Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The Plaza New York
-
RLS_SLR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
The Plaza New York
Wij hebben voor de komende NYC trip gekozen voor dit hotel. We zijn er vaak langs gekomen, veel over gehoord, en nu toch maar eens zelf geboekt voor 4 nachten.
Zijn er leden met ervaringen uit 1e hand? Is het een beetje vergane glorie? Is het de prijs waard?
Het is tot de laatste dag te annuleren, dus als blijkt dat mensen echt slechte ervaringen hebben is dat nog te overwegen. Neemt niet weg dat ik me niet kan voorstellen dat een dergelijk hotel slecht zal zijn.
Zijn er leden met ervaringen uit 1e hand? Is het een beetje vergane glorie? Is het de prijs waard?
Het is tot de laatste dag te annuleren, dus als blijkt dat mensen echt slechte ervaringen hebben is dat nog te overwegen. Neemt niet weg dat ik me niet kan voorstellen dat een dergelijk hotel slecht zal zijn.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: The Plaza New York
Ik heb nog nooit specifiek slecht commentaar op het Plaza gehoord, nog geen vergane glorie, volgens mij
Maar de kans ik klein dat je hier iemand vindt die er gelogeerd heeft, denk ik, dat zou zo'n toevalstreffer zijn .... gewoon alle gebruikelijke reviewsites even goed afstruinen ....
Zelf zou ik best wel eens een nachtje in het Waldorf willen logeren, en ook in het Penn, gewoon om een gefundeerde mening te kunnen hebben
Maar de kans ik klein dat je hier iemand vindt die er gelogeerd heeft, denk ik, dat zou zo'n toevalstreffer zijn .... gewoon alle gebruikelijke reviewsites even goed afstruinen ....
Zelf zou ik best wel eens een nachtje in het Waldorf willen logeren, en ook in het Penn, gewoon om een gefundeerde mening te kunnen hebben
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De eerste keer dat ik in NY was, ben ik wel het Waldorf ingelopen en even gezeten. (terwijl ik overnachtte in een hostel)meyem schreef:Ik heb nog nooit specifiek slecht commentaar op het Plaza gehoord, nog geen vergane glorie, volgens mij
Dan merk je meteen al dat het toch wel enig niveau heeft.
Toch leuk om mee te maken.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
RLS_SLR
- Amerika-ontdekker
Het Waldorf is natuurlijk ook een dergelijk hotel dat in dezelfde categorie valt als the Plaza. Hebben met name gekozen voor de Plaza voor de naam die ze hebben in NYC. Het is toch wel een van de meest iconische hotels in NYC.
Heb wel vaker hotels in dergelijke categorie geboekt, en het is tot noch toe altijd prima in orde. Wat jammer is aan the Plaza is dat de meeste kamers (alleen enkele suites uitgezonderd) geen zicht hebben op Central Park.
Heb wel vaker hotels in dergelijke categorie geboekt, en het is tot noch toe altijd prima in orde. Wat jammer is aan the Plaza is dat de meeste kamers (alleen enkele suites uitgezonderd) geen zicht hebben op Central Park.
- meyem
- Amerika-expert
Ik loop wel vaker het Waldorf in, ik vind de lobby echt superleuk, net een klein museum .... de lobby van het Plaza vind ik een stuk minder gezellig. 
Kamers met uitzicht op Central Park zijn vast weer een stuk duurder ....
Kamers met uitzicht op Central Park zijn vast weer een stuk duurder ....
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In het Waldorf heb ik weleens gelogeerd en dat is wel vergane glorie. Superkleine kamer, slechte airconditioning terwijl het 35 graden was, oude badkamers. Volgens mij hoort het Plaza Hotel nog echt wel bij de creme de la creme van New York. Je mag als niet hotelgast hun echte lobby ook niet in, misschien dat Meyem die daarom zo saai vond. Het doet mij altijd aan de kinderfilm Eloise at the Plaza met Julie Andrews denken, maar verder heb ik er ook geen ervaringen mee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bushmaster
- Amerika-expert
Zelfde ervaring als bovenstaande in het Waldorf, ik had het geluk drie nachten in een junior suite te verblijven, klein was het dus niet, wel super decadent (en leuk) een (deur)belletje naast de deur van de suite, telefoons in elke hoek/ruimte van de suite, maar voor de rest wel heel oubollig (maar daarom niet minder leuk).In het Waldorf heb ik weleens gelogeerd en dat is wel vergane glorie. Superkleine kamer, slechte airconditioning terwijl het 35 graden was, oude badkamers.
- Mads
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dat is ook het hotel van Home Alone of niet? Leuk joh... maar ik lees dus dat je daar niet naar binnen mag als je geen gast bent? Jammer...
-
RLS_SLR
- Amerika-ontdekker
Alle standaard kamers en deluxe kamers hebben uitzicht op 58th.meyem schreef: Kamers met uitzicht op Central Park zijn vast weer een stuk duurder ....
De meeste suites hebben ook.
Alleen the Royal Suite en the Royal terrace suite hebben park zicht, maar die eerste kost wel gelijk $30.000 per nacht. We houden het maar bij een deluxe kamer
Wat betreft de lobby klopt het inderdaad dat niet gasten niet door kunnen lopen. Tsja, of dat juist is of niet ?
Ik denk dat je anders gek wordt van de toeristen die foto's komen maken, dus kan het me wel voorstellen.
En het is inderdaad het hotel van Home Alone...en the Great Gatsby...En nog wel meer films.
Laatst gewijzigd door RLS_SLR op 26 feb 2015, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
RLS_SLR
- Amerika-ontdekker
Petra/VS schreef:In het Waldorf heb ik weleens gelogeerd en dat is wel vergane glorie. Superkleine kamer, slechte airconditioning terwijl het 35 graden was, oude badkamers. Volgens mij hoort het Plaza Hotel nog echt wel bij de creme de la creme van New York. Je mag als niet hotelgast hun echte lobby ook niet in, misschien dat Meyem die daarom zo saai vond. Het doet mij altijd aan de kinderfilm Eloise at the Plaza met Julie Andrews denken, maar verder heb ik er ook geen ervaringen mee.
Ik heb dat meerdere keren gehoord inderdaad.
Eloise is ook nu nog een themed suite in the Plaza!
- meyem
- Amerika-expert
Nou, je kunt wel naar binnen, maar schijnbaar ligt de echte lobby verdekt opgesteld .... Ik ben er met kerst wel eens naar binnen gelopen, om hun boom te bekijken .... Er was een soort zitruimte waar je doorheen kon lopen en ik kon ook een ruimte zien waar mensen aan tafeltjes wat zaten te eten .... het leek me niet de ontbijtruimte .... maar precies weet ik het niet meer ... ik ga in april nog eens langsMads schreef:Dat is ook het hotel van Home Alone of niet? Leuk joh... maar ik lees dus dat je daar niet naar binnen mag als je geen gast bent? Jammer...
Via de achter kun je als niet-gast het Plaza in. Even met de roltrap naar beneden en dan kom je bij allerlei etens'winkeltjes' en snuisterijen.
De voorkant was (toen wij er met kerst waren) bewaakt. Je moest je pasje laten zien om naar binnen te kunnen.
De voorkant was (toen wij er met kerst waren) bewaakt. Je moest je pasje laten zien om naar binnen te kunnen.
- meyem
- Amerika-expert
Ja, zie je wel, daar ben ik geweest! ..... maar ik hoefde geen pasje te laten zien ... of misschien ben ik wel 'met' anderen naar binnen gegaan, kan ook ... t is al een paar jaar terug ....Frouck schreef:Via de achter kun je als niet-gast het Plaza in. Even met de roltrap naar beneden en dan kom je bij allerlei etens'winkeltjes' en snuisterijen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht