Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met jong gezin naar Florida en NY

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Frenkw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Met jong gezin naar Florida en NY

Bericht door Frenkw »

Hi mede Amerika gangers,
Wij willen voor dit jaar een trip maken naar het zuid oosten van de States. Ik heb hier nog geen ervaring aangezien ik eerder enkel nog maar naar de West kust ben geweest. We hebben een kleine van 2 jaar dus het zal een wat andere trip worden dan we gewend zijn in Amerika, wat rustiger aan met een langere strand vakantie voordat we naar NY gaan. We hebben het volgende in gedachten:
Vliegen eind mei naar Orlando,
even een goede dag bijkomen in hotel en beetje de stad bezoeken, lekker eten en genieten van in Amerika zijn.
Uiteraard naar Disneyland met die kleine, ze is er misschien nog wat te klein voor maar zal vast leuk worden.
Daarna weten we het eigenlijk nog niet zo goed, heb een aantal boeken over Florida bij Bol besteld maar nog niet binnen.
Daarna willen we graag met de auto richting het zuiden rijden, we weten nog niet welke kant, via Tampa of via Ford Lauderdale.
UIteraard willen we de Everglades bezoeken, maar verder nog geen idee. Daarna willen we richting Miami en wellicht in de buurt (uiteraard met bezoek keys) een strandvakantie van een week boeken, mag ook best meerdere plekken niet te ver van elkaar zijn zodat we toch wat meer zien.
We willen totaal zo'n 2 weken in Florida doorbrengen en daarna vanuit Miami naar NY vliegen om nog 5 dagen in de concrete city te verblijven.

Tips over een mogelijke trip door Florida met de kleine zijn van harte welkom, ook tips voor een week aan het strand zijn van harte welkom. Met die kleine willen we toch goede hotels boeken, maar heb begrepen dat Miami dan behoorlijk aan de dure kant is... Dus tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor tips en eventuele roadbooks :-)

Groeten, Frank
jes1978
Amerika-ontdekker

Re: Met jong gezin naar Florida en NY

Bericht door jes1978 »

Hoi Frank,

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb om met kleine kinderen te reizen maar kan je wel wat over Florida vertellen.

De eerste dag willen jullie de stad verkennen. Ik zou, zeker met kleine kinderen, in de buurt van de parken (Kissimmee) blijven. Volgens mij is er in de stad Orlando zelf weinig te beleven (zeker met kinderen) en in Kissimmee is enorm veel te doen. Je kan daar prima op de International Drive eens een stukje gaan rijden en daar is genoeg te zien en te beleven. En ook lekker eten kan je daar zeker weten :)

Disney is zeker leuk en met een klein kindje is het denk ik het leukst om gewoon naar Magic Kingdom te gaan.

Als je daarna verder wil rijden met uiteindelijke bestemming Miami kan je wellicht overwegen om via Tampa (uurtje rijden vanaf Orlando) naar beneden te gaan rijden, door de Everglades (je kan dan eventueel tussenstops maken aan de kustplaatsen, bijvoorbeeld Naples). In Tampa zit trouwens Busch Gardens, vinden wij wel een van de leukste pretparken van Florida. Erg mooi park met veel dieren en ook leuke en heftige attracties. Voor ieder wat dus ;)

Na de everglades kan je er dan voor kiezen om naar de keys te rijden. Je kan dan bijvoorbeeld een overnachting doen op Key Largo en 2 op Key West. Daarna zou je weer terug kunnen rijden richting Miami om daar een paar laatste dagen door te brengen (aan het strand) voor je naar NY vliegt.
Ik vind inderdaad ook de hotels in Miami prijzig (in de keys trouwens ook). Wij verblijven wel de eerst volgende keer (over 3 weken) in een hotel in Miami Beach.
Wij zijn 1x eerder in Miami geweest en onze 1e indruk was minder. Bleek achteraf dat we niet in een hele fijne buurt zaten. Ik zou me hier dan ook goed in verdiepen en daarom eerder voor een wat duurder hotel in Miami Beach kijken.

Bekijk gewoon eens google maps en kijk welke plaatsen je graag wil bezoeken en wat je er wil doen. Daarna kan je de route er een beetje omheen bouwen.

Succes :)
Frenkw
Amerika-newbie

Bericht door Frenkw »

Thanks jes1978,
Ik heb inmiddels de vluchten geboekt voor mei, de prijzen zijn echt interesting...
Bedankt voor je input, in ieder geval een goede tip om in Kissimmee in plaats vann Orlando. Heb inmiddels ook wat boekjes aangeschaft dus kan straks lekker los gaan.

We hebben trouwens de vluchten nu andersom geboekt, eerst naar Miami en dan van Orlando naar NY. We dachten dan kunnen we eerst paar dagen strand om bij te komen van de jet lag en daarna mooie tripjes maken langzaam richting Orlando, of in dit geval Kissimmee.

Zijn er nog verder tips of we beter de oost kust van Florida of de west kust van Florida kunnen bezoeken? Of maakt dat niet zoveel uit? Of zou 12 dagen genoeg zijn voor een beetje van beide?

Nogmaals bedankt voor de tips.

Groeten, Frank
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Er is overal wel wat te doen met kleintjes, zelfs in Florida :) Onze jongste is bijna 2 en vermaakt zich hier prima! Hagedissen, speeltuinen, muggen (geen idee waarom maar ze heeft hele gespreken met de "sceeto's")

Als je in Miami bent kan je bijv. naar Sawgrass Mills, lekker shoppen en de kleine zal zich prima vermaken op de draaimolen en in het treintje (hebben de meeste malls hier trouwens). En dan lunchen bij de Rainforest Cafe, daar hebben ze een leuke indoor playground en het ziet er allemaal zo heerlijk kitscherig uit :lol:

Bijkomen op het strand, of in een van de parken. CB Smith heeft een waterpark, is vooral op iets oudere kinderen gericht, maar met 1 kleintje ook prima te doen. Met onze kudde van 12, 7, 4, en bijna 2 vind ik het niet zo leuk omdat het zo moeilijk is om iedereen in de gaten te houden.

Niet te vergelijken met Bush Gardens enz maar Flamingo Gardens is superleuk voor kinderen.

De science and discovery museum in Ft Lauderdale.

De Young At Art museum, gaan wij vandaag waarschijnlijk weer heen als we geneog tijd over hebben na Sawgrass.

Johnaton Dickenson NP bij Jupiter, prachtig! Heb er met de Girl Scouts gekampeerd en zou er eigenlijk elk weekend wel heen willen.
Frenkw
Amerika-newbie

Bericht door Frenkw »

Wow, dat klinkt goed LittlePhoenix. Ga me er maar eens goed in verdiepen komende weken, heb er al zin in :-)
marlenne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marlenne »

Hai Frank! Ik las jullie leuke plan en de reacties erop. Graag wil ik daar nog even op inhaken, wat betreft jullie strandvakantie. Vier jaar op rij gaan wij nu naar Florida en ken het verschil tussen de Westkust bij Miami en de Oostkust bij Napels. Veel mensen zijn een beetje teleurgesteld over Miami Beach en kan dat goed begrijpen. Wij waren dat ook, alleen al vanwege de hoge hotelprijzen en het feit dat bleek dat alle hotelramen er dichtgetimmerd zijn. Waarom? Ons werd verteld dat dit was "om te voorkomen dat mensen uit zouden springen". Ja, ja. En omdat ik 's nachts graag frisse lucht in mijn kamer wilde hebben, zijn we overgestoken naar de andere kant van het schiereiland en kwamen zo in Naples terecht. Ik verwachtte er niet zoveel en wanneer je er via de "41" oftewel de Tamiami Trail doorheen rijdt heb je de neiging er snel doorheen te gaan. Gelukkig hebben we dat niet gedaan. Bij elk verblijf ontdek ik er weer nieuwe leuke dingen. Om te beginnen vind ik het strand er voor m.n. kinderen leuker. De zonsondergang is een "must" en de vogels zijn er talloos. Dikwijls zag ik kleine kinderen dwars door verschillende soorten strandlopertjes heen hollen.

Wat is het bezoeken waard in Napels?
Wie van kleine en bijzondere winkeltjes houdt kan zijn hart ophalen bij o.a. Tin City, in 5th Street Ave South en 3rd Str. South (liggen alle drie dicht bij elkaar). Niet ver er vandaan ligt Naples Pier (12th Ave South), een ontmoetingsplaats voor vissers, locals en pelikanen. Een aantal keren ook dolfijnen gezien.
Leuk voor kinderen is de kleine dierentuin, Naples Zoo at Caribbean Gardens. (neem kortingsbonnen mee uit reclamefolders). Ook is er het Golisano Children's Museum of Naples (15080 Livingstone Road). Verder is er de Naples Botanical Garden en Smith Children's Garden (4820 Bayshore Drive). Ter info: van 14.2 tot 11.5 zijn er 14 Lego sculpturen te zien, geinspireerd door de natuur. Er zijn een aantal musea, o.a. het Holocaust Museum ( 4760 Tamismi Trail N). Verder zijn er verschillende boottochten mogelijk o.a. om dolfijnen in de Golf van Mexico te kunnen spotten of Manatees in de binnenwateren. Dit is overigens vanuit een aantal plaatsen mogelijk, zoals het iets zuidelijker gelegen Marco Island en The Everglades. Tours per fiets, sedway, trolley, kano en boot, eveneens door de Everglades. Teveel om allemaal hier te vermelden. En wie van vogels houdt, zoals ondergetekende, zijn The Everglades niet te ver om er even voor een paar uurtjes naartoe te gaan om via een trail de prachtigste wandelingen te maken en vogels te zien. Ja, soms zelfs een beer, zoals twee weken geleden.
Tot slot nog een kleine tip. Mochten jullie vanuit Orlando/Kissimmee ri. Tampa rijden en daarna naar Fort Meyers, dan is een bezoek aan het huis van Edison/Ford zeker een stop waard. Van daar is het niet ver meer naar Naples en kun je via de "41"via The Everglades weer terug naar Miami.

Ik hoop dat jullie er nog iets mee kunt doen en dat julie zullen kunnen genieten zoals ik dat hier al jaren doe.
Een hele fijne tijd toegewenst!
Marlenne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Als ik dat zo lees heb ik helemaal zin om een weekendje naar Naples te gaan! Dat doen veel gezinnen hier trouwens. Miami is om te feesten en Naples is voor quality time.
Miami zelf vind ik ook niet echt de moeite waard, maar de buitenwijken hebben veel leuks te doen.
Frenkw
Amerika-newbie

Bericht door Frenkw »

Wow, thnx Marlenne. Wat leuk dat iedereen reageert met van die goede tips. Vraag mij af of iedereen zo vaak op vakantie gaat in Florida, of er daadwerkelijk wonen :wink:
Wij hebben nog even om het 1 en ander uit te zoeken, want gaan eind mei. We zaten eerst aan hotels te denken, maar lees hier op het forum veel over huren van huizen / villa's. Misschien dat we dat voor een weekje doen, dan nog week rondreizen en door naar NY. Lees met veel plezier alle berichten. Laat maar komen die tips :thumbup:

Groeten, Frank
LittlePhoenix
Amerika-expert

Frenkw schreef:Vraag mij af of iedereen zo vaak op vakantie gaat in Florida, of er daadwerkelijk wonen :wink:
Uhm...ja, wij wonen hier, hoezo?
Frenkw
Amerika-newbie

Bericht door Frenkw »

Ruilen?
Frenkw
Amerika-newbie

Bericht door Frenkw »

Omdat jullie tips zo gedetailleerd zijn, had ik al zo'n vermoeden :wink:
Lijkt me het einde om een aantal jaar in States te wonen/werken :thumbup:
marlenne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marlenne »

Helaas NOG niet. Maar wie weet, nog een beetje doorsparen want de huizenprijzen zijn vooral in het district wat ik beschreven heb, Old Naples, tamelijk hoog. Maar wanneer je het niet erg vindt om en paar mijlen te rijden naar het strand, tja, dat scheelt ongeveer de helft.
Fijne vakantie gewenst!
Marlenne
Frandin
Amerika-newbie

Bericht door Frandin »

Wat een leuke vraag!

Wij gaan eind april voor 3,5 week naar Florida. Wij hebben 2 kids van 4 en 2 jaar oud. Wij beginnen in Miami bij Biscayne Bay, vervolgens rijden we via de Everglades naar de westkust: Sarasota en daarna verblijven we in de buurt van Orlando om een week naar Disney te gaan. Als laatst rijden we weer terug naar de oostkust, omdat we vanaf Miami weer terug naar Nederland vliegen. Wanneer er iemand toevallig nog een tip heeft voor een rustig verblijf aan de oostkust, niet te ver van Miami, maar zeker niet in Miami, hoor ik dat graag.

Wij verblijven in huizen/villa's, allen geboekt via Homeaway.

Groeten, Francis
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

@ Frandin : Fort Lauderdale
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY