Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse producten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nederlandse producten

Bericht door RiverCola »

USInsider schreef:Toch leuk dit alles te lezen - een variant op de vooraad aardappelen in de achterbak, waar vakantie-gangers naar Spanje vroeger bekend om stonden.
Ja, precies! Dutchies will be Dutchies :wink:

Ik kan me het iets beter voorstellen als je met een camper rondreisd, dan wanneer je in motels/hotels verblijft. Dan kook je waarschijnlijk veel van de avonden in plaats van dat je uit eten gaat of ergens wat haalt. Als wij naar Griekenland op vakantie gingen en in een appartementje met keuken verbleven, namen we wel een klein aantal dingetjes mee. Een soort basissetje met keukenkruiden bijvoorbeeld (peper/zout/komein/kerrie/paprika in een heel handige verpakking - en toch onnodig duur om dat allemaal ter plaatse voor de duur van 2 weken te moeten aanschaffen) en tubes Zaanse Mayoniase bijvoorbeeld (die zijn hier zo spotgoedkoop, en daar vaak is een soortgelijk product veel duurder). Maar verder namen wij niets mee. Het scheelt dat wij ook geen koffiedrinkers zijn. Nemen af en toe ergens wel een bakje koffie, maar het is geen ritueel waarmee de dag dient te starten.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet zo. Ik kijk wel wat er in het land is waar we naar toe gaan en koop daar alles.
Wel neem ik het weer mee naar huis. Zo hoeven wij thuis nooit zout te kopen, er staan nog 3 vaatjes Griekse Κάλας. :lol:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Op de heenreis hadden we met 5 personen nog genoeg ruimte en kilo's over en dan vind het handig om niet te hoeven zoeken naar bijvoorbeeld: sambal, zakjes satésaus van de toko, vacuüm verpakte kaas, en bepaald wasmiddel (kan daar erg allergisch op reageren). Wij koken wel 5 a 6 dagen per week in de camper of op de BBQ. En eten in de supermarkt is gewoon best duur, tenminste hoe ik boodschappen doe. Sommige producten zijn drie keer zo duur als in NL. En jaja. ik hoor jullie denken: dan ga je toch niet naar the States, maar door keuzes te maken kun je andere leuke dingen weer wel doen :D
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

3 pakken DE... Dat is het enige wat ik meenam van Nederland haha.

Verder vind ik de Central Market wel een goede supermarkt!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik snap de noodzaak van het meenemen van kaas naar de VS eerlijk gezegd niet. Bij de meeste supermarkten, waaronder de Wal Mart, wordt heel aardige voorverpakte kaas verkocht. Van die plakjes 'Goudse' kaas in een zakje, met peper bijvoorbeeld, of spicy kruiden. Die kopen wij geregeld als we even een broodje willen smeren. Bij Safeway in Los Angeles hebben we eens zulke lekkere 'Goudse' kaas gevonden (dikke rode korst, voor degenen die in nood zijn), dat we een dikke plak mee naar huis namen :lol:

En als ik geen goede Goudse kaas zou kunnen vinden, dan zijn er genoeg andere lekkere dingen te bedenken voor op m'n broodje. Lekkere cream cheese met plakjes tomaat of avocado erop, of van die lekkere vleeswaren die ze hebben (roast beef met kruiden, salami, het is er allemaal).

Als ik zou emigreren dan zou ik op een gegeven moment wel hunkeren naar een geweldig goed stuk Hollandse boerenkaas, waarschijnlijk. Maar 3 weken zonder een probleem? Nee joh. Daarvoor ben je toch ook op vakantie? Om je onder te dompelen in een andere cultuur en eetgewoonten?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Mijn idee, RiverCola.
Het enige wat ik wel gemist heb toen ik het nodig had is een spuitbus deo, dat kennen ze dus echt niet in de VS. Toen moest ik overschakelen op een roller.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hebben ze dat niet?

Voor mij zou dat geen probleem zijn, gebruik altijd rollers. Van spuitbussen krijg ik het benauwd (chemisch goedje!), het prikt als je je net geschoren hebt en als je de spuitbus te dichtbij houdt krijg je van die witte korrels onder je oksels :? :lol:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Spuitbus deo niet te krijgen? Genoeg keuze hoor :D Zie bijv: http://www.walmart.com/search/?query=deodorant%20spray
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Spuitbus deo overal te vinden! Walmart, Walgreens, Target, ga zo maar door.

