Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Promoveren in de Verenigde Staten

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Paganitzu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Promoveren in de Verenigde Staten

Bericht door Paganitzu »

Ik ben van plan in de Verenigde Staten te gaan promoveren en wil hier regelmatig updates geven welke gaan over tegen wat voor problemen ik aan loop en hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Misschien wel handig voor andere studenten met vergelijkbare plannen. Nou, even in het kort wat achtergrondinformatie. Ik ben een student Biomedical Engineering aan de TU/e en wil graag instromen in een PhD programma in Fall 2016. Het gemiddelde in mijn bachelor is een 7.5 en voor mijn master verwacht ik een gemiddelde van boven de 8 te hebben. Ik ben dus een goede student, maar ook zeker geen absolute hoogvlieger.

Ik heb voor mijn master recentelijk 7 maanden onderzoek gedaan aan Columbia University en dit waren echt de 7 mooiste maanden van mijn leven. Ze waren er enthousiast over me en heb daar ook oa. een publicatie aan over gehouden. Ik ben echt verliefd geworden op New York en heb daardoor de ambitie om er terug te keren. Helaas is dat praktisch onmogelijk, behalve als je er gaat studeren/promoveren. In New York heb je naast Columbia University nog verschillende universiteiten, welke je kan onderverdelen in:

CUNY: City University of New York
SUNY: State University of New York, bestaande uit afdelingen Albany, Binghamton, Buffalo en Stony Brook.
NYU Poly: Vroeger Polytechnic University, nu overgenomen door NYU. Vroeger een top-instituut maar in de loop der jaren ver weggezakt. Nu overgenomen door NYU omdat geen engineering afdeling hadden en die steken er nu heel erg veel geld in. NYU is qua reputatie de tweede universiteit van New York en is van een heel erg goed niveau. NYU Poly is qua reputatie nu nog van een 'matig' niveau maar dat zal waarschijnlijk erg snel verbeteren.
Columbia University: Een Ivy-League universiteit en een top-15 universiteit in de Verenigde Staten op het gebied van Biomedical Engineering.

Daarnaast heeft oa. Cornell University nog wat BME labs in ziekenhuizen in New York City zitten.

Alle universiteiten hebben een Biomedical Engineering graduate program, enkel niet allemaal een even goede 'fit' met mijn onderzoek. Mijn eerste fase zal het uitzoeken wat de opties binnen New York zijn voor mijn vakgebied. Vervolgens het mailen van de hoogleraren van de labs en hun vragen naar de mogelijkheden voor Fall 2016. Vervolgens ga ik me ook richten op universiteiten in andere plaatsen en ik ga alvast oefenen voor de GRE, een test welke verplicht is voor toelating en waarvan het resultaat best belangrijk is.

Rond december volgend jaar is de inschrijfperiode, dus ik heb nog ongeveer een jaar om alle voorbereidingen te treffen. Komende woensdagnacht is er een interactive webinar voor NYU Poly welke ik ga volgen.
Laatst gewijzigd door Paganitzu op 16 feb 2015, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Minnim
Amerikafan

Re: Promoveren in de Verenigde Staten

Bericht door Minnim »

Leuk, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ben zelf ook naar de VS gegaan om te promoveren. Je bent goed op tijd om je voor te bereiden en zo te zien ben je al goed bezig.

Tips:
- Hier is een forum met veel mensen die ook naar grad school willen (overwegend in de VS), dus daar kun je veel ervaringen lezen, ook specifiek over bepaalde universiteiten/programma's: http://thegradcafe.com/
- Schrijf je gewoon overal in en kies dan een universiteit wanneer je weet welke je accepteren (en met wat voor funding package). Dat heb je zo te zien al door, maar ik realiseerde me dat niet van tevoren omdat je dat in Nederland niet doet.
- Voor de GRE lijkt me dat voor jouw programma de quantitative section erg belangrijk is. Gezien je achtergrond zou je hier een (bijna) perfecte score voor moeten kunnen halen, dus ga daar voor.
- Je zult waarschijnlijk ook de TOEFL moeten doen, maar die is niet moeilijk.
- Kijk naar VSBFonds en Fulbright, zij hebben beurzen voor deze situatie. Kijk wel naar het verschil in visum, als je een Fulbright krijgt moet je volgens mij op een J1 visum, en dat betekent minder recht op practical training (oftewel werkvergunning; zowel tijdens als na de studie). Dus dat is het mogelijk niet waard. Het gebruikelijke visum voor PhD studenten is een F1 visum.

Edit: OK nog 1 tip dan. Probeer zoveel mogelijk te weten te komen over je potentiele advisors. Je ervaring als PhD student wordt voor een groot deel bepaald door wie je advisor is. Email ook met huidige studenten en probeer tussen de regels door te lezen. Mijn advisor zat bijvoorbeeld drie a vier maanden van het academisch jaar in Florida, omdat het daar warmer is in de winter. Dat maakt samenwerken moeilijk. Dus probeer alles wat sceptisch te bekijken, zodat je in elk geval weet voor wat voor type hel je je inschrijft (geen begeleiding, micromanagement, een advisor die alleen om z'n eigen onderzoek geeft en dus alleen om studenten geeft als ze daar aan werken, een advisor die als rising star eigenlijk op een te slechte universiteit zit en die je dus na een jaar of twee misschien verlaat, een advisor die eigenlijk al met pensioen zou moeten zijn en dus weinig werk meer doet, etc).
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Heel erg leuk om te lezen, en misschien komt het voor mij ooit van pas. :thumbup:

Ik zit momenteel ook in de afrondende fase van mijn master en hoop misschien ooit (nu nog niet direct ambities) ook te promoveren in de VS.
Locutus
Amerika-ontdekker

Bericht door Locutus »

Wat leuk! Ik ben Fall 2014 begonnen met promoveren aan de University of Michigan.

GRE is inderdaad doorgaans verplicht. Soms moet je ook een GRE Subject test doen, hoefde ik niet. De TOEFL is ook verplicht voor buitenlandse (niet-Engelstalige) applicants, maar met een 7 maanden in de VS geweest te zijn, mag dit geen probleem opleveren. Ik heb tijdens mijn voorbereiding wel gemerkt dat het oefenen voor de essays van de GRE mij hielp bij de written portions van de TOEFL.

Het feit dat je stage gelopen hebt en een publicatie hebt van jouw tijd in Columbia vergroot je kansen enorm! Vooral als de prof met wie je gewerkt hebt je een brief wil schrijven, levert dit alleen maar voordeel op om (weer) Columbia binnen te komen.

Tot slot, onderschat de personal statements enz. niet. Deze kunnen jou onderscheiden van andere kandidaten, maar dit kan je application ook breken!
Als je interesse hebt, kan je mijn verhaal lezen op https://harrygoesusa.wordpress.com/

Succes!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Die TOEFL zou ik vooral goed navragen bij je universiteit, hij is vrij prijzig en je bent er een dagdeel aan kwijt. Ik heb hem gemaakt en toen bleek later dat mijn instituut ook met een telefonisch interview genoegen had genomen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat je TOEFL al in Ned. kon doen (via CITO/Woerden) of is dat verouderde info ?

Voor de US dacht ik dat het nu ook on-line kan. Iemand daar ervaring mee ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn zoon heeft de online test gedaan TOEFL iBT, maar je moest wel naar een geaccrediteerde testlocatie gaan om daar online de test af te leggen.

https://www.ets.org/toefl/ibt/about
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
manu47
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Yup, ik heb de TOEFL in NL gedaan op een geaccrediteerde locatie.
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

Bedankt allemaal! Heb er zeker wat aan! Ik ga later deze week een wat uitgebreidere reactie posten. En super leuk! Hoe is het uiteindelijk bevallen? Ik vroeg me ook af wat jullie GPA was. Als je via The Grad School kijkt zijn de cijfers van vele behoorlijk indrukwekkend.

Maar ik hoop inderdaad wel dat de PI van het lab waarin ik gezeten heb een brief wilt schrijven. Ze heeft me beoordeeld met een 9.5/10, dus ik reken daar stiekem eigenlijk wel op. Mijn persoonlijke begeleider, welke zelf een PhD-student is, is zeker bereid om een brief te schrijven.

Maar in hoeverre is de reputatie van de schrijver van de brieven van belang? Ik heb het idee dat mijn begeleider een beter beeld van me heeft omdat die direct met me heeft samengewerkt. De PI kan eigenlijk alleen beoordelen wat ik heb gepresenteerd tijdens de wekelijkse lab meetings en heeft mijn cijfer ook in grote mate gebaseerd op het commentaar van mijn begeleider.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Al mijn briefschrijvers waren Nederlands en waren onbekend in de VS. Lijkt niet uitgemaakt te hebben maar ik denk dat het wel een plus is als een bekend iemand de brief schrijft dus als dat kan zou ik het vragen!

M'n gpa voor m'n Nederlandse master was 4.0 (alles 8 of hoger). Voor m'n bachelor was geloof ik 3.7 ofzo. Voor zover ik weet hechten ze op de meeste plekken niet zo veel aan gpa, zolang je een redelijke hebt, en sta jij er goed voor met internship+publicatie.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Ik werk zelf op een Amerikaanse universiteit (PhD uit Nederland) en ik ben o.a. verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe PhD studenten. Reputatie van de briefschrijver is zeker van belang, hoewel het niet doorslaggevend is. Het is helaas wel zo: heb je een goede aanbeveling van iemand die wij kennen en wienst standaarden wij kennen, dan lig je bovenop de stapel. Ik zou dus zeker geen genoegen nemen met een aanbevelingsbrief van een PhD student - een assistant/associate/full prof is toch wel minimaal vereist (een beetje volgens de gedachte - hoe kan iemand die zijn/haar PhD nog niet heeft beoordelen of iemand geschikt is voor een PhD traject?). Als ik jou was, zou ik meerdere aanbevelingsbrieven verzamelen. Tussen de drie en vijf is niet overdreven.
Cijferlijsten zijn ook van belang, maar we kijken daarbij ook naar de afkomst: zodra dat niet-Amerika is zijn ze niet heel erg vergelijkbaar (en ook heeft Amerika nogal last van grade inflation, dus heel veel zegt dat ook niet). Waar wij hier het meeste naar kijken is het statement of purpose en eventuele writing samples (liefst onderzoeksmatig), en dus die aanbevelingsbrieven. Dat is voor ons een eerste selectie.
Dan kijken wij in het interview - via Skype - naar de motivatie van de kandidaten, en we leggen ze typisch een conceptuele onderzoeksvraag voor, die ze wat van slag brengt in de regel, omdat ze die niet kunnen voorbereiden. Op dat moment kijken we naar communicatie, presentatie, duidelijkheid, en intelligentie. En dan is het bij ons typisch een geval van 'bij twijfel, niet oversteken' en moeten we unaniem enthousiast zijn over de kandidaat.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

JohannaPA schreef:Ik werk zelf op een Amerikaanse universiteit (PhD uit Nederland) en ik ben o.a. verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe PhD studenten. Reputatie van de briefschrijver is zeker van belang, hoewel het niet doorslaggevend is. Het is helaas wel zo: heb je een goede aanbeveling van iemand die wij kennen en wienst standaarden wij kennen, dan lig je bovenop de stapel. Ik zou dus zeker geen genoegen nemen met een aanbevelingsbrief van een PhD student - een assistant/associate/full prof is toch wel minimaal vereist (een beetje volgens de gedachte - hoe kan iemand die zijn/haar PhD nog niet heeft beoordelen of iemand geschikt is voor een PhD traject?). Als ik jou was, zou ik meerdere aanbevelingsbrieven verzamelen. Tussen de drie en vijf is niet overdreven.
Cijferlijsten zijn ook van belang, maar we kijken daarbij ook naar de afkomst: zodra dat niet-Amerika is zijn ze niet heel erg vergelijkbaar (en ook heeft Amerika nogal last van grade inflation, dus heel veel zegt dat ook niet). Waar wij hier het meeste naar kijken is het statement of purpose en eventuele writing samples (liefst onderzoeksmatig), en dus die aanbevelingsbrieven. Dat is voor ons een eerste selectie.
Dan kijken wij in het interview - via Skype - naar de motivatie van de kandidaten, en we leggen ze typisch een conceptuele onderzoeksvraag voor, die ze wat van slag brengt in de regel, omdat ze die niet kunnen voorbereiden. Op dat moment kijken we naar communicatie, presentatie, duidelijkheid, en intelligentie. En dan is het bij ons typisch een geval van 'bij twijfel, niet oversteken' en moeten we unaniem enthousiast zijn over de kandidaat.
Enorm bedankt!

Ik heb nu net gevraagd via mijn begeleider of hij denkt de professor in kwestie bereid zou zijn om een 'strong' letter of recommendation te schrijven. Zijn reactie was:
I definitely think Elisa would be willing to write you a letter of recommendation, although you may have to pester her for awhile before you see it. I gave you the best report I could since you were definitely the intern that was the most helpful to me so far throughout my Ph.D.

Let me know if you have any questions/need advice about the application process as well!
Daarnaast is het nog best wat werk om de verschillende labs te beoordelen. Mijn begeleider in Eindhoven raadde me de volgende labs in de Verenigde Staten aan:

- Columbia Univ, NYC, USA (Konofagou)
- Austin, Tx, USA (Emelianov)
- Madison, Wisconsin (Timothy Hall & Tomy Varghese)
- Seattle, USA (Matt o ‘Donnell)

Ik probeer via mijn begeleider in Columbia nog wat andere opties te vinden en daarnaast heb ik er zelf ook nog wat gevonden.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Graag gedaan!
Austin ken ik - daar heb ik gewoond - en ik vind dat een van de beste steden in Amerika om te wonen. De universiteit daar is ook heel goed.
Heel veel succes gewenst!
Laat vooral ook even weten hoe het is afgelopen.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Locutus
Amerika-ontdekker

Bericht door Locutus »

Kijk niet alleen naar de reputatie van de universiteit, maar ook naar wat er te doen is in de stad buiten je promotie. Een belangrijke reden dat ik gekozen heb voor de University of Michigan ligt in dat er in deze stad (Ann Arbor) heel veel te doen is aan o.a. culturele dingen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

En University of Michigan is een goede universiteit, toch? We hebben een research project met twee faculteiten daar gedaan. Ik vond Ann Arbor inderdaad ook een leuke stad. Niet erg groot, maar een gezellig downtown en een ruime groene campus. De winter is mij daar wel te koud!
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Alle steden die Paganitzu noemt zijn leuk volgens mij. Madison is klein maar heeft wel een reputatie als een leuke studentenstad. En zeker als je gaat promoveren is het lab wel echt van belang - als je in een leuke stad zit maar op een universiteit met een ongeinteresseerde begeleider die onderzoek doet naar dingen waar jij niet in geinteresseerd bent, wordt het toch niks (let op: dat kan op zowel 'goede' als 'slechte' universiteiten gebeuren).

Waar ik woon zijn de winters nog net iets slechter dan in Ann Arbor (volgens een snelle google search) en ja, bijna iedereen hier vraagt zich in de winter wel af wat we hier in godsnaam nog doen. Maar nu is het LENTE (lees: het vriest niet meer) en dat waardeer je pas echt als je maanden binnenshuis hebt geleefd, haha.
Locutus
Amerika-ontdekker

Bericht door Locutus »

Jaa, Ann Arbor is een geweldige stad, en de University of Michigan is ook een uitstekende universiteit (volgens bepaalde lijsten #1 public university en #6 in Engineering in de US). De winter is hier koud, maar ik vind het wel te doen :)
En uiteraard is het lab van belang, maar het is slechts een (heel belangrijk) deel van de hele ervaring.
TS, neem alles in overweging, labs, leefomgeving, maar ook faciliteiten die vanuit de universiteit geleverd worden, voordat je je keuze maakt :)
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

Ik kwam recent trouwens een handig document tegen.

https://sites.google.com/site/okkeacademic/ucan" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles loopt nog op schema!
Locutus
Amerika-ontdekker

Bericht door Locutus »

Interessant document dat die Okke Schrijvers geschreven heeft. Ik kan beamen dat het document op die pagina klopt en vol nuttige info staat!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer