Diego
Dag 24 San Diego
Dag 25 San Diego - huis

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt de camperhuur ook al vast? Het nadeel van deels camper en deels auto vind ik dat je toch weer extra tijd kwijt bent, en dat je niet meer flexibel bent met de route in verband met het inleveren van de camper halverwege. Als het vastligt is het voorstel van Ingrid mooi. In jullie route ontbreekt Zion, en dat zou - zeker met kinderen - toch jammer zijn.

In Yosemite kun je ook sequoia's zien in de Merced Grove en Tuolumne grove. Dat zou een idee zijn als je niet alleen voor de sequoia's naar Sequoia/Kings Canyon wilt rijden. Je hebt dan meer tijd voor Yosemite.
Ik weet niet hoe lang jullie camper is, maar de route van Three Rivers naar Sequoia wordt niet geadviseerd voor lange campers. Zie ook http://www.nps.gov/seki dus vanuit het noorden het park in- en uitrijden zoals in de route van Ingrid is handiger.

Denk er aan dat je je goed inleest voor het reserveren van een camping in Yosemite. En oefen een maand van te voren.

Marianne
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Bedankt voor jullie tips en route aanpassingen, ik ben deze nu aan het bekijken en aan het inpassen in ons schema. Ik zie dat wij iets meer tijd hebben in de parken dan jij hebt opgenomen Ingrid, ik zal alles zo eens uitstippelen met de dagen los genummerd.

Deels camper en deels auto is een bewuste keuze. We willen heel graag de kustroute met de auto doen en daar de rust van een hotel nemen. (ook al moeten we sjouwen met koffers, dat nemen we voor lief ;-) )We zien ons niet met de camper daar rijden dus we hebben wat mooie hotels uitgezocht.

Zion slaan we zeker niet over, maar lag op de route naar Bryce, vandaar dat ik die niet apart had aangegeven. Maar ik denk dat de route van Ingrid misschien beter is, die is omgekeerd van die van ons. Marianne, ik heb jouw reisverslagen gelezen en ik zie dat jullie dit jaar ook in LV starten. Denk je dat onze route zo het meest optimaal is met LV als startplaats genomen?

Onze camper is ruim 9 meter lang, we wilden een kleinere maar die was er al niet meer in september toen wij gingen boeken, dus nu krijgen we deze zonder meerprijs. Ik ga kijken of we overal wel kunnen rijden ;-).Bedankt voor de waarschuwing! Het reserveren van de campings is volgens veel mensen niet nodig als je niet in de parken zelf wilt staan, hoe staan jullie daar tegenover?

Ingrid, de camper hoeft pas in de middag terug te zijn dus we hebben dan nog wel tijd om een stuk te rijden die dag.

Wat betreft LA en San Diego zijn dit bewuste keuzes geweest. LA doen we wat iedereen doet (walk of fame, SM-pier/strand) en vervolgens gaan we relaxen in SD en nog wat dingen bekijken. Twee volle dagen LA vonden wij voldoende, een park ligt nog niet vast en kunnen wij ook op dag 3 nog doen als we richting San Diego rijden hadden we bedacht :D

Dus onze route ziet er nu als volgt uit.
Let wel, wij zijn Amerika beginners en tips zijn nog steeds welkom, want ik moet bekennen dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie met alles wat er te zien is.

1 aankomst LV
2 LV
3 LV
4 Camper ophalen - GC
5 GC - Page
6 Page-Lake Powell
7 Lake Powell
8 Lake Powell - Bryce
9 Bryce - Zion
10 Zion
11 Zion - Tonopah
12 Tonopah - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
13 Yosemite - Sequoia
14 Sequoia - Bakersfield - San Francisco
15 Camper inleveren SF
16 SF
17 SF
18 auto ophalen en richting Monterey
19 Monterey
20 Monterey - San Luis Obispo
21 San Luis Obispo - LA
22 LA
23 LA - San Diego
24 San Diego
25 San Diego
26 San Diego
27 San Diego-Amsterdam
28 aankomst Amsterdam

Wat denken jullie? :D
Laatst gewijzigd door PSVwally op 28 jan 2015, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: route wat duidelijker opgeschreven
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dat ziet er al goed uit (al vind ik het makkelijker lezen zonder spaties)

Lake Powell ligt bij Page. Zoals je het nu hebt, is er zeker 1 dag teveel voor uitgetrokken.

Tussen Sequoia en SF kom je niet langs Bakersfield.
Als de camper pas in de namiddag terug moet zou ik een extra dag bij Sequoia voegen.

1 aankomst LV
2 LV
3 LV
4 Camper ophalen> GC
5 GC> Page
6 Page-Lake Powell
7 Lake Powell-Bryce
8 Bryce-Zion
9 Zion
10 Zion-Tonopah
11 Tonopah-Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite-Sequoia
14 Sequoia
15 Sequoia - nm Camper inleveren - SF
16 SF
17 SF
19 Monterey
20 Monterey>San Luis Obispo
21 San Luis Obispo> LA
22 LA
23 LA> San Diego
24 San Diego
25 San Diego
26 San Diego
27 San Diego-Amsterdam
28 aankomst Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sab75 schreef: Het reserveren van de campings is volgens veel mensen niet nodig als je niet in de parken zelf wilt staan, hoe staan jullie daar tegenover?
Waarom zou je niet in de parken zelf gaan staan? Dat is nu juist het fijne van een camper. Je bent veel goedkoper uit en het is veel mooier.
Sab75 schreef: 1 aankomst LV
2 LV
3 LV
4 Camper ophalen> GC
5 GC> Page
Je hebt zo heel weinig tijd voor de GC, zeker als je niet heel vroeg de camper op kunt halen en nog boodschappen moet doen. Er kan, zoals Ingrid al aangaf, een dag Page minder.
Sab75 schreef: 12 Tonopah-Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite
13 Yosemite-Sequoia
14 Sequoia-Bakersfield-San Francisco
Ik begrijp Bakersfield niet? En je hebt veel te weinig tijd voor Yosemite en Sequoia zo. Ik weet niet of je de camper in kunt leveren op de dag dat je van Sequoia komt, lijkt mij krap. Ik zou een dag meer utitrekken voor Yosemite en Sequoia vergeten.
Het is echt heel onhandig dat je de camper in moet leveren. Waarom zou je de kustroute niet met een camper kunnen doen?
Probeer echt een camping in Yosemtie te krijgen, anders ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden. En veel meer geld.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet idd niet dat het schoonmaken van de camper ook nog wel wat tijd kost.
Je tijd in Yosemite is echt te kort. Ik zou in je eigen route Sequoia echt laten schieten en die dag bij Yosemite zetten. Bakersfield en de Grand Canyon zijn hierboven ook al vernoemd.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat als je met een camper gaat je buiten de parken gaat staan. Het is juist mooi om met je campertje midden in de parken te staan. Anders zou je net zo goed auto en hotels kunnen doen.
Hilda1959
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Hilda1959 »

Smaken verschillen, ik zou juist Sequoia NP wel willen zien en 1 dag of een halve van San Diego afhalen. Wel een mooie stad maar voor zoveel dagen :?:
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Dank jullie wel! We zijn echt superblij met jullie tips mbt de route etc. We zijn zo bang dat we wat moois over het hoofd zien dat we echt moeten gaan bezichtigen...
De camper kunnen we om 09.00 uur ophalen dus dat is wel fijn, dan hebben we nog wat aan onze dag na het ophalen en boodschappen doen.
SD doen we expres wat lang, omdat we dan wat rust kunnen pakken na 2,5 week als een dolle gereden te hebben :D
Wat betreft de route, deze ga ik weer aanpassen ivm o.a. Bakersfield. De campings ga ik bekijken, het enige wat ik lastig vind is dat we dan zo 'vastzitten' aan een schema en geen enkele uitloop meer hebben. Wat is jullie ervaring bij uitloop met rondreizen?
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hilda1959 schreef:Smaken verschillen, ik zou juist Sequoia NP wel willen zien en 1 dag of een halve van San Diego afhalen.
Eens, maar aangezien ts aangaf dat San Diego wel een prioriteitje was had ik het idee dat er weinig meer veranderd kan worden. Je kunt als je van Yosemite naar Seki rijd natuurlijk wel wat zien, maar ook voor Sequoia moet je echt je auto/camper uit.
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Sequoia gooien we in de groep! Even kijken hoe we dit in kunnen passen.
Ik lees ook veel over het niet vergissen in de reistijd. Stel iets is via Googlemaps 3 uur rijden, moeten we daar met een camper dan 2 uur extra voor uittrekken? Of hoe moet ik dat bekijken? Dus puur de reistijd, zonder eventuele bezichtigingen onderweg.
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je 3u moet rijden is 2u extra tijd voor een camper erg overdreven. Op de doorgaande wegen en snelwegen zal je gemiddeld gezien iets trager zijn dan met de auto, maar ook weer niet overdreven. In de bergen is het een ander verhaal, daar ben je gewoon een stuk trager. Het heeft ook met wat ervaring te maken. De ervaren camperrijders zullen vaak wat harder doorrijden dan de onervaren. Ik denk dat als je gemiddeld gezien tussen de 10 en 20 procent erbij telt je er niet ver vandaan zal zitten.
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Goedemorgen, een aantal weken verder schieten we al aardig op met onze planning. Hier komen dan wel weer vragen uit naar voren. Ingrid, jij zegt bijvoorbeeld dag 11> Tonopah-Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite. Dit is een heel stuk rijden, wat raden jullie ons dan aan qua camping? Waar kunnen we die het beste nemen om een goede verdeling te krijgen?
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet je route nog eens hier neer, heb je nog iets gewijzigd?
Je vraag begrijp ik niet helemaal, je rijdt van Tonopah naar Yosemite, zonder tussenstop.
Een camping in de vallei ljkt me logisch. Heb je al iets vastgelegd? Wanneer zit je precies in Yosemite?
Als je niet meer kunt reserveren voor de vallei of in Tuolumne Meadows of White Wolf wordt het een ander verhaal want dan moet je (veel) verder rijden.
De campings ga ik bekijken, het enige wat ik lastig vind is dat we dan zo 'vastzitten' aan een schema en geen enkele uitloop meer hebben. Wat is jullie ervaring bij uitloop met rondreizen?
Vrijwel iedereen hier die in de zomer rondreist legt een aantal dingen vast. Je wilt natuurlijk wel eens ergens langer blijven maar dat betekent dat je iets anders moet overslaan want je moet toch op een vaste dag de camper inleveren. Tenzij je heel veel tijd hebt of in een periode reist dat het weer onvoorspelbaar is, is er naar mijn idee weinig op tegen om wat vast te leggen. Je hebt zo weinig itjd voor dit rondje dat ik helemaal niet zie hoe je ergens een uitloop kunt hebben.
Een camping in een NP kost ongeveer 20 dollar, dus in het ergste geval ben je dat bedrag kwijt als je toch iets anders wilt gaan doen. En als je eerder annuleert krijg je nog een deel terug.

Marianne
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Hoi Marianne, bedankt voor je reactie.
Het ziet er nu als volgt uit:

1 aankomst LV
2 LV
3 LV
4 Camper ophalen (kan heel vroeg!)> GC
5 GC
6 GC->Page-Lake Powell
7 Lake Powell
8 Bryce-Zion
9 Zion
10 Zion-Tonopah
11 Tonopah-MonoLake-Tioga Pass-Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite-Sequoia
14 Sequoia
15 Sequoia - namiddag Camper inleveren SF
16 SF
17 SF
19 Monterey
21 San Luis Obispo> LA
22 LA
23 LA> San Diego
24 San Diego
25 San Diego
26 San Diego
27 San Diego-Amsterdam
28 aankomst Amsterdam

Dus we moeten dan vanaf dag 10 nog een camping regelen bij Tonopah (nog geen idee welke/waar?!) en die dagen erna. Yosemite proberen we natuurlijk in het park/vallei te doen (tips zijn welkom :-)) Dit kunnen we nu nog niet boeken.
Vanaf SF ligt alles vast qua hotels.
Wat vind je ervan? Ben erg benieuwd!
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor een camping in Tonopah zou ik eens google proberen. Ik heb er geen ervaring mee.
Voor Yosemite kun je het beste in de vallei zitten; daar zijn 3 campings, Lower Pines, Upper Pines en North Pines. Het maakt niet uit welke je hebt.
Kijk voor reserveringen op de NPS-site (http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm) en zie dit topic. Lees vooral de laatste pagina's.

Ik neem aan dat je 15 maart moet reserveren. Dit moet dus om 15.00 uur. Het was mooi geweest als je vorige maand geoefend had, dan had je een idee gekregen van hoe het gaat (ik had dat in januari al geadviseerd zie ik).
Heb je al een account, heb je al andere campings gereserveerd via http://www.recreation.gov. zo nee, doe dat dan voor de 15e, dan heb je daar al ervaring mee.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

7 Lake Powell
8 Bryce-Zion
Hoe moet ik dit zien? Ga je dag 7 al naar bryce of wil je dag 9 Page - bryce - zion doen? Dat laatste zou ik niet aanraden.
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

marianne, het boeken komt goed, dat is uitgebreid geoefend! dank daarvoor, die tips hebben we ter harte genomen :)

Als we de route rijden van Lake Powell naar Bryce en dan naar Zion geeft hij de route via: Grand Staircase-Escalante National Monument aan naar Zion. Als je alles achter elkaar zet in Googlemaps dan neemt hij de route onderlangs. Welke route zouden jullie aanraden?

@Paul: copy-paste foutje :-) want dit is nu de planning.
8 Lake Powell-Bryce
9 Bryce-Zion
10 Zion-Tonopah
dus nu:
1 aankomst LV
2 LV
3 LV
4 Camper ophalen> GC
5 GC
6 GC->Page-Lake Powell
7 Lake Powell
8 Lake Powell-Bryce
9 Bryce-Zion
10 Zion-Tonopah
11 Tonopah-MonoLake-Tioga Pass-Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite-Sequoia
14 Sequoia
15 Sequoia - namiddag Camper inleveren SF
16 SF
17 SF
19 Monterey
21 San Luis Obispo> LA
22 LA
23 LA> San Diego
24 San Diego
25 San Diego
26 San Diego
27 San Diego-Amsterdam
28 aankomst Amsterdam
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vraagje route Zion-Yosemite

Je kunt eigenlijk het beste zo'n vraag in je routetopic stellen, dan is het wat makkelijker meedenken.
Liggen Zion en Yosemite al vast? Je hebt echt wel twee stop nodig; meestal is dat Las Vegas en Lee Vining, maar als je een lange rijdag niet erg vindt zou je in 1 dag van Springdale naar Lee Vining kunnen rijden, via Beatty en Tonopah. Als je ergens tussendoor wilt stoppen zou ik dat open laten en ter plekke kijken hoe ver je komt.

Marianne
Sab75
Amerika-ontdekker

Bericht door Sab75 »

Heb mijn vraag verplaatst naar eigen topic, thanks Marianne :-)

Note Mod: De reactie van marianne op de Zion - Yosemite vraag staat boven deze post

Hoi, in hartje zomer (dus kunnen niet via DV) gaan wij een rondreis maken waarbij we het stuk van Zion naar Yosemite met de camper moeten rijden.
Nu hebben we al wat wegen zitten bekijken inclusief overnachtingsmogelijkheden maar we komen er toch niet helemaal uit.
Wat raden jullie aan?
Om via de Extra Terrestrial Highway richting Tonopah te rijden en daar te overnachten? Of al wat eerder, Gunderson,Rachel?
Of onderlangs....ergens overnachten en dan doorrijden naar Mammoth Lakes en daar wellicht overnachten... en dan de volgende dag verder.
We hebben er in principe 1 overnachting voor maar 2 zou dus ook nog kunnen. We reizen met kinderen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Hieronder de route zoals deze is gepland:

1 aankomst LV
2 LV
3 LV
4 Camper ophalen om 08.00 uur> GC
5 GC
6 GC->Lake Powell
7 Lake Powell/Page
8 Lake Powell-Bryce
9 Bryce-Zion
10 Zion-Tonopah
11 Tonopah- Lee Vining/ Mammoth Lakes ??
12 Lee Vining/ Mammoth Lakes -Yosemite ??
13 Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite – SF namiddag Camper inleveren
16 SF
17 SF
19 Monterey
21 San Luis Obispo> LA
22 LA
23 LA> San Diego
24 San Diego
25 San Diego
26 San Diego
27 San Diego-Amsterdam
28 aankomst Amsterdam
Laatst gewijzigd door PSVwally op 23 mar 2015, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: post aangepast en verplaatst
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer