Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mazzel55: route usa + hawaii en prijs tickets
-
Mazzel55
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Mazzel55: route usa + hawaii en prijs tickets
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het plannen van een rondreis van een maand (8 september tot 8 oktober) door West USA en Hawaii. Ik ben al aardig ver met de planning en wilde graag wat tips van activiteiten op de route en de haalbaarheid van de route. Hieronder heb ik mijn reisroute uitgewerkt. Daarnaast had ik nog een vraag over de tickets en met name de prijs ervan. Dit betreft de volgende route: vlucht 1 Amsterdam - Las Vegas, vlucht 2 Oakland - Honolulu, vlucht 3 Honolulu - Kauai, vlucht 4. Kauai - Kona big island, vlucht 5. Kona - Amsterdam. Ik heb op dit moment al deze tickets gevonden met een totaalprijs van 1050 euro p.p. Is dit een goede prijs of betaal ik hierbij te veel?
Reisschema:
Dag 1. Late aankomst (18:30) in Las vegas
Dag 2. Las vegas (trouwen)
Dag 3. Las vegas (misschien een uitstap naar death valley)
Dag 4. Van Las Vegas naar Zion NP (slapen Cedar city)
Dag 5. Bryce NP (slapen cedar city)
Dag 6. Van cedar city naar Antelope NP (in de avond door rijden tot monument valley)
Dag 7. Monument Valley ( in de avond naar flagstaff rijden)
Dag 8 Grand Canyon (verblijven flagstaff)
Dag 9 Grand Canyon (verblijven flagstaff)
Dag 10. Sedona (hot air ballooning) (verblijven flagstaff)
Dag 11. van Flagstaff naar Palm springs (lange rijdag, verblijf bij vriend)
Dag 12. Palm springs naar Los angeles
Dag 13. Los angeles
Dag 14. Universal studios
Dag 15. van LA naar Seqouia NP (eind van de dag richting Yosemite rijden)
Dag 16. Yosemite NP
Dag 17. Yosemite NP (in de avond richting SF rijden)
Dag 18: SF (golden gate bridge , Alcatraz)
Dag 19: SF (Avo nuevo state park)
Dag 20: Vroege vlucht naar Honolulu (bezoek Pearl harbour & Waikiki beach) We bezoeken Oahu kort omdat dit voordeliger was mbt tickets
Dag 21: Honolulu
Dag 22: Kauai (vroege vlucht)
Dag 23 Kauai
Dag 24. Kauai
Dag 25 Kauai
Dag 26 Big Island
Dag 27 Big Island (manta ray dive)
Dag 28 Big island (Visiting volcanos)
Dag 29 Big island
Dag 30 Big Island (23:00 terugvlucht Amsterdam)
Alvast bedankt voor de tips!
Ik ben bezig met het plannen van een rondreis van een maand (8 september tot 8 oktober) door West USA en Hawaii. Ik ben al aardig ver met de planning en wilde graag wat tips van activiteiten op de route en de haalbaarheid van de route. Hieronder heb ik mijn reisroute uitgewerkt. Daarnaast had ik nog een vraag over de tickets en met name de prijs ervan. Dit betreft de volgende route: vlucht 1 Amsterdam - Las Vegas, vlucht 2 Oakland - Honolulu, vlucht 3 Honolulu - Kauai, vlucht 4. Kauai - Kona big island, vlucht 5. Kona - Amsterdam. Ik heb op dit moment al deze tickets gevonden met een totaalprijs van 1050 euro p.p. Is dit een goede prijs of betaal ik hierbij te veel?
Reisschema:
Dag 4. Van Las Vegas naar Zion NP (slapen Cedar city)
Dag 5. Bryce NP (slapen cedar city)
Dag 6. Van cedar city naar Antelope NP (in de avond door rijden tot monument valley)
Dag 7. Monument Valley ( in de avond naar flagstaff rijden)
Dag 8 Grand Canyon (verblijven flagstaff)
Dag 9 Grand Canyon (verblijven flagstaff)
Dag 10. Sedona (hot air ballooning) (verblijven flagstaff)
Dag 11. van Flagstaff naar Palm springs (lange rijdag, verblijf bij vriend)
Dag 13. Los angeles
Dag 15. van LA naar Seqouia NP (eind van de dag richting Yosemite rijden)
Dag 16. Yosemite NP
Dag 20: Vroege vlucht naar Honolulu (bezoek Pearl harbour & Waikiki beach) We bezoeken Oahu kort omdat dit voordeliger was mbt tickets
Dag 23 Kauai
Dag 24. Kauai
Dag 25 Kauai
Dag 26 Big Island
Dag 29 Big island
Alvast bedankt voor de tips!
Laatst gewijzigd door Mazzel55 op 26 feb 2015, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route usa + hawaii en prijs tickets
Overweeg eens om na de Grand Canyon via Las Vegas en Death Valley naar Yosemite te rijden, dan SF, de kust en eindigen in LA. Wel zo mooi en tijd voor Sequoia heb je toch niet.
Schrijf de route eens in de van/naar vorm uit, dan zie je beter wat rijdagen zijn en waar je een volle dag heeft.
Je wilt toch niet de GC vanuit Flagstaff bezoeken?
Marianne
Schrijf de route eens in de van/naar vorm uit, dan zie je beter wat rijdagen zijn en waar je een volle dag heeft.
Je wilt toch niet de GC vanuit Flagstaff bezoeken?
Marianne
-
Mazzel55
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Mazzel55: route usa + hawaii en prijs tickets
Bedankt voor je reactie! Ik zal mijn route beter proberen te beschrijven.
Mijn vlucht naar Hawaii vertrekt vanuit oakland dus moet daar eindigen. En hoe bedoel je tijd voor sequoia heb je toch niet?
Ik was wel aan het overwegen om grand canyon te bezoeken vanuit flagstaff maar dit is dus niet haalbaar? Heb je tips voor hotels dichterbij grand canyon welke niet te duur zijn?
Mijn vlucht naar Hawaii vertrekt vanuit oakland dus moet daar eindigen. En hoe bedoel je tijd voor sequoia heb je toch niet?
Ik was wel aan het overwegen om grand canyon te bezoeken vanuit flagstaff maar dit is dus niet haalbaar? Heb je tips voor hotels dichterbij grand canyon welke niet te duur zijn?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je zou in Tusayan kunnen overnachten voor de GC of in het park zelf. En goedkope hotels zul je dicht in de buurt van Natonale parken niet vinden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, ik dacht dat de vluchten nog niet vast lagen. Gaan er geen vluchten naar Hawaii vanuit LA ?Mazzel55 schreef: Mijn vlucht naar Hawaii vertrekt vanuit oakland dus moet daar eindigen.
Je rijdt van LA naar Sequoia en dan door naar Yosemite. Je rijdt dan wel door het park maar je ziet er eigenlijk niet van. Qua reistijd alleen al ben je meer dan 8 uur kwijt. Bedenk ook dat het vroeg donker is in de periode dat jullie gaan. Je schrijft vaak dat je 's avonds nog wil rijden. Ik zou dat niet aanraden. Je mist veel moois in het donker.Mazzel55 schreef: En hoe bedoel je tijd voor sequoia heb je toch niet?
Het kan natuurlijk wel, maar reken op 1,5 uur rijden. En je mist de zonsondergang. Tenzij je nog die 1,5 uur in het donker wilt rijden, maar dat is echt niet aangenaam.Mazzel55 schreef: Ik was wel aan het overwegen om grand canyon te bezoeken vanuit flagstaff maar dit is dus niet haalbaar? Heb je tips voor hotels dichterbij grand canyon welke niet te duur zijn?
Ik zou minimaal één nacht in het park doen. Er zijn wel betaalbare mogelijkheden in het park zoals de Maswik Lodge (ongeveer 100 dollar voor Maswik Lodge South) of de Bright Angel Lodge (iets goedkoper). Kijk daarvoor op http://www.gradncanyonlodges.com.
Zie mijn 2011-verslag voor de Maswik Lodge en voor een bezoek aan de GC in september.
Ik zie ook nu pas Cedar City staan; dat ligt niet goed voor Bryce en ook niet voor Zion. Ik zou in Springdale en bij Bryce overnachten. Zie ook daarvoor mijn 2011-verslag. Bij Bryce mag je ook de zonsondergang/opkomst niet missen.
Zet wijzigingen in je route in een nieuw bericht, dan zijn de opmerkingen ook begrijpelijk.
Marianne
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik vind het altijd nogal discutabel als mensen Williams en Flagstaff afdoen met "daar wil je toch niet zitten voor de Grand Canyon" of soortgelijke meningen. Ja het is respectievelijk een uur en anderhalf uur rijden, maar het is ook gemiddeld drie keer zo goedkoop inclusief de extra benzinekosten, vooral in de zomer. Ik vind dat iedereen ook een overweging in kosten/tijd moet maken rekening houdend met de groep. Ik betaal liever een berg geld minder in Flagstaff, rij dan een mooie route naar de Grand Canyon in plaats van daar honderden euro's te betalen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel mensen realiseren zich niet dat een plaats als Flagstaff 1,5 uur rijden van het park ligt omdat je die plaats in boekingssites en bij reisorganisaties veel tegenkomt. Dus het lijkt me goed om aan te geven dat het niet ideaal ligt.
De prijsafweging moet iedereen zelf maken. Drie keer zo goedkoop klinkt erg veel (en lijkt me iets overdreven) maar in dollars voor 1 nacht valt het verschil wel mee, zeker als je kijkt naar de door mij genoemde lodges. Als je toch een (eenmalige) dure reis maakt is het naar mijn idee jammer om te bezuinigen op zoiets, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Marianne
De prijsafweging moet iedereen zelf maken. Drie keer zo goedkoop klinkt erg veel (en lijkt me iets overdreven) maar in dollars voor 1 nacht valt het verschil wel mee, zeker als je kijkt naar de door mij genoemde lodges. Als je toch een (eenmalige) dure reis maakt is het naar mijn idee jammer om te bezuinigen op zoiets, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Marianne
-
Mazzel55
- Amerika-ontdekker
De kosten van het hotel dat ik heb gevonden in flagstaff is 40 euro per nacht. Scheelt voor de 3 a 4 nachten dat we daar slapen toch best wat geld. Ik was me er van bewust dat het 1 a 1,5 uur rijden van grandcanyon was. Rijden in het donker hebben wij geen moeite mee. Hebben we in een hoop mindere ontwikkelde landen als USA ook gedaan. Maar ik zal eens kijken naar de hotels die jullie als voorbeeld gaven, dichterbij is natuurlijk altijd handiger. Hotels hebben wij altijd het liefst zo goedkoop mogelijk. We verblijven meestal 3 maanden per jaar in het buitenland met reizen en vind het zonde veel geld aan hotels uit te geven. Geef dat geld bijvoorbeeld liever uit aan helikoptervlucht.
Er gaan wel vluchten van LA naar Hawaii, maar via oakland vlieg ik 150 euro pp goedkoper. Scheelt ons in totaal 300 euro. Vind ik wel de moeite waard.
Er gaan wel vluchten van LA naar Hawaii, maar via oakland vlieg ik 150 euro pp goedkoper. Scheelt ons in totaal 300 euro. Vind ik wel de moeite waard.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft ook geen 3 of 4 nachten in het park te zitten natuurlijk. Wat zijn je plannen bij de GC? Ik vind 3 nachten al aardig veel. Zoals ik aangaf kun je ook kiezen voor 1 nacht in het park, dan kun je toch eens rustig genieten van een zonsondergang.
De overige nachten kun je dan voor Flagstaff kiezen.
Jammer dat vliegen vanaf LA zoveel duurder is. Is Sequoia NP een must voor jullie? En geen kustroute? Ik zou kiezen voor Sequoia of Yosemite, en niet allebei.
Marianne
De overige nachten kun je dan voor Flagstaff kiezen.
Jammer dat vliegen vanaf LA zoveel duurder is. Is Sequoia NP een must voor jullie? En geen kustroute? Ik zou kiezen voor Sequoia of Yosemite, en niet allebei.
Marianne
-
Mazzel55
- Amerika-ontdekker
Al de aangegeven lodges geven aan al volgeboekt te zijn, dus dat is erg snel 
-
Mazzel55
- Amerika-ontdekker
We komen eind van de dag aan in flaggstaff vanuit monument valley denk ik. Dus dan slapen we in flagstaff. De volgende 2 dagen willen we graag grand canyon bezoeken. Dus misschien gaan we toch maar op zoek naar een overnachting bij grand canyon. We zagen dat de 7 mile lodge nabij grand canyon niet duur is maar dat je daar niet kan reserveren. Dus dat zal een gokje zijn dan. Einde van die tweede dag zouden we weer terug kunnen rijden naar flagstaff om daar te overnachten voordat we verder rijden naar palm springs (waar een kennis van ons woont) of sedona bezoeken. Hier twijfelen we nog over. Daar we twijfelen of we hier een ballonvaart willen doen.
We doe liever sequoia dan de kustroute. We willen een klein stukje kust rijden als we in LA verblijven. Maar daar we eindigen met bijna 2 weken hawaii bewaren we de kust verder voor daar.
We doe liever sequoia dan de kustroute. We willen een klein stukje kust rijden als we in LA verblijven. Maar daar we eindigen met bijna 2 weken hawaii bewaren we de kust verder voor daar.
-
Mazzel55
- Amerika-ontdekker
Reisschema:
Dag 4. Van Las Vegas naar Zion NP
Dag 5. Bryce NP
Dag 6. Antelope NP (the wave, horseshoebend)
Dag 7. Antelope NP (lake powell) einde van de dag naar Monument Valley rijden
Dag 8 Monument valley (eind van de dag naar flagstaff rijden)
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10. Grand canyon (terug naar flagstaff rijden einde van de dag)
Dag 11. van Flagstaff naar Palm springs
Dag 13. Los angeles
Dag 15. van LA naar Seqouia NP
Dag 16. Yosemite NP
Dag 23 Kauai
Dag 24. Kauai
Dag 25 Kauai
Dag 26 Big Island
Dag 29 Big island
We twijfelen of we een ballonvaart moeten doen in Sedona, is dit de moeite waard? Ik vind hier wisselende verhalen over. Ik heb nog nooit ballongevaren en twijfel dit daar te doen of te bewaren voor een andere reis bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland.
Dag 4. Van Las Vegas naar Zion NP
Dag 5. Bryce NP
Dag 6. Antelope NP (the wave, horseshoebend)
Dag 7. Antelope NP (lake powell) einde van de dag naar Monument Valley rijden
Dag 8 Monument valley (eind van de dag naar flagstaff rijden)
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10. Grand canyon (terug naar flagstaff rijden einde van de dag)
Dag 11. van Flagstaff naar Palm springs
Dag 13. Los angeles
Dag 16. Yosemite NP
Dag 23 Kauai
Dag 24. Kauai
Dag 25 Kauai
Dag 26 Big Island
Dag 29 Big island
We twijfelen of we een ballonvaart moeten doen in Sedona, is dit de moeite waard? Ik vind hier wisselende verhalen over. Ik heb nog nooit ballongevaren en twijfel dit daar te doen of te bewaren voor een andere reis bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is Antelope Canyon, en geen Antelope NP. Je overnacht dan in Page.
Voor de Wave moet je loten, de kans dat je er een permit voor krijgt is niet groot, maar je kunt het altijd proberen.
Op dag 8 zou ik al in de ochtend vertrekken, wat zou je de hele dag in MV willen doen?
Je hebt nu voor Sequoia en Yosemite te weinig tijd. Schrijf het in de van/naar vorm dan zie je dat beter:
Dit:
Dag 16. Yosemite NP
Is eigenlijk dit:
Dag 15. van LA naar Sequoia NP
Dag 16. Sequoia - Yosemite NP
Zoals ik al aangaf zou ik kiezen voor een van beide.
Op dag 6 lijkt het of je een volle dag Page hebt, maar je rijdt die dag van Bryce naar Page.
Marianne
Voor de Wave moet je loten, de kans dat je er een permit voor krijgt is niet groot, maar je kunt het altijd proberen.
Op dag 8 zou ik al in de ochtend vertrekken, wat zou je de hele dag in MV willen doen?
Je hebt nu voor Sequoia en Yosemite te weinig tijd. Schrijf het in de van/naar vorm dan zie je dat beter:
Dit:
Dag 16. Yosemite NP
Is eigenlijk dit:
Dag 15. van LA naar Sequoia NP
Dag 16. Sequoia - Yosemite NP
Zoals ik al aangaf zou ik kiezen voor een van beide.
Op dag 6 lijkt het of je een volle dag Page hebt, maar je rijdt die dag van Bryce naar Page.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 16014 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-