Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sophie&Steffen: Eerste reis naar USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sophie&Steffen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Sophie&Steffen: Eerste reis naar USA

Bericht door Sophie&Steffen »

Hallo allemaal.
We hebben onze eerste reis naar de USA geboekt. We gaan met 4 personen.
Ik wil ons reisschema graag met jullie delen. Jullie hebben misschien nog leuke tips of adresjes wat niet zou mogen ontbreken 8) ...

Dag 1: Brussel*Atlanta - Atlanta*Phoenix (aankomst 17u40, dus dan gaan we niet meer veel doen vermoed ik)
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon (we willen 's avonds naar de zonsondergang gaan kijken)
Dag 3: Grand Canyon bezoeken
Dag 4: Grand Canyon - Page - Horseshoe Bend
Dag 5: Antelope Canyon - Glen Canyon
Dag 6: Page - Bryce - Bryce Canyon (we willen in Bryce ook rodeo gaan kijken en eventueel de canyon te paard doen)
Dag 7: Bryce - Zion - Las Vegas (fremont street, bellagio fonteinen, ..)
Dag 8: Hoover Dam
Dag 9: Death Valley - Bakersfield
Dag 10: Sequoia and Kings Canyon - Yosemite
Dag 11: Yosemite - San Fransisco
Dag 12: Alcatraz - Lombart Street - Golden Gate Bridge - Cable Car
Dag 13: SF - Monterey - Pismo Beach (over Highway 1)
Dag 14: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 15: Walk of Fame, Beverly Hills, Venice Beach, Santa M. Pier, Rodeo Drive, Bel Air, Diddy Riese, …
Dag 16: Vlucht Los Angeles*Atlanta - Atlanta*Brussel

Ik ben benieuwd naar de reacties :thumbup:
Enorm benieuwd naar ons eerste reisje naar de USA!!!
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Reis Sophie&Steffen: Eerste reis naar USA

Bericht door Jaydee. »

Je wil een rondje van 3 weken in 2 weken stoppen.

Je hebt eigenlijk overal te weinig tijd en er zitten veel te lange reisdagen tussen.

Ik zou je willen aanraden om in google maps de afstanden goed te bekijken en op dit forum ook andere routes te bekijken om inspiratie op te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet helemaal hoe je sommige dagen wilt doen. Bijvoorbeeld Dag 9; je komt dan van Las Vegas? Of rij je op dag 8 al naar Death Valley? Dezelfde vraag voor dag 10: je rijdt dus van Bakersfield via Sequoia naar Yosemite? Dat is 7 uur rijden. Wanneer wil je dan nog iets gaan bekijken in Sequoia? Je kunt het beste alles in een van/naar-schema opschrijven, dan zie je veel beter wat de rijdagen zijn. En zoals gezegd: zoek er dan de reistijden bij.
Waarom een volle dag Grand Canyon en Zion overslaan? Is dat bewust?
Wat bedoel je met Glen Canyon?
Je begint redelijk rustig maar vanaf Bryce gaat het veel te snel.
Wanneer ga je? Neem de Tioga Pass naar Yosemite en vergeet Bakersfield en Sequoia, daar heb je geen tijd voor. En doe een dag minder GC en Page.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Voor mij zou jouw route niet te doen zijn: te veel in veel te weinig tijd.
Wanneer gaan jullie? Dit i.v.m. het wel of niet open zijn van de Tioga Pass.
Hieronder een voorbeeld van een in mijn ogen haalbare route, die overigens nog best gehaast is.
Ik heb voor één overnachting bij de Grand Canyon gekozen. Op dag twee heb je 's middags tijd om het gedeelte bij Hermits Rest te bezoeken. Na een zonsondergang en/of zonsopkomst kun je de volgende dag op weg naar Page stoppen bij enkele uitzichtpunten aan de East Rim Drive naar Desert View.
Ik heb ook voor één overnachting bij Page gekozen, al zou dat krap kunnen worden als je naast Horseshoe Bend en Antelope Canyon ook Glenn Canyon Dam (i.p.v. Hoover Dam) zou willen bezoeken.
Ik kies voor één overnachting bij Zion, al zouden twee overnachtingen beter zijn.
Ik laat het bezoek aan Hoover dam weg. Glenn Canyon Dam in Page zou een alternatief kunnen zijn. Daar hoef je niet voor om te rijden, je bent er al.
Ik ga er even van uit dat de Tioga Pass open is. De route aan de oostkant van de Sierras is veel mooier en je hebt sowieso onvoldoende tijd voor Seki en Yosemite samen. Mijn schema voorziet in een overnachting in Death Valley en eentje in Mammoth Lakes (of Lee Ving). Deze twee overnachtingen zou je kunnen vervangen door eentje in Lone Pine. Je mist dan de mooiste en koelste uren in Death Valley en je hebt weinig (of geen) tijd voor Mono Lake en/of Bodie.
Langs Highway One kies ik voor een overnachting in San Simeon of Cambria, omdat dat ongeveer op de helft is.

1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion - Las Vegas
7 Las Vegas - Death Valley
8 Death Valley - Mammoth Lakes
9 Mammoth Lakes - Yosemite
10 Yosemite - Yosemite
11 Yosemite - San Francisco
12 San Francisco - San Francisco
13 San Francisco - San Simeon/Cambria
14 San Simeon/Cambria - Los Angeles
15 Los Angeles - Los Angeles
16 Los Angeles - Terugvlucht

Misschien heb je bij de voorbereiding iets aan de site van forumlid Henriëtte en haar man
Jullie gaan ongetwijfeld een heel mooie reis maken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Eerlijk gezegd vind ik het dan weer nog doenbaar. Je moet wel weten dat je wat vaker moet voortmaken, en dat je een paar stevige rijdagen hebt. Als je een rustigere vakantie wilt, moeten er een paar dingen anders, maar als het een bewuste keuze is om zo veel mogelijk kort te zien, dan kunnen de meeste dingen wel. Vanuit Sequoia naar je overnachtingsplaats bij of in Yosemite rijden, dat kan nog wel, hoor. Als je op tijd vertrekt, heb je dan een middag Sequoia, met de scenic drive en een wandeling naar General Sherman. Dat is het minimum, en dat geldt voor de meeste dagen wel, maar zoals gezegd kan dat een keuze zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je geeft aan dat je je 1e reis hebt geboekt... betekent dat de vlucht is geboekt of dat alles al vaststaat eigenlijk?

Wat wil je nog meer op dag 8 en waar overnacht je? Dag 7 ga je normaal gesproken alleen de avond maar in Las Vegas doorbrengen als je ook nog Zion wilt bekijken. OF wil je er alleen doorheen rijden, dan mis je wel het deel waar de shuttlebussen komen.

Het is inderdaad een stevige trip.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hopelijk ligt enkel de vlucht vast.

Als dit zo is en je kan nog schuiven in de overnachtingen zou ik zeker gaan voor de route van Old Faithful.

Je zou ook nog een dag kunnen winnen tussen LV en Yosemite. (dus 1 stop ipv 2)
LV - via Death Valley - Lone Pine
Lone Pine - Yosemite

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Sophie&Steffen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Sophie&Steffen »

Martin & Marianne schreef:Ik begrijp niet helemaal hoe je sommige dagen wilt doen. Bijvoorbeeld Dag 9; je komt dan van Las Vegas? Of rij je op dag 8 al naar Death Valley? Dezelfde vraag voor dag 10: je rijdt dus van Bakersfield via Sequoia naar Yosemite? Dat is 7 uur rijden. Wanneer wil je dan nog iets gaan bekijken in Sequoia? Je kunt het beste alles in een van/naar-schema opschrijven, dan zie je veel beter wat de rijdagen zijn. En zoals gezegd: zoek er dan de reistijden bij.
Wanneer ga je? Neem de Tioga Pass naar Yosemite en vergeet Bakersfield en Sequoia, daar heb je geen tijd voor. En doe een dag minder GC en Page.

Marianne
Dag 9 komen we inderdaad van Las Vegas en gaan we Death Valley bezoeken. En dan gaan we slapen in Bakersfield...
Dag 10 rijden we inderdaad van Bakersfield naar Sequoia en gaan dan in Yosemite slapen. Bakersfield naar Sequoia is 2u rijden, dus als we op tijd vertrekken... En van daaruit naar Yosemite is het 2u30 rijden... Dus kunnen we van bv 10u tot 16u in Sequoia verblijven.
Zion gaan we ook doen, dit doen we op de weg van Bryce naar Las Vegas. Dat is 1u50 rijden tot Zion.

Onze reis ligt eigenlijk al vast. De vlucht en de hotels...
Enorm benieuwd naar ons eerste reisje naar de USA!!!
RudydG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door RudydG »

Wij hebben tijdens onze eerste west-usa trip ongever dezelfde route gedaan tijdens 14 dagen. Het kan wel, maar je moet je dan wel aan een strak schema houden, en zeker geen lange wandelingen en dergelijke doen. Eventueel iets laten vallen, zoals kings, en een dag Hooverdam is te lang, blijf dan een voormiddag langer in LV. Grand canyon was een van onze "minste" ervaringen.
Wat je zeker moet doen, is het in de wagen super confortabel maken, zorg voor een goede koelbox, verlies geen tijd met "uit eten" te gaan, maar doe veel picknics, hou je benzinetank zo vol mogelijk, er zijn stukken bij waar je echt weinig benzinepompen tegenkomt.

Sophie&Steffen schreef:
Martin & Marianne schreef:Ik begrijp niet helemaal hoe je sommige dagen wilt doen. Bijvoorbeeld Dag 9; je komt dan van Las Vegas? Of rij je op dag 8 al naar Death Valley? Dezelfde vraag voor dag 10: je rijdt dus van Bakersfield via Sequoia naar Yosemite? Dat is 7 uur rijden. Wanneer wil je dan nog iets gaan bekijken in Sequoia? Je kunt het beste alles in een van/naar-schema opschrijven, dan zie je veel beter wat de rijdagen zijn. En zoals gezegd: zoek er dan de reistijden bij.

Marianne
Dag 9 komen we inderdaad van Las Vegas en gaan we Death Valley bezoeken. En dan gaan we slapen in Bakersfield...
Dag 10 rijden we inderdaad van Bakersfield naar Sequoia en gaan dan in Yosemite slapen. Bakersfield naar Sequoia is 2u rijden, dus als we op tijd vertrekken... En van daaruit naar Yosemite is het 2u30 rijden... Dus kunnen we van bv 10u tot 16u in Sequoia verblijven.
Zion gaan we ook doen, dit doen we op de weg van Bryce naar Las Vegas. Dat is 1u50 rijden tot Zion.

Onze reis ligt eigenlijk al vast. De vlucht en de hotels...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat het al vast ligt. Is er echt niets aan te passen?
Sophie&Steffen schreef: Dag 10 rijden we inderdaad van Bakersfield naar Sequoia en gaan dan in Yosemite slapen. Bakersfield naar Sequoia is 2u rijden, dus als we op tijd vertrekken... En van daaruit naar Yosemite is het 2u30 rijden... Dus kunnen we van bv 10u tot 16u in Sequoia verblijven.
In 2 uur zit je bij de ingang van het park, maar nog niet IN het park. Je vergeet de tijd die je nodig hebt om door Sequoia en Kings Canyon heen te rijden. Zie hier de route op googlemaps.
Van die uren in Sequoia ben je dus al een groot deel kwijt aan reistijd.

Ik zou Sequoia vergeten en meteen naar Yosemite rijden; dan heb je voor Yosemite tenminste wel wat tijd. Overweg eens om in plaats van Bakersfield in Mammoth Lakes te overnachten. Je hebt dan een mooiere en snellere route naar Yosemite, via de Tioga PAss. Je betaalt dan wel een extra overnachting maar dat moet lukken voor minder dan 100 dollar. En dat is het wel waard denk ik.

In welke periode ga je?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is eigenlijk precies de reden dat die reistijden achter routes een beetje zinloos zijn. Je kan als je niet stopt idd bepaalde afstanden in die tijd afleggen, maar kijktijd, files, lunch of plaspauzes rekent google er niet bij.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Mja, in onze eerste vakantie hebben wij het ook gedaan, maar dan andersom. Na Yosemite geslapen in Madera, de volgende dag Sequoia bezocht, en daarna geslapen in Visalia. De dag erna van Visalia naar Beatty, door Death Valley.
Oké, nu zou ik het anders doen, maar toen was het ook een fijne vakantie, hoor. We zijn daarna wel teruggegaan naar Yosemite, omdat we daar enkel van hadden geproefd. Daar hadden we met 1 dag (uiteraard, weten we nu) tijd te weinig. Maar ik heb wel het gevoel dat we Sequoia niet opnieuw hoeven te bezoeken, we hebben de meeste dingen daar wel gezien, en hebben 2 fijne wandelingen gemaakt. En hoewel het misschien niet ideaal was, was het voor ons wel een van de mooiste vakanties ooit. Dus het is daarom nog niet rampzalig :)

Bijvoorbeeld een heel fijne, kortere wandeling in Sequoia die je op één dag kunt combineren met een bezoek aan de General Sherman Tree, is de wandeling naar Hanging Rock. Daar heb je een prachtig uitzicht over de vallei, en tijdens de wandeling loop je tussen de Sequoiabomen door.

Oké, dat gezegd zijnde: Kijk/vraag eens na of sommige hotels annuleerbaar zijn. Als dat zo is, kun je hier en daar misschien nog een kleine aanpassing maken. Als dat niet zo is, dan blijft het nog altijd een geweldige reis, hoor :)
EDIT: Maar als je een aanpassing kunt maken, denk ik dat je met 2 herboekingen alles kunt oplossen: Probeer een hotel/lodge te boeken in Death Valley (of anders in Beatty of zo), en rij daarheen vanuit Las Vegas op dag 8. Dan heb je op die dag nog tijd om LV en Hoover Dam te bekijken, een stukje van Death Valley te zien (misschien zelfs een zonsondergang op Zabriskie Point). Dat geeft je de volgende dag veel meer rust om naar Bakersfield te rijden, via Mono Lake of de Alabama Hills, of om met een tweede aanpassing Sequoia over te slaan en die extra tijd in Yosemite te gebruiken. Maar dat is slechts mijn idee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer