Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sarah&Bruno: advies over route West-Canada
-
- Amerika-newbie
Reis Sarah&Bruno: advies over route West-Canada
Beste Canada liefhebbers,
Nadat ik 2 jaar geleden via dit forum heel wat nuttige tips heb gekregen voor onze rondreis door Amerika, had ik graag jullie advies gevraagd over onze nieuwe roadtrip.
Mijn vriend en ik zijn namelijk van plan om eind augustus/begin september 2015 naar het westen van Canada te trekken voor 3 weken. De exacte data staan nog niet vast, dat zal afhangen van de voordeligste vliegtuigtickets. Hieronder vinden jullie de route zoals ik ze nu heb opgesteld na het lezen van heel wat topics op dit forum.
Dag 1: Brussel - Calgary (Midsize SUV ophalen)
Dag 2: Calgary - Banff NP (overnachting in Canmore)
Dag 3: Banff NP
Dag 4: Banff NP - Yoho NP/Field (Moraine Lake, Lake Louise, Emerald Lake, Takkakaw Falls)
Dag 5: Yoho NP/Field - Jasper NP (via Icefields Parkway)
Dag 6: Jasper NP
Dag 7: Jasper NP - Clearwater (via Mount Robson)
Dag 8: Wells Gray Provincial Park/Clearwater
Dag 9: Clearwater - Whistler
Dag 10: Whistler
Dag 11: Whistler - Campbell River
Dag 12: Campbell River (orca tour)
Dag 13: Campbell River - Tofino
Dag 14: Tofino (zwarte beren excursie)
Dag 15: Tofino - Ucluelet (Pacific Rim National Park)
Dag 16: Ucluelet - Victoria
Dag 17: Victoria
Dag 18: Victoria - Vancouver
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver - Brussel
Ik vraag mij vooral af of de afstand tussen Clearwater en Whistler niet te lang is om op 1 dag te doen? Zijn er onderweg veel bezienswaardigheden? Als we een tussenstop maken, moet ik wel iets anders schrappen veronderstel ik?
En dan over het gedeelte tussen Campbell River en Victoria heb ik ook mijn twijfels. Ik heb het gevoel dat we vaak dezelfde wegen zullen kruisen. Klopt dit? Is er een andere route mogelijk?
Aangezien Telegraph Cove niet op de weg ligt, zouden we een orca excursie doen vanuit Campbell River. Is de kans groot dat we er in de maand september nog zullen spotten? En de zwarte beren in Tofino?
Ik kijk uit naar jullie feedback.
Alvast bedankt,
Sarah&Bruno
Nadat ik 2 jaar geleden via dit forum heel wat nuttige tips heb gekregen voor onze rondreis door Amerika, had ik graag jullie advies gevraagd over onze nieuwe roadtrip.
Mijn vriend en ik zijn namelijk van plan om eind augustus/begin september 2015 naar het westen van Canada te trekken voor 3 weken. De exacte data staan nog niet vast, dat zal afhangen van de voordeligste vliegtuigtickets. Hieronder vinden jullie de route zoals ik ze nu heb opgesteld na het lezen van heel wat topics op dit forum.
Dag 1: Brussel - Calgary (Midsize SUV ophalen)
Dag 2: Calgary - Banff NP (overnachting in Canmore)
Dag 3: Banff NP
Dag 4: Banff NP - Yoho NP/Field (Moraine Lake, Lake Louise, Emerald Lake, Takkakaw Falls)
Dag 5: Yoho NP/Field - Jasper NP (via Icefields Parkway)
Dag 6: Jasper NP
Dag 7: Jasper NP - Clearwater (via Mount Robson)
Dag 8: Wells Gray Provincial Park/Clearwater
Dag 9: Clearwater - Whistler
Dag 10: Whistler
Dag 11: Whistler - Campbell River
Dag 12: Campbell River (orca tour)
Dag 13: Campbell River - Tofino
Dag 14: Tofino (zwarte beren excursie)
Dag 15: Tofino - Ucluelet (Pacific Rim National Park)
Dag 16: Ucluelet - Victoria
Dag 17: Victoria
Dag 18: Victoria - Vancouver
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver - Brussel
Ik vraag mij vooral af of de afstand tussen Clearwater en Whistler niet te lang is om op 1 dag te doen? Zijn er onderweg veel bezienswaardigheden? Als we een tussenstop maken, moet ik wel iets anders schrappen veronderstel ik?
En dan over het gedeelte tussen Campbell River en Victoria heb ik ook mijn twijfels. Ik heb het gevoel dat we vaak dezelfde wegen zullen kruisen. Klopt dit? Is er een andere route mogelijk?
Aangezien Telegraph Cove niet op de weg ligt, zouden we een orca excursie doen vanuit Campbell River. Is de kans groot dat we er in de maand september nog zullen spotten? En de zwarte beren in Tofino?
Ik kijk uit naar jullie feedback.
Alvast bedankt,
Sarah&Bruno
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Advies over route West-Canada
Over het laatste stuk van je reis kan ik niet veel zeggen, over het eerste wel. Dag 2 is neem ik aan ook dag 1, want je komt op dezelfde dag aan. De afstand van Calgary naar Canmore kan je nog makkelijk doen als je je huurauto opgehaald hebt van het vliegveld. Van dag 2 zou ik dus nog een 'Banff NP' maken. Daar kun je je namelijk makkelijk vermaken. Zoveel te zien en wat een rust. Field vond ik zelf niets aan, alleen Emerald Lake op dat stukje vond ik heel interessant. Je kan ook overwegen om in Lake Louise te verblijven, daar zit je ook weer dichter bij Moraine Lake.
Clearwater-Whistler is op zich makkelijk op één dag te doen.Wel moet je je afvragen of je Wells Gray dermate de moeite waard vind om daar twee nachten te spenderen. Dat hebben wij overgeslagen omdat we dat niet dermate spannend vonden dat we daar moesten blijven slapen. Wij zijn van Whistler naar Kamloops gegaan en daar overnacht omdat we niet in één dag wilden doorrijden naar Jasper. Kamloops-Jasper hebben we wel gedaan in één dag. Op het stuk Whistler-Kamloops rij je ook het niet hard, het zijn allemaal van die 80-wegen en er is onderweg voldoende natuurschoon om regelmatig te moeten stoppen.
Clearwater-Whistler is op zich makkelijk op één dag te doen.Wel moet je je afvragen of je Wells Gray dermate de moeite waard vind om daar twee nachten te spenderen. Dat hebben wij overgeslagen omdat we dat niet dermate spannend vonden dat we daar moesten blijven slapen. Wij zijn van Whistler naar Kamloops gegaan en daar overnacht omdat we niet in één dag wilden doorrijden naar Jasper. Kamloops-Jasper hebben we wel gedaan in één dag. Op het stuk Whistler-Kamloops rij je ook het niet hard, het zijn allemaal van die 80-wegen en er is onderweg voldoende natuurschoon om regelmatig te moeten stoppen.
Re: Advies over route West-Canada
Hallo,
Ik ga in september hetzelfde rondje ongeveer maken alleen dan andersom. Ik kan je dus nog niets uit ervaring zeggen. Ik kreeg wel de tip om het rondje te starten vanaf vancouver, zodat we begin sept op vancouver island zijn om nog evt. orka's te kunnen zien. Deze zijn eind september weg begreep ik. Misschien het overwegen waard dus. Wij doen de orka tour ook vanuit Campbell River trouwens.
Ik ga in september hetzelfde rondje ongeveer maken alleen dan andersom. Ik kan je dus nog niets uit ervaring zeggen. Ik kreeg wel de tip om het rondje te starten vanaf vancouver, zodat we begin sept op vancouver island zijn om nog evt. orka's te kunnen zien. Deze zijn eind september weg begreep ik. Misschien het overwegen waard dus. Wij doen de orka tour ook vanuit Campbell River trouwens.
Re: Reis Sarah&Bruno: advies over route West-Canada
Check onze blog gerust. Wij deden de route Whistler - Clearwater op 1 dag, weinig te zien onderweg om echt lang te stoppen maar wel schitterende panorama's!
Als je wildlife wil zien, doe je er goed aan inderdaad langer in Wells Gray te blijven, het is daar namelijk zeer rustig.
Across the creek cabins trouwens zeker aan te raden als verblijf!
Als je wildlife wil zien, doe je er goed aan inderdaad langer in Wells Gray te blijven, het is daar namelijk zeer rustig.
Across the creek cabins trouwens zeker aan te raden als verblijf!
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
-
- Amerika-newbie
Hey allemaal,
Alvast bedankt voor jullie tips!
@Division: Of we dag 1 reeds naar Canmore rijden, zal een beetje afhangen van de vliegtuigtickets. Als we te laat toekomen, overnachten we liever in Calgary om de volgende ochtend vroeg te vertrekken. Overnachten in Field is meer een financiële overweging. Ik veronderstel dat de hotelprijzen daar een stuk goedkoper zullen zijn dan in Lake Lousie?
@Prizzle: ik dacht net het omgekeerde gelezen te hebben. Zo vroeg mogelijk door de Rockies om de reis te eindigen in Vancouver. Aangezien we meer dagen zullen doorbrengen in de Rockies, verkies ik daar toch het 'mooiere' weer. De orca tour duurt tenslotte slechts 1 dag (hoewel het uiteraard wel jammer zou zijn moesten we er geen zien). Nog iemand ervaring mee?
@Broes: ik denk dat we, net zoals jullie, toch zullen overwegen om Whister - Clearwater op 1 dag te rijden. Bedankt! Ik neem straks je blog zeker eens door.
Iemand nog tips over de route op Vancouver Island?
Groetjes,
Sarah&Bruno
Alvast bedankt voor jullie tips!
@Division: Of we dag 1 reeds naar Canmore rijden, zal een beetje afhangen van de vliegtuigtickets. Als we te laat toekomen, overnachten we liever in Calgary om de volgende ochtend vroeg te vertrekken. Overnachten in Field is meer een financiële overweging. Ik veronderstel dat de hotelprijzen daar een stuk goedkoper zullen zijn dan in Lake Lousie?
@Prizzle: ik dacht net het omgekeerde gelezen te hebben. Zo vroeg mogelijk door de Rockies om de reis te eindigen in Vancouver. Aangezien we meer dagen zullen doorbrengen in de Rockies, verkies ik daar toch het 'mooiere' weer. De orca tour duurt tenslotte slechts 1 dag (hoewel het uiteraard wel jammer zou zijn moesten we er geen zien). Nog iemand ervaring mee?
@Broes: ik denk dat we, net zoals jullie, toch zullen overwegen om Whister - Clearwater op 1 dag te rijden. Bedankt! Ik neem straks je blog zeker eens door.
Iemand nog tips over de route op Vancouver Island?
Groetjes,
Sarah&Bruno
Ik weet niet of je hier een beetje in de buurt komt, maar wij vonden dit de meest fantastische beren plek van al onze reizen.
http://www.hellobc.com/stewart/things-t ... ching.aspx
Het is er dus nog steeds. ook de gletsjer zijn we naar boven gereden met de camper.
http://www.hellobc.com/stewart/things-t ... ching.aspx
Het is er dus nog steeds. ook de gletsjer zijn we naar boven gereden met de camper.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Onderweg, dichtbij Pemberton, deden wij in 2013 één van onze mooiste hikes ooit: de Joffre Lakes.Broes schreef:Wij deden de route Whistler - Clearwater op 1 dag, weinig te zien onderweg om echt lang te stoppen maar wel schitterende panorama's!
Persoonlijk vind ik dat jullie veel te veel tijd besteden aan Vancouver Island, terwijl je net het omgekeerde doet voor de veruit mooiste regio op het vasteland.
Kijk eens naar onze blogs van zomer 2013 en 2014 om te zien wat je er allemaal kan doen.
- jansenvanbentum
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben in 2010 ook veel van jullie rondje gedaan. Vancouver Island vonden we geweldig, en zeker de regio bij Campbell River. Daar hebben we een orca tour met Hurricane Jack gedaan, die was geweldig. Afgelopen september is een vriend van ons er geweest en die trip was helemaal het einde. Ze hebben toen van heel dichtbij orca's en zwarte beren gezien.
We zijn toen ook naar Tofino geweest, als ik de reis over mocht doen dan zou ik niet meer richting Tofino gaan. Alhoewel Tofino een leuk dorpje is en we er een mooie kajaktocht hebben gedaan vonden we het de reis niet "waard". Liever had ik dan meer tijd bij o.a. Jasper en Campbell River genomen.
De bestetijd om zwarte beren te spotten is in de vroege ochtend of late avond (1 a 1,5 uur voordat de zon onder gaat)
Volg onderstaande link voor foto's en films van onze reis in 2010
http://www.jansenvanbentum.nl/Reisblog/ ... anada.html
Peter
We zijn toen ook naar Tofino geweest, als ik de reis over mocht doen dan zou ik niet meer richting Tofino gaan. Alhoewel Tofino een leuk dorpje is en we er een mooie kajaktocht hebben gedaan vonden we het de reis niet "waard". Liever had ik dan meer tijd bij o.a. Jasper en Campbell River genomen.
De bestetijd om zwarte beren te spotten is in de vroege ochtend of late avond (1 a 1,5 uur voordat de zon onder gaat)
Volg onderstaande link voor foto's en films van onze reis in 2010
http://www.jansenvanbentum.nl/Reisblog/ ... anada.html
Peter
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
Akkoord, daar ging ik eventjes kort door de bocht, er is natuurlijk wel één en ander te zien daar maar ik kan voorlopig alleen Vancouver Island promotenkalaman schreef:Onderweg, dichtbij Pemberton, deden wij in 2013 één van onze mooiste hikes ooit: de Joffre Lakes.Broes schreef:Wij deden de route Whistler - Clearwater op 1 dag, weinig te zien onderweg om echt lang te stoppen maar wel schitterende panorama's!
Persoonlijk vind ik dat jullie veel te veel tijd besteden aan Vancouver Island, terwijl je net het omgekeerde doet voor de veruit mooiste regio op het vasteland.
Kijk eens naar onze blogs van zomer 2013 en 2014 om te zien wat je er allemaal kan doen.

De rest is voor een volgende keer.
Op de planning: Canada (juni 2014)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8673 Weergaves