Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lauw: LV-SF-LV Hulp bij route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lauw
Amerika-ontdekker

Reis Lauw: LV-SF-LV Hulp bij route

Bericht door Lauw »

Hallo allemaal,

Eind september/begin oktober willen mijn vriend en ik richting het ZuidWesten van Noord-Amerika vertrekken. Het is onze eerste reis naar Amerika en tevens onze eerste langere rondreis.
We kunnen max. 3 weken vrij krijgen van ons werk, dus we moeten binnen die 3 weken manoeuvreren. Welke periode precies weten we nog niet, moeten eigenlijk even kijken wanneer de vluchten het goedkoopst zijn. Maakt het ook uit of we eind september gaan of pas in oktober, qua weer, openingen van NP's, wegen oid?
De 2 vluchtdagen moeten trekken we af van de dagen die we over hebben, dus dan zouden we 19 dagen hebben om rond te reizen.
We willen wel vliegen op Las Vegas en dan een rondje doen richting San Francisco en weer terug. Ik weet niet of dat te doen is? Ik zelf wil heél graag naar de Grand Canyon en ook nog wel een ander NP. Mijn vriend is meer van de steden dus we moeten een beetje evenwicht vinden. Vrienden van ons zijn ook nog in LA geweest maar vonden dat niet heel erg bijzonder. Is dat zo of hebben zij gewoon niet goed gekeken :P .
Hebben jullie tips voor een (ongeveer) 19e daagse rondreis? Absolute must sees?
Afbeelding
gastxyz

Re: Reis Lauw: LV-SF-LV Hulp bij route

Bericht door gastxyz »

Dag 01: aankomst Phoenix
Dag 02: Phoenix - Sedona (via Prescott en Jerome of Montezuma Castle. In Sedona o.a.: Airport Rd / Chapel of the Holy Cross / Cathedral Rock)
Dag 03: Sedona - Grand Canyon (via Oak Creek Canyon en Williams)
Dag 04: Grand Canyon - Monument Valley (Geeft je nog de hele ochtend by Grand Canyon. Verblijf in The View of Gouldings Lodge.)
Dag 05: Monument Valley - Page (Lower en/of Upper Antelope Canyon + Horseshoe Bend / Lake Powell)
Dag 06: Page - Bryce Canyon (Toadstool Hoodoos aan US89)
Dag 07: Bryce Canyon - Springdale (Zion)
Dag 08: Springdale (Zion)
Dag 09: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire State Park bij normale temperaturen, anders overslaan)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek of Stovepipe Wells)
Dag 12: Death Valley - Mammoth Lakes/June Lake/Lee Vining (Mono Lake / Bodie)
Dag 13: Yosemite (via Tioga Pass indien deze open is) (bij voorkeur verblijf in park)
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 17: SF (Golden Gate / Alcatraz / whatever)
Dag 18: SF (…)
Dag 19: SF - Thuis
Dag 20: Thuis
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Beetje een 50/50 route? Afwisseling van woestijn, bergen, bos, canyon, kust en stad. LA is trouwens zeker wel een leuke stad! Je moet alleen een hotel op een goede locatie nemen (voorkeur rond Santa monica, lekker vlakbij strand en savonds gezellig). Je moet gewoon even weten dat het een stad is die je niet kan doen zonder een huurauto, want je moet echt letterlijk overal heen rijden.

1 AMS - LV
2 LV (Bezoek 1 avond fremont street en zeker naar een show gaan!)
3 LV
4 LV - Grand Canyon south rim
5 Grand Canyon - Zion
6 Zion
7 Zion - Death Valley (Als je in Stovepipe wells slaapt kan je op ca 2 km afstand snachts in de duinen prachtig sterren kijken!)
8 Death Valley - Mammoth Lakes
9 Mammoth Lakes - Yosemite (over tioga pass)
10 Yosemite (Glacier point, Tunnelview en minimaal 1 waterval proberen te bekijken)
11 Yosemite - SF
12 SF (Alcatraz, fishermans wharf)
13 SF (Golden gate, alamo square park, lombard street, city hall)
14 SF (Union square, ferry building)
15 SF - Monterey
16 Monterey - Pismo Beach (Kustweg)
17 Pismo Beach - LA (Onderweg Santa Barbara of Malibu)
18 LA (Hollywood sign, rodeo drive, walk of fame, beverly hills)
19 LA (Santa monica, Venice Beach, beetje shoppen)
20 LA - AMS

Eventueel kan je ook naar een pretpark gaan in LA.
Laatst gewijzigd door EEAMuller op 16 jan 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Dankjewel Arno en EEAMuller! :D
LA is volgens jou dus wel een aanrader?
September/oktober is wel te doen qua temperatuur toch?
Ik word helemaal hyper van het plannen van die reis. Heb er zo'n zin in!! :D
Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In LA is wel een aanrader. Er is veel te doen en te zien.
Maar de stad is immens groot en daardoor minder overzichtelijk dan bv SF.

In de route van EEAMuller zou ik 1 dag LV en 1 dag SF minder doen.
Dan kan je Page en Bryce toevoegen. Dat vind ik musts als je naar die regio gaat.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Je kan ook evt. 1 weghalen bij SF en alleen Bryce doen. Page kom je al langs rijden, maar meningen verschillen een beetje of je het leuk vind of niet.

Antelope canyon en Horseshoebend kan je meenemen onderweg, daar heb je dus geen overnachting voor nodig. Je doet het dus vooral om eventjes aan het meer te genieten. Houd je daarvan kan het leuk zijn, ben je meer een zwembadmens voldoet vaak een hotel met zwembad in een park ook wel voor de ontspanning.

Als ik jou was zou ik even met je vriend googelen hoeveel die "wel" leuk denkt te gaan vinden van de parken! Ik ben zelf geen wandelaar en heb niks met wandelshoenen en stokjes maar vond de parken bezoeken wel erg leuk!
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Bedankt voor de tips zover alvast! Ik denk dat we SF met een dag minder ook wel redden. Ik vind de overnachtingen daar echt réte duur.
Is dat overal zo? :o
We hadden eigenlijk een budget van 2000 pp vastgesteld incl vlucht (nu voor ongeveer 650 te boeken). Is dat te weinig voor overnachting en autohuur? Benzine en leefgeld daar komt er natuurlijk nog overheen dan.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

San Francisco is wel een van de duurste plaatsen wat accommodatie betreft. Kijk ook eens naar de topics in het zuidwesten algemeen forum, daar vind je ook wat betaalbare suggesties voor SF en andere plaatsen.

Marianne
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Kosten van de overnachtigen verschilt heel erg. Ik was van de zomer voor vlucht, auto en hotels ca. 2500 euro pp kwijt voor 22 dagen. Wij hadden wel jongerentoeslag op de auto en ik moet zeggen gemiddeld iets luxere hotels dan de meeste boeken hier. Vlucht los was geloof ik 740 euro. Dus je zou een aardig eind moeten komen met jou budget denk ik.

Voor huurauto zou ik als ik jullie was gewoon offerte opvragen bij Kilroy(gratis) en vergelijken met bijvoorbeeld drive USA. Hotels heb ik allemaal via Trivago opgezocht en geboekt. San Francisco was voor ons de duurste stad om te zitten toen. Ik adviseer je wel te kijken of parkeren bij het hotel gratis is, anders kan je beter investeren in een iets duurder hotel met parkeerplaats. Las vegas is redelijk betaalbaar en kan doordeweeks als er geen evenementen zijn zelfs donders goedkoop zijn. LA is heel erg afhankelijk van de locatie waar je wilt zitten. Ik adviseer je rond santa monica of beverly hills te gaan zitten(de stad is groot). Je kan wel ver gaan zitten voor weinig maar dan ben je het geld kwijt aan benzine en een hoop tijd.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Dat is fijn om te horen! :thumbup:

Ik ben een beetje aan het zoeken naar vluchten maar weet niet zo goed op welk vliegveld we moeten vliegen. Ik wou eerst starten en eindigen in Las Vegas maar ik begrijp dat dat niet heel handig is.
De route van Arno lijkt me wel super mooi, die van EEAMuller misschien iets rustiger. Ik lees dat je voor de NP's wel veel tijd nodig hebt, m.n. Yosemite.
Pfff, wat is zo'n reis plannen veel werk, maar wel heel leuk!
Afbeelding
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Gisteren hebben we tickets geboekt. We vliegen op 26/09 naar Phoenix en op 16/10 van San Franscisco weer naar Amsterdam. :mrgreen:
De eerste stap in de hele planning is genomen. :D Wel fijn! Nu nog de exacte route vast gaan stellen.. Het zal denk ik niet veel schelen met die Arno opstelde!
Afbeelding
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

we zijn bezig om de auto te gaan huren. De laatste 3(?) dagen zullen we in SFO doorbrengen. Is het dan handig dat we de auto daar al ergens inleveren en de laatste dagen gewoon met het OV doen, of heb je die 3 dagen echt de auto nog nodig? Qua prijs zal het niet veel uitmaken, maar het is misschien onhandig om te reizen met de auto in SFO.
Daarnaast, is een Toyota Corolla van voldoende grootte en comfortabel genoeg om 3 weken mee rond te reizen? Ik heb met de zoekfunctie wel gezocht, kan er alleen niet veel wijs uit. Veel mensen nemen een SUV, maar ik denk dat we dat niet echt nodig gaan hebben. Dat scheelt toch weer een paar honderd euro..
Afbeelding
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Ik zou hem persoonlijk lekker houden in SF! Let er dan wel op dat je hotel met parkeergarage neemt want 24uur park is niet heel goedkoop. De meeste parkeergarages hebben overdag wel een betaalbaar dagtarief. Ik vond het OV niet denderend, taxi's rijden er vrij weinig en die cable cars zitten op de meest interessante route vaak vol. Ik vond heerlijk dat ik zelf kon rijden waar ik wilde.

En ga lekker voor die SUV. Je maakt lange afstanden en een SUV rijd gewoon vele male fijner dan een corolla. Je zit hoger, je rijd tussen grote Amerikaanse wagens en de benzine is toch heel goedkoop daar dus de enige investering zit in het huren. Bij kilroy scheelde het voor mij trouwens maar 150 dollar op 3 weken dus goed offertes opvragen links en rechts. Daarnaast is de extra ruimte gewoon lekker om een koelboxje te plaatsen.

Ik was voor mijn reis in het hoogseizoen 2500 euro PP kwijt ong. Dat was met behoorlijk luxe hotels vergeleken met wat de meeste mensen hier boeken, vlucht los was 740 en SUV. Het is jammer dat je je vlucht al hebt anders had je een pakket met vlucht + hotel in SF kunnen boeken wat vaak scheelt. Met 2000 moet je dus al behoorlijk eind komen, maar het is nou eenmaal zo dat de hotels in de parken beperkt zijn en vaak heel ver van te voren al volgeboekt. SF is wel een van de duurdere locaties samen met Yosemite, Monument Valley en Death valley ook niet altijd betaalbaar.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Ik ben bezig om de route helemaal vast te leggen zodat we kunnen gaan boeken voor hotels, ik geloof dat we al vrij laat zijn als ik het soms zo lees hier. De auto is inmiddels al wel geboekt, we hebben een mid-suv gehuurd. :D

We vliegen dus op Phoenix en eindigen in SF. Ik heb nog wat ruimte in de dagen, weet niet precies wat ik daarmee moet. Of het haalbaar is om LA er toch nog tussen te passen, of dat we bijv. beter voor sequia NP kunnen kiezen. Of dat we ergens anders wat meer rust in kunnen bouwen. Tips zijn zeer welkom!

We hebben in totaal 23 dagen, waarvan we 2 reisdagen kwijt zijn.

De route ziet er nu zo uit:
Dag 01 (26/09): aankomst Phoenix
Dag 02 (27/09): Phoenix - Sedona (via Prescott en Jerome of Montezuma Castle. In Sedona o.a.: Airport Rd / Chapel of the Holy Cross / Cathedral Rock)
Dag 03 (28/09): Sedona - Grand Canyon (via Oak Creek Canyon en Williams)
Dag 04 (29/09): Grand Canyon - Monument Valley (Geeft je nog de hele ochtend by Grand Canyon. Verblijf in The View of Gouldings Lodge.)
Dag 05 (30/09): Monument Valley - Page (Lower en/of Upper Antelope Canyon + Horseshoe Bend / Lake Powell)
Dag 06 (01/10): Page - Bryce Canyon (Toadstool Hoodoos aan US89)
Dag 07 (02/10): Bryce Canyon - Springdale (Zion)
Dag 08 (03/10): Springdale (Zion)
Dag 09 (04/10): Zion - Las Vegas
Dag 10 (05/10): Las Vegas
Dag 11 (06/10): Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek of Stovepipe Wells)
Dag 12 (07/10): Death Valley – Los Angeles of naar Sequoia park?
Dag 13 (08/10): Los Angeles / Sequoia and Kings Canyon
Dag 14 (09/10): Los Angeles
Dag 15 (10/10): ?
Dag 17 (11/10): Yosemite
Dag 18 (12/10): Yosemite
Dag 19 (13/10): Yosemite
Dag 20 (14/10): SF
Dag 21 (15/10): SF
Dag 22 (16/10): SF
Dag 23 (17/10): SF-Thuis (18/10)
Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

LA kan je invoegen maar dan mis je de Tioga Pass. Ik zou dan 2 dagen voor Yosemite nemen zodat je op één van die dagen naar de Tioga Pass kan gaan.

Dag 12 (07/10): Death Valley – Los Angeles
Dag 13 (08/10): Los Angeles
Dag 14 (09/10): Los Angeles - Sequoia
Dag 15 (10/10): Sequoia
Dag 17 (11/10): Sequoia - Yosemite
Dag 18 (12/10): Yosemite (bezoek vallei)
Dag 19 (13/10): Yosemite (eventueel naar de Tioga Pass op en neer)
Dag 20 (14/10): Yosemite - SF
Dag 21 (15/10): SF
Dag 22 (16/10): SF
Dag 23 (17/10): SF-Thuis (18/10)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het was handiger geweest om in LA te eindigen, dan had je na DV via de Tioga Pass naar Yosemite kunnen rijden en na SF nog via de kustroute naar LA kunnen rijden.
Ik zou toch proberen de Tioga Pass mee te nemen. Dan zou je zoiets kunnen doen:

26-sep naar Phoenix
27-sep Phoenix - Sedona
28-sep Sedona - Grand Canyon
29-sep Grand Canyon - Monument Valley
30-sep Monument Valley - Page
1-okt Page
2-okt Page - Bryce
3-okt Bryce - Zion
4-okt Zion
5-okt Zion - Las Vegas
6-okt Las Vegas - Las Vegas
7-okt Las Vegas - Death Valley
8-okt Death Valley - Mammoth Lakes
9-okt Mammoth Lakes - Yosemite
10-okt Yosemite
11-okt Yosemite
12-okt Yosemite - Sequoia
13-okt Sequoia
14-okt Sequoia - San Francisco
15-okt San Francisco
16-okt San Francisco
17-okt San Francisco

Met die extra dagen is zelfs Moab een mogelijkheid:

26-sep naar Phoenix
27-sep Phoenix - Sedona
29-sep Grand Canyon - Page
30-sep Page - Monument Valley
1-okt Monument Valley - Moab
2-okt Moab
3-okt Moab
4-okt Moab - Capitol Reef
5-okt Capitol Reef - Bryce
6-okt Bryce - Zion
7-okt Zion
8-okt Zion - Las Vegas
9-okt Las Vegas
10-okt Las Vegas - Death Valley
11-okt Death Valley - Mammoth Lakes
12-okt Mammoth Lakes - Yosemite
13-okt Yosemite
14-okt Yosemite - San Francisco
15-okt San Francisco
16-okt San Francisco
17-okt San Francisco

Het begin is dan wel wat druk. Je zou de overnachting in Sedona over kunnen slaan en twee nachten GC doen.

Zowel LA als Sequoia kan ook:

26-sep naar Phoenix
27-sep Phoenix - Sedona
29-sep Grand Canyon - Monument Valley
30-sep Monument Valley - Page
1-okt Page - Bryce
2-okt Bryce - Zion
3-okt Zion
4-okt Zion - Las Vegas
5-okt Las Vegas
6-okt Las Vegas - Death Valley
7-okt Death Valley - Los Angeles
8-okt Los Angeles
9-okt Los Angeles - Sequoia
10-okt Sequoia
11-okt Sequoia - Yosemite
12-okt Yosemite
13-okt Yosemite
14-okt Yosemite - San Francisco
15-okt San Francisco
16-okt San Francisco
17-okt San Francisco

Misschien in die laatste route een nacht minder Sequoia of Yosemite en een extra dag Page om in het begin wat meer rust te hebben.

Marianne
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Klopt, we hadden achteraf beter vanaf een ander vliegveld kunnen vliegen. Helaas is dat nu geen optie meer. We moeten het er maar mee doen. :mrgreen:
Thanks voor de opties. Ik denk dat we LA toch gaan inpassen ergens. Vriendlief moet nog even bedenken wat 'ie wil. Misschien wel met een minder nacht in Sequoia inderdaad. Een béétje rust in de vakantie mag ook wel. Het is al druk zat!

Ik ben al even aan het rondkijken voor overnachtingen in Yosemite. Jeeetje wat schrik ik van die prijzen! Voor een Cabin in Curry Village betaal je 233 dollar PER NACHT! :shock: Ik vind dat niet normaal hoor. Zou bijna in een heated tent gaan, al is het half oktober. :?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat zijn geen leuke prijzen. Een heated tent is best te doen denk ik, eventueel nog wat extra dekens vragen. :wink:
Housekeeping camp is ook leuk. En nog goedkoper. Maar niet verwarmd.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind van veel hotels de prijzen abnormaal de laatste tijd. Ik heb ook eens even wat hotels teruggezocht, maar bv mijn hotel in LA van 2013 betaalde ik $119 p.n. voor en die is nu al $159 p.n. en dan komt daar nog tax bovenop.
Yosemite vond ik in 2012 (en toen waren we er inderdaad laat bij met boeken) al schrikbarend duur. Alles zat zo goed als vol, alleen konden wij toen nog een heated tent krijgen voor $160 p.n. Dan rij ik maar 2u, maar ik ga dat bedrag niet betalen voor een tent.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Bij housekeeping heb ik ook gekeken inderdaad. Maar lijkt me wel erg koud omdat het niet verwarmd is. Ik ben echt een gigantische koukleum :| .
Misschien toch maar een heated tent dan, scheelt weer 100 dollar pn. Extra dekentje erbij, dikke pyjama :lol: . 'T hoeft echt niet op een paar euro te hangen, maar 100 dollar vind ik vrij veel. :oops:

Edit: PSVWally kwam tussendoor. :mrgreen:
Ik snap niet zo goed waar die prijsstijgingen vandaan komen. Het is écht super veel. En de dollar staat nu bijna 1-1 met de euro, ook weer een beetje jammer. :roll:
In de buurt van Yosemite overnachten heb ik ook aan gedacht, maar dan moet je weer zoveel extra rijden, kost extra tijd, extra zoeken (parkeren enzo). Is dat het waard?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer