Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste road-trip, maar wat gaat dat kosten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Eerste road-trip, maar wat gaat dat kosten?

Bericht door Division »

Mooi man, als je dat als budget kan stellen. Kan je echt een mooie reis van maken!
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

21.000 , vind je dat nou niet zonde? Of ben je miljonair? :)
Ik geef niet elk jaar een dergelijk bedrag uit aan vakantie, maar feit is dat je je rekening maakt en bekijkt wat mogelijk is. Met een mooi maandelijks inkomen kan ik me dit permiteren, dus vind ik dit absoluut geen zonde. Integendeel. Dit biedt me ook de mogelijkheid om op unieke locaties te verblijven, en je leeft uiteindelijk maar één keer. Ik heb nog niemand geweten die met zijn geld nog iets kan doen als hij er zelf niet meer is.

Het is niet mijn bedoeling stoefferig over te komen, alhoewel sommigen dat misschien wel zullen vinden. Zoals ik eerder aangaf wil ik enkel aantonen dat niemand kan zeggen wat een dergelijke road-trip gaat kosten als je geen variabelen kan invullen, en er zijn veel variabelen.

Zo heb ik bijvoorbeeld zelf bepaald welke vluchten ik wil, waarna ik prijs heb gevraagd aan het reisbureau voor die specifieke vluchten.
Inzake hotels heb ik regelmatig gekozen voor een kamer met uitzicht t.o.v. een gewone kamer. Zo koos ik onder meer in Vegas voor een Premier Fountain view room in de Bellagio.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben het helemaal met je eens, Marc :thumbup:

Bij mij komt dan nog als extra afweging dat wij niet van plan zijn ieder jaar een rondreis die kant op te maken. Dus als we dan gaan, dan wil ik het ook tot in de puntjes geregeld hebben. En dat betekent niet de goedkoopste cabin of kamer maar eentje pal aan de GC met Rim view en in MV een kamer met Premium star view, welke uiteraard het duurste zijn. En idd in Vegas, strip view of die dure kamer met balkon.
Een privetocht net paardrijden en niet eentje waar iedereen achter elkaar aan sjokt. Daar betaal je voor, maar dat zijn keuzes die je maakt.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Haha als ik hier kijk zie je heel goed dat iedereen een ander idee heeft van vakantie en dat is maar goed ook :-D.
En de een heeft gewoon een wat ruimer budget als de ander.

Wat ik jammer vind is dat de opener van dit topic zelf helemaal nog niet weer heeft gereageerd of meer duidelijkheid probeert te geven
aan wat voor soort vakantie hij/zij wil gaan maken.

Wij hebben tot nu toe 2 reizen gemaakt en waren alle 2 de keren rond de 6000 euro kwijt met 2 personen voor 3 weken.
Dit is inclusief alles, tickets, auto, hotels, eten en pretparken e.d.
Maar het is gewoon heel afhankelijk van wat je wil. Slaap je in luxe hotels of in motels bijv. Hoe grote auto je huurt. Vlieg je met of zonder overstap. Verblijf je veel in steden wat qua overnachten vaak toch prijziger is als in kleine dorpjes. Slaap je in de natuurparken of er buiten.
het is gewoon een kwestie van voor jezelf op internet zoeken en kijken wat je graag wilt. Aan de hand daarvan kun je een overzicht maken van de
verwachte kosten.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kom ook ongeveer aan die bedragen van €1000 per week incl alles, dus voor een weekse trip zo'n 3000-3500 euro
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Marcopstal schreef:Inderdaad, zoals ik aangaf, ieder wat wils.

Misschien nog even een opsplitsing van de kosten om een idee te geven:

Vluchten: 1800 pp (heen in BA world traveller plus, retour in Business) = 5400 euro
Autohuur: 1840
Hotels: 5600 euro (23 nachten = gemiddeld 245 euro)
Bezoeken e.d. : 2600 euro
Diversen (parking, brandstof, ...) 1000 euro
Eten + drinken: 3000 tot 4000 euro = ongeveer 130 tot 160 euro per dag
Aankopen: 1000 euro
Je neemt het er lekker van, groot gelijk!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer