Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aangepaste reisroute. Lijkt dit jullie redelijker?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wim
Amerika-ontdekker

Aangepaste reisroute. Lijkt dit jullie redelijker?

Bericht door Wim »

Beste kameraden,

Gezien jullie terechte opmerkingen hebben we onze reisroute wat aangepast. Wat denken jullie hiervan?

Zo.: aankomst SF (07.53 pm)
Ma.: SF - Monterey
Di.: Monterey - San Luis Obispo
Wo.: San Luis Obispo - LA
Do.: LA
Vr.: LA - Prescott (via Joshua Tree NP)
Za.: Prescott - Sedona - Grand Canyon Village
Zo.: Grand Canyon Village - Bryce Canyon NP
Ma.: Bryce Canyon NP - Zion NP
Di.: Bryce Canyon NP - Zion NP
Wo.: Springdale - LV (via Valley of Fire SP)
Do.: LV
Vr.: LV - Stovepipe Wells
Za.: Stovepipe Wells - Three Rivers
Zo.: Three Rivers - Yosemite Village
Ma.: Yosemite NP
Di.: Yosemite Village NP - SF
Wo.: SF
Do.: SF
Vr.:
Za.: vertrek SF (06.30 am)

Monument Valley houden we dan voor een volgende keer. Blijft dan nog een dag over om in te plannen.

Laat die reacties maar komen !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik denk dat dit een mooi schema is voor een mooie reis!

Ik zelf zou die ene extra dag opmaken in Death Valley,er is daar veel meer te zien dan je denkt...maar het is dan ook mijn favoriete plek. :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige reis!
Als de Tioga Pass al open is zou ik aanraden om via het oosten naar Yosemite te gaan; het is korter, en er is onderweg meer te zien. De kans dat de Tioga Pass open is, is redelijk groot, dus ik zou onderweg even informeren.

Hebben jullie het bezoek SF bewust aan het eind gepland? Je bouwt zo wel wat speling in, maar aan de andere kant loop je het risico dat je aan het eind van de reis niet zo veel zin meer hebt om nog een stad te bekijken.

Marianne
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Mooie route! Of je SF aan het begin of het einde van je reis zet is een persoonlijke keuze, het heeft allebei wel voordelen. Ik vond het zelf leuk om in SF toe te komen en daar enkele dagen te verblijven. Zo kan je wat uitrusten en wennen aan het tijdsverschil enz...
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Niets mis met San Luis Obispo maar voor een overnachting zou ik Morro Bay, Avila Beach of Pismo Beach overwegen. Ook niets mis met Joshua Tree, Prescott en Sedona maar op deze manier blijft er wel weinig tijd voor een van de hoogtepunten over: Bezoek aan GC. Je zou ook kunnen overwegen om een vaste locatie voor drie nachten bij Zion te zoeken en 1 dag voor Zion en 1 dag voor een bezoek aan Bryce uit te trekken. Overnachten in of Stove Pipe Wells of in Lone Pine is iets wat je eventueel ter plaatse zou kunnen beslissen en de rit van Stove Pipe Wells naar Three Rivers is heel lang. Tioga Pass is vrijwel zeker nog gesloten tot eind mei of nog later. Wij vonden het heel leuk om SF tot het einde te bewaren.
YH
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik zou in het begin liever 1 dag langer SF hebben. Dan kun je een beetje bijkomen van de reis en hoef je niet meteen de weg op.
Wim
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim »

Blijkbaar zitten we nu op een beter spoor. Tof!

San Luis Obispo hebben we geplaatst als richtpunt, maar ginder zien we wel hoever we geraken of willen geraken.
San Francisco plaatsen we idd op het einde van de reis om wat uit te bollen (geen autoritten meer, maar gewoon genieten van de stad).

Gisteravond bij een vriend langsgeweest die x aantal jaren terug een rondreis in het zuidwesten heeft gemaakt en die raadt ons ook aan om Monument Valley zeker in onze route op te nemen. Waarschijnlijk zullen we die laatste dag dus ginder inlassen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Wim schreef:San Luis Obispo hebben we geplaatst als richtpunt, maar ginder zien we wel hoever we geraken of willen geraken.
Volgens mij heb ik m'n lijstje nog geplaatst in één van je topics :)

Langs de kustweg heb je namelijk heel veel leuke stops en bezienswaardigheden. Je plant twee overnachtingen langs de kust en dat is hartstikke prima! Maar om je het misschien makkelijker (of juist moeilijker ? ;)) te maken waar je wilt overnachten, adviseer ik je om van het onderstaand Afbeelding de internetlinkjes te bekijken, zodat je precies weet welke je van deze stops leuk lijkt en welke vooral niet :)

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele campingtip: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

SpaceAce schreef: Volgens mij heb ik m'n lijstje nog geplaatst in één van je topics :)
Als je dat denkt waarom zoek je dat dan niet even op en geef er een link naar, of naar 1 van de 300+ andere draadjes waar dit lijstje instaat.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Rob schreef:
SpaceAce schreef: Volgens mij heb ik m'n lijstje nog geplaatst in één van je topics :)
Als je dat denkt waarom zoek je dat dan niet even op en geef er een link naar, of naar 1 van de 300+ andere draadjes waar dit lijstje instaat.
Dat kan inderdaad ook.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer