Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gecombineerd rijbewijs
Gecombineerd rijbewijs
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe het met de NL rijbewijzen gaat?
Ik lees aardig wat over het autorijbewijs dat omgezet moet worden na een examen, naar een rijbewijs voor die staat.
Maar ik heb in NL een rijbewijs met A (motor), B (auto), BE (auto met aanhanger). Wordt dit allemaal tegelijk omgezet, of moet je alles apart opnieuw halen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Kan iemand mij vertellen hoe het met de NL rijbewijzen gaat?
Ik lees aardig wat over het autorijbewijs dat omgezet moet worden na een examen, naar een rijbewijs voor die staat.
Maar ik heb in NL een rijbewijs met A (motor), B (auto), BE (auto met aanhanger). Wordt dit allemaal tegelijk omgezet, of moet je alles apart opnieuw halen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Re: Gecombineerd rijbewijs
Je moet alles opnieuw halen, er is geen overeenkomst tussen Nederland en de USA voor rijbewijzen. Ik geloof dat alleen Duitsland, Zuid-Korea en nog 1 of 2 landen een overeenkomst hebben.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Hmmm, dat is dan ook wat 
Gelukkig zijn de prijzen lager, van wat ik begrepen heb.

Gelukkig zijn de prijzen lager, van wat ik begrepen heb.
Wat het kost en wat je ervoor moet doen, hangt af van de staat waar je gaat wonen.
Zit daar dan weer zoveel verschil tussen?
- bedeve
- Amerika-expert
Alles ??
Rijexamen doen.
In een keer zijn al die categorieen ingehaald.
Kent USInsider een staat met een apart motor rijbewijs ??
Rijexamen doen.
In een keer zijn al die categorieen ingehaald.
Kent USInsider een staat met een apart motor rijbewijs ??
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
Minnesota heeft ook een apart motorbewijs. Stelt alleen weinig voor: paar rondjes rijden op een parkeerterrein. Geloof wel dat je dan al een autorijbewijs moet hebben. Maar dat stelt ook weinig voor.
Je krijgt dan volgens mij 1 papiertje: auto met aantekening voor een motor.
Je krijgt dan volgens mij 1 papiertje: auto met aantekening voor een motor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Bedeve, zijn er amerikaanse staten waar je alleen je autorijbewijs opnieuw haalt, en je vervolgens automatisch je motorrijbewijs krijgt? Zeker niet in Massachusetts, ik moest twee keer voor theorie en praktijk (wat weinig voorstelt).
Ik heb een jaar op mijn Nederlandse rijbewijs gereden in de staat Kentucky. Die verliep toen en toen heb ik voor Amerikaanse rijbewijs alleen theorie moeten doen. Dat stelde echt helemaal niets voor. Ik heb mijn motor rijbewijs ook in Amerika gehaald. Dat was inderdaad twee ochtende rondjes rijden op een parkeerplaats.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- bedeve
- Amerika-expert
Bedeve zat er naast.dutchie_in_boston schreef:Bedeve, zijn er amerikaanse staten waar je alleen je autorijbewijs opnieuw haalt, en je vervolgens automatisch je motorrijbewijs krijgt.
Komt door het " toevoegen " van het M rijbewijs aan het oorspronkelijke .
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Aquell, dan zijn er staten die er wat soepeler in zijn. In CA moest ik theorie doen en afrijden.
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik moest inderdaad ook opnieuw theorie + afrijden voor auto en motor (CA). Voor motor hoefde ik slechts een halve theorie te doen, omdat ik toen mijn CA autorijbewijs al had. Vervolgens werd mijn rijbewijs ongeldig gemaakt omdat ik een nieuwe zou krijgen met auto+motor gemarkeerd en kreeg een tijdelijk papiertje mee. Dat bleek helaas een verkeerde actie van de persoon achter de balie. Na wat bellen en faxen heb ik nu toch een mooi nieuw rijbewijs met C+M1. Ik had eigenlijk een papiertje moeten krijgen voor de M1, en dat bij mijn rijbewijs moeten bewaren totdat je je deze vernieuwd.
Motor 'afrijden' heb ik voor de gezelligheid samen met mijn ega (die had nog geen motorrijbewijs) gedaan als mini cursus via een geaccrediteerd bedrijf: een avond theorieles, en twee middagen oefenen en afrijden op een 250cc op een parkeerterrein.
Je krijgt dan een papiertje waarmee je je rijbewijs kunt aanvragen bij de DMV zonder daar opnieuw te hoeven afrijden. En dan als de bliksem naar de winkel om een 1200cc te kopen en Highway 17 afscheuren, want je bent tenslotte gedegen opgeleid! 
Motor 'afrijden' heb ik voor de gezelligheid samen met mijn ega (die had nog geen motorrijbewijs) gedaan als mini cursus via een geaccrediteerd bedrijf: een avond theorieles, en twee middagen oefenen en afrijden op een 250cc op een parkeerterrein.

-
- Amerika-expert
hahaha, goldenhills, zo werkte dat precies hier in Massachusetts.
Lol zo werkt dat hier ook in Kentucky. En je krijgt nog korting op je verzekering ook omdat je twee ochtende op de parkeerplaats rondjes hebt gereden. Ik ben niet verder dat de derde versnelling gekomen.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Goldenhills: Wel een helm op als je daar gaat scheuren ! We kunnen je niet missen op AA !
- goldenhills
- Amerika-expert
Thanks
Ik ben een uitzondering in de VS, geloof ik. Ik zit altijd in volledig motorpak op de motor, met motorlaarzen, integraalhelm en handschoenen. Zeker in de zomer zie je veel motorrijders met gympies, spijkerbroek en T-shirt of windjack. 

-
- Amerika-expert
Motorrijders zonder beschermende kleding worden niet voor niets in eerstehulpposten ook wel 'orgaanschenkers' genoemd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1078 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic