Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis samantha1986: rondreis West Amerika SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
samantha1986
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis samantha1986: rondreis West Amerika SF - LA

Bericht door samantha1986 »

Hallo allemaal,

Heb me net ingeschreven op de forum, lees wel vaker, maar nog nooit een topic geplaatst. :)
Maar nu wil ik toch graag jullie meningen / tips weten over onze geplande rondreis en als er leuke bezienswaardigheden of "things to do" zijn die wij zijn vergeten, dan graag jullie reactie.. en ook via welke wegen we het beste kunnen rijden, zoals route 66? Heb via google maps al gekeken, maar daar wordt volgens mij de kortste route gegeven en niet de mooiste? En volgens mij rijden we niet eens langs Highway 1 via de kust.. of is er toch een mogelijkheid?

Mijn man en ik (27 en 28jr) gaan van 11 t/m 28 juni 2015 een rondreis maken door West Amerika.

Onze route / planning is als volgt:

* Dag 1 t/m 3 SF, verblijven in Grant Plaza Chinatown
(Alcatraz, Golden Gate Bridge,Fisherman's Warf... nog andere dingen, tips voor een evt. sportwedstrijd te bezoeken??)

* Dag 3 huurauto ophalen en rijden we naar Modesto, verblijven in Comfort Inn

* Dag 4 van Modesto naar Yosemite Park en daarna naar Visalia, verblijven 2 nachten in Holiday Inn

* Dag 5 Seqouia Park verkennen

* Dag 6 van Visalia naar Death Valley, verblijven in FurnaceCreek Inn

* Dag 7 van Death Valley naar Calico Ghost Town en daarna na Las Vegas, verblijven 2 nachten in Flamingo

* Dag 8 Las Vegas verkennen

* Dag 9 van Las Vegas naar Bryce Canyon,verblijven in Bryce Canyon Pines

* Dag 10 van Bryce Canyon Pines naar Mokee Motel

* Dag 11 van Mokee Motel naar Monument Vally en daarna naar Flagstaff,verblijven 2 nachten in Rodeway Inn & Suites

* Dag 12 Grand Canyon bezoeken, evt raften in de Colorado River??

* Dag 13 van Flagstaff naar Laughlin, verblijven in Tropicana

* Dag 14 van Laughlin naar Cabazon, Dessert Hills Outlet, daarna naar Palm Springs, verblijven in The Saguaro

* Dag 15 van Palm Springs naar Yoshua Tree, daarna naar Los Angeles, verblijven 2 nachten in Los Angeles

* Dag 16 Universal Studio's bezoeken of een sportwedstrijd of iets anders??

* Dag 17 terugvlucht naar huis

* Dag 12 van Flagstaff naar Lauglin, verblijven in Tropicana

Alle reacties zijn meer dan welkom! Alvast bedankt voor jullie tips.. Groetjes Samantha en Gregory
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis West Amerika SF - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Samantha,

Welkom op het forum! Jullie hebben al eens meegelezen zeg je, maar dan toch niet echt de topics hier bekeken denk ik. Ik vermoed dat dit een route van een reisorganisatie is en dat alles al vastligt? Je mist wel wat dingen, en de overnachtingsplekken liggen niet echt gunstig. Maar je zult veel moois zien.
Als je in SF begint en in LA eindigt dan rij je met jullie route inderdaad niet langs de kust. Dat kun je zelf zien als je de route eens invoert op googlemaps. Het is wel handig om een kaart te kopen, bijvoorbeeld de Hallwag nr 5 en 6. dan kun je precies zien hoe de route loopt en ook of er andere routes zijn dan alleen de snelste route. Meestal is dat niet het geval. Op weg naar Bryce zou ik via Zion rijden, dat is mischein niet het snelste - hoewel het niet veel scheelt - maar wel het mooiste. Als je de tijd hebt, stop dan ook bij Zion en ga met de shuttlebus het park in. Van Modesto naar Yosemite kun je de 120 nemen of de 140. Rij naar de vallei en naar Glacier Point. Je hebt bijzonder weinig tijd voor het park, dus vertrek zo vroeg mogelijk. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia en zie voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden http://www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het lijkt een beetje een route van een reisbureau.

Met een overnachting in Modesto heb je amper tijd om iets van Yosemite te zien. Het kost je immers nog 2,5 uur tot in de vallei en naar Visalia moet je ook nog 3 uur rekenen. Daarenboven mis je met deze route de mooiste weg via de Tioga Pass die in die periode normaal gezien open is. Een overnachting in het park is ten zeerste aangewezen.

Ook Visalia is niet gunstig gelegen voor een bezoek aan Sequoia en Kings Canyon. Ook hier zijn veel betere locaties te vinden.

Visalia naar Death Valley is 5 uur rijden ! En zoals reeds aangehaald heb je niet de mooiste route hiernaartoe. Furnace Creek is wel prima.

Calico ligt helemaal niet op de route van Death Valley naar Vegas. Het kost je 3 uur extra rijden om dit te bezoeken en dat zou ik er zeker niet voor over hebben.

In Vegas zijn er echt wel betere hotels te vinden dan de Flamingo, vaak met goede deals.

Je mist Zion in je route, aan de andere kant is de tijd uiteraard beperkt.

Mokee Motel ligt in Bluff, dat is niet goed gelegen voor een bezoek aan Monument Valley, The view of Gouldings is de beste optie, gevolgd door Mexican Hat

Flagstaff ligt helemaal niet goed voor een bezoek aan de GC. Het is nog 1,5 uur rijden en dat maakt dat je zonsopgang en zonsondergang kan vergeten aan de GC. Het park zelf of Tusayan is een veel betere optie. Tijd voor te raften is er echt niet hoor, los van de mogelijkheden op de plaatsen waar je komt.

Laughlin zou zeker niet mijn keuze zijn voor een overnachting, komende van Flagstaff kan je in één keer door naar Twentynine palms. Met een overnachting aan de GC kan dit uiteraard ook, of je kiest voor Needles en neemt een stuk route 66 via Oatman.

Cabazon ligt niet tussen Laughlin en Palm Springs, dit ligt tussen Palm Springs en LA Joshua Tree ligt er wel tussen.

De highway one dien je te vergeten, je blijft er mijlenver van verwijderd en dit inlassen is eigenlijk onmogelijk.

Ik hoop dat jullie nog veel kunnen wijzigen. Dat zou de reis een stuk mooier kunnen maken. Niet dat je nu geen mooie dingen gaat zien natuurlijk, maar je mist er toch wel een aantal en de overnachtingslocaties zijn verre van ideaal.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
samantha1986
Amerika-ontdekker

Hey, bedankt voor de snelle response!
Dit is inderdaad via Exit Reizen.. de route hebben zij voor ons gepland en zo ook de de hotels. Maar kunnen altijd nog vragen om dingen te wijzigen hoop ik.
Ik had net gekeken naar Goulding's Lodge, maar deze is helaas al volzet en ook Mexican Hat. Helaas!

Welke hotel raden jullie aan in Las Vegas? Misschien kan ik dit nog veranderen.
En welke betere locatie kan ik kijken voor een bezoek aan Sequoia en Kings Canyon dan Visalia?

Wat betreft Calico wilden we graag doen, maar als er een andere spookstadje in de buurt op onze route ligt, dan hoeft dat niet perse Calico te zijn, iemand een suggestie?

Dus jullie raden aan om vanuit Las Vegas via Zion naar Bryce te rijden? Dan geeft google maps aan dat dit 4u rijden is, maar als dat echt de moeite waard is waarom niet he :D

En inderdaad! Vanuit Laughlin naar Joshua Tree dan naar Palm Springs. En dan vanuit Palm Springs naar Dessert Hill Cabazon en door naar LA.. heb net gegoogled maps hihihi.. Goeie tip!!!!!!

Oja en volgens google map rijden we via 140 van Modesto naar Yosemite, maar wat is het verschil met de 120 nemen dan? Want de 120 geeft die het helemaal niet aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis samantha1986: rondreis West Amerika SF - LA

Ik vind Flamingo helemaal niet verkeerd; betaalbaar en heel centraal gelegen. wij zaten er in 2008, zie daarvoor ons reisverslag.

Voor sequoia kun je het beste naar iets in het park kijken, of ene nacht Fresno en een nacht Three rivers. Maar je kunt ook Sequoia overslaan en meer tijd voor Yosemite uittrekken. Of sla Yosemite over, zoals je het nu hebt heeft het eigenlijk geen zin. Ik zou dan naar Kings Canyon (Cedar grove) en naar sequoia gaan (Grant Grove, Wuksachi Lodge of Three rivers). Maar ik vrees dat dat niet mogelijk is bij Exit-reizen. Kijk voor Sequoia eens in ons 2013-verslag.
Zonder sequoia zou je de Tioga Pass kunnen nemen. dan kun je een bezoek brengen aan Bodie, dat is een prachtig spookstadje. Zie ook daarvoor ons 2013-verslag.
Dus jullie raden aan om vanuit Las Vegas via Zion naar Bryce te rijden? Dan geeft google maps aan dat dit 4u rijden is, maar als dat echt de moeite waard is waarom niet he :D
Je rijdt nauwelijks om hoor, het is ongeveer een half uur langer rijden.
Oja en volgens google map rijden we via 140 van Modesto naar Yosemite, maar wat is het verschil met de 120 nemen dan? Want de 120 geeft die het helemaal niet aan.
Dat is vreemd, bij mij geeft hij ook de 120 aan. Via de 140 in het blauw, en via de 120 in het grijs. De 120 ligt noordelijker, dat moet je kunnen vinden als je vanuit Yosemite gaat kijken.

Marianne
samantha1986
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal!

Wij hebben gekeken naar de mogelijke wijzigingen na jullie opmerkingen over onze route, helaas konden we niet meer veel veranderen bij Exit-Reizen.
Wel heb ik na jullie tips onze route aangepast, zoals eerst Yoshua tree en dan Cabazon. En we hebben het Mokee motel in Bluff kunnen wijzigen in San Juan inn in Mexican Hat.
En na jullie adviezen hebben we besloten om in Yosemite alleen de Yosemite Valley Floor Tour te doen, aangezien we daar maar een dagje hebben.
De tour hebben we nog niet geboekt, is het handig om dit alvorens via internet te boeken of daar ter plekke?

Wat betreft route 66, ik weet echt niet hoe wij deze route in onze plan kunnen zetten. Heeft iemand nog een idee, vanuit waar we het beste route 66 een stukje kunnen meenemen?

Ook ben ik aant het kijken wat welke route mooier is om te rijden naar Yosemite, de 120 of de 140? Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes!
Pim2015
Amerika-ontdekker

Bericht door Pim2015 »

Ik weet niet of een reisorganisatie echt een must is? Zelf alles regelen is 1) goedkoper en 2) volledig af te stemmen op eigen wensen/ de perfecte locatie. Enige nadeel is dat je zelf wat aan de slag moet met hotel sites en zelf een auto moet reserveren, maar dat is wat mij betreft al onderdeel van de voorpret... Er staan bovendien al zoveel reisschema's op dit forum dat je waarschijnlijk zo een uitgekiend schema van een ander als basis kan nemen. Just my 2 cents... :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt heel weinig tijd voor Yosemite. Wil je op dag 3 ook al naar het park? Je zou het kunnen doen, het is lang licht in juni, en je bent de eerste dagen vroeg wakker, dus je hebt een lange dag. Dan heb je zowel op dag 3 als op dag 4 een paar uur voor het park. Je hebt het over ene dag, maar van Modesto via Yosemite Valley naar Visalia is al meer dan 5 uur rijden.
Ik zou niet de Valley Floor tour doen. Dat kost een hoop geld en je hoort weliswaar wel wat over het park (tenzij er luidruchtige Japanners in de tram zitten) maar je kunt je ook van te voren inlezen (zie http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.nps.gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false;) en met de gratis shuttlebus door de vallei rijden.

Als je echt iets van Yosemite wilt zien boek dan voor 1 nacht iets in het park. Dat zijn dan wel extra kosten maar het scheelt je ontzettend veel tijd. En die tour is ook duur. Voor ongeveer 130 dollar heb je een tent in Curry Village (zie http://www.yosemitepark.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Is ongetwijfeld primitiever dan wat je in Modesto hebt, maar het is veel leuker en beter gelegen.
Ik zie nu dat je er in het weekend bent. Dat is een extra reden om in het park te overnachten, anders sta je in de file bij de ingang en zal het vinden van een parkeerpaats erg moeilijk worden.

Vanuit Modesto zou ik naar de vallei rijden, de auto parkeren en met de shuttlebus naar een aantal highlights gaan. Je kunt naar de Lower Yosemite Fall lopen, maar als je het leuk vindt om iets verder te lopen is de Mist Trail naar de Vernal Fall een aanrader. Ook Mirror Lake is leuk. Kijk hiervoor eens in ons 2013-verslag; wij waren er toen ook in juni.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Route 66 kan op jullie dag 13.
Van Seligman via route 66 en Hackberry naar Kingman en van daar via Oatman (route 66 - national trails) richting Topoc.

Wat ik zeker ook vooraf zou reserveren is Alcatraz. http://www.alcatrazcruises.com/
tickets kan je kopen vanaf 90 dagen voor je bezoekdatum.
Om het meeste uit je dag te halen zou je een early bird tour kunnen vastleggen. Je bent op die 2de dag toch vroeg wakker.
(voor een bezoek met heenreis-bezoek-terugreis moet je al snel 3 u rekenen, hier komt de tijd voor boarding nog bij)

Dag 10 zou ik niet via Page rijden maar via de UT12 en 95, prachtige wegen. https://goo.gl/maps/YCoHs
(het is wel een uur langer rijden maar Page zou ik naar dag 11 verplaatsen)

Dag 11 : op tijd vertrekken, bezoek Monument Valley (+/- 2 u), dan naar Page, bezoek Horseshoe Bend en eventueel Antelope Canyon, en vervolgens naar Flagstaff.
https://goo.gl/maps/OIe2E
(zoals jullie dag 11 nu hebben ben je al vroeg in de namiddag in Flagstaff en daar is niet zoveel te doen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
samantha1986
Amerika-ontdekker

Hallo!

Pim2015, de reis is al geboekt via Exit-Reizen en aanbetaald. Dus de volgende reis zullen we zeker zelf plannen, met hulp van deze site :-)

Marianne, wij zullen eens proberen om MOdesto te annuleren en kijken of we wat kunnen boeken in Yosemite park. Als dat niet meer lukt dan zullen we zeker jou tip volgen en in dag 3 al naar de park te gaan. Ik had juist gelezen op internet dat de Valley Floor Tour wel leuk was om te doen, is idd wel $25,- p.p. En als het dan toch niks is, dan is het wel zonde van het geld. Waar kunnen we dan de auto parkeren en met de shuttlebus naar een aantal highlights gaan? Moeten we gewoon Yosemite Vallei intypen in de navigatie? Of is dat een domme vraag :D En vertrekt de shuttlebus de hele dag, of kan ik dit ergens terugvinden op internet? OH ik zie het al op de site va Yosemite LOL :thumbup:

Ingrid14, bedankt voor je tip voor route 66! Dag 13 ja dat gaan we zeker in onze route opnemen. Maar Dag 10 dus niet via Page rijden maar via de UT12 en 95 naar Mexican Hat? Maar dan hebben we die dag niet echt iets om te doen, behalve rijden? Wij hadden voor Dag 11 wat meer tijd ingepland voor Monument Valley, of is dat niet nodig? en halen we het wel om daarna nog Page, Horseshoe bend en nog Antelope te bezoeken?

Antelope is eigenlijk wel echt iets wat ik graag wil zien. Maar denk dat we dat moeten beslissen als we daar zijn, en kijken hoe we met de tijd zitten. Ik dacht trouwens dat er in Flagstaff ook ergens een stukje oude route 66 te zien was, weten jullie hier iets van af?

Wederom bedankt, dat jullie met ons willen meedenken! En goede tips weer gekregen, thanxxx
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Van Bryce via UT12 en UT95 naar Mexican Hat is een SCHITTERENDE route. Het zijn 2 van de mooiste wegen in dit gebied.
In 2012 deden wij over het stuk Bryce - Torrey de hele dag.
Je zal zeker wel ettelijke keren willen stoppen voor het uitzicht. Verder liggen Capitol Reef NP en Natural Bridges op deze route.
Ook kom je langs Valley of the Gods en zou je Moki Dugway en Muley Point kunnen doen als er nog tijd is.

Het stukje route 66 in Flagstaff stelt niet zoveel voor. Leuker zijn de andere punten die ik aangaf.
(zoek eens naar Snow Cap in Seligman, naar Hackberry en Oatman)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van Bryce via UT12 en UT95 naar Mexican Hat is een SCHITTERENDE route. Het zijn 2 van de mooiste wegen in dit gebied.
In 2012 deden wij over het stuk Bryce - Torrey de hele dag.
Je zal zeker wel ettelijke keren willen stoppen voor het uitzicht. Verder liggen Capitol Reef NP en Natural Bridges op deze route.
Ook kom je langs Valley of the Gods en zou je Moki Dugway en Muley Point kunnen doen als er nog tijd is.
Niets aan toe te voegen. Dit zijn nu juist wel routes die ook vanuit de auto gewoon WOW zijn. Al moet je natuurlijk wel af en toe uitstappen. Ik zou wel Capitol Reef laten zitten. Daar is een uur of wat waar je de tijd voor hebt veel te weinig namelijk. Je komt zo ongeveer langs de ingang, maar ik zou hier doorrijden en daar misschien in een volgende reis echt binnengaan. Ik zou in jullie geval toch proberen om op het eind van de middag bij Monument Valley te zijn en daar al rond te kijken. Dan moet je 's avonds nog wel een stuk de verkeerde kant op naar Bluff, maar dat is dan even niet anders.

Dan de dag erna 's ochtends heel vroeg langs Monument Valley en een omweg maken om toch even Page aan te doen. Antelope Canyon en Horseshoe bend. Evt even Lunchen aan Lake Powell en dan door naar de Grand Canyon. Je kunt dan iig 's avonds zonsondergang meepakken. Dan nog wel 1.5u naar Flagstaff. De dag erna heb je dan nog de hele dag voor de Grand canyon. Raften kan daar volgens mij helemaal niet, dus vergeet dat. Pak nog wat meer uitkijkpunten en doe evt een helicoptervlucht.

Laughlin is voor die dag erna wel wat korter qua afstand. Je kan besluiten om na al die jaagdagen een wat rustigere dag in te zetten, een wasje te doen en lekker aan het zwembad te liggen. Laughlin is qua afstand niet de grootste rit. En je kan een omweg maken via route66. Eventueel een wat grotere omweg om via Kingman naar Oatman te rijden en dan via Fort Mohave naar Laughlin. Laughlin staat bekend om de resorts en misschien is er ook wel en lekker zwembad bij je hotel waar je een dag kunt bijkomen.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@PSVwally: ze hebben Bluff naar Mexican Hat kunnen omzetten

@samantha1986
op dag 10 zou ik niet al MV gaan bezoeken (misschien wel de zonsondergang gaan kijken in MV), echt bezoeken zou ik op dag 11 in de ochtend doen
op dag 11 dus in de ochtend MV, dan Page Antelope Canyon en Horseshoe Bend en dan naar Flagstaff. Het bezoek aan GC zou ik voor dag 12 houden.
op dag 12 via de 89-64 naar GC en via de 180 terug naar Flagstaff https://goo.gl/maps/Oc4TL

Groetjes,

Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

samantha1986 schreef: Marianne, wij zullen eens proberen om MOdesto te annuleren en kijken of we wat kunnen boeken in Yosemite park. Als dat niet meer lukt dan zullen we zeker jou tip volgen en in dag 3 al naar de park te gaan. Ik had juist gelezen op internet dat de Valley Floor Tour wel leuk was om te doen, is idd wel $25,- p.p. En als het dan toch niks is, dan is het wel zonde van het geld. Waar kunnen we dan de auto parkeren en met de shuttlebus naar een aantal highlights gaan? Moeten we gewoon Yosemite Vallei intypen in de navigatie? Of is dat een domme vraag :D En vertrekt de shuttlebus de hele dag, of kan ik dit ergens terugvinden op internet? OH ik zie het al op de site va Yosemite LOL :thumbup:
Ja, je kunt ontzettend veel informatie vinden op d NPS-site.
Kijk eens hier voor een kaart van de vallei. De vallei is makkelijk te vinden. Je rijdt vanuit SF via de 120 naar Yosemite. Dat staat goed aangegeven. Bij de ingang van het park (je koopt hier de America the Beautiful Pass waarmee je toegang krijgt tot alle parken) krijg je een kaart van het park en de Yosemite Guide. Bekijk beide goed. De vallei staat goed aangegeven, en de parkeerplaatsen ook. Navigatie heb je niet nodig.
Op de kaart van de vallei zie je ook de parkeerplaats aangegeven. Hier pak je de gratis shuttlebus, die rijden zeer regelmatig. Kijk van te voren waar je naar toe wilt en welke shuttlebusstop je daarvoor moet hebben.
Op deze kaart zie je de routes van de shuttlebussen in de vallei. Je zult alleen de groene lijn gebruiken.

Van de NPS-site (http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/driving.htm):
Please note that GPS units do not always provide accurate directions to or within Yosemite. Yosemite covers 1,200 square miles and does not have a single address. We do not recommend using GPS units for directions in and around Yosemite. If you do use a GPS unit, just keep in mind that if there's a conflict between what the road sign says and what your GPS unit says, the road sign is correct (and your GPS unit isn't).

Kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor accommodatie. Als er iets vrij is kun je boeken, annuleren kan tot een week van te voren. Ook als je Modesto niet kunt annuleren zou ik de extra uitgave overwegen; het scheelt je 5 uur rijden, en je hebt gene parkeerproblemen. Bovendien zit je dan niet alleen op de drukste uren in het park.

Marianne
samantha1986
Amerika-ontdekker

Nou ik heb effe gekeken naar de accommodaties op de site va Yosemite, maar het enigste dat beschikbaar is op 13 - 14 juni is de Curry camp lodge. Helaas ben ik niet zo een kampeerder en hou ik er niet zo van om wc en douches te delen.. :blink: en daarbij ziet de tent er idd erg primitief uit :oops:
Martin & Marianne schreef:Je rijdt vanuit SF via de 120 naar Yosemite. Dat staat goed aangegeven. Bij de ingang van het park (je koopt hier de America the Beautiful Pass waarmee je toegang krijgt tot alle parken) krijg je een kaart van het park en de Yosemite Guide. Bekijk beide goed. De vallei staat goed aangegeven, en de parkeerplaatsen ook. Navigatie heb je niet nodig. Op de kaart van de vallei zie je ook de parkeerplaats aangegeven. Hier pak je de gratis shuttlebus, die rijden zeer regelmatig. Kijk van te voren waar je naar toe wilt en welke shuttlebusstop je daarvoor moet hebben.
Martin & Marianne schreef:
Dus we dachten om Modesto (proberen) te annuleren en Comfort Inn Yosemite Valley Gateway in Mariposa te boeken. Is dan nog maar 1 u rijden naar de park ipv 2,5u :thumbup: of denken jullie dat dat niet veel uitmaakt? Maar dan zullen we via de 140 moeten rijden ipv de 120, komen we dan wel uit op dezelfde ingang van het park? En op internet las ik dat Mariposa ook erg leuk en mooi is om te zien!
samantha1986
Amerika-ontdekker

ingrid14 schreef: @samantha1986
op dag 10 zou ik niet al MV gaan bezoeken (misschien wel de zonsondergang gaan kijken in MV), echt bezoeken zou ik op dag 11 in de ochtend doen
op dag 11 dus in de ochtend MV, dan Page Antelope Canyon en Horseshoe Bend en dan naar Flagstaff. Het bezoek aan GC zou ik voor dag 12 houden.
op dag 12 via de 89-64 naar GC en via de 180 terug naar Flagstaff https://goo.gl/maps/Oc4TL
Groetjes,
Ingrid
Hey Ingrid,

Bedankt voor het meedenken, deze indeling van jou voor dag 10 tm 12 gaan wij aanhouden. Hopelijk hebben we op dag 11 genoeg tijd om naar Page, Antelope en Horseshoe te gaan. Heb je nog wat tips wat betreft Page en Antelope Canyon? IS het verstandig om alvorens een tour ticket te kopen of daar ter plekke kijken hoe en wat? En Horseshoe bend, is echt supermooi als ik dat google!!! wisten we helemaal niet :oops:

En op dag 12 via de 89-64 naar GC en via de 180 terug naar Flagstaff, ik neem aan dat dit dan de South Rim is van GC toch?
En bedankt weer!!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor de lower hoef je in principe niet te reserveren. Het schijnt sinds kort overigens wel te kunnen en misschien dat je dat beter kunt doen dat je zeker weet dat je op een bepaald tijdstip kunt. Soms is het druk en moet je een tijdje wachten. Ik vind de lower mooier en wat uitdagender dan de upper. Kom je rond het middaguur dan kun je wel beter de upper doen en die zeker dan reserveren.
De horseshoe bend kost je waarschijnlijk ongeveer 1 tot 1.5u om te bekijken. Van de parking een minuut of 20 lopen wat ik me herinner. Maar ik kan me daar ook best in vergissen, is alweer een jaar of 3 geleden namelijk. Je hebt daar die dag overigens wel genoeg tijd voor. Rij evt ook even op en neer naar de Glen Canyon dam net ten noorden van Page.

89 en 64 gaat idd naar de South Rim of Grand Canyon Village (als je het in google maps wilt opzoeken). Vanaf de ingang van GCNP liggen er al diverse viewpoints. Laat je in dit geval niet verleiden om voor de ingangspoortjes al een viewpoint mee te pakken, want dat is niets ivm het echte werk en dat is zonde vd tijd. Of je moet persé iets van die indiaanse verkopers willen kopen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

samantha1986 schreef:Nou ik heb effe gekeken naar de accommodaties op de site va Yosemite, maar het enigste dat beschikbaar is op 13 - 14 juni is de Curry camp lodge. Helaas ben ik niet zo een kampeerder en hou ik er niet zo van om wc en douches te delen.. :blink: en daarbij ziet de tent er idd erg primitief uit :oops:
Het is maar voor 1 nachtje, dus dat valt toch wel te overzien? Ik heb begrepen dat de douches erg netjes zijn. En primitief, ach, je bent toch de hele dag in het park, dus wat wil je nog meer dan een bed? :wink:
samantha1986 schreef: Dus we dachten om Modesto (proberen) te annuleren en Comfort Inn Yosemite Valley Gateway in Mariposa te boeken. Is dan nog maar 1 u rijden naar de park ipv 2,5u :thumbup: of denken jullie dat dat niet veel uitmaakt? Maar dan zullen we via de 140 moeten rijden ipv de 120, komen we dan wel uit op dezelfde ingang van het park? En op internet las ik dat Mariposa ook erg leuk en mooi is om te zien!
Je kunt ook via de 140 rijden natuurlijk. Op de kaart van het park kun je zien hoe de 120 en 140 lopen. Of bekijk het eens op googlemaps. Ik zou eerder voor eL Portal kiezen als je buiten het park overnacht. Maar bedenk dat je zowel vanuit Modesto als Mariposa en El Portal oponthoud kunt krijgen bij de ingang en dat het lastig kan zijn om de auto te parkeren. En weekenden in juni zijn echt heel druk, dus ik zou toch iets in het park nemen als je het gaat aanpassen. Wellicht komt er nog een cabin vrij, maar dan moet je wel geluk hebben en heel regelmatig de site checken om te zien of er annuleringen zijn.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, die tenten. Er staat een bed in, verder zul je er toch weinig tijd in doorbrengen. Ik vond zelf de tent in 2012 veel te prijzig en ook El Portal vond ik schandalig duur voor wat er toen nog vrij was (of schrikbarend duur). Wij zijn toen gewoon maar in Oakhurst gaan zitten. 2 nachten voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n tent. Ligt wel een stuk van de vallei af, maar nog redelijk gunstig voor Glacier Point. Wij zijn de dag erna dus langs camp curry gelopen en ik was direct blij dat ik niet toch die tent geboekt had. Ontzettend smerig (van buiten iig) en ook de paden voor de tenten was één grote modderpoel. Ik ben opgegroeid moet kamperen, maar dit vond ik er echt niet uitzien.
samantha1986
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Wij zijn de dag erna dus langs camp curry gelopen en ik was direct blij dat ik niet toch die tent geboekt had. Ontzettend smerig (van buiten iig) en ook de paden voor de tenten was één grote modderpoel. Ik ben opgegroeid moet kamperen, maar dit vond ik er echt niet uitzien.
Ja dus het enigste wat momenteel beschikbaar is, is dus camp curry :cry: en @Marianne, klopt inderdaad als we buiten het park zitten dan hebben we altijd die drukte.. hmm.. hier moeten we eens over nadenken. En zeker een goede tip, dat ik de site in de gaten ga houden, hopelijk komt er iets vrij en is het niet belachelijk duur.

Anders zullen we die dag alleen even een snel tourtje in Yosemite doen en bij een volgende reis, nemen we voor Yosemite meerdere dagen. We beseffen ook wel dat we West-Amerika niet in 1 reis alles kunnen zien, dus er komt vast en zeker nog een andere rondreis hihi :thumbup:

Maar ik verheug me al zooooo erg op onze eerste reis, hopelijk doen we daar zelf veel ervaringen op voor de volgende keer en kan ik hier ook mijn ervaringen delen :mrgreen:

Wel heb ik eigenlijk nog een vraagje, m.b.t. tot het tanken van de huurauto. Zijn er in bepaalde plaatsen waar we GEEN tankstation moeten overslaan? Want ik vrees er zo voor dat we met een lege tank ergens vast zitten.. :oops: OF is het een idee om altijd een jerrycan gevuld met benzine in de auto te hebben??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer