Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Hallo ik wil graag weg uit Nederland en wil graag naar de USA emigreren maar nu heb ik een vraag.
Ik heb een WIA uitkering en kan die dus meenemen en heb dus geld om ons te onderhouden en wil graag vrijwilligerswerk doen heb ik daar ook een speciale visum nodig?
(ik kan geen betaald werk verrichten. ivm mijn ziekte moet regelmatig rusten.)
zo ja welke?
zo nee, mag mijn vrouw dan wel werken of vrijwilligerswerk doen of moet zij dan een visum hebben?
Of moet ik ook wachten op een GreenCard?
En er is een soort kinderbijslag voor kinderen weet iemand ook hoe hoog die is per kind?
met vriendelijke groet Jakob
Ik heb een WIA uitkering en kan die dus meenemen en heb dus geld om ons te onderhouden en wil graag vrijwilligerswerk doen heb ik daar ook een speciale visum nodig?
(ik kan geen betaald werk verrichten. ivm mijn ziekte moet regelmatig rusten.)
zo ja welke?
zo nee, mag mijn vrouw dan wel werken of vrijwilligerswerk doen of moet zij dan een visum hebben?
Of moet ik ook wachten op een GreenCard?
En er is een soort kinderbijslag voor kinderen weet iemand ook hoe hoog die is per kind?
met vriendelijke groet Jakob
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Zeker weten dat je je WIA kan meenemen? Als ik dat hier zo lees dan is dat niet mogelijk: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ten-europa
Los daarvan is emigreren niet zo makkelijk. Maar daar staan genoeg voorbeelden over in het relevante subforum: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=12
Los daarvan is emigreren niet zo makkelijk. Maar daar staan genoeg voorbeelden over in het relevante subforum: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=12
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Goedenavond Njit,
Ja ik mag mijn uitkering meenemen omdat ik een WIA heb heb er al over gebeld met de instantie en die hebben het bevestigd een wajong of iets dergelijk kan niet dat weet ik maar ik mag meenemen waar ik ter wereld ook heen ga.
groetjes Jakob
Ja ik mag mijn uitkering meenemen omdat ik een WIA heb heb er al over gebeld met de instantie en die hebben het bevestigd een wajong of iets dergelijk kan niet dat weet ik maar ik mag meenemen waar ik ter wereld ook heen ga.
groetjes Jakob
Zoals je jouw situatie hier schetst, is je enige mogelijkheid om in de US te geraken, winnen in de zg. Diversity Lottery.
Ik weet niet of je met de Visa Lottery bekend bent. Of je mogelijk al ingeschreven hebt afgelopen jaar in oktober.
De volgende Visa Lottery begint waarschijnlijk op 1 oktober as.
Je moet ook - als je inderdaad wint en opgeroepen wordt voor het visa interiew - de Consular Officer weten te overtuigen dat je met je WIA uitkering toe kunt in de US. Ik weet niet of je kinderen hebt ?
Heb je een idee wat het kost om in de US te leven met een familie ?
Het is niet de bedoeling dat jullie de US geld gaat kosten door hier te komen.
Je gezondheid zal daar een rol in spelen, want ziektenkostenverz. is en blijft een prijzige aangelegenheid in de US.
De vraag zal dus gesteld worden hoe je dat denkt te bekostigen.
Lukt het je deze hordes te nemen dan krijg je een Groene Kaart en je vrouw en ev. kind/kinderen ook.
Met de Cards mogen jullie allemaal wonen en werken in de US.
De US kent geen bijstand zoals Ned. die kent, of huursubsidie, ook geen kinderbijslag.
Wat er aan Fed. plannen is in hulp bij ziektekosten, wonen, voedsel, enz. wordt niet gegeven aan net-aangekomen immigranten.
(Daarvoor is 5 jaar presence op een G.K. vereist.)
Zoals ik elders al schreef, het is niet eenvoudig naar de US te emigreren.
De nadruk in het US immigratie systeem ligt op familie-hereniging.
Zonder een 'immediate relative' die een US citizen is, wordt het heel lastig.
De meeste gegadigden voor immigratie moeten ervaren dat het voor hen niet mogelijk is.
Mischien een idee te kijken welk land in Europa (EU) je beter zou bevallen dan Ned. ?
Ik weet niet of je met de Visa Lottery bekend bent. Of je mogelijk al ingeschreven hebt afgelopen jaar in oktober.
De volgende Visa Lottery begint waarschijnlijk op 1 oktober as.
Je moet ook - als je inderdaad wint en opgeroepen wordt voor het visa interiew - de Consular Officer weten te overtuigen dat je met je WIA uitkering toe kunt in de US. Ik weet niet of je kinderen hebt ?
Heb je een idee wat het kost om in de US te leven met een familie ?
Het is niet de bedoeling dat jullie de US geld gaat kosten door hier te komen.
Je gezondheid zal daar een rol in spelen, want ziektenkostenverz. is en blijft een prijzige aangelegenheid in de US.
De vraag zal dus gesteld worden hoe je dat denkt te bekostigen.
Lukt het je deze hordes te nemen dan krijg je een Groene Kaart en je vrouw en ev. kind/kinderen ook.
Met de Cards mogen jullie allemaal wonen en werken in de US.
De US kent geen bijstand zoals Ned. die kent, of huursubsidie, ook geen kinderbijslag.
Wat er aan Fed. plannen is in hulp bij ziektekosten, wonen, voedsel, enz. wordt niet gegeven aan net-aangekomen immigranten.
(Daarvoor is 5 jaar presence op een G.K. vereist.)
Zoals ik elders al schreef, het is niet eenvoudig naar de US te emigreren.
De nadruk in het US immigratie systeem ligt op familie-hereniging.
Zonder een 'immediate relative' die een US citizen is, wordt het heel lastig.
De meeste gegadigden voor immigratie moeten ervaren dat het voor hen niet mogelijk is.
Mischien een idee te kijken welk land in Europa (EU) je beter zou bevallen dan Ned. ?
-
- Amerika-expert
Of de bijstand is "zoals Ned. die kent" dan wellicht daargelaten, maar Section 8 vouchers werken net zoals huursubsidie (en fors ook: voor ons huurhuis zou een gezin van 7 voor $1984/maand aan subsidie kunnen krijgen), en het belastingsysteem werkt erg gunstig als je kinderen hebt (EITC, extra standard deductions). Voor dat laatste moet je dan weer wel werken, maar betekent toch dat je als kersverse immigrant daar voor in aanmerking komt (itt. de eerste twee; hoewel ... als TS hier een kind zou krijgen, dan wordt dat kind gelijk een USC, en dat geeft (proportioneel) recht op Section 8 subsidies).USInsider schreef:De US kent geen bijstand zoals Ned. die kent, of huursubsidie, ook geen kinderbijslag.
Ben het deze keer voor de rest wel volledig met je eens.

Gr., Flipje
Inderdaad als iemand in de US werkt en een laag inkomen heeft zijn er via de belastingen mogelijkheden voor Earned Income Credit en Child Credit.
Maar Jakob geeft aan niet te kunnen werken. En als hij eventueel toch in de US aan de slag gaat zal hij zijn WIA uitkering kwijtraken.
Bij mijn weten wordt een WIA uitkering ook gekort als de man/vrouw van de uitkering-gerechtigde geld gaat verdienen.
Als Jakob uit Ned. vertrekt gaan zijn AOW-rechten verminderen - met 2% per jaar. Hetzelfde geldt voor zijn vrouw.
Aangezien hij aangeeft niet te kunnen werken, kan hij zelf in de US geen rechten op Soc. Sec./premievrij MediCare A opbouwen.
Zijn vrouw kan rechten opbouwen in de US door te werken, en zal dan uiteindelijk een uitkering voor gehuwden kunnen krijgen (vanaf 62 jaar).
In de US wordt overigens verwacht dat je zelf stevig spaart voor je oude dag.
Een kind laten studeren kan ook behoorlijk in de papieren lopen. En ja fin. hulp kan mogelijk zijn maar is niet een zekerheid.
Inderdaad helpen 'anchor kids' om voorzieningen te krijgen op naam van het kind. Maar kinderen kosten geld en ik denk niet dat uit te keren Fed. baten tegen de kosten opwegen.
Voor 'nood-druftigen' zijn er food pantries en bij tijd en wijle uitdelingen van kleding en schoolspullen voor de kids.
Nog even wat info omtrent Section 8 - toch beduidend anders geregeld dan de huursubsidie in Holland !
In many localities, the PHA waiting lists for Section 8 vouchers may be thousands of families long, waits of three to six years to access vouchers is common, and many lists are closed to new applicants. Wait lists are often briefly opened (often for just five days), which may occur as little as once every seven years. Some PHAs use a "lottery" approach, where there can be as many as 100,000 applicants for 10,000 spots on the waitlist, with spots being awarded on the basis of weighted or non-weighted lotteries, with priority sometimes given to local residents, the disabled, veterans, and the elderly. There is no guarantee that anyone will ever receive a spot on the waiting list.
One of the major problems is that participants in the program often run into problems finding apartments to rent. In 2001, HUD conducted a study to determine the success rates of voucher holders in finding and securing apartments to rent. (...) However, the figures dropped to 69% success in 2000. The low success rates can be attributed to landlords declining to accept the vouchers either because of discrimination against the participants in the program, or because of the burdens the program places on housing providers.
There are many participants in the program who cannot find a landlord who will accept the vouchers. Also there have been instances where a landlord is participating in the Section 8 Program and then suddenly decides to withdraw from participation in the program.
Etc.
Maar Jakob geeft aan niet te kunnen werken. En als hij eventueel toch in de US aan de slag gaat zal hij zijn WIA uitkering kwijtraken.
Bij mijn weten wordt een WIA uitkering ook gekort als de man/vrouw van de uitkering-gerechtigde geld gaat verdienen.
Als Jakob uit Ned. vertrekt gaan zijn AOW-rechten verminderen - met 2% per jaar. Hetzelfde geldt voor zijn vrouw.
Aangezien hij aangeeft niet te kunnen werken, kan hij zelf in de US geen rechten op Soc. Sec./premievrij MediCare A opbouwen.
Zijn vrouw kan rechten opbouwen in de US door te werken, en zal dan uiteindelijk een uitkering voor gehuwden kunnen krijgen (vanaf 62 jaar).
In de US wordt overigens verwacht dat je zelf stevig spaart voor je oude dag.
Een kind laten studeren kan ook behoorlijk in de papieren lopen. En ja fin. hulp kan mogelijk zijn maar is niet een zekerheid.
Inderdaad helpen 'anchor kids' om voorzieningen te krijgen op naam van het kind. Maar kinderen kosten geld en ik denk niet dat uit te keren Fed. baten tegen de kosten opwegen.
Voor 'nood-druftigen' zijn er food pantries en bij tijd en wijle uitdelingen van kleding en schoolspullen voor de kids.
Nog even wat info omtrent Section 8 - toch beduidend anders geregeld dan de huursubsidie in Holland !
In many localities, the PHA waiting lists for Section 8 vouchers may be thousands of families long, waits of three to six years to access vouchers is common, and many lists are closed to new applicants. Wait lists are often briefly opened (often for just five days), which may occur as little as once every seven years. Some PHAs use a "lottery" approach, where there can be as many as 100,000 applicants for 10,000 spots on the waitlist, with spots being awarded on the basis of weighted or non-weighted lotteries, with priority sometimes given to local residents, the disabled, veterans, and the elderly. There is no guarantee that anyone will ever receive a spot on the waiting list.
One of the major problems is that participants in the program often run into problems finding apartments to rent. In 2001, HUD conducted a study to determine the success rates of voucher holders in finding and securing apartments to rent. (...) However, the figures dropped to 69% success in 2000. The low success rates can be attributed to landlords declining to accept the vouchers either because of discrimination against the participants in the program, or because of the burdens the program places on housing providers.
There are many participants in the program who cannot find a landlord who will accept the vouchers. Also there have been instances where a landlord is participating in the Section 8 Program and then suddenly decides to withdraw from participation in the program.
Etc.
Laatst gewijzigd door USInsider op 11 mar 2015, 09:13, 5 keer totaal gewijzigd.
Dank jullie voor de reacties,
Ik heb uit gerekend dat ik ongeveer 900 a 1000 dollar per maand kwijt ben aan vaste kosten exl. Eten en benzine enz.
En andere EU land zal dus een back up moeten hebben. Mijn dank daarvoor
Met vriendelijke groet Jakob
Ik heb uit gerekend dat ik ongeveer 900 a 1000 dollar per maand kwijt ben aan vaste kosten exl. Eten en benzine enz.
Hallo Jakob, ik zal mijn standaardlijstje voor de meest gebruikelijke opties voor emigratie naar de VS hier plaatsen:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Zoals anderen al zeiden heb jij vanwege jouw situatie weinig opties. Jouw vriendin zou wellicht de 3e of 4e optie hebben. Maar dan moeten jullie wel trouwen voordat jij mee mag.
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Zoals anderen al zeiden heb jij vanwege jouw situatie weinig opties. Jouw vriendin zou wellicht de 3e of 4e optie hebben. Maar dan moeten jullie wel trouwen voordat jij mee mag.
Zo te lezen in zijn eerste posting is Jakob getrouwd.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien maar even duidelijk zijn: je kunt niet naar de VS emigreren, daar bestaan in jouw geval GEEN visa voor. Je enige mogelijkheid is het winnen van de Greencard Loterij. Maar dan nog bestaat de kans dat áls je de loterij wint, het consulaat bepaalt jou de greencard niet toe te kennen. Je bent immers niet in staat een eigen inkomen te verwerven (je geeft tenminste zelf aan niet meer te kunnen werken), en de VS ziet liever geen emigranten komen die een grote kans hebben op de staatskas te moeten teren.
De vraag is ook of je dit zou moeten nastreven. De inkomens liggen in de VS over het algemeen hoger dan in Nederland, maar de vaste lasten zijn over het algeheel genomen ook een stuk hoger (denk aan huren van een woning - beetje afhankelijk van waar je gaat wonen-, autoverzekeringen, abonnementen voor internet, tv en bellen, energiekosten enzovoorts). Als je het dan nét redt met je uitkering en de euro daalt enorm in waarde, zoals nu het geval is, dan ben je screwed. En daar komen dan nog allerlei lastige extra zaken bij, zoals USInsider al schreef mbt AOW.
Zet de USA uit je hoofd en kijk eens of je met je uitkering wellicht in Spanje iets kunt huren ofzo. Lekker dichtbij, goedkoop land en je kunt misschien iets makkelijker terug naar NL verhuizen, mocht dat nodig zijn.
De vraag is ook of je dit zou moeten nastreven. De inkomens liggen in de VS over het algemeen hoger dan in Nederland, maar de vaste lasten zijn over het algeheel genomen ook een stuk hoger (denk aan huren van een woning - beetje afhankelijk van waar je gaat wonen-, autoverzekeringen, abonnementen voor internet, tv en bellen, energiekosten enzovoorts). Als je het dan nét redt met je uitkering en de euro daalt enorm in waarde, zoals nu het geval is, dan ben je screwed. En daar komen dan nog allerlei lastige extra zaken bij, zoals USInsider al schreef mbt AOW.
Zet de USA uit je hoofd en kijk eens of je met je uitkering wellicht in Spanje iets kunt huren ofzo. Lekker dichtbij, goedkoop land en je kunt misschien iets makkelijker terug naar NL verhuizen, mocht dat nodig zijn.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 11 mar 2015, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Waar kan je met 2 personen wonen voor 900 a 1000 dollar? Huur, water, electriciteit, verzekeringen enz lopen snel op. Kijk je alleen naar kleine dorpjes?Jakob schreef:Dank jullie voor de reacties,
Waar kan je met 2 personen wonen voor 900 a 1000 dollar? Huur, water, electriciteit, verzekeringen enz lopen snel op. Kijk je alleen naar kleine dorpjes?[/quote]
Woon nu ook op ongeveer 75m2
Ik zo graag zo willen leven als nu alleen in een ander land.
Dus wil er niet groter of mooier of duurder wonen.
In Greenville,NC
Woon nu ook op ongeveer 75m2
Ik zo graag zo willen leven als nu alleen in een ander land.
Dus wil er niet groter of mooier of duurder wonen.
In Greenville,NC
Hoeveel is zo'n WIA uitkering eigenlijk?
En Greenville, NC is een interessante keuze; hoe kom je daar bij, als ik vragen mag?
En Greenville, NC is een interessante keuze; hoe kom je daar bij, als ik vragen mag?
- RiverCola
- Amerika-expert
Maar misschien moet je toch onder ogen zien dat als je niet in je eigen inkomen kunt voorzien, en dus leeft op kosten van de Nederlandse staat, dat je niet zomaar de vrijheid hebt om te emigreren. Je bent afhankelijk van een minimum inkomen en krijgt waarschijnlijk ook allerlei toeslagen, voor je ziektekosten en je huur. De USA is een duur land, al helemaal als je medische hulp nodig hebt. Heb je je weleens in het Amerikaanse zorgsysteem verdiept en uitgezocht tegen welke kosten je daar gebruik moet/kunt maken van dezelfde zorg als je hier krijgt?Jakob schreef: Ik zo graag zo willen leven als nu alleen in een ander land.
Ik denk dat je van je roze wolk af moet stappen.
Overigens zou ik het een heel rare gedachte vinden als onze overheid Nederlanders met behoud van uitkering laat emigreren.
(PS: hebben we hier op het forum een tijdje terug niet iemand gehad met precies dezelfde wens? Uitkering en daarmee willen emigreren?)
Nee ik krijg geld en voor de rest niks geen extra vergoeding hoe vreemd het ook klinkt in andermans ogen maar krijg hier geld en moet ik ook alles van betalen zonder enige hulp van de regering.
En heb geïnformeerd en ik mag alles meenemen naar welk land ik ook ga.
Ik begrijp dat het vreemd klinkt voor velen maar ja ik mag het mee nemen.
En als het zo'n duur land is waarom willen er zo velen heen?
En heb geïnformeerd en ik mag alles meenemen naar welk land ik ook ga.
Ik begrijp dat het vreemd klinkt voor velen maar ja ik mag het mee nemen.
En als het zo'n duur land is waarom willen er zo velen heen?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mar 2015, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- RiverCola
- Amerika-expert
Jakob schreef: En als het zo'n duur land is waarom willen er zo velen heen?

Ik heb een Wia plus een verzekering er bij dus ik hen bijna net zo veel als hier iemand in de dag dienst draait.driftkop schreef:Hoeveel is zo'n WIA uitkering eigenlijk?
Heb jaren lang keihard gewerkt en altijd een verzekering er bij naast gehad dus vandaar ook mijn inkomen.
Greenville mooie omgeving en een paar honderd miles bij een goede vriend vandaan van daar de keuze.
Soms vraag ik me af of topics serieus zijn. Maar goed. De VS is streng over wie ze binnen laten, en zelfs mensen die goed opgeleid zijn en kunnen werken, worden vaak niet toegelaten. Cru gezegd, jij hebt de VS niks te bieden. Dus ze willen je niet hebben. Alleen de loterij is een kans en zoals al is gezegd zul je zelfs als je die wint mogelijk niet worden toegelaten, dat kunnen we vanaf hier niet voorspellen.
Het is inderdaad een duur land en mensen die de dag dienst draaien, draaien vaak ook nog een avond dienst en moeten dan nog steeds heel zuinig leven. Zeker aangezien je zo te zien kinderen hebt. Je wordt geacht zelf te sparen voor de kosten van studeren, zelf te sparen voor je pensioen... Dus als je op latere leeftijd verhuist vanuit Nederland, waar je die dingen niet zo hoeft te doen, loop je gelijk al achter.
Waarom mensen er toch heen willen? Omdat als je goed opgeleid bent en hard werkt je goed kunt verdienen, omdat er zo veel films en tv series plaatsvinden en het er daar allemaal goed uit ziet, omdat mensen niet weten wat voor een armoede hier ook bestaat.
Echt, kijk naar een ander land. Voor 900-1000 dollar kun je in Greenville zo te zien inderdaad een appartement huren en nog wat over hebben. Maar je hebt daarmee echt niet genoeg voor ziektekostenverzekering voor twee personen (plus kinderen?) als je niet werkt...
Het is inderdaad een duur land en mensen die de dag dienst draaien, draaien vaak ook nog een avond dienst en moeten dan nog steeds heel zuinig leven. Zeker aangezien je zo te zien kinderen hebt. Je wordt geacht zelf te sparen voor de kosten van studeren, zelf te sparen voor je pensioen... Dus als je op latere leeftijd verhuist vanuit Nederland, waar je die dingen niet zo hoeft te doen, loop je gelijk al achter.
Waarom mensen er toch heen willen? Omdat als je goed opgeleid bent en hard werkt je goed kunt verdienen, omdat er zo veel films en tv series plaatsvinden en het er daar allemaal goed uit ziet, omdat mensen niet weten wat voor een armoede hier ook bestaat.
Echt, kijk naar een ander land. Voor 900-1000 dollar kun je in Greenville zo te zien inderdaad een appartement huren en nog wat over hebben. Maar je hebt daarmee echt niet genoeg voor ziektekostenverzekering voor twee personen (plus kinderen?) als je niet werkt...
- RiverCola
- Amerika-expert
Of wat dacht je van mensen die uit landen komen waar ze onderdrukt worden? Waar groeperingen hele dorpen platbranden en vrouwen verkrachten? Waar ze 7 dagen in de week moeten werken voor een paar dollar? Er zijn zat mensen met een zeer goede reden om te dromen van een bestaan in Amerika, een land waar ze vrij en veilig zullen zijn. Zo zullen er net zoveel mensen zijn die alles wat ze bezitten op zouden geven voor een leven in het veilige en vrije Europa.Minnim schreef: Waarom mensen er toch heen willen? Omdat als je goed opgeleid bent en hard werkt je goed kunt verdienen, omdat er zo veel films en tv series plaatsvinden en het er daar allemaal goed uit ziet, omdat mensen niet weten wat voor een armoede hier ook bestaat.
@Jakob: waarom wil jij eigenlijk naar Amerika emigreren?
-
- Amerika-expert
Is andersom: het is zo duur juist omdat zo velen hierheen willen.Jakob schreef:En als het zo'n duur land is waarom willen er zo velen heen?
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 15250 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-