Over kaas gesproken. Elk jaar vraag ik toch aan mijn familie of ze een blok jonge kaas mee willen nemen voor mij. Wisconsin heeft wel hele lekkere kazen maar niets blijft zo lekker als een stuk jong belegen vanuit Nederland!
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Misschien zijn er dan wat regels veranderd maar een aantal jaar geleden was er echt geen spuitbus deo te vinden. Heb heel wat winkels ondersteboven gekeerd toen :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Misschien was dat net in de overgangsperiode toen het tot dan toe gebruikte drijfgas niet meer gebruikt mocht worden, en er wat aanloop-problemen waren met wel-toegestane spuitbussen. Ik meen me daar iets van te herinneren.
Yvlo
Amerika-newbie

Bericht door Yvlo »

Hallo,

Is het toegestaan om lijnzaad ( Lijnzaad is het zaad van vlas. Het wordt gebruikt als grondstof voor lijnzaadolie, dat met behulp van een oliemolen uit het zaad wordt geperst. Het restproduct van dit proces noemt men lijnkoek. Lijnkoeken worden gebruikt als veevoer. Wikipedia) mee te nemen vanuit Nederland naar Amerika?

Ik ben benieuwd of iemand dit weet want op sommige sites ( http://www.landenportal.nl/informatie/a ... douane.htm ) staat ook dat je geen zaden in mag voeren.

Groeten
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

http://www.cbp.gov/travel/clearing-cbp/ ... ted-states
However, certain plants and ANY plant parts intended for growing (propagative) require a foreign phytosanitary certificate in advance.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als het niet zou smelten, zou ik misschien Tony Chocolonely meesjouwen, omdat Amerikaanse chocola veel en veel te zoet is en het in een doorsnee supermarkt met een lichtje zoeken is naar simpele fair trade repen (lees: geen Mars, Nestlé, Hershey, Ferrero).

Verder is het juist heerlijk struinen door de Safeway, Giant, Trader Joe of Whole Foods. Alleen goed letten op de suiker/fructose die zelfs aan basisartikelen als tomaten uit blik wordt toegevoegd. Ook bij de 'goede' supermarkten, alleen heet het dan 'organic dadelsiroop' :D

De plakjes Münster van onder meer Whole Foods en TJ's zijn trouwens best een aardige vervanging voor jonge kaas. Die zogenaamd Goudse kaas met rare smaakjes vind ik typisch Amerikaans, dat zie je hier echt niet in de supermarkt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Yvlo schreef:...Is het toegestaan om lijnzaad...mee te nemen vanuit Nederland naar Amerika?...
ik weet niet hoe het in de rest van dit land is, maar hier in het noordoosten heeft iedere supermarkt flaxseed. En olie.

Dat vind ik nu juist het leuke van andere plekken bezoeken, nieuwe produkten proberen. En vind ik het niet lekker, dan ben ik over een paar weken weer thuis met mijn eigen ding. Toen wij bijv. een maand door chile reisden, kwamen we alleen maar nescafe oploskoffie tegen. Vonden we niet lekker dus. En was het een high-five moment wanneer we een koffieplek vonden waar ze echte koffie schonken :lol:.
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

IMG_3428 - kopie.JPG
Tinuszke schreef:http://www.cbp.gov/travel/clearing-cbp/ ... ted-states
However, certain plants and ANY plant parts intended for growing (propagative) require a foreign phytosanitary certificate in advance.

Wij hebben wel eens het omgekeerde gedaan. Uit Amerika een Redwood :clap: meegenomen....uiteindelijk na jaren en zo'n 12 meter hoog moest ie uit de tuin i.v.m. een verbouwing, dat heeft wel even pijn gedaan.....
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

bello schreef:

Die zogenaamd Goudse kaas met rare smaakjes vind ik typisch Amerikaans, dat zie je hier echt niet in de supermarkt.
Niet typisch Amerikaans, in Duitse supermarkten heb ik het ook veel gezien.
BonnyR
Amerika-expert

Re: Nederlandse producten/lekker Amerikaans bier

Bericht door BonnyR »

K'wist niet precies waar ik dit topic moest zetten... :wink: Dus maar even hier.
Voor mijn man een essentieel reisonderdeel :roll:

Vraag namens de heer des huizes. Wat zijn nu lekkere Amerikaanse biertjes?
Snap dat het natuurlijk heel smaakgebonden is. Maar er zijn vast wel een paar die er positief uitspringen...
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Shiner! Van een microbrewery in Texas. Leuk stadje ook, trouwens. Verder geen idee, maar hoop op goede tips. Ik koop eigenlijk meestal Guiness als ik geen Shiner kan vinden. Amerikaans bier is meestal waterig en niet echt lekker.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Mijn vrouw en ik kunnen altijd wel waarderen:
- Samuel Adams: http://www.samueladams.com/
- Fat Tire: http://www.newbelgium.com/beer/detail.a ... 6256a7b0ee

In Moab, Utah: bij de Moab Brewery (website): Dead Horse Amber Ale

In diverse steden: BJ's Restaurant/Brewhouse (website): Jeremiah Red

En als wij bij een restaurant/(micro)brouwerij gaan eten, vragen wij vaak naar een "amber ale" van het huis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